MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Overgewaardeerde nummers

zoeken in:
Schnappi, Rap das Armas etc. worden door niemand meer serieus genomen en worden ook niet meer gedraaid (wegwerphits). Nummers die wel een klassieke status hebben verkregen maar waar ik weinig of niets aan vind zijn:

Stevie Wonder - I Just Called to Say I Love You
Paul McCartney & Stevie Wonder - Ebony & Evory
Bon Jovi - Always
Laurie Anderson - O Superman
Elvis Presley - Can't Help Falling in Love
Bryan Adams - Please Forgive Me
Whitney Houston - I Will Always Love You
Marco Borsato - Rood
Shania Twain - That Don't Impress Me Much
Bush - Glycerine

the beatles met ob la di, ob la da, die zwemde in de stroom mee tussen al hun andere tophits. is dat iets?

Ob La Di Ob La Da is een vrolijk en absurdistisch nummer van the Beatles, niet serieus te nemen maar wel leuk. Vergeleken met de rest van het Beatles-oeuvre valt dit natuurlijk wat licht uit, vergeleken met de de hits van die would-be-idolen is dat dan weer klasse.
Ik vraag mij af waarom uitgerekend the Beatles daarop afgerekend moeten worden (alsof enkel zij zulke nummers uitbrengen). Ik kan talrijke artiesten opnoemen wiens beste werk nog niet aan de hielen van the Beatles reikt.

LucM schreef:

Tot mijn blijdschap kies je o.a. een nummer uit , welke ik eigenlijk , en zeker toen , juist heel bijzonder en goed vind .
Tot mijn blijdschap , jawel . Zo voorkomen wij immers het geroddel op de site dat wij onder een hoedje spelen , getuige onze lijstjes die soms wel heel erg veel op elkaar lijken.

Wat betreft Ob-la -di , ben ik het , zoals vrijwel gewoonlijk , met jou eens.

Toch jammer , dat van Laurie.....

_Lynn_
REM - Losing My Religion.
Ben het trouwens ook al flink beu gehoord.

Mee eens, R.E.M. heeft zoveel geweldige muziek gemaakt, en precies dat nummer is hun grootste hit geworden, ongelofelijk. Vind het echt geen slecht nummer, het is wel aardig, maar meer ook niet.

Losing My Religion vind ik wel een fantastisch nummer van R.E.M., maar dat is lang niet hun enige ...

Misschien is LMR op zich geen slecht nummer, maar de zang is wat zeurderig. Ik moet het ook niet te vaak horen.

Michael Stipe zeurderig? Een van de mooiste stemmen ooit, daar kan ik niet genoeg van krijgen. Maar ja, ieder zijn smaak ...

Ik luister het nummer nu weer eens, en eigenlijk is het gewoon een goed nummer, maar ik denk dat ik het gewoon echt te vaak heb gehoord. Toch raar, want Everybody Hurts vind ik nog steeds prachtig. En die zeurderige zang, tja, dat is Michael Stipe, daar moet je van houden.

LucM schreef:
Schnappi, Rap das Armas etc. worden door niemand meer serieus genomen en worden ook niet meer gedraaid (wegwerphits). Nummers die wel een klassieke status hebben verkregen maar waar ik weinig of niets aan vind zijn:

Stevie Wonder - I Just Called to Say I Love You
Paul McCartney & Stevie Wonder - Ebony & Evory
Bon Jovi - Always
Elvis Presley - Can't Help Falling in Love
Bryan Adams - Please Forgive Me
Whitney Houston - I Will Always Love You
Marco Borsato - Rood
Shania Twain - That Don't Impress Me Much
Bush - Glycerine

Ik zie zeker al 5 titels waarvan de zgn. 'klassiekersstatus' voor 100% opgedrongen is door dj's.

jasper1991 schreef:
(quote)
en serieuze kringen zijn zeker kringen die jouw muziek luisteren?
muziek is een kwestie van smaak maar ik vind dat je als platenmaatschappij toch bepaalde verantwoordelijkheid moet nemen een beetje kwaliteit hoog te houden op radio en televisie, tegenwoordig wordt er alleen nog maar gekeken naar of het aanslaat. dat blijkt uit de door mij genoemde nummers

Dat dat soort nummers überhaupt aanslaan...

Ik hoor nog liever m'n ketel aanslaan.

Casartelli (moderator)
Arrie schreef:
Toch raar, want Everybody Hurts vind ik nog steeds prachtig.

Terwijl dat toch wel hét andere R.E.M.-nummer is dat voor de nominatie 'kapotgedraaid' in aanmerking komt.

_Lynn_
Metallica - Nothing Else Matters. Of is die al genoemd?

LucM schreef:
Ob La Di Ob La Da is een vrolijk en absurdistisch nummer van the Beatles, niet serieus te nemen maar wel leuk. Vergeleken met de rest van het Beatles-oeuvre valt dit natuurlijk wat licht uit, vergeleken met de de hits van die would-be-idolen is dat dan weer klasse.
Ik vraag mij af waarom uitgerekend the Beatles daarop afgerekend moeten worden (alsof enkel zij zulke nummers uitbrengen). Ik kan talrijke artiesten opnoemen wiens beste werk nog niet aan de hielen van the Beatles reikt.
ik weet het al weer, ik houd mijn mond maar.

jasper1991 schreef:
(quote)
ik weet het al weer, ik houd mijn mond maar.

Wel nee Jasper, helemaal niet nodig, je had gewoon gelijk. Je kunt er van alles bij verzinnen, maar een drol blijft een drol. Ook als ie van the Beatles is.

Ongeveer alles van Bruce Springsteen en Bryan Adams.

Beeswax schreef:
Ongeveer alles van Bruce Springsteen en Bryan Adams.

Wellicht heb je ook een onderbouwing of wil je reacties uitlokken?

Ik wil geen reacties uitlokken, begrijp me niet verkeerd, maar echt, ik begrijp gewoon niet wat er zo geweldig aan is. Er bestaan veel betere bands imo.

_Lynn_
vigil schreef:
Wellicht heb je ook een onderbouwing of wil je reacties uitlokken?

Mensenlief, menigen verschillen nu eenmaal! Leer daar toch eens mee leven.

Arrie schreef:
Mee eens, R.E.M. heeft zoveel geweldige muziek gemaakt, en precies dat nummer is hun grootste hit geworden,

Ik heb geen harde gegevens ofzo maar op gevoel durf ik te stellen dat Everybody Hurts hun grootste hit was.

Ik geloof dat Losing My Religion toch de grootste R.E.M.-hit was.
Om terug op dit topic te komen, ik vind alle nummers van Kane en Nickelback overgewaardeerd gezien hun succes (Kane heeft weer een 3FM-Award gewonnen). Enkel op MuMe krijgen die bands bakken kritiek.

_Lynn_
Ik denk ook dat LMR de grootste hit was, omdat dat precies het enige is wat ik op de radio hoor. (Ik zou dat ding het liefst niet aanzetten, maar mijn ouders zijn de baas, dus pech... ) Of het is héél af en toe eens Man On The Moon, dat nummer vind ik nog wel meevallen.

Ach, de radiostations draaien steeds de bekendste nummers maar daarom zijn ze niet per definitie slecht. Van teveel op de radio gehoord heb ik geen last, ik luister weinig radio.

_Lynn_
LucM schreef:
ik luister weinig radio.

Dat zou ik ook wel willen, maar ja...
Studio Brussel is echt niet goed meer de laatste jaren. Vroeger stond hij bekend om een alternatieve zender, maar de dag van vandaag draait hij dus praktisch alleen maar rommel, en als het dan eens een oude klassieker is, is het natuurlijk ééntje die men over het algemeen overgewaardeerd vindt... Ook de manier van presenteren is er niet op verbeterd. Het lijkt wel alsof ze tegen de kinderen bezig zijn zeg, djeezes.
Ik heb het dus helemaal gehad met die zender, maar mijn ouders dus niet. Ik ben verplicht om hem een groot deel van de dag aan te moeten horen... *zucht*.

Maar goed, dat was off-topic, mijn excuses.
Ander overgewaardeerd nummer die ik steeds in een tijdloze lijst terug vind:

Green Day - Basket Case...
Wat een rommel, de Sex Pistols zouden er beter in staan! Dat is pas echte punk.

GrafGantz schreef:
Ik heb geen harde gegevens ofzo maar op gevoel durf ik te stellen dat Everybody Hurts hun grootste hit was.

Everybody Hurts was een top 5-hit, Losing My Religion een (dikke) nummer 1 hit. In Nederland althans.

Het zijn allebei wel aardige nummers, maar ik hoef ze niet meer te horen. Everybody Hurts heb ik nooit zoveel aan gevonden, heb altijd wat tegen dat soort tranentrekkers. En op Automatic for the People is het ook zo'n beetje het minste nummer. Losing My Religion gaat dan nog wel.

_Lynn_ schreef:
Studio Brussel is echt niet goed meer de laatste jaren.

Mee eens, die presentatie op Studio Brussel staat mij niet aan en ook niet wat er de laatste jaren gedraaid wordt, ik luister enkel nog af en toe naar de Afrekening.

_Lynn_
Gelukkig valt de Afrekening soms nog mee, ja. Ik vraag me wel af of dat nogsteeds op TMF wordt gedraaid. Het was daardoor dat er soms ook wel eens rommel in stond.
Nu lijkt het me wel verbeterd. Alleen vind ik dat al die Vlaamse bands zo opgehemeld worden... Ze hebben iets, maar zijn nu toch ook niet zó speciaal?

_Lynn_ schreef:
Alleen vind ik dat al die Vlaamse bands zo opgehemeld worden..

De Fixkes, daar krijg ik nu eens stuiptrekkingen van! Van hun beide hits!

_Lynn_
Ik ook, vriend, maar ik bedoelde eerder de Vlaamse rockbandjes. Absynthe Minded enzo.

Ha ja, en Das Pop Ik begrijp die hype rond dEUS ook niet goed, maar kom.

Das Pop kan er soms nog mee door, Absynthe Minded vind ik een goeie jonge band. dEUS ken ik niet goed genoeg.
Milow, die jongen hoor ik niet graag. En volgens mij is hij ook overgewaardeerd.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:25 uur

geplaatst: vandaag om 19:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.