MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Je mening uiten over muziek

zoeken in:
Royalengineer
Zodra je een mening uit moet je deze niet 'verhullen' als zijnde een gewoon bericht bij een album; ik vind dat je dan ook zo mans mag zijn hem als zodanig te markeren.... Ik doel hier niet op 1 bepaalde gebruiker, maar dit geldt voor iedereen.

Er zijn er hier op MuMe die zich beroepen op hun staat van dienst in jaren op dit platform om blijkbaar gewichtig te kunnen doen. Veelal laten ze zich leiden door irritatie in hun wijze van berichten plaatsen; heeft volgens mij niets te maken met discussie maar eerder betweterigheid.

Is dit de MuMe-variant van Vaguebooking?

Royalengineer schreef:
Zodra je een mening uit moet je deze niet 'verhullen' als zijnde een gewoon bericht bij een album; ik vind dat je dan ook zo mans mag zijn hem als zodanig te markeren...

Je kan bij elk album maar één bericht als 'mening' aanvinken. Dat wordt door velen gebruikt als ze een soort van recensie bij een album plaatsen. Het is niet de bedoeling om elke geuite mening te markeren en dus technisch zelfs niet mogelijk.

Royalengineer
Kronos schreef:
(quote)

Je kan bij elk album maar één bericht als 'mening' aanvinken. Dat wordt door velen gebruikt als ze een soort van recensie bij een album plaatsen. Het is niet de bedoeling om elke geuite mening te markeren en dus technisch zelfs niet mogelijk.

Ik weet hoe het werkt.

Royalengineer
GrafGantz schreef:
Is dit de MuMe-variant van Vaguebooking?

Vaguebooking?

Royalengineer
Vaguebooking anno september 1968:

Een journalist vraagt aan Ray Manzarek en Jim Morrison wat ze hopen dat hun muziek doet met hun publiek.

Jim Morrison: 'I hope it leaves them puzzled'.
Journalist: 'Puzzled in liking or disliking you?'
Jim Morrison: 'That's part of the puzzlemagic.'
Manzarek: ' Give the music a chance; I want them to listen. Just listen, yeah'.

Royalengineer schreef:
Zodra je een mening uit moet je deze niet 'verhullen' als zijnde een gewoon bericht bij een album; ik vind dat je dan ook zo mans mag zijn hem als zodanig te markeren.... Ik doel hier niet op 1 bepaalde gebruiker, maar dit geldt voor iedereen.

Ik markeer alleen mijn berichten als het echt een uitgewerkte recensie (zie Deafheaven) is die ik ook aan de redactie van Zware Metalen (waar ik heb geschreven) zou hebben gestuurd qua niveau. Mijn andere bevindingen zie ik niet als recensies, maar zijn vaak informatief, korter en laten natuurlijk wel zien wat ik van een plaat vind. Wat ik juist zwaar jammer vind is als users stukjes van drie zinnen als mening markeren.

Don Cappuccino schreef:
Wat ik juist zwaar jammer vind is als users stukjes van drie zinnen als mening markeren.

Sorry Don. Ik beperk mijn 'recensies' juist bewust tot maximum drie zinnen. Ik houd het louter bij mijn algemene mening over het album en probeer die kernachtig te verwoorden door het overbodige te schrappen. En zo wordt het aangevinkt; als mening. Allerlei randinformatie laat ik achterwege. Die is meestal toch een paar muisklikken verder op internet te vinden. Goed geschreven lange gedetailleerde recensies lees ik graag en heb ik ooit ook geschreven maar dat schiet zijn doel voorbij voor mij, terwijl ik in de oefening tot beknoptheid alle vrijheid en ruimte ervaar nodig om mijn mening te geven.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:38 uur

geplaatst: vandaag om 17:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.