MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Bands waarvan niemand ooit gehoord lijkt te hebben...

zoeken in:
Gold Panda - Trust 4*

Paysage D'Hiver - Paysage D'Hiver 4*

Sopor Aeternus & The Ensemble of Shadows - Have You Seen This Ghost 4*

Kiasmos - Thrown 3,5 *

As The Sun Sets - 7744 3,5*

Ta-Ku - LATENYC 3,5*

Onweerwolf
Paysage D'Hiver en vooral Sopor Aeternus & The Esemble of Shadows zijn toch wel heel erg bekend.

En Gold Panda is ook niet onbekend. Daarbij zijn het ook geen platen waar je als enige op hebt gestemd. Wat is je punt, Glenn?

Gewoon onbeschaamde reclame dit. Tsk.

Masimo schreef:
Gewoon reclame dit.

Onweerwolf schreef:
Paysage D'Hiver en vooral Sopor Aeternus & The Esemble of Shadows zijn toch wel heel erg bekend.

Heel erg bekend lijkt me wat overdreven, niet zo obscuur als de meeste andere artiesten die hier genoemd worden lijkt me een juistere benaming Overigens is Gold Panda denk ik bekender dan die twee samen.

Onweerwolf
Titmeister schreef:
(quote)

Heel erg bekend lijkt me wat overdreven, niet zo obscuur als de meeste andere artiesten die hier genoemd worden lijkt me een juistere benaming Overigens is Gold Panda denk ik bekender dan die twee samen.

Tsja, er zijn gradaties uiteraard maar deze twee acts vind ik toch wel bekend genoeg voor het predikaat 'erg bekend'.

Tsja, alles is relatief natuurlijk. Radiohead en Coldplay vind ik erg bekend, deze twee bands zijn in mijn ogen gewoon obscuur. Ik denk als je at random duizend mensen ernaar vraagt, er misschien hooguit 1 of 2 van deze artiesten heeft gehoord.

Overigens in de lijn van het topic, deze albums (die ik beoordeel met 4* of meer) heb ik niet als enige bestemd, maar met mij wel minder dan 5 anderen, terwijl de artiesten geen andere albums hebben met meer dan 5 stemmen. Dus vind ik ze obscuur genoeg voor dit topic:

Camera - Radiate! (2012)
Giardini di Mirò - Punk... Not Diet! (2003)
Itoiz - Ezekiel (1980)
Kuniyuki Takahashi - Walking in the Naked City (2010)
Mano Le Tough - Changing Days (2013)
Nikakoi - Shentimental (2003)
Sérgio Benchimol - Ciclos Imaginários (2007)
Störung - This Is Future (1982)
Units - Digital Stimulation (1980)

Nou, nog een keer dan....

Dinner auf Uranos.

Dinner auf Uranos - 50 Sommer, 50 Winter (2010)

YouTube - Dinner auf Uranos - 6786

4 *

En zeker niet bekend nee. Geen idee waarom verder. Er is al zoveel? Het is in het Duits? Qua muziek moet het echt wel meer mensen kunnen aanspreken.

Schnee
ja? ik vond het nogal slecht...

Schnee schreef:
ja? ik vond het nogal slecht...

Meer mensen, niet iedereen.

Misschien moet je die dan ook eens hier posten Bakema!

Laat ik dit topic even nieuw leven inblazen. Er zijn talloze bands die op MusicMeter vrijwel niemand kent, maar die wel meer bekendheid verdienen.

Element of Crime is zo'n voorbeeld. De melancholische, bitterzoete ondertoon van een prachtig nummer als Weißes Papier heeft mijn interesse in deze band gewekt. Ondanks, of misschien wel dankzij de Duitse taal, weet het nummer een heel eigentijdse sfeer op te wekken.

Ook uit Duitsland komt Shelter, een nog jonge band waarvan de single Half Asleep voor mij onmiskenbaar een van de beste songs die ik de laatste jaren heb gehoord. Het heeft een heerlijke 80's indie sound en het intro deed me even aan The Smiths denken. Ik hoop dat we nog veel van deze band zullen gaan horen.

Ook de Italiaan met de Nederlands klinkende achternaam, Davide van de Sfroos, is zo'n artiest die veel meer aandacht verdient op deze site. Yanez bijvoorbeeld is een heerlijke dijenkletser waarbij folk, americana en pop op geweldige wijze worden samengesmolten. Van de Sfroos heeft trouwens ook prima ingetogen songs in zijn repertoire.

Een andere band die me recent heeft weten te overtuigen is Ten Tonnes, dat met name met haar aanstekelijke, ijzersterke single Silver Heat direct een prima indruk op mij achterliet.

Namen uit de lage landen die meer aandacht verdienen:

Johan Verminnen
Robert Long
Willem Vermandere
Eva De Roovere
Herman Van Veen
Stef Bos

Ik weet wel dat ze vrij bekend zijn, maar op MuMe verbaas ik me over de weinige interesse, zeker als je het vergelijkt met namen als Frank Boeijen, Boudewijn De Groot en Raymond van het Groenewoud. Die laatstgenoemden verdienen die aandacht zeker, maar de eerstgenoemden zouden die ook mogen krijgen.

The Old Red Wines uit Mexico.

Unholy Grave
Archagathus
Collision (II)
Who Dies in Siberian Slush

Die 1e uit Japan is zo'n beetje na Agathocles recordhouder grindcore-releases en heeft twee stemmen.
Die 2e uit Canada is een Agathocles-adept met vooral veel splits en krijgt alleen van mij wat liefde.
Die 3e uit Nederland behoort tot de betere grindcore en zou ik nog de meeste aandacht gunnen. Vier stemmen, de helft van mij.
Die 4e uit Rusland is om de doom niet te vergeten.

(net toegevoegd) :
Gunbunnies - MusicMeter.nl
1990. In het straatje van Crowded House en House of Freaks.

Ha ha, leuk topic. Ik ken er ook nog wel een paar, maar die hou ik lekker voor mezelf.

The Bathers

Schotse band (uit Glasgow) die fans van The Apartments, Tindersticks, the Blue Nile en Lambchop zou moeten aanspreken.

Elf stemmen slechts op deze site, waarvan er 6 van ondergetekende zijn. Het ontdekken waard, beste MuMe-ers!!

Saåad - MusicMeter.nl (mooie drone/electronic uit la douce France)
Zeni Geva - MusicMeter.nl (dikke vette noiserock uit Japan, Steve Albini produceert en speelt soms ook mee)
Fastbacks - MusicMeter.nl (punkpop zoals het hoort)
J Church - MusicMeter.nl (punkpop uit het boekje)
360's - MusicMeter.nl (Screaming Trees-fans zouden dit eens moeten checken)
Big'n - MusicMeter.nl (zie Zeni Geva)

Lungfish

hier staat het allemaal prima uitgelegd.

Lungfish is een fantastische band, ja! Ik heb geen beoordelingen staan, maar ik heb The Unanimous Hour op CD.

Gerelateerd daaraan is de band The Skull Defekts ook een aanrader, met Lungfish-zanger Daniel Higgs.

The Afternoon Gentlemen: Kent u ze noch? Heb er wel een compilatie van en een 7" in bestelling.

Sidetracked : Wie? Eigen toevoeging en ook in bestelling bij scherp geprijsd To Live A Lie-vinyl van Bol.

Triac / Sick/Tired: Tweede band heeft wel wat bekendheid maar ik kom er niet aan toe mijn split 12" te draaien.

Pig City: 1 stem, aan de kant gelegd door mij. Moest even bezinken.

Ugly: Sludge/doom met zangeres.

Yattaï, Nak'ay / Suffering Mind: Nog wat grindcore aanschaf van vlak voor de lockdown. Blij dat ik het wel ken

The Burning Hell. Gezien het aantal stemmen op MuMe kennen maar weinig mensen dit maar ze maken echt ontzettend goeie muziek, en hun literaire teksten zijn ook niet verkeerd. Ik ben sinds gisteren helemaal fan...

Uut Grunn: VanderLinde - MusicMeter.nl. Opgericht ergens rond 205/2006 door Arjan van der Linde. Eerst een hardrock band, de groepsnaam was een eerbetoon aan bands als Van Halen en Vandenberg, maar allengs werd de koers meer en meer verlegd richting Americana en Heartland à la Bob Seger en Tom Petty & The Heartbreakers. Van der Linde zoekt zijn melodielijnen wel graag in afwijkende akkoordenschema's. Tijdens een Instore afgelopen april speelde hij een recent geschreven compositie waarbij hij uitgebreid maar boeiend uitlegde hoe de songstructuur tot stand was gekomen.
In Nederland een onbekende naam gebleven, naar eigen zeggen heeft Van der Linde er geen probleem mee. In Duitsland loopt het publiek met hem weg, dus concentreert hij zich op dat land als er getourd moet worden. En de platenmaatschappij is ook tevreden; als er een album moet komen wordt de groep naar de VS gestuurd om daar de studio in te duiken.

Burnt Belief; een samenwerking van Jon Durant en Colin Edwards. Niemand op de site die het verder kent. Met name Emergent vind ik sfeervol. De muziek doet denken aan de rustigere nummers van King Crimson en Rajaz van Camel. Voor wie nog wat meer King Crimson'achtig werk lust, raad ik Wingfield, Reuter, Stavi & Sirkis - The Stone House aan. Die muziek is echter onstuimerig van karakter en doet denken aan het chaotischere, jazzwerk van King Crimson.

nlkink schreef:
Van der Linde zoekt zijn melodielijnen wel graag in afwijkende akkoordenschema's..
Dat klinkt als iets dat ik kan waarderen.

Havalina uit Madrid. Niemand die het kent.
Mercromina uit Albacete.

The Unseen Guest. Ze hebben twee geweldige albums gemaakt en bestaan helaas niet meer maar die twee albums verdienen toch wel een groter publiek.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:40 uur

geplaatst: vandaag om 20:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.