Muziek / Algemeen / Overgewaardeerde nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 20:42 uur
overrated!
laat ik aftrappen met:
Pink Floyd - Comfortably Numb
Hoog in de top2000 en eigenlijk helemaal niet representatief voor PF's echte, goede, psychedelische, meester werken. Zacht lief nummertje voor de massa
Volgende!
laat ik aftrappen met:
Pink Floyd - Comfortably Numb
Hoog in de top2000 en eigenlijk helemaal niet representatief voor PF's echte, goede, psychedelische, meester werken. Zacht lief nummertje voor de massa
Volgende!
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 20:44 uur
Wat bedoel je precies met overgewaardeerd? Hier of in het algemeen? Lijkt me namelijk een wereld van verschil...
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 20:47 uur
Dat mag je zelf invullen. Het is natuurlijk makkelijk om een breezah plaatje erbij te pakken en te zeggen dat die overgewaardeerd is, pak een goede plaat (dat kan ook een klassiek breezah plaatje zijn) en vertel vervolgens waarom je het nummer overgewaardeerd vindt. Je kan naar de top2000 kijken, naar de radio538 top huppelpup, gewoon een bekend nummer eigenlijk wat je maar een doorn in het oog is.
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 20:55 uur
Deep Purple - Child in Time
Vind ik maar een hoop gekrijs, hoewel het zowel door het grote (Radio2 en Veronica) publiek als hier nogal gewaardeerd wordt. Ik hoor er echt helemaal niks in.
Vind ik maar een hoop gekrijs, hoewel het zowel door het grote (Radio2 en Veronica) publiek als hier nogal gewaardeerd wordt. Ik hoor er echt helemaal niks in.
0
titan (crew)
geplaatst: 14 augustus 2006, 21:09 uur
Golden earring - Radar love
Rage against the machine - Killing in the name of
Rage against the machine - Killing in the name of
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 21:54 uur
Het is een verschrikkelijk kitsch pokkenummer, dat zogenaamd heel ingenieus in elkaar zit om dat er wat overgangen inzitten
.
En o jee, opera en rock... nou dan moet het wel goed zijn.
Verder een overgeproduceerd gedoe zonder ziel en natuurlijk de hemeltergende stem van Freddie Mercury (rip).
.En o jee, opera en rock... nou dan moet het wel goed zijn.
Verder een overgeproduceerd gedoe zonder ziel en natuurlijk de hemeltergende stem van Freddie Mercury (rip).
0
Mojo Pin
geplaatst: 14 augustus 2006, 21:57 uur
Robbie Williams - Let Me Entertain You
En je hoort het altijd weer terugkomen. Verschrikkelijk!
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 21:58 uur
Lukas schreef:
Amen!
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 22:19 uur
Mojo Pin schreef:
Robbie Williams - Let Me Entertain You
Inderdaad. Op de één of andere manier krijg ik er altijd Joop van de Ende musical visioenen van. Brrr..Robbie Williams - Let Me Entertain You
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 22:19 uur
Ach ja krijgen we dit weer, overgewaardeerd. Tja, alles wat in de top40 heeft gestaan, ooit. Dat kun je zeggen dan. Klaar. Punt.
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 22:20 uur
HiLL schreef:
Tja, alles wat in de top40 heeft gestaan, ooit. .
Behalve de goede nummers Tja, alles wat in de top40 heeft gestaan, ooit. .
.
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 22:40 uur
Guns 'N' Roses - November Rain
The Eagles - Hotel California
The Eagles - Hotel California
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 22:40 uur
Avond van Boudewijn de Groot. Boudewijn de Groot is zeker een goede zanger en ik heb ook muziek van hem thuis, maar dat nummer 'Avond' vind ik zo gewoontjes. En dan honderd keer "ik geloof, ik geloof..." zingen.
En dan ook nog nr. 1 in de top 2000. Ik kan dat bijna niet geloven. Overgewaardeerd is m.i. nog te zwak uigedrukt.
En dan ook nog nr. 1 in de top 2000. Ik kan dat bijna niet geloven. Overgewaardeerd is m.i. nog te zwak uigedrukt.

0
geplaatst: 14 augustus 2006, 22:45 uur
Een paar ernstige gevallen zijn toch wel:
Hotel California - The Eagles
Alles wat er fout was aan de jaren '70, daar staat dit nummer symbool voor. En waarom Punk een zegen was.
Dreadlock Holiday - 10CC
Vreselijk nummer waar ik strontchagerijnig van word.
November Rain - Guns n Roses
Dan echt 1000x liever Bohemian Rhapsody dan deze pompeuze gebakken lucht ballade. En Axl Rose heeft een van de vervelendste stemmen uit de popgeschiedenis.
Hele ouevre - Dire Straits
Ontzettend zielloos nikserig geneuzel. Ik hoor ècht bijna alle muziek liever.
Alles wat er fout was aan de jaren '70, daar staat dit nummer symbool voor. En waarom Punk een zegen was.
Dreadlock Holiday - 10CC
Vreselijk nummer waar ik strontchagerijnig van word.
Dan echt 1000x liever Bohemian Rhapsody dan deze pompeuze gebakken lucht ballade. En Axl Rose heeft een van de vervelendste stemmen uit de popgeschiedenis.
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 22:46 uur
starbright boy schreef:
Dreadlock Holiday - 10CC
Vreselijk nummer waar strontchagerijnig van wordt.
.
Dreadlock Holiday - 10CC
.
.
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 22:48 uur
starbright boy schreef:
Dreadlock Holiday - 10CC
Dreadlock Holiday - 10CC
Starbright boy heeft het helemaal begrepen, ik had het niet beter kunnen zeggen.

Alhoewel GNR opzich een wereldband was...
0
geplaatst: 16 augustus 2006, 11:56 uur
obsessed schreef:
Bohemian Rhapsody natuurlijk.. (inkopper)
Bohemian Rhapsody natuurlijk.. (inkopper)
Queen was wel de eerste band die risico durfde te nemen door Opera erin te gooien.
Maar vind het wel kammer dat het nummer vooral door de
"Top 100 allertijden" en "Arbeidsvitaminen" is kapot gedraaid.
0
geplaatst: 16 augustus 2006, 11:57 uur
0
geplaatst: 16 augustus 2006, 11:59 uur
Het meest overgewaarde nummer is toch wel
"Paradise By The Dashboard Light"
van Meat Loaf
"Paradise By The Dashboard Light"
van Meat Loaf
0
geplaatst: 16 augustus 2006, 13:07 uur
Ik ga iets posten, kan er meteen een slotje komen:
Nirvana - Smells like teen spirit
Nirvana - Smells like teen spirit
0
Ruby1966
geplaatst: 16 augustus 2006, 14:21 uur
dynamo d schreef:
Avond van Boudewijn de Groot. Boudewijn de Groot is zeker een goede zanger en ik heb ook muziek van hem thuis, maar dat nummer 'Avond' vind ik zo gewoontjes. En dan honderd keer "ik geloof, ik geloof..." zingen.

Oh jaaa..helemaal mee eens. Houd ook erg van Boudewijn de Groot, maar dit nummer is té erg voor woorden!

0
titan (crew)
geplaatst: 16 augustus 2006, 15:17 uur
Grappig is wel dat Boudewijn het zelf ook niet zo'n bijzonder nummer vind. Zelf kan ik ook wel tientallen nummers van hem opnoemen die ik beter vind. Om diezelfde reden heb ik Radar love van Golden earring genoemd. Verder denk ik dat alle grote hits van Acda & de Munnik hier ook wel op zijn plaats zijn. Wat een hoop gebakken lucht zijn die kampvuurliedjes van hen.
0
geplaatst: 16 augustus 2006, 15:53 uur
Hey Jude van The Beatles is toch wel de nummer 1. Wat een zeiknummer, echt vreselijk.
0
Ruby1966
geplaatst: 16 augustus 2006, 16:17 uur
Music - John Miles
Wonderful Tonight - Eric Clapton
Nikita - Elton John
Everything I Do - Bryan Adams
Paradise by the Dashboardlight - Meat Loaf
Wonderful Tonight - Eric Clapton
Nikita - Elton John
Everything I Do - Bryan Adams
Paradise by the Dashboardlight - Meat Loaf
0
DutchViking
geplaatst: 16 augustus 2006, 16:55 uur
U2 - One
Supertramp - School
Coldplay - Clocks
Toto - Africa
Bon Jovi - Always
Van Dik Hout - Stil in Mij (scoort ieder jaar weer hoog in diverse lijsten, zoals de top 2000... verschrikkelijk nummer
)
Supertramp - School
Coldplay - Clocks
Toto - Africa
Bon Jovi - Always
Van Dik Hout - Stil in Mij (scoort ieder jaar weer hoog in diverse lijsten, zoals de top 2000... verschrikkelijk nummer
)* denotes required fields.