Muziek / Algemeen / Overgewaardeerde albums (op Musicmeter)
zoeken in:
0
geplaatst: 29 januari 2006, 20:40 uur
OK Computer heeft natuurlijk een belachelijk grote voorsprong, maar het is nu eenmaal ook mijn nummer 1 plaat, dus ik kan het er niet anders dan mee eens zijn.
Overgewaardeerd: Alles van Coldplay, Nirvana, U2, Red Hot Chilipeppers, Genesis, Sigur Ros
Overgewaardeerd: Alles van Coldplay, Nirvana, U2, Red Hot Chilipeppers, Genesis, Sigur Ros
0
geplaatst: 29 januari 2006, 20:57 uur
Beatles vind ik ook behoorlijk overgewaardeerd
**ondergetekende is niet verantwoordelijk voor enige fysieke danwel emotionele schade die deze uitspraak met zich mee zal brengen in verband met users die een overmaat betekenis aan deze woorden hechten.**
**ondergetekende is niet verantwoordelijk voor enige fysieke danwel emotionele schade die deze uitspraak met zich mee zal brengen in verband met users die een overmaat betekenis aan deze woorden hechten.**
0
geplaatst: 29 januari 2006, 21:28 uur
The Scientist schreef:

Nee dan Interpol..

0
Sietse
geplaatst: 29 januari 2006, 21:36 uur
HiLL schreef:

Nee dan Interpol..
(quote)

Nee dan Interpol..

of beide...
moet zeggen dat ik interpol best aangenaam vind, maar wel overschat, de beatles moeten we het verder maar gewoon niet meer over hebben. Lijkt me gewoon beter.
0
geplaatst: 29 januari 2006, 21:54 uur
Ik zal ook niet beweren dat Interpol niet overgewaardeerd wordt hoor, zo'n speciale band is het niet. Alleen hebben ze wel toevallig het heerlijke "Turn on the Bright Lights" gemaakt (laten we het over Antics maar niet hebben
). Als je een ergere reactie uit mij wilt krijgen zul je toch echt iets beters moeten zoeken

0
geplaatst: 29 januari 2006, 21:58 uur
Ja dat Sigur ongelooflijke slechte tripmuziek is? 
Moet er nog aan beginnen.

Moet er nog aan beginnen.

0
geplaatst: 29 januari 2006, 21:59 uur
Sietse schreef:
of beide...
de beatles moeten we het verder maar gewoon niet meer over hebben. Lijkt me gewoon beter.
(quote)
of beide...
de beatles moeten we het verder maar gewoon niet meer over hebben. Lijkt me gewoon beter.
Sietse ik had mijn excuses al aangeboden aan je he!

0
Sietse
geplaatst: 30 januari 2006, 01:45 uur
dat was vanwege mijn post er boven...ik ren niet weg vanwege een post over de Beatles, die uiteraard altijd terrecht is mits deze een blijk van overwaardering van deze band toont.
Maar ik wil best wel een keer serieus de top 250 doorgaan op zoek naar albums waarvan ik denk dat ze overschat zijn. Denk dat ik makkelijk aan 100 platen kom, als het er geen 150 zijn...maar goed ik ben dan ook een zeur
Maar ik wil best wel een keer serieus de top 250 doorgaan op zoek naar albums waarvan ik denk dat ze overschat zijn. Denk dat ik makkelijk aan 100 platen kom, als het er geen 150 zijn...maar goed ik ben dan ook een zeur

0
moviefreak#1
geplaatst: 30 januari 2006, 02:03 uur
In elk geval uit de top50:
15. Interpol
16. Queens of the Stone Age
32. Damien Rice
36. Air
43. Eminem
eigenlijk zijn er zeker 40 die niet in de top 50 thuishoren maar deze artiesten/albums al helemaal niet.
Verder zie ik dat het ineens 250 albums zijn
en dat er alleen maar meer rommel is bijgekomen wat mij betreft.
Het is in elk geval belachelijk dat er zoveel albums van de laatste 10 jaar bijstaan. Ik snap wel hoe het komt maar het maakt de lijst er niet echt beter op.
15. Interpol
16. Queens of the Stone Age
32. Damien Rice
36. Air
43. Eminem
eigenlijk zijn er zeker 40 die niet in de top 50 thuishoren maar deze artiesten/albums al helemaal niet.
Verder zie ik dat het ineens 250 albums zijn
en dat er alleen maar meer rommel is bijgekomen wat mij betreft.Het is in elk geval belachelijk dat er zoveel albums van de laatste 10 jaar bijstaan. Ik snap wel hoe het komt maar het maakt de lijst er niet echt beter op.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 02:06 uur
Als je zelf niet eens een top 10 invult, moet je ook niet klagen over de toplijst hier...
Verder sluit ik me aan bij eerdere wijze woorden uit dit topic. Jullie mogen raden welke.
Verder sluit ik me aan bij eerdere wijze woorden uit dit topic. Jullie mogen raden welke.

0
geplaatst: 30 januari 2006, 19:20 uur
Radiohead, Coldplay, Jeff Buckley vind ik een klein beetje overgewaardeerd maar (nr.5...)
0
geplaatst: 30 januari 2006, 19:52 uur
HiLL schreef:
Overgewaardeerd? Hier?
(quote)
Overgewaardeerd? Hier?
'Selling England By The Pound' staat hoog in de toplijsten. Iets wat ik niet terecht vind.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 19:56 uur
Nunance-voorstel van deze Genesis-liefhebber: Selling England bij the Pound overgewaardeerd (vind ik ook) , maar Genesis niet?
0
DutchViking
geplaatst: 30 januari 2006, 20:03 uur
Ik vind Christina Aguilera (nr. 193 in de top-250) eerlijk gezegd niet echt in de lijst van beste platen horen. Beetje heel erg overgewaardeerd als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 20:06 uur
Nu ben ik ook niet de grootste Christina fan, maar ik ben al lang blij als er eens een niet-rock plaat in de top250 staat 
Persoonlijk vind ik dat ze opvallend laag staat, maar soit.

Persoonlijk vind ik dat ze opvallend laag staat, maar soit.
0
DutchViking
geplaatst: 30 januari 2006, 20:07 uur
Er staat misschien wat veel rock in, dat ben ik met je eens. Maar er zijn nog genoeg uitstekende rockplaten die er niet in staan (net zoals dat bij jouw genre(s) wellicht het geval zal zijn).
Ik hecht er sowieso niet echt veel waarde aan (metal staat er ook weinig tot geen in), wat dat betreft vind ik dat de stemgemiddelden doorgaans een beter beeld vormen.
Ik hecht er sowieso niet echt veel waarde aan (metal staat er ook weinig tot geen in), wat dat betreft vind ik dat de stemgemiddelden doorgaans een beter beeld vormen.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 20:12 uur
Vind ik ook! Dit is meer een beetje van wie het populairst is. (want de echt iets onbekendere bandjes staan er niet in) Anders vind ik dat er in iig een alternatieve top100 met stemgemiddelden moet komen.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 20:18 uur
sq schreef:
Nunance-voorstel van deze Genesis-liefhebber: Selling England bij the Pound overgewaardeerd (vind ik ook) , maar Genesis niet?
Ik ken voor de rest alleen de singles van ze uit het Collins tijdperk en die vind ik vaak niet al te denderend. Geinige popdeuntjes, maar ook niets meer.
Over de rest van de hoogaangeslagen albums heb ik dus geen mening.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 20:29 uur
@ gemaster: Collins tijdperk - Geinige deuntjes. Ik kan het niet anders dan met je eens zijn. Ik ben inderdaad juist liefhebber van alles van daarvóór.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 22:11 uur
gemaster schreef:
'Selling England By The Pound' staat hoog in de toplijsten. Iets wat ik niet terecht vind.
(quote)
Man, meer dan terecht.
Het is echt een Meesterwerk m.i.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 22:20 uur
Ik ben iemand die veel meer van de underground houdt dan het bekende, dus ik zal maar geen lijst beginnen met wat ik allemaal wel niet overgewaardeerd vindt
.
.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 23:03 uur
Kasperbert schreef:
Ik ben iemand die veel meer van de underground houdt dan het bekende, dus ik zal maar geen lijst beginnen met wat ik allemaal wel niet overgewaardeerd vindt
.
.Ik zie het aan je stemmenlijst. ja. Of moet je die platen allemaal nog toevoegen?
0
geplaatst: 31 januari 2006, 17:07 uur
Arctic Monkeys heeft mij tot dusver nog totaal niet kunnen bekoren ! Na allerlei lovende recensies hier op Music Meter
was ik erg nieuwsgierig geworden naar dit bandje, maar de ontnuchtering was groot !
Enfin,ga de cd toch nog maar eens beluisteren !
met vriendelijke groet the viking
was ik erg nieuwsgierig geworden naar dit bandje, maar de ontnuchtering was groot !
Enfin,ga de cd toch nog maar eens beluisteren !
met vriendelijke groet the viking
0
geplaatst: 31 januari 2006, 17:10 uur
the viking schreef:
Arctic Monkeys heeft mij tot dusver nog totaal niet kunnen bekoren !
Arctic Monkeys heeft mij tot dusver nog totaal niet kunnen bekoren !
Helemaal gelijk Viking

ze zouden hier een voorbeeld van moeten maken voor overgewaardeerde albums.
* denotes required fields.