MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muzikale klaagmuur

zoeken in:
Joy
bloempje24 schreef:
Gisteren geprobeerd met mijn Hyundai. Bank zo ver mogelijk naar achteren, raampje open, zonnebrilletje en petje op, hard Antony and the Johnsons op, knipogen naar chicks en borsthaar net boven het hawaiblousje uit... Maar niks gescoord...

onbegrijpelijk, en dat nog wel met een hyundai (pony wellicht?

dan begrijp ik het een beetje

Misterfool
Soms vrees ik wel eens een muzikale zeur te worden. Sterker nog, ik vrees soms muzikaal terug te verlangen naar een tijd die ik zelf niet eens meegemaakt heb. Ik luister nu op het moment naar Echoes van Pink Floyd en denk aan andere epics zoals Starless van King Crimson. Ik krijg toch een soort Weltschmertz-gevoel. Dit soort nummers hebben een magie, alsof je net even in een andere wereld binnenstapt. Ik denk dan wel eens willekeurig waarom kan mijn generatie dat toch niet.

Aan de andere kant moet ik mijzelf in dit soort situaties toch even een schop onder de kont geven. De laatste tijd heb ik ook veel briljante muziek uit het afgelopen decennium ontdekt. Bands als Archive en Godspeed You! back emperor hebben een eigen soort aantrekkingskracht.

Ach, het gras is altijd groener aan de andere kant van de generatiekloof nietwaar. Wellicht kijk ik nog eens terug als ik 40 ben en dan zal ik wellicht de hedendaagse muziek juist weer goed vinden. Wellicht zal ik dan wel weer zeuren dat de jongeren van de toekomst geen goede noot kunnen spelen.

Generatiekloof? Volgens mij ben je gewoon een kind van je generatie, hoor. Onze generatie - al ben je wat jonger dan ik - is opgegroeid in het internettijdperk. Dat betekent dat je je kunt verdiepen in een periode en/of genre dat jij interessant vindt zonder afhankelijk te zijn van de smaak van de radio, je ouders of anderen om je heen.

Misterfool
Mijn stukje was dan ook, bewust, een beetje dik aangezet(dit is immers het digitale klaagtopic ). Ik blijf het echter verwonderlijk vinden dat ik muziek uit de jaren 70(en dan heb ik echt niet alleen over prog), zo veel makkelijker opzet, dan zeg maar een album van de laatste tien jaar. Iets in, met name het eerste deel van, dat decennium intrigeert mij mateloos.

Een plaat uit de jaren zeventig is voor jou toch gewoon nieuw?

Misterfool schreef:
met name het eerste deel van, dat decennium intrigeert mij matenloos.

Je wil er geen vrienden bij hebben?

Misterfool
Oei, laten we hopen dat het geen freudiaanse verspreking is.

Wat een intriges in dit topic.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.