Muziek / Algemeen / Bands waarvan niemand ooit gehoord lijkt te hebben...
zoeken in:
0
geplaatst: 22 augustus 2006, 19:51 uur

Hongaarse coverband zingt bekende Bee Gees songs in het Hongaars.
0
geplaatst: 23 augustus 2006, 09:30 uur
Ik ken één iemand die dit album ook heeft, heb het gekocht in 1994 in de uitverkoopbak .
Vreemde psychedelische lo-fi ,byrds klanken en hüsker dü gruizigheid.
Polyphemus-scrapbook of madness ('93)

Vreemde psychedelische lo-fi ,byrds klanken en hüsker dü gruizigheid.
Polyphemus-scrapbook of madness ('93)

0
geplaatst: 25 augustus 2006, 00:48 uur
Op MuMe inderdaad belachelijk onbekend. Maar op elk willekeurig Nederlands roots-festival zijn (edit: waren) ze standaard een publieksfavoriet. Gelukkig is Brent Best verder gegaan met the Drams.
dudehere schreef:
verplichte kost 5*
verplichte kost 5*

Mijn band, of liever gezegd artiest, waarvan niemand ooit gehoord lijkt te hebben is Anaïs Mitchell. Anaïs Mitchell is een singer/songwriter uit Vermont. Haar eerste album The Song They Sang When Rome Fell heeft ze in 2002 opgenomen en dat lijkt wel zo'n beetje het meest onvindbare album alle tijden te zijn. In 2003 was ze één van de winnaars van de New Folk Competition op het prestigeuze Kerrville Folk Festival. Daar werd ze door critici ook veelvuldig vergeleken met Bob Dylan en Joni Mitchell. Haar stem heeft inderdaad veel weg van die van Joni Mitchell, maar is toch compleet anders. Het doet af en toe zelfs kinderlijk aan. Haar teksten zijn zowel cultureel/maatschappelijk als politiek bewust. Op dit vlak kan ze zich dan ook bijna meten aan Bob Dylan. In 2004 komt haar album Hymns for the Exiled uit. Hierop zijn ook diverse Arabische invloeden te horen. Dit invloeden zijn gevoed door haar studie in het Midden-Oosten. Op het nummer Two Kids zingt ze zelfs een stukje in het Arabisch. Daarnaast staan er ook, een soort van, liefdesliedjes op dit album zoals Cosmic American. Al was het niet om haar aparte en zeer mooie stem dan is dit album zeker de moeite waard om eens te beluisteren om haar tekstuele diversiteit, met referenties naar o.a. T.S. Eliot en Thousand and One Arabian Night.
Ik heb inmiddels uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er een nieuw album zit aan te komen, wat naar alle waarschijnlijkheid begin volgend jaar uit zal komen. Ik wacht in ieder geval met spanning af.

Anaïs Mitchell 4,5*
0
DutchViking
geplaatst: 5 december 2008, 20:32 uur
Goede band inderdaad, Slobberbone. Anaïs Mitchell moet ik ook eens dringend gaan checken 
Ik wil Darryl Lee Rush voordragen in dit topic. In americana- en alt-countrykringen bevinden zich diverse artiesten die nauwelijks bekendheid genieten in Nederland (zoals Ryan Bingham, The Bottle Rockets, Chip Taylor en Uncle Tupelo). Darryl Lee Rush is wellicht de minst bekende van allemaal en dat is jammer.
Dit schreef ik bij zijn magistrale debuutplaat Llano Avenue:

Ik wil Darryl Lee Rush voordragen in dit topic. In americana- en alt-countrykringen bevinden zich diverse artiesten die nauwelijks bekendheid genieten in Nederland (zoals Ryan Bingham, The Bottle Rockets, Chip Taylor en Uncle Tupelo). Darryl Lee Rush is wellicht de minst bekende van allemaal en dat is jammer.
Dit schreef ik bij zijn magistrale debuutplaat Llano Avenue:
DutchViking schreef:
Darryl Lee Rush neemt de luisteraar op dit album mee naar de binnenlanden van zijn Texas, naar afgelegen ranches op eindeloze woestijnvlakten en naar authentieke westerndorpjes waar cowboys nog de dienst uitmaken. Je hoort het terug in zijn songs, die verhalen van oude legendes tot het fijne, onbekommerde leven in Markham, Texas. De teksten zijn stuk voor stuk uit het leven gegrepen, zoals we dat ook van iemand als Steve Earle gewend zijn.
Met zijn aanpak oogst de sympathieke, pretentieloze Darryl Lee Rush bij mij veel waardering, vooral omdat hij in staat is om zijn boodschap als het ware over te brengen. Toch is Rush geen “preacher”, omdat de muziek in ieder nummer de boventoon blijft voeren. De stijl waar Rush zich op toelegt, valt het meest te omschrijven als een opzwepende mix van country en americana en doet me zowel aan Slobberbone denken als aan Steve Earle.
Bij het horen van Town Too Tough to Die begint het bij mij te kriebelen. De aanstekelijke ritmes van Rush doen mij verlangen naar een tocht door het zuiden van Texas. Dan zie ik mezelf al zitten, al cruisend in een jeep door prachtige landschappen. Misschien komt het er ooit nog van. Darryl Lee Rush biedt me daarvoor in ieder geval al voldoende inspiratie, waarbij ik niet anders kan dan hem daarvoor erkentelijk zijn: 4,5*
Darryl Lee Rush neemt de luisteraar op dit album mee naar de binnenlanden van zijn Texas, naar afgelegen ranches op eindeloze woestijnvlakten en naar authentieke westerndorpjes waar cowboys nog de dienst uitmaken. Je hoort het terug in zijn songs, die verhalen van oude legendes tot het fijne, onbekommerde leven in Markham, Texas. De teksten zijn stuk voor stuk uit het leven gegrepen, zoals we dat ook van iemand als Steve Earle gewend zijn.
Met zijn aanpak oogst de sympathieke, pretentieloze Darryl Lee Rush bij mij veel waardering, vooral omdat hij in staat is om zijn boodschap als het ware over te brengen. Toch is Rush geen “preacher”, omdat de muziek in ieder nummer de boventoon blijft voeren. De stijl waar Rush zich op toelegt, valt het meest te omschrijven als een opzwepende mix van country en americana en doet me zowel aan Slobberbone denken als aan Steve Earle.
Bij het horen van Town Too Tough to Die begint het bij mij te kriebelen. De aanstekelijke ritmes van Rush doen mij verlangen naar een tocht door het zuiden van Texas. Dan zie ik mezelf al zitten, al cruisend in een jeep door prachtige landschappen. Misschien komt het er ooit nog van. Darryl Lee Rush biedt me daarvoor in ieder geval al voldoende inspiratie, waarbij ik niet anders kan dan hem daarvoor erkentelijk zijn: 4,5*
0
geplaatst: 8 december 2008, 22:27 uur
0
geplaatst: 21 december 2008, 19:22 uur
Eric Random & The Bedlamites ;
experimentele electronica/new-wave uit begin jaren 80.
Moving Targets ;
gitaar-powerpop uit Ipswich, Massachusetts.
prachtplaat gemaakt : Brave Noise
experimentele electronica/new-wave uit begin jaren 80.
Moving Targets ;
gitaar-powerpop uit Ipswich, Massachusetts.
prachtplaat gemaakt : Brave Noise
0
geplaatst: 7 januari 2009, 20:07 uur
mooi topic is dit.Ik krijg gelijk zin om jullie tips te gaan beluisteren.
Eric Random...daar heb ik nog eens een 12 inch van gehad en Slobberbone heb ook 2 platen van.Van hun is nog eens een mooie tv dokumentaire uitgezonden geweest, vermoedelijk van de VPRO.
mijn "onder de aandacht breng tip, is Mineral>Gloria Record>Zookeeper
De bands van Chris Simpson.
Mineral heeft 2 platen gemaakt, waarvan Endserenading een klassieker is.
Daarna heeft hij de Gloria Record opgericht die een paar sublieme ep's heeft gemaakt en 1 cd(Start Here).
Nu is hij verder gegaan na het opbreken van The Gloria Record als Zookeeper.(1 debuut cd gemaakt).
Ik raak nog steeds getroffen door de muziek van zijn bands.
emocore
op You Tube
Februari van Mineral http://www.youtube.com/watch?v=sE2hMq0L_PM
Eric Random...daar heb ik nog eens een 12 inch van gehad en Slobberbone heb ook 2 platen van.Van hun is nog eens een mooie tv dokumentaire uitgezonden geweest, vermoedelijk van de VPRO.
mijn "onder de aandacht breng tip, is Mineral>Gloria Record>Zookeeper
De bands van Chris Simpson.
Mineral heeft 2 platen gemaakt, waarvan Endserenading een klassieker is.
Daarna heeft hij de Gloria Record opgericht die een paar sublieme ep's heeft gemaakt en 1 cd(Start Here).
Nu is hij verder gegaan na het opbreken van The Gloria Record als Zookeeper.(1 debuut cd gemaakt).
Ik raak nog steeds getroffen door de muziek van zijn bands.
emocore
op You Tube
Februari van Mineral http://www.youtube.com/watch?v=sE2hMq0L_PM
0
Johny Favourite
geplaatst: 7 januari 2009, 20:28 uur
The Beatles, boybandje uit Liverpool in de jaren '60.
0
geplaatst: 12 januari 2009, 15:25 uur
DutchViking schreef:
Ik zou legio bands/artiesten kunnen opnoemen waarvan niemand ooit gehoord lijkt te hebben (doet er verder ook niet toe), maar ik hou het bij één band die zeker de moeite van het ontdekken waard is. Die band is Harem Scarem uit Canada. Het is een melodieuze rockformatie, die sinds 1990 actief is en diverse, zeer afwisselende, albums heeft uitgebracht. Buiten hun eigen land, Japan en de VS, genieten ze nauwelijks bekendheid, behalve bij een select groepje AOR-/melodieuze rockfans die van muzikale vernieuwing en afwisseling houden (zoals ik
) De band is trouwens moeilijk in een muzikaal hokje te plaatsen.
Mijn persoonlijke favoriete album van Harem Scarem is Mood Swings. Een enorm veelzijdige plaat, waarop rock (AOR) de boventoon voert, maar ook funk- en crossover-invloeden te horen zijn: http://www.musicmeter.nl/album/33648
Zelfs een kritische MuMe-user zoals ik kan hier niets anders dan 5 sterren voor geven. De andere Harem Scarem-albums op deze site zijn, vanwege hun veelzijdigheid, minimaal 4 sterren waard.
Ik zou legio bands/artiesten kunnen opnoemen waarvan niemand ooit gehoord lijkt te hebben (doet er verder ook niet toe), maar ik hou het bij één band die zeker de moeite van het ontdekken waard is. Die band is Harem Scarem uit Canada. Het is een melodieuze rockformatie, die sinds 1990 actief is en diverse, zeer afwisselende, albums heeft uitgebracht. Buiten hun eigen land, Japan en de VS, genieten ze nauwelijks bekendheid, behalve bij een select groepje AOR-/melodieuze rockfans die van muzikale vernieuwing en afwisseling houden (zoals ik
) De band is trouwens moeilijk in een muzikaal hokje te plaatsen. Mijn persoonlijke favoriete album van Harem Scarem is Mood Swings. Een enorm veelzijdige plaat, waarop rock (AOR) de boventoon voert, maar ook funk- en crossover-invloeden te horen zijn: http://www.musicmeter.nl/album/33648
Zelfs een kritische MuMe-user zoals ik kan hier niets anders dan 5 sterren voor geven. De andere Harem Scarem-albums op deze site zijn, vanwege hun veelzijdigheid, minimaal 4 sterren waard.
Ik stap wat later in, want ik heb me nog maar kort geleden aangemeld op deze site. Maar Harem Scarem kan ik ook erg waarderen, al heb ik lang niet al hun platen. Ik geloof dat ik na Voice of reason een beetje ben afgehaakt, om de draad weer op te pakken bij Weight of the world en Higher. Inderdaad geweldige muziek, hier en daar zelfs met Beatles-invloeden in de koortjes, en een band die zich blijft ontwikkelen.
In de AOR- en melodic rock sector ken ik sowieso een hoop bands waarvan niemand ooit gehoord lijkt te hebben, maar Harem Scarem is inderdaad wel een uitschieter. En Mood Swings is wat mij betreft inderdaad een vijfsterrenplaat.
Mijn favoriete bandje 'waar niemand ooit van gehoord schijnt te hebben' beweegt zich op hetzelfde vlak, en zelfs hun namen lijken een beetje op elkaar: Harlan Cage. Vier uitstekende albums, plus nog twee albums van 101 South, een side-project van keyboardspeler Roger Scott Craig.
Groot verschil met HS is dat die platen van HC onderling allemaal inwisselbaar zijn, m.a.w. er zit weinig ontwikkeling in. Maar het zijn wel stuk voor stuk albums die allemaal op een hoog peil staan qua songwriting.
Andere favorieten uit de AOR/melodic rock: Ten, Giant, FM, Strangeways, Fortune (de voorloper van Harlan Cage) en zo kan ik nog wel even doorgaan.
0
geplaatst: 15 januari 2009, 21:30 uur
Even nog een geweldig album uit 2008 dat ik vorige week ontdekte:
Peter Adams - I Woke With Planets In My Face

Dit gaat zeker in mijn aangepaste jaarlijst van 2008 komen.
Heerlijk sfeervol album. Doet sterk denken aan het betere werk van Sufjan Stevens.
Top-aanrader!
Peter Adams - I Woke With Planets In My Face

Dit gaat zeker in mijn aangepaste jaarlijst van 2008 komen.
Heerlijk sfeervol album. Doet sterk denken aan het betere werk van Sufjan Stevens.
Top-aanrader!
0
geplaatst: 20 maart 2013, 08:48 uur
Op het momend heb ik Saåad helemaal voor mezelf... fantastische droneband uit Frankrijk. Moet nog een paar releases toevoegen.
Totaal 62 albums met alleen mijn stem.
Totaal 62 albums met alleen mijn stem.
0
geplaatst: 20 maart 2013, 09:53 uur
Ik heb Ectomorph bijna voor mezelf alleen. Bij vier van de vijf EP's staat alleen mijn stem, die 5e EP deel ik met nog iemand. Ook nog:
International Pony
The Martian
International Pony
The Martian
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 maart 2013, 10:01 uur
De mogelijkheden van de nieuwe zoekfunctie zijn schier onbegrensd. Ik tel 134 albums met enkel mijn stem, maar die zijn allicht ook niet allemaal even boeiend. Een compromis tussen aantal albums en kwaliteit geeft Stencil Forest als bandje met hoogste persoonlijke knuffelgehalte.
0
geplaatst: 20 maart 2013, 10:14 uur
Casartelli schreef:
De mogelijkheden van de nieuwe zoekfunctie zijn schier onbegrensd. Ik tel 134 albums met enkel mijn stem
De mogelijkheden van de nieuwe zoekfunctie zijn schier onbegrensd. Ik tel 134 albums met enkel mijn stem
Vrijwel gelijke score hier met 136 stuks

0
geplaatst: 20 maart 2013, 10:16 uur
Nooit muziek van gehoord maar die naam komt me wel erg bekend voor. Wellicht aandacht in OOR gehad destijds?
0
geplaatst: 20 maart 2013, 11:15 uur
Ik ben kennelijk niet zo obscuur: slechts 8 albums met alleen mijn stem. Daarvan 3x 70's italo-prog (Collage en I Pooh), 2x retro-bop (Klaus Ignatzek en Paul Bley), 2x artiesten die ik persoonlijk ken (Robin Brock en Egbert) en mijn persoonlijke favoriet van de 8: Looking at the Earth van de Turkmenistaanse fusiongroep Gunesh Ensemble. Vreemd genoeg ben ik de enige die ze lijkt te kennen 

0
geplaatst: 20 maart 2013, 13:15 uur
0
geplaatst: 20 maart 2013, 15:29 uur
Ik denk dat er best veel mensen hier zijn die zelfs weten hoe je 22 in het Fins uitspreekt...
0
Onweerwolf
geplaatst: 20 maart 2013, 15:43 uur
Hele bekende band toch? Stond zelfs ooit in de MuMeLadder als ik het me goed herinner.
0
geplaatst: 20 maart 2013, 15:52 uur
Ik denk dat dix verwijst naar een andere post van vandaag. 
Een MuMeLadder-notering maakt een band nog niet "heel bekend" natuurlijk. Het zorgt in ieder geval niet voor volle zalen.

Een MuMeLadder-notering maakt een band nog niet "heel bekend" natuurlijk. Het zorgt in ieder geval niet voor volle zalen.
0
geplaatst: 20 maart 2013, 15:54 uur
Dat is waar, maar ze hebben in ieder geval echt wel wat naamsbekendheid.
0
geplaatst: 20 maart 2013, 15:57 uur
Klopt, Onion Soup kwam vroeger nog al eens op Kink FM. Daar ken ik ze van. Birdy is inderdaad ook leuk. Maar een band die 30 mensen trekt een hele bekende band noemen, ik weet het niet hoor. 
Muziek >> MusicMeter Live! >> Gisteren ... gezien!

Muziek >> MusicMeter Live! >> Gisteren ... gezien!
0
geplaatst: 20 maart 2013, 16:07 uur
Ze hebben meerdere keren op Lowlands opgetreden (3x volgens mij), heb ze daar zelf gezien in 1996. Dus zo heel erg onbekend zou ik ze niet willen noemen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 20 maart 2013, 16:09 uur
GrafGantz schreef:
Ze hebben meerdere keren op Lowlands opgetreden (3x volgens mij), heb ze daar zelf gezien in 1996.
Ze hebben meerdere keren op Lowlands opgetreden (3x volgens mij), heb ze daar zelf gezien in 1996.
Ik ook!

* denotes required fields.