MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Bands waarvan niemand ooit gehoord lijkt te hebben...

zoeken in:
Ok het spel gaat zo:

Noem de naam van een band waarvan niemand ooit gehoord lijkt te hebben maar die wel goed is. Geef een waardering in sterren en schrijf er eventueel bij waarom je denkt dat hij niet bekend is.

Voorbeeld:

Das Pop
5*
Ze zijn waarschijnlijk niet zo bekend omdat het nogal aparte muziek is waarvan ík wel heel erg hou. Ze komen ook uit Belgie dus dat zou ook een reden kunnen zijn.

The Brandos
5*
Een mix van rock, folk, rockabilly en rock & roll.
Band uit New York die slechts bekend is in delen van Nederland, Duitsland en Scandinavië.
Vooral live zijn ze in supervorm want alle leden van de band kunnen goed zingen. Maar tegen de strot van David Kincaid (die veel doet denken aan die van John Fogerty) kan niemand op.

Die naam ken ik zelfs, dus volgens mij ben je nu HEEL erg af

SelmaDuim
The Fading Collection
5*
Geen idee waarom ze niet bekend zijn

neo
''De Maatjes'' een Vlaardings smart lappen koor waar toevallig 2 mensen bij zitten die ik ken

Yak
Hier dan een lijstje met geweldige bands die vaak maar één keer beoordeeld zijn (namelijk door linksgetekende) en van wie ik dus verwacht dat bijna niemand ze zal kennen:

Mates Of State, super-aanstekelijke dwarse popdeuntjes met een orgel
Fruit Bats, één van mijn grootste ontdekkingen van vorig jaar
Herman Düne, bloedmooie ingetogen gitaarmuziek
Danielson Famile/Br. Danielson, knotsgekke hyper-aanstekelijke hele en halve popdeuntjes
Holopaw, ingetogen singer/songwriter, ontdekt door Isaac Brock
Earlimart, grandioze, steeds van kleur verschietende gitaarmuziek. Hebben het beste album van vorig jaar op hun naam staan.
Rainer Maria, kippenvelbezorgende tweestemmige schreeuwmuziek
Castiotone For The Painfully Alone, bandnaam zegt alles
Matt Pond PA, schandalig goede indierock
Ida, sfeervolle kalme muziek à la Low
Carissa's Wierd, prachtige, dramatische winterliedjes met veel violen
That Dog, vrouwenrock à la Liz Phair (toen ze nog leuk was)
CocoRosie, maffe chansons van twee zusjes
Philip Jeck, zinderend spannende minimalistische soundscapes
Three Mile Pilot, apocalyptische gitaarrock
Amalgamated Sons Of Rest, Jason Molina, Alasdair Roberts en Will Oldham saampjes
Erase Errata, rare maar aanstekelijke staccato gitaarrock
Ganger, instrumentale maar toch poppy muziek uit Glasgow
Magoo, "a giddy cacophony of fuzzy pop gems"
Helium/Mary Timony, tikkeltje curieuze gitaarmuziek met de prachtige vlakke stem van Mary Timony
Scout Niblett, overrompelend bescheiden zangeres op het label van Jason Molina
The Mountain Goats, gitaargenius John Darnielle die vaak in zijn eentje de ene na de andere prachtplaat aflevert
Tullycraft, ongelooflijk aanstekelijke twee pop

Ik heb een album van Philip Jeck dat nog niet op de site staat en een split 7" van Magoo met Mogwai.

Alvast excuus voor de omschrijvingen, want daar ben ik echt dramatisch slecht in.

galore: seventies glam in een modern jasje, geweldig lekker om om mee te bleren en te dansen en altijd goed voor een glimlach op m'n gezicht.
kill hannah: electro/synth/rock/pop weet ik hoe ik het moet noemen, maar in ieder geval erg lekker.
neil leyton: ik ben een lopend reclamebord voor de man, maar vind hem dan ook geweldig. singer/songwriter met een zeer brede muzieksmaak/output.
oomph!: duitse industrial a la rammstein (maar in tegenstelling tot wat je denkt is het rammstein die beïnvloed is door oomph! en niet andersom) maar dan melodieuzer.

Even het begrip "band" links laten liggen, en 3 projecten uit een eindeloze lijst uitgekozen (pluis m'n stemmen maar na) ...

Dryft : Sideproject van Gridlock, en verguisd door de industrial fans omdat het nu eenmaal geen industrial is.
Lapsed : Zoveelste obscuur one-man-project met een eigen stijl, dat verdrinkt op een klein label.
Sulphuric Saliva: lekkere powernoise, maar Frans!

neo schreef:

''De Maatjes'' een Vlaardings smart lappen koor waar toevallig 2 mensen bij zitten die ik ken

Dat is dat koor die pas bij mij voor de deur op een boot stonden te bleren (ik woon aan de haven vandaar ).
Dus helaas Neo..........het was een spel toch ? AF !!! Hahaha.

Ghehe ik had geen idee dat Das Pop zo bekend was

Ok ik doe een nieuwe poging:

Creeper Lagoon
5*
Geweldige band. Geen idee waarom ze niet bekend zijn maar ik heb zelf alle albums moeten toevoegen dus ik denk dat ze nogal onbekend zijn

Immortal Technique.

Niet bekend omdat hij niet bij een major label wil en zo blijft hij dus lekker underground. Maar ik kan het alle hardcore hiphopliefhebbers aanraden. Dus gaat dat luisteren mensen, want hardcore is het.

neo
aERodynamIC schreef:

Dat is dat koor die pas bij mij voor de deur op een boot stonden te bleren (ik woon aan de haven vandaar ).
Dus helaas Neo..........het was een spel toch ? AF !!! Hahaha.

Ik geloof er niks van

titan (crew)
Moose, een Britse band die grossiert in laidbackdeuntjes die schijnbaar achteloos en lui zijn ingezongen en ingespeeld (en derhalve prima tot hun recht komen met dit tropische weer). Hun albums op deze site hebben alleen van mij stemmen gehad, dus lijkt me toch wel behoorlijk obscuur.

Yak schreef:

Scout Niblett, overrompelend bescheiden zangeres op het label van Jason Molina

Ooit live gezien in Ierland in een kleine pub, was idd erg goed maar ik heb verder niets van haar.

SelmaDuim
Styrofoam 3,5*
Christian Kleine 4*
Beiden van het Morr label
Heb ik samen met Lali Puna (ook Morr) ontdekt op een underground feestje in Berlijn

ik ben tot nu toe nog de enige die op hun albums gestemd heeft

neo schreef:
(quote)

Ik geloof er niks van

Echt waar hoor

SelmaDuim schreef:

Styrofoam 3,5*
Christian Kleine 4*
Beiden van het Morr label
Heb ik samen met Lali Puna (ook Morr) ontdekt op een underground feestje in Berlijn

ik ben tot nu toe nog de enige die op hun albums gestemd heeft

Als je dan toch bij Morr aan het winkelen bent, check dan ook eens "intergrated systems analogue network" of kortweg ISAN.
En dan met name het album "lucky cat"
Misschien ook wel een aangename ontdekking voor je.

murcof
4,5*

minimale elektronica uit mexico, weerzinwekkend mooi.

Yak
cichlisuite schreef:

Als je dan toch bij Morr aan het winkelen bent, check dan ook eens "intergrated systems analogue network" of kortweg ISAN.

En natuurlijk de fantastische plaat van Tied & Tickled Trio.

SelmaDuim
cichlisuite schreef:

Dank je, ik ben er NU mee bezig

Volgens mij niet hyperonbekend, maar echt veel wordt niet op ze gestemd:

Do Make Say Think

Andere die in me opkomen:
Barbara Morgenstern
Hocico

cichlisuite schreef:

murcof
4,5*

minimale elektronica uit mexico, weerzinwekkend mooi.

raar woord eigenlijk, weerzinwekkend. weerzin als in tegenzin of in de geest van 'ik had eerst niet, maar nu wel weer zin'?

herman schreef:
(quote)

raar woord eigenlijk, weerzinwekkend. weerzin als in tegenzin of in de geest van 'ik had eerst niet, maar nu wel weer zin'?

ik vind de contradictie wel leuk tussen weerzinwekkend en mooi, dit om het woordje mooi extra elan mee te geven

mae
heel erg mooie emopop 5*
hellogoodbye
gave knutsel-knip-en-plak synthrock 4,5*
headautomatica 4*
aparte elektronische emo

hellogoodbye en mae staan ook op musicmeter.

rhapsody

hollywoodmetal (zo noemen ze het zelf)

Wat moet ik me voorstellen van hollywoodmetal?

mindflight schreef:

mae
heel erg mooie emopop 5*

grappig, die heb ik in de continental in new york gezien in april 2002

Gast
geplaatst: vandaag om 12:34 uur

geplaatst: vandaag om 12:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.