MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Overgewaardeerde albums (op Musicmeter)

zoeken in:
Ehm HiLL, mag ik je geheugen even opfrissen over je gebrek aan beoordelingsvermogen:

HiLL schreef:
dat Sigur ongelooflijke slechte tripmuziek is

Ja dat mag, waarom doe je het? Dat was overduidelijk een grap, dat weet je. Wel de juiste context erbij halen

http://www.musicmeter.nl/album/1920

HiLL schreef:
Dat was overduidelijk een grap, dat weet je. Wel de juiste context erbij halen

Dat is de kunst die 'selectief quoten' heet, het geeft aan hoe snel je je mening zou kunnen veranderen

The Scientist schreef:
(quote)

Dat is de kunst die 'selectief quoten' heet, het geeft aan hoe snel je je mening zou kunnen veranderen

Ja dat is waar. Het is namelijk een prachtalbum!

Casartelli (moderator)
Potdulleme, ben ik in dit hele topic U2 nog niet tegengekomen!!

Nou, daar gaan we dan:
9. U2 - Achtung Baby (1991) (wel goed, maar de op acht na beste plaat allertijden, kom op zeg...)
139. U2 - All That You Can't Leave Behind (2000) (zo slecht, de 'beste rock band aller tijden' werkelijk onwaardig)

Eerlijk gezegd nooit gedacht dat U2 zo'n grote band zou worden. Maar een stel Italiaanse vrienden liepen er toen al heel hard mee weg. Die hebben meestal een neus voor trends en stijlen.

Ik weet dat U2 in mijn stad speelde destijds. Ik zie ze nog zo aangeplakt staan. Probleem is, dat ik me niet kan herinneren of ik ze ooit gezien heb...en toch niet met zekerheid kan zeggen dát ik ze niet gezien heb. Als één van de weinige bands trouwens.

1. Die suffe Jan Stevens - Illinois
2. Sigur Ros - Alles
3. Tool - Alles na aenima

Editors - The Back Room.

Ik zie dat het nu wel meevalt, met een gemiddelde van 3,74 (nog te hoog, daar niet van). Maar vooral in het begin werd er overdreven met sterren gesmeten en waren er veel lovende recensies.

Tool en Sigur Ros inderdaad.
En waarom Marillon altijd zoveel waardering krijgt in dit land zal voor mij altijd wel een raadsel blijven...
Verder is het terecht dat er platen van Pink Floyd in staan, maar het is een beetje de verkeerde volgorde en soms de verkeerde platen

tondeman
Casartelli schreef:
Potdulleme, ben ik in dit hele topic U2 nog niet tegengekomen!!

Nou, daar gaan we dan:
9. U2 - Achtung Baby (1991) (wel goed, maar de op acht na beste plaat allertijden, kom op zeg...)
139. U2 - All That You Can't Leave Behind (2000) (zo slecht, de 'beste rock band aller tijden' werkelijk onwaardig)

naar mijn mening beter dan de rest van de top 10 van de toplijst

A Rush of Blood to the Head stipt op 1 uiteraard.

Daarnaast:

Ok Computer
Ten
Californication
Turn on the Bright Lights
Nirvana - MTV Unplugged

en de rest..

Toine Rorije
Waar het mis gaat, is dat sommige mensen de toplijst zien als een beste-albums-allertijden-lijst terwijl het in principe alleen de populariteit van de albums onder de bezoekers aangeeft. En de mensen die het ene terechter vinden dan het andere, sporen al helemaal niet.

Zeur niet, het topic heet overgewaardeerde platen,.. nu dan, dan krijg je overgewaardeerde platen!

Toine Rorije
vooruit dan

Overgewaardeerd hier:
Nirvana, Eminem en U2.
Let wel, de eerste 2 zijn kots.
U2 is wel goed.

Met 7 entries en geen enkele die meer dan 3.37 haalt zou ik Eminem nu niet echt overgewaardeerd willen noemen. Veel omlaagstemmertjes ook waarschijnlijk.

3.37 is in Eminems geval echt overgewaardeerd ...

tondeman
inderdaad

Chronisch ondergewaardeerd. Komt waarschijnlijk omdat heel veel mensen stemmen als ze het album een keer gehoord hebben bij hun neefje/nichtje/zusje/broertje.

Coldplay, U2, Muse, interpol, en zoals altijd metallica, ... en al de rest staat te laag om er aanstoot aan te geven.

En natuurlijk alle greatest hits albums.

BoordAppel schreef:
Chronisch ondergewaardeerd. Komt waarschijnlijk omdat heel veel mensen stemmen als ze het album een keer gehoord hebben bij hun neefje/nichtje/zusje/broertje.

Tikkeltje spot te lezen hier? In de hele discussie omtrent Eminem die een tijd geleden woedde moet ik sommigen gelijk geven: op deze site is de zogezegde rapper een heilig huisje ... Sta me toe er nog eens grondig op te schoppen!

Gajarigon schreef:
Coldplay, U2, Muse, interpol, en zoals altijd metallica, ... en al de rest staat te laag om er aanstoot aan te geven.

En natuurlijk alle greatest hits albums.

Alles van Tool word mijn inziens hier overgewaardeerd !

groet the viking

Tikkeltje spot te lezen hier?

Correct.

op deze site is de zogezegde rapper een heilig huisje

Nonsens.

... Sta me toe er nog eens grondig op te schoppen!

Doe wat je niet laten kan.

the viking schreef:
(quote)

Alles van Tool word mijn inziens hier overgewaardeerd !

groet the viking

dus geef je hun albums een halve ster....

Sorry maar ik kan geen begrip opbrengen voor mensen die zulke albums 0.5* geeft... smaken verschillen maar heb dan toch respect voor het talent van de muzikanten. Dream Theater is ook niet mijn ding maar ik blijf overlopen van respect voor die kerels.

moviefreak#1
herman schreef:
Als je zelf niet eens een top 10 invult, moet je ook niet klagen over de toplijst hier...

Goed en dan nu wél met een eigen top10 dus tijd om een keer goed te klagen over overgewaardeerde albums

Saybia op 67. Behoeft geen commentaar. Lachwekkend.

All That Can you Leave Behind van U2 in de toplijst. Misschien wel het slechtste album van U2 ooit, maar om één of andere duistere reden toch gewwaardeerd hier. Heel vreemd.

Toto meerdere malen in de top250. Tja, mijn mening over Toto is inmiddels wel duidelijk denk ik.

Verder heb ik nog gespot : Evanescence, Christina Aguilera, 50 Cent, Eminem, NERD en Maroon5

Gelukkig neemt niemand de lijst serieus want we zouden ons dood moeten schamen voor zo'n lijst

Op Eminem (top muziek) en NERD (ken ik niet goed genoeg en oordeel ik niet over) na ben ik het helemaal met je eens hoor over die overgewaardeerde dingen

Eminem vind ik eerder nog onderschat eigenlijk. Voor de rest ben ik het wel met Moviefreak eens, alhoewel je eigenlijk naar de gemiddelden van die platen moet kijken en niet naar de toplijst, wat meer een populariteitslijst is.

Goed dat je je top 10 hebt ingevuld trouwens!

Gajarigon schreef:
(quote)

dus geef je hun albums een halve ster....

Sorry maar ik kan geen begrip opbrengen voor mensen die zulke albums 0.5* geeft... smaken verschillen maar heb dan toch respect voor het talent van de muzikanten. Dream Theater is ook niet mijn ding maar ik blijf overlopen van respect voor die kerels.

Nou vind ik Dream Theater wel een band met talent o.a John Petrucci,Mike Portnoy en het spijt mij om te zeggen maar Tool kan mij totaal niet bekoren, de zang niet en de muziek al helemaal niet.Vind het 'zo'n beetje het minste wat ik ooit heb gehoord ( op rock gebied dan )Overigens heb ik maar 1 album van ze beluisterd en dus ook maar 1 keer gestemd !Om je een beetje tegemoet te komen ben ik van plan om het album nog eens te beluisteren (als ik het volhou)dus wie weet ! Leuk trouwens dat je Pink Floyd wel goed vind !

met vriendelijke groet the viking

the viking schreef:
(quote)

Nou vind ik Dream Theater wel een band met talent o.a John Petrucci,Mike Portnoy en het spijt mij om te zeggen maar Tool kan mij totaal niet bekoren, de zang niet en de muziek al helemaal niet.Vind het 'zo'n beetje het minste wat ik ooit heb gehoord ( op rock gebied dan )Overigens heb ik maar 1 album van ze beluisterd en dus ook maar 1 keer gestemd !Om je een beetje tegemoet te komen ben ik van plan om het album nog eens te beluisteren (als ik het volhou)dus wie weet ! Leuk trouwens dat je Pink Floyd wel goed vind !

met vriendelijke groet the viking

Dat vind ik dus raar hé, Pink Floyd goed vinden en Tool niet. Hoewel de laatste natuurlijk wel wat steviger zijn lijken ze op veel vlakken op elkaar. Lange instrumentale stukken, solo's ,enzo....

Nu ja, ik stel voor dat we het maar op smaakverschillen.

Om dit topic maar eens een schop te geven,

05 Jeff Buckley - Grace
20 Damien Rice - O

Staan veel te hoog! Ze krijgen van mij resp. 3,5* en 4*, maar wat doen ze in de top 20?
Van Jeff is het nog wel te begrijpen, omdat het zijn enige album is, hoef je als fan niet te kiezen welke je in je top10 zet (velen doen er toch maar een per artiest).

Maar Damien Rice is een hype, die over een paar jaar de top 100 wel gaat verlaten.
Ik luister veel in dat genre, en hij steekt er absoluut niet bovenuit.

Sowieso heb ik niks met de top 250, ik kan er weinig zinnigs in vinden.
M'n eerste top10'er staat op plek 36, en verder helemaal niet, geloof ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:57 uur

geplaatst: vandaag om 03:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.