MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Overgewaardeerde nummers

zoeken in:
overrated!

laat ik aftrappen met:
Pink Floyd - Comfortably Numb

Hoog in de top2000 en eigenlijk helemaal niet representatief voor PF's echte, goede, psychedelische, meester werken. Zacht lief nummertje voor de massa

Volgende!

Wat bedoel je precies met overgewaardeerd? Hier of in het algemeen? Lijkt me namelijk een wereld van verschil...

Dat mag je zelf invullen. Het is natuurlijk makkelijk om een breezah plaatje erbij te pakken en te zeggen dat die overgewaardeerd is, pak een goede plaat (dat kan ook een klassiek breezah plaatje zijn) en vertel vervolgens waarom je het nummer overgewaardeerd vindt. Je kan naar de top2000 kijken, naar de radio538 top huppelpup, gewoon een bekend nummer eigenlijk wat je maar een doorn in het oog is.

Deep Purple - Child in Time

Vind ik maar een hoop gekrijs, hoewel het zowel door het grote (Radio2 en Veronica) publiek als hier nogal gewaardeerd wordt. Ik hoor er echt helemaal niks in.

Blasfemie!

titan (crew)
Golden earring - Radar love
Rage against the machine - Killing in the name of

Bohemian Rhapsody natuurlijk.. (inkopper)

Een beetje uitleg is misschien wel leuk

Kos
Het is een verschrikkelijk kitsch pokkenummer, dat zogenaamd heel ingenieus in elkaar zit om dat er wat overgangen inzitten .

En o jee, opera en rock... nou dan moet het wel goed zijn.

Verder een overgeproduceerd gedoe zonder ziel en natuurlijk de hemeltergende stem van Freddie Mercury (rip).

Mojo Pin
Robbie Williams - Let Me Entertain You

En je hoort het altijd weer terugkomen. Verschrikkelijk!

Lukas schreef:
Deep Purple - Child in Time

Vind ik maar een hoop gekrijs, hoewel het zowel door het grote (Radio2 en Veronica) publiek als hier nogal gewaardeerd wordt. Ik hoor er echt helemaal niks in.

Amen!

Kos
Mojo Pin schreef:
Robbie Williams - Let Me Entertain You

En je hoort het altijd weer terugkomen. Verschrikkelijk!
Inderdaad. Op de één of andere manier krijg ik er altijd Joop van de Ende musical visioenen van. Brrr..

Ach ja krijgen we dit weer, overgewaardeerd. Tja, alles wat in de top40 heeft gestaan, ooit. Dat kun je zeggen dan. Klaar. Punt.

Kos
HiLL schreef:
Tja, alles wat in de top40 heeft gestaan, ooit. .
Behalve de goede nummers .

Guns 'N' Roses - November Rain

The Eagles - Hotel California

Avond van Boudewijn de Groot. Boudewijn de Groot is zeker een goede zanger en ik heb ook muziek van hem thuis, maar dat nummer 'Avond' vind ik zo gewoontjes. En dan honderd keer "ik geloof, ik geloof..." zingen.
En dan ook nog nr. 1 in de top 2000. Ik kan dat bijna niet geloven. Overgewaardeerd is m.i. nog te zwak uigedrukt.

Coldplay - Clocks

Een paar ernstige gevallen zijn toch wel:

Hotel California - The Eagles

Alles wat er fout was aan de jaren '70, daar staat dit nummer symbool voor. En waarom Punk een zegen was.

Dreadlock Holiday - 10CC

Vreselijk nummer waar ik strontchagerijnig van word.

November Rain - Guns n Roses

Dan echt 1000x liever Bohemian Rhapsody dan deze pompeuze gebakken lucht ballade. En Axl Rose heeft een van de vervelendste stemmen uit de popgeschiedenis.

Hele ouevre - Dire Straits

Ontzettend zielloos nikserig geneuzel. Ik hoor ècht bijna alle muziek liever.

Kos
starbright boy schreef:

Dreadlock Holiday - 10CC

Vreselijk nummer waar strontchagerijnig van wordt.

.
.

starbright boy schreef:
Een paar ernstige gevallen zijn toch wel:

Hotel California - The Eagles

Alles wat er fout was aan de jaren '70, daar staat dit nummer symbool voor. En waarom Punk een zegen was.

Dreadlock Holiday - 10CC

Vreselijk nummer waar strontchagerijnig van wordt.

November Rain - Guns n Roses

Dan echt 1000x liever Bohemian Rhapsody dan deze pompeuze gebakken lucht ballade. En Axl Rose heeft een van de vervelendste stemmen uit de popgeschiedenis.

Hele ouevre - Dire Straits

Ontzettend zielloos nikserig geneuzel. Ik hoor ècht bijna alle muziek liever.

Starbright boy heeft het helemaal begrepen, ik had het niet beter kunnen zeggen.

Alhoewel GNR opzich een wereldband was...

RRR
obsessed schreef:
Bohemian Rhapsody natuurlijk.. (inkopper)

Queen was wel de eerste band die risico durfde te nemen door Opera erin te gooien.
Maar vind het wel kammer dat het nummer vooral door de
"Top 100 allertijden" en "Arbeidsvitaminen" is kapot gedraaid.

RRR
Klumpie schreef:
Coldplay - Clocks

Verschikkelijke jank stem heeft die vent

RRR
Het meest overgewaarde nummer is toch wel

"Paradise By The Dashboard Light"
van Meat Loaf

Ik ga iets posten, kan er meteen een slotje komen:
Nirvana - Smells like teen spirit

Ruby1966
dynamo d schreef:
Avond van Boudewijn de Groot. Boudewijn de Groot is zeker een goede zanger en ik heb ook muziek van hem thuis, maar dat nummer 'Avond' vind ik zo gewoontjes. En dan honderd keer "ik geloof, ik geloof..." zingen.
En dan ook nog nr. 1 in de top 2000. Ik kan dat bijna niet geloven. Overgewaardeerd is m.i. nog te zwak uigedrukt.

Oh jaaa..helemaal mee eens. Houd ook erg van Boudewijn de Groot, maar dit nummer is té erg voor woorden!

titan (crew)
Grappig is wel dat Boudewijn het zelf ook niet zo'n bijzonder nummer vind. Zelf kan ik ook wel tientallen nummers van hem opnoemen die ik beter vind. Om diezelfde reden heb ik Radar love van Golden earring genoemd. Verder denk ik dat alle grote hits van Acda & de Munnik hier ook wel op zijn plaats zijn. Wat een hoop gebakken lucht zijn die kampvuurliedjes van hen.

Ruby1966
titan schreef:
kampvuurliedjes

Hey Jude van The Beatles is toch wel de nummer 1. Wat een zeiknummer, echt vreselijk.

Ruby1966
Music - John Miles
Wonderful Tonight - Eric Clapton
Nikita - Elton John
Everything I Do - Bryan Adams
Paradise by the Dashboardlight - Meat Loaf

DutchViking
U2 - One
Supertramp - School
Coldplay - Clocks
Toto - Africa
Bon Jovi - Always
Van Dik Hout - Stil in Mij (scoort ieder jaar weer hoog in diverse lijsten, zoals de top 2000... verschrikkelijk nummer )

Gast
geplaatst: vandaag om 22:49 uur

geplaatst: vandaag om 22:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.