menu

Muziek / Algemeen / CSL (Cyber Stereo Listening)

zoeken in:
Jullie zullen de term wel eens gehoord hebben... maar het CSL-en (of Cyber Stereo Listening) is steeds populairder aan het worden onder enkele Musicmeter-users.

Het houdt in dat je gelijktijdig met iemand anders exact dezelfde plaat draait zodat je in real-time over de plaat kunt praten... hetgeen de intensiteit van de luisterervaring verhoogt.

Nou ben ik (wie anders ) op het idee gekomen om a.s. zaterdag en zondag een 24 uur non-stop CSL-sessie te doen, met verschillende personen verspreid over de dag(en) (of ik moet iemand zo gek krijgen 24 uur mee te doen )

De CSL's worden gebruikelijk over de chat op Soulseek gedaan, maar ook via MSN en IRC zijn mogelijkheden voor mij...

Mocht je dus graag willen helpen in mijn 24-uurs-record poging door een plaat samen met mij te luisteren (of meer), of heb je een plaat die ik in die 24 uur absoluut (samen met iemand anders) moet draaien... dan zou ik dat graag horen ... Ik wil wel een beetje verschillende genres erdoor indien mogelijk... dus ook obscure plaatjes zijn welkom

.. en als je gewoon andere opmerkingen over CSL wilt plaatsen kan dat ook hier

Muziek:

za-middag
0.56 Miles Davis - Kind of Blue (met hpvmars)
0.42 Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn (met Gajarigon, KampF, handsome_devil, en L_T_B)
0.46 Peter Bjorn and John - Writers Block (met KampF)
1.03 Rachel's - Systems/Layers (met KampF, obsessed en handsome_devil)
0.14 Slint - Slint EP (met handsome_devil en KoenR)
1.08 The Mars Volta - De-loused in the Comatorium (met Lin, L_T_B, KampF en handsome_devil)
1.02 Porcupine Tree - Recordings (met Lin)
------
5.51 uur

Avond:
1.00 Guillemots - Through the Windowpane (met KoenR en KampF)
0.40 Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady (met KoenR, KampF en handsome_devil)
1.18 Tool - Aenima (met Lin, handsome_devil, Gajarigon, KampF, Facedown en BoordAppel)
0.40 Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (met Brain Stew, KampF en handsome_devil)
0.38 Syd Barrett - The Madcap Laughs (met Toon1, Brain Stew, KampF en handsome_devil)
1.12 Sigur Ros - ( ) (met handsome_devil en KampF)
0.40 Labradford - Labradford (met handsome_devil, Brain Stew en Woutt)
------
6.08 uur

nacht:
1.11 Neurosis - Through Silver in Blood (met Hammerhead, handsome_devil, Gajarigon, Woutt)
0.19 The Dillinger Escape Plan w. Mike Patton - Irony is a Dead Scene (met Hammerhead en BoordAppel)
0.46 Josh Martinez - Midriff Music (met BoordAppel)
0.42 Venetian Snares & Speedranch - Making Orange Things (met BoordAppel, HammerHead en Tondeman)
0.45 Alamaailman Vasarat - Kaarmelautakunta (met HammerHead, KoenR, obsessed en BoordAppel)
0.17 Aphex Twin - Windowlicker (met obsessed en BoordAppel)
0.39 Morphine - Good (met obsessed en BoordAppel)
1.21 John Coltrane - A Love Supreme (Deluxe 2cd edition) (met Brain Stew)
------
6.03 uur

zo-morgen
1.15 Talking Heads - Stop Making Sense (met Brain Stew, handsome_devil en L_T_B)
0.49 Eels - Electro-Shock Blues (met L_T_B en handsome_devil)
0.49 The Flaming Lips - Yoshimi Battles the Pink Robots (met handsome_devil)
0.47 Van Morrison - Astral Weeks (met handsome_devil en Woutt)
1.05 Mogwai - Young Team (met handsome_devil en Woutt)
0.54 Tom Waits - Rain Dogs (met Brain Stew, Woutt en handsome_devil)
0.40 Slint - Spiderland (met handsome_devil, L_T_B, Woutt, Brain Stew, Gajarigon, Sietse en BoordAppel)
-------
6.18 uur

Meeluisterende users:
handsome_devil (18)
KampF (10)
BoordAppel (8)
Brain Stew (8)
Woutt (6)
L_T_B (5)
obsessed (4)
KoenR (4)
HammerHead (4)
Gajarigon (4)
Lin (3)
Tondeman (1)
Facedown (1)
hpvmars (1)
Toon1 (1)
Sietse (1)

Sietse
idioot

Hah, gewèldig initiatief wetenschappertje!
Het lijkt me inderdaad interessant om over een album te discussieren waar men allebei op hetzelfde moment naar luistert
Als je wil, zal ik je wel helpen met je poging

Ik begin er om 12 uur 's middags mee op zaterdag, en het duurt dus tot 12 uur 's middags op zondag... laat maar een tijd weten dat je mee wilt werken, en een plaat die je graag wilt draaien

Leuk dat hier nu een topic over is. Ik denk dat ik ook wel een plaatje mee wil doen.

Kos
"wat zong ie daar?'

Dat soort discussie? .

bijvoorbeeld...

.. of 'hierna komt een mooi gitaartje'

Ik zie dat The Beatles niet één van je favoriete groepen is, misschien een album van deze kleine band... Hopelijk kan ik je dan op andere gedachten brengen

Kos
'Mooi he'
'Nee'
'Wel'
'Niet'
'Je snapt het gewoon niet, luister dan'
'Klinkt echt niet'
'Man dit is toch briljant'
'Pfff'

.

Heb dit wel vaak gedaan met zelf geproduceerde tracks, realtime met mensen geluisterd om de eerste reactie op te kunnen vangen, maar dat is ook al weer lang geleden. Mooi dat er nu een term voor is .

tovenaar schreef:
Mooi dat er nu een term voor is .

Bedank JonnieBrasco daar maar voor

The Scientist schreef:
hetgeen de intensiteit van de luisterervaring verhoogt.

Weleens van een goeie kroeg gehoord?

He Jelle, grappig idee. Ik meld me bij deze aan voor een klein uurtje Neurosis (het liefst Through Silver in Blood).

handsome_devil
Ik meld me bij deze ook aan

Ik wil wel meedoen met Spiderland .

Lin
csllen? jelle je kent me toch count me in!

Dus heb je nog albums nodig? En hoe dan... via msn of via soulseek?

Goed zo iedereen... ik heb er vertrouwen in ...

De albums hoef je alleen te noemen, ik kom er wel aan

En het maakt mij niet uit hoe... ik zal iig de hele dag wel op soulseek zijn, en ook op MSN en IRC zorg ik wel dat ik er ben

Hoe wil je het zelf het liefst?

(en neurosis aan de luister-lijst toegevoegd )
(en een deelnemende-user-lijst in mijn eerste post gezet )

Ze worden steeds gekker hier

Ik ben bereikbaar voor sociaal-emotionele ondersteuning. Mijn god.

Ook zaterdag om 5 uur 's nachts?

Mooi, ik sta bovenaan dat betekent dus dat ik mag beginnen op zaterdagmiddag om 12 uur. Ik heb nu al medelijden met de luisteraars (lees: slachtoffers) die midden in de nacht aan de beurt zijn.

haha... dat moet ik nog uit gaan vogelen... die nacht zou inderdaad wel eens een probleem kunnen worden

Ach, je moet er wel wat voor over hebben om zoiets nutteloos te mogen doen.

Sietse

Als je nou gewoon begint met deze:
http://www.musicmeter.nl/album/34313

Gast
geplaatst: vandaag om 13:13 uur

geplaatst: vandaag om 13:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.