MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Overgewaardeerde nummers

zoeken in:
DutchViking schreef:
U2 - One
Supertramp - School
Coldplay - Clocks
Toto - Africa
Bon Jovi - Always
Van Dik Hout - Stil in Mij (scoort ieder jaar weer hoog in diverse lijsten, zoals de top 2000... verschrikkelijk nummer )

One van U2 vind ik wel één van hun allerbeste.

Ook nog
Prince - Purple rain
The Rolling Stones - Satisfaction

RRR schreef:
(quote)

Queen was wel de eerste band die risico durfde te nemen door Opera erin te gooien.
Maar vind het wel kammer dat het nummer vooral door de
"Top 100 allertijden" en "Arbeidsvitaminen" is kapot gedraaid.

Je zou eens naar Banco del Mutuo Soccorso moeten luisteren. Een Italiaanse progrock band uit begin jaren 70 die symfo en opera mixten op een stuk interessantere manier dan Queen een paar jaar later deed.

Dan nog het feit daargelaten dat de lyrics van Bohemian Rhapsody belachelijk onzinnig geneuzel zijn.

sq
Ruby1966 schreef:
Music - John Miles
Wonderful Tonight - Eric Clapton
Nikita - Elton John
Everything I Do - Bryan Adams
Paradise by the Dashboardlight - Meat Loaf

Ik was al uitgelogd maar dit vond ik wel zo prachtig, en dan kom ik maar te laat. Wat een schitterend rijtje van niet te verdragen classics.

RRR schreef:

Queen was wel de eerste band die risico durfde te nemen door Opera erin te gooien.

grapje?

sq schreef:
(quote)

Ik was al uitgelogd maar dit vond ik wel zo prachtig, en dan kom ik maar te laat. Wat een schitterend rijtje van niet te verdragen classics.

Stones - Angie
Cheap Purple - Child In Time
Procol Harum - Whiter Shade of Pale
Springsteen - Born in The USA
Dire Straits - Sultans Of Swing (eigenlijk alles van de DS)
Beatles - Yesterday
REM - Everybody Hurts
Falco - Jeanny
GnR of welke artiest dan ook met Knockin' on Heavens Door

Zelfs de versie van Sandy Denny?

sq schreef:
(quote)

Klopt hoor, je vergeet nog 'Tears in heaven' van Clapton.

Maar tegelijk is dat het jammere. Elton John en Eric Clapton hebben zoveel moois gemaakt, maar haast niemand kent dat. Die hierboven genoemde 'bijna-schlagers' kent iedereen wel en daarop worden ze afgerekend. Geef toe, het is 'niet-in' om te zeggen dat je beide artiesten heel goed vindt. Bijna niemand kent Eltons prachtige albums uit de jaren '70. De wondermooie, gevoelige 'Edge of Darkness' (soundtrack)van Clapton is hier zelfs niet opgenomen. Totaal onbekend. Het saaie, kitscherige 'Unplugged' daarentegen ...

Ik zal eens zoeken hoe je kan toevoegen ...

Ruby1966 schreef:
Music - John Miles
Wonderful Tonight - Eric Clapton
Nikita - Elton John
Everything I Do - Bryan Adams
Paradise by the Dashboardlight - Meat Loaf

Deze quote is beter dan deze die er staat, sorry.

stevie schreef:
Zelfs de versie van Sandy Denny?

Misschien die uitgezonderd, ken ik niet..

Ruby1966
sq schreef:
(quote)

Was jij ook niet op 20 januari jarig?
(zelfde gehoor)

The Rolling Stones - Angie
The Beatles - let it Be

RRR
obsessed schreef:
(quote)

Je zou eens naar Banco del Mutuo Soccorso moeten luisterenJe zou eens naar Banco del Mutuo Soccorso moeten . Een Italiaanse progrock band uit begin jaren 70 die symfo en opera mixten op een stuk interessantere manier dan Queen een paar jaar later deed.

Dan nog het feit daargelaten dat de lyrics van Bohemian Rhapsody belachelijk onzinnig geneuzel zijn.

Je zou eens naar Banco del Mutuo Soccorso moeten
luisteren
Wie????

RRR
Toon1 schreef:
(quote)

grapje?

Wie was dan wel de eerste?

Mijn overgewaardeerde nummers:

Eagles - Hotel California
Geen slecht nummer hoor, maar zo hoog verdient het naar mijn mening niet te staan in al die eindejaarslijstjes.

Black Sabbath - Paranoid
Geen slecht nummer hoor, maar gewoon niet zo bijzonder. Black Sabbath heeft veel betere nummers gemaakt (zoals: War Pigs, Black Sabbath).

Coldplay - Clocks
Onbegrijpelijk dat dit zo hoog in die eindejaarstoplijstjes staat. Ik vind dit echt helemaal niks bijzonders.

Whitney Houston - I Will Always Love You
Vreselijk nummer om mee wakker te worden.

Lijstje kan nog veranderen, deze nummers komen bij mij al eerste op.

Ja ik kan me wel aansluiten bij de meeste genoemde nummers. Ik was aan het zoeken door mijn muziekcollectie maar ik kwam tot de conclusie dat ik bijna geen echt slechte overgewaardeerde rotmuziek heb. Er was iets... maar dat kan ik nu zo niet vinden: een te hoog zingend kaal mannetje met een rockband, muse ofzo maar die was het dus niet (nee dat heb ik per ommegaande ge-shift-delled djeeeez )

Ik denk dat veel van deze nummers wel geweldig zijn, maar dat je ze gewoon te vaak al hebt gehoord

Wat een afgrijselijke topic, en de nummers die worden opgegeven zijn gewoon lachwekkend ridicuul...

overgewaardeerd:

Clouseau, Marco Borsato, Pink, Krezip, K's Choice, Christina Agluira, R&B, Hip Hop, Techno en noem maar op

Maar aub School van Supertramp of Comfortably Numb van Pink Floyd is gewoonweg te belachelijk om te vernoemen...

cosmo schreef:
Wat een afgrijselijke topic, en de nummers die worden opgegeven zijn gewoon lachwekkend ridicuul...

overgewaardeerd:

Clouseau, Marco Borsato, Pink, Krezip, K's Choice, Christina Agluira, R&B, Hip Hop, Techno en noem maar op

Maar aub School van Supertramp of Comfortably Numb van Pink Floyd is gewoonweg te belachelijk om te vernoemen...

Ja, van iemand wier top10 louter uit pink floyd zooi bestaat verwachten we ook niet anders..

Hip Hop, Techno.... noem maar op
Hoe bedoel je tunnelvisie

Aan dit topic is overigens niets afgrijselijks hoor, er wordt gewoon gevraagd om de mening van de MuMe-leden.

cosmo schreef:

overgewaardeerd:

Wat een afgrijselijk bericht.
Bah, wat afgezaagd.

luc011190 schreef:
Hip Hop, Techno.... noem maar op
Hoe bedoel je tunnelvisie

Aan dit topic is overigens niets afgrijselijks hoor, er wordt gewoon gevraagd om de mening van de MuMe-leden.

Dat ik dat nu geen muziek vind en dan liever naar een overgewaardeerde plaat luister dan naar zoiets,

met dee mening van MuMe-leden heb ik geen probleem hoor, ik geef gwn mijn mening dat ik het nogal bizar vind dat hier toch wel sterke nummers worden 'afgebroken'

En die 'overgewaardeerde' nummers worden wel gekozen door de massa en dan blijft naar mijn inziens hetgeen over dat iedereen met verschillende smaken toch nog weet te apprecieren.

cosmo schreef:
(quote)

Dat ik dat nu geen muziek vind en dan liever naar een overgewaardeerde plaat luister dan naar zoiets,

met dee mening van MuMe-leden heb ik geen probleem hoor, ik geef gwn mijn mening dat ik het nogal bizar vind dat hier toch wel sterke nummers worden 'afgebroken'

En die 'overgewaardeerde' nummers worden wel gekozen door de massa en dan blijft naar mijn inziens hetgeen over dat iedereen met verschillende smaken toch nog weet te apprecieren.

Oké.

Hoewel, je mag techno en hiphop best slecht vinden, maar jij noemt het: geen muziek. Dat is natuurlijk complete onzin.

-Razorlight - America (vreeeeselijk!)
-Nirvana - Smells Like Teen Spirit (eigelijk nog wel best goed, maar wat mensen nu net met dit Nirvana nummer hebben, waarom het vaak hoog in Rock-toplijsten staat en wat er bijzonder zou moeten zijn aan Cobains zang ontgaat mij volledig. Ook vind ik de tekst van dit nummer niet beter dan zijn andere en omdat ik dit nummer nu al zo vaak gehoord heb is hij gewoonweg op m'n zenuwen gaan werken)

America is inderdaad een heel slecht nummer.

No Diggity van Blackstreet heb ik altijd nogal overgewaardeerd gevonden. Niet dat het slecht is ofzo, maar waarom iedereen dat indertijd zo goed vond heb ik nooit begrepen.

Kos
Omdat het gewldig swingend is .

Marillion's Kayleigh Vind ik echt een van de grootste bagger nummers allertijden. Zeik muziek, en die Fish

Kos schreef:
Omdat het gewldig swingend is .

Ik kan er niet op dansen.. dus dat lijkt me geen wet van meten en passen.

orbit schreef:
(quote)

Ik kan er niet op dansen.. dus dat lijkt me geen wet van meten en passen.

meden en perzen hahaha

T.O. schreef:
No Diggity van Blackstreet heb ik altijd nogal overgewaardeerd gevonden. Niet dat het slecht is ofzo, maar waarom iedereen dat indertijd zo goed vond heb ik nooit begrepen.

omdat er een sampletje van bill withers inzit en omdat het door dr dre geproduceerd is.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:31 uur

geplaatst: vandaag om 19:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.