Muziek / Algemeen / Je mening uiten over muziek
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:07 uur
Ik weet niet zeker of dit topic hier goed staat, maar anders hoor ik het wel.
Ik vroeg me af hoe ver jullie vinden dat je kan gaan in het uiten van je mening op forums als deze, waar veel verschillende soorten muziek besproken worden. Je mening uiten is iets goeds, natuurlijk. Maar kun je af en toe niet beter gewoon je mond houden? Of op z'n minst bekijken hoe je iets brengt? Eigenlijk vroeg ik me dit af naar aanleiding van deze reactie in het emo- topic:
Is dat niet van die amerikaanse platgeproduceerde rommel met altijd hetzelfde deuntje en zo'n nasaal zingende jankerd die vroeger (en nog steeds) werd gepest op het schoolplein? Het half debiele broertje van nu-metal zeg maar..?
Een eigen mening vind ik prima hoor, maar wordt dit niet een beetje respectloos naar andermans muzieksmaak toe? Je kunt ook zeggen 'ik houd niet van emo, want ze spelen altijd hetzelfde en ik vind niet dat er mooi wordt gezongen bij die muziek' oid. Dat vind ik al heel anders klinken.
Maar wat vinden jullie? Kan dit wel of niet?
Ik vroeg me af hoe ver jullie vinden dat je kan gaan in het uiten van je mening op forums als deze, waar veel verschillende soorten muziek besproken worden. Je mening uiten is iets goeds, natuurlijk. Maar kun je af en toe niet beter gewoon je mond houden? Of op z'n minst bekijken hoe je iets brengt? Eigenlijk vroeg ik me dit af naar aanleiding van deze reactie in het emo- topic:
Is dat niet van die amerikaanse platgeproduceerde rommel met altijd hetzelfde deuntje en zo'n nasaal zingende jankerd die vroeger (en nog steeds) werd gepest op het schoolplein? Het half debiele broertje van nu-metal zeg maar..?
Een eigen mening vind ik prima hoor, maar wordt dit niet een beetje respectloos naar andermans muzieksmaak toe? Je kunt ook zeggen 'ik houd niet van emo, want ze spelen altijd hetzelfde en ik vind niet dat er mooi wordt gezongen bij die muziek' oid. Dat vind ik al heel anders klinken.
Maar wat vinden jullie? Kan dit wel of niet?
0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:10 uur
Het klinkt zeker anders, maar ik vind die eerdere omschrijving een stuk leuker.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:12 uur
Het geeft in ieder geval zeer duidelijk de mening aan van de user die het heeft gepost. Ook nog eens doordrenkt van sarcasme. Ja, daar houd ik wel van. Mensen die dat niet zien of daar niet tegen kunnen hebben mijns inziens niet veel te zoeken op een discussie-site.
Het is bovendien een aanval op een muziekstijl en nergens persoonlijk.
Het is bovendien een aanval op een muziekstijl en nergens persoonlijk.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:14 uur
Nou ja, ik vind gewoon dat je ook op een andere manier kunt discussiëren. Sarcasme is meestal niet heel aardig bedoeld.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:16 uur
Nou Klijn, als je liever wat subtielere beschrijvingen leest , kun je gerust zijn. De meeste users gebruiken een andere stijl dan de door jou aangehaalde. Laat je er niet door afschrikken. Tis leuk hier en veelal erg informatief. Ik vind overigens wel dat er af een toe een scherp randje in een beschrijving mag zitten. Of je ie dan nog graag leest hangt weer van andere zaken af.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:17 uur
Het is anders wel grappig. Discussieren mag af en toe best met sarcasme en plaagstootjes, anders wordt het allemaal zo saai.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:19 uur
gemaster schreef:
sarcasme en plaagstootjes
sarcasme en plaagstootjes
Zeker wel. Bovenstaande koppelen aan een stuk subtiliteit heeft daarbij dan wel mijn persoonlijke voorkeur.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:20 uur
Klijn schreef:
Nou ja, ik vind gewoon dat je ook op een andere manier kunt discussiëren. Sarcasme is meestal niet heel aardig bedoeld.
Het is hier nu eenmaal geen hippie-kolonie. Echt, mensen die hier aanstoot aan nemen hebben geen gevoel voor humor.
Dit doet me overigens denken aan het nummer gothic meisje van zo'n Nederlands punkbandje van vorig jaar. Hele hordes puistenpubers die daar overheen vielen, wat dus precies bevestigde waar het nummer over ging.
0
Mwah stoere taal en ferme statements, wat ik verder an sich prima vind......das denk ik niet perse ook humor.
0
VanDeGriend schreef:
Zeker wel. Bovenstaande koppelen aan een stuk subtiliteit heeft daarbij dan wel mijn persoonlijke voorkeur.
Ben ik het helemaal mee eens.
0
handsome_devil
geplaatst: 26 juli 2006, 15:24 uur
HammerHead schreef:
Hoezo? Ik ben gewoon nieuwsgierig en te lui om te zoeken.
Hoezo? Ik ben gewoon nieuwsgierig en te lui om te zoeken.
Ik dacht dat het orbit was.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:29 uur
Je moet op deze site niet alles zo serieus nemen, en gewoon bij jezeld denken "zolang ik zelf maar van de muziek geniet waar ik naar luister". Dus gewoon je mening geven, daar word je hard van 

0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:40 uur
klasse, jowietje!! Ik vind het van jou echt goed dat je en je mening blijft 'verdedigen', en zo aardig blijft!! Veel effectiever dan lullig doen, is mijn mening! 

0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:42 uur
Sorry als ik het niet begrijp, maar wat is er zo knap aan om bij je eigen mening te blijven?
0
geplaatst: 26 juli 2006, 15:47 uur
ik vind dat jowietje goed kan omgaan met kritiek en het heel goed kan ombuigen naar een zelf relativerend grapje, bedoelde ik te zeggen.
Het ging meer om het aardig blijven dan om het bij zijn mening blijven, zeg maar. Bij je mening blijven is idd niet zo moeilijk, op die manier een ander zijn mening van je af laten glijden met respect voor de ander vind ik erg knap!
Het ging meer om het aardig blijven dan om het bij zijn mening blijven, zeg maar. Bij je mening blijven is idd niet zo moeilijk, op die manier een ander zijn mening van je af laten glijden met respect voor de ander vind ik erg knap!
0
Mojo Pin
geplaatst: 26 juli 2006, 16:32 uur
Soms vind ik het nodig om mijn mening goed en duidelijk te onderbouwen, maar meestal niet en dan houd ik het gewoon lekker kort en bondig.
En jowietje blijft inderdaad erg aardig.
En jowietje blijft inderdaad erg aardig.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 17:05 uur
handsome_devil schreef:
Uiteraard is dat Orbit, wie anders.
Ach ja je moet in dit geval Orbit niet al te serieus nemen. Ik stootte mijn hoofd ook in eerste instantie toen ik zijn commentaar las, toen hij net geregistreerd was. Nu zie je Orbit ook van een hele andere kant. Vrij genuanceerd en soms weer eens kort door de bocht, hou er zelf ook wel van. Prima verder.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 17:08 uur
gemaster schreef:
Dank je

En (serieus) het was echt het eerste wat in me opkwam bij het woordje emo (verschrikkelijke term overigens
). Mijn collega schijnt er nogal mee weg te lopen, maar bij elk plaatje wat ie opzet denk ik dus weer aan de bovenstaande woorden 
En een forum moet m.i. inderdaad niet gaan verzanden in een zoetsappige hippiekring waarbij ieder elkaars mantra gaat zitten bezingen.. Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen elkaars smaak deelt, prima. Ik kan ermee leven.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 17:10 uur
Dit doet me overigens denken aan het nummer gothic meisje van zo'n Nederlands punkbandje van vorig jaar. Hele hordes puistenpubers die daar overheen vielen, wat dus precies bevestigde waar het nummer over ging.

0
Sietse
geplaatst: 26 juli 2006, 18:11 uur
orbit schreef:
En een forum moet m.i. inderdaad niet gaan verzanden in een zoetsappige hippiekring waarbij ieder elkaars mantra gaat zitten bezingen.. Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen elkaars smaak deelt, prima. Ik kan ermee leven.
het zouden zo mijn woorden kunnen zijn.
Kos schreef:
Respectloos is stoer vrees ik
.
Respectloos is stoer vrees ik
.en jij hebt er nog steeds niets van begrepen lijkt me zo.
Het uiten van een mening gaat gepaard met emoties, die emoties die een persoon over een bepaald onderwerp heeft kunnen zeer uit een lopen. Juist door deze te gebruiken bij de beredenering van een mening wordt de mening alleen nog maar versterkt.
Het is net zoiets als muziek, muziek zonder gevoel is leeg, kil, koud, afstotelijk en oninteressant (als je het mij vraagt dan heh). Een mening zonder gevoel, zonder emotie is leeg, kil, koud, afstotelijk en oninteressant.

0
geplaatst: 26 juli 2006, 18:24 uur
Al mag de er wel een grens getrokken worden. Dat iemand muziek op agressief poëtische wijze de grond in stampt is best, personen op hun smaak afvallen niet.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 21:12 uur
Wilde ik inderdaad ook precies hieraan toevoegen bij het lezen van de bovenstaande berichten. Ik vind dat je een genre wat je niet ligt gerust de grond in mag boren, al moet je dit soort stijlmiddelen wel weer met mate hanteren, anders wordt het voor iedereen irritant. Maar als je bijvoorbeeld een toplijstje van iemand gaat afkraken op een manier van 'jouw smaak is inferieur aan de mijne', dan ben je mi verkeerd bezig.
* denotes required fields.