menu

Muziek / Algemeen / Je mening uiten over muziek

zoeken in:
shappy1010
Mooi gezegd

Even voor de duidelijkheid: ik trok het me niet persoonlijk aan of zo. Ik houd niet eens zo ontzettend veel van emo. Maar ik dacht dat andere mensen hier misschien aanstoot aan zouden kunnen nemen, omdat ieder mens anders is, en er ook van die mensen bestaan. Blijkbaar valt dat hier wel mee.. en dat vind ik wel goed Ik ben nu eenmaal zo'n tiepje die met iedereen rekening houdt

avatar van kaztor
Bij Gerard Joling - Maak Me Gek (2007):

Je mag hier toch nog wel een mening over artiesten hebben, hoop ik?
Als we nou overal de waakhonden op gaan zetten hou ik het ook niet lang uit!

Deze artiesten krijgen toch wel slaag uit bepaalde hoeken, dat hou je toch niet tegen, hoe erg je er ook tegen verzet, dus wat heeft het voor zin om dan elk woord te beoordelen?
Als iemand met 0,5-en gaat strooien, dat vind ik ook kwalijk, maar wanneer dat niet gebeurd mag je m.i. wel een eigen mening hebben. Als iedereen overal ja en amen op zou zeggen wordt het ook maar een eentonige bedoening.

Popman
Tuurlijk mag je een eigen mening hebben, dat is goed, maar sommige mensen gaan hier wel erg ver in en geven ook nog eens een 0,5 puntje. Dat vindt ik jammer (dat is mijn mening).
Maar ga vooral door, ik wou het alleen even kwijt

avatar van kaztor
Ik zie EVAN niet met 0,5-en strooien. Maar ik vind dat ie een hoop kritiek krijgt om kleinigheden.

Voor de rest hou ik me er maar buiten, maar ik wilde het even gezegd hebben.

EVANSHEWSON
Kaztor, bedankt om me te verdedigen. Ik zal nooit scores geven aan muziek waar ik totaal geen interesse in heb.

Maar ik mag me wel eens vrolijk maken over deze laat ons zeggen muziek zonder enige diepgang, dit commercieel bandwerk, méér is dit tenslotte niet, gewone huppeldepupwegwerppop van de allerergste soort.

Kijk, laat me normaal niet verleiden om zulke uitspraken te doen, maar sommige van deze gladde jongens hier vragen er gewoon om haha !

Nou, voor de rest mag iedereen zoals steeds blijven genieten van de muziek of muzak waar hij of zij vrolijk van wordt.

Mensen die dit soort artiesten appreciëren - waar volgens mij niets mis mee is als ze dat doen - zullen ingewikkelde vormen van rock en jazz waarschijnlijk ook onbeluisterbare rommel vinden, wat voor mij best is, iedereen heeft het recht om om het even welke soort muziek de allerleukste of allerslechtste te vinden.

Democratie heet zoiets.

En ik zal nooit muziek die ik als pure vuilbakkenmuziek beschouw een score meegeven, want dàn ga je de boel voor de fans belazeren, en dat doe je niet, neen.

En nu is het vakantie. Gonna buy me a ticket to the tropics, of zoiets haha!

avatar van kaztor
Laat je niet gek maken, he!

Popman
kaztor schreef:
Ik zie EVAN niet met 0,5-en strooien. Maar ik vind dat ie een hoop kritiek krijgt om kleinigheden.

Heb ik EVAN genoemd dan? Dacht het niet. Toevallig stond mijn berichtje onder dat van hem. Ik vindt EVAN in het algemeen goede berichten schrijven. En de kritiek van hem valt best mee, ben ik ook mee eens.
Het was een algemeen bericht en daar hou ik het bij.
Veel plezier en dit maar gauw vergeten.

avatar van kaztor
Ja joh, is goed, ik zal je niet gek maken!

avatar van king_arthur
kaztor schreef:
Ik zie EVAN niet met 0,5-en strooien. Maar ik vind dat ie een hoop kritiek krijgt om kleinigheden.

Voor de rest hou ik me er maar buiten, maar ik wilde het even gezegt hebben.

Waarom zou je geen 0,5 mogen geven voor een album, maar wel een 5,0 voor een ander album? Het is in beide gevallen een subjectieve mening. Alleen doordat zo veel mogelijk personen een mening geven kom je dichter bij een meer objectieve waardering van een album. Voorwaarde is natuurlijk wel dat het hele album is beluisterd en er een serieus oordeel wordt gegeven.

avatar van Hans Brouwer
Ik heb het album niet beluisterd en ik heb er dus ook geen mening over . Maar ik weet wel dat ik mij door Joling liever niet gek laat maken. Alleen de gedachte al...

avatar van king_arthur
Ja, en dan ook nog met je J-Style onderbroek aan

avatar van kaztor
king_arthur schreef:
Waarom zou je geen 0,5 mogen geven voor een album, maar wel een 5,0 voor een ander album?

Ik vind het best als je een album met een 0,5 wilt belonen, maar dan vind ik wel dat je het gehoord moet hebben.
De Joling-fans van deze site (alle twee) zien me waarschijnlijk liever gaan dan komen omdat ik wel m'n mening over het fenomeen Joling geef, maar eerlijk is eerlijk, ik ga geen ondermaatse cijfers geven voor iets dat ik niet gehoord heb.

avatar van king_arthur
kaztor schreef:
Ik vind het best als je een album met een 0,5 wilt belonen, maar dan vind ik wel dat je het gehoord moet hebben.

Dat was dan ook de voorwaarde die ik er bij stelde

avatar van AardbeitJ
Nou iemand werd kaad op mij omdat ik een 0,5 op een album gaf.
Waarom mag dat nou dan weer niet dan..?

avatar van HammerHead
Dat mag alleen als je echt het hele album kent. (Symbolic van Death valt overigens ook onder deze regel).

avatar van AardbeitJ
Uhm..Maar wie zegt dat ik al die liedjes die op cd niet ken; dat snap ik juist niet.

avatar van HammerHead
Waarom 15 jarige skatermeisjes naar Death luisteren, dat snap ik dan weer niet.

avatar van musicfriek
Maar naar Gerard Joling wel, toch?

Sheplays
Hehe, toen ik 15 was luisterde ik naar Deep Purple, Led Zeppelin, Iron Butterfly etc .

Ik heb overigens ook geskate.

avatar van musicfriek
Sheplays schreef:
Hehe, toen ik 15 was luisterde ik naar Deep Purple

He jasses, vloek niet zo

Bij Krzysztof Komeda - Astigmatic (1965):

De volgende keer beperk ik me dus maar tot iets als "Ben het eens met blabla" ofzo - zit altijd veilig...

avatar van Edski
Ik ben het eens met blabla...

avatar van blabla
Dat mag altijd.

Ik heb er geen problemen mee wat anderen vinden van mijn mening over een muzikant of plaat, dus als ik het niets vind word het een lage waardering, vind het goed een hoge, hebben anderen daar problemen of moeite mee, "so be it".
Het is mijn mening en daarin laat ik me niet beinvloeden met wat experts en ander volk er van vinden.

pretfrit
Ik heb ook alleen mijn mening gegeven plus wat informatie omtrent het album als daar mensen door op hun teentjes getrapt zijn of zich erg aangesproken voelen...

"so be it"

verder ben ik het ook eens met blabla

avatar van blabla
Mijn bericht was geen reaktie op jou (of wie dan ook), ik wilde alleen mijn visie even verduidelijken.
Ik zie liever dat iemand een eigen mening heeft, ongeacht of ik het daar mee eens ben of niet, als dat men als een kuddedier achter anderen aan holt.

Het word wel eng als idereen het met me eens gaat zijn, doe ik dan toch wat verkeerd?

pretfrit
Ik zie ook graag eigen meningen, als ik daar echter naar mijn weten klinklare nonsens als feiten zie staan ("deze muzikant weet duidelijk niet waar hij mee bezig is" bijvoorbeeld) dan reageer ik daar op met mijn kennis, de feiten die ik heb of ik geef mijn gevoel (waar naar algemene normen niets mis mee is) weer...daarvoor is dit een discussiesite tenslotte

Ik weet mijn mening over het algemeen goed te verkondigen dat dit dan als betweterig of aanvallend wordt gezien vind ik jammer maar is niet mijn probleem

verder ben ik het niet met blabla eens

De vraag blijft natuurlijk wat er "nonsens" kan zijn aan een uitspraak als "de emotie ligt niet voor het grijpen".

Maar soit, dit muggenziften kunnen we allebei missen als de pest.

pretfrit
nee hoor want ik stoor me aan je manier waarop jij hier de kenner speelt.

Blabla heeft op mume een geschiedenis van eigenwijs gedrag, hij was lang de enige echte jazzliefhebber en heeft in die zin een pioniersrol vervult Tevens (en hier ligt een essentieel verschil) gebruikt hij vaak het woordje IK Daarmee geeft hij duidelijk aan dat het ZIJN mening is. Niemand die zich aangesproken voelt...Ik heb totaal geen moeite met hem (nou ja soms dan )

Jij komt net kijken, jij hebt geen eigen jazzinbreng in je lijsten staan, je zit alleen iedere week te azijnpissen op albums die andere mensen inbrengen en die jij dus gratis en voor nop ter beschikking krijgt. Daarbij gebruik je een taalgebruik alsof jij de waarheid in pacht hebt en lijk je namens een ....orgaan 3e persoon of zoiets te spreken. Als je wat meer eigen verantwoording durft te nemen zou je gewoon eens het woordje IK wat vaker kunnen gebruiken Tevens zou je dan gewoon je beoordeling in je eigen lijst kunnen zetten ipv in de lijst van je alibi .....(unaej of zoiets, dit is een vermoeden, ik heb daar geen zekerheid over)

Je zult je antwoord wel klaar hebben...maar dit is mijn advies

Ga eerst eens gewoon luisteren. Jazz is improvisatie, dat valt niet altijd te beredeneren. Als je niet met improvisatie kunt omgaan dan moet je ook geen jazz gaan luisteren (laat staan freejazz en aanverwanten) dus relax en laat de muziek gewoon gebeuren...

Dat beredeneren en zoeken naar negatieve punten is niet iets wat jazz acceptatie ten goede komt laat staan dat je er er echt van kunt genieten ....dat je het kunt voelen (daar zit de emotiefactor...) Emotie is een wisselwerking tussen 2 partijen. Het gebrek aan emotie waar jij het steeds over hebt geeft jouw gevoel weer ...maar jij legt "het gebrek" bij de muziek en daar stoor ik me ook aan.

Easyfan als voorbeeld staat open voor alle soorten jazz, hij slurpt het naar binnen en geniet ervan (en andere users genieten met hem mee) hij heeft een enthousiasme om nieuwe geluiden te horen

(ik had schoolmeester moeten worden)

De groeten en ik hoop dat je er nog iets aan hebt zodat je in de toekomst mischien ook eens enthousiast kunt zijn t a v een ingebracht jazzalbum van de week...(en jazz in het algemeen)
Mischien moet je je muziek intresse eens wat meer richting progresieve en symphonische rock verleggen.....

avatar van we tigers
hij is terug. en hoe. Go Pretfrit!
Er gaat toch niets boven lekker discussiëren...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.