Muziek / Algemeen / Overgewaardeerde nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2006, 16:38 uur
orbit schreef:
Ik kan er niet op dansen.. dus dat lijkt me geen wet van meten en passen.
(quote)
Ik kan er niet op dansen.. dus dat lijkt me geen wet van meten en passen.

0
geplaatst: 4 december 2006, 21:42 uur
Ik geloof dat Klokken van Coldplay weleens als klassieker wordt beschouwd,kan ik me gewoon niet in vinden
0
geplaatst: 5 december 2006, 00:18 uur
Sig Ramsmouth schreef:
en omdat het door dr dre geproduceerd is.
en omdat het door dr dre geproduceerd is.
Nee, da's een groot misverstand. Dre rapt er alleen maar op.
0
geplaatst: 24 april 2009, 17:57 uur
HammerHead schreef:
The Eagles - Hotel California
The Eagles - Hotel California
starbright boy schreef:
Hotel California - The Eagles
Hotel California - The Eagles
Mart schreef:
Eagles - Hotel California
Eagles - Hotel California
Ik hoor Hotel California nu weer op Radio 2 als nummer één van de Seventies top 100.
Ook ik heb nooit begrepen wat er nou zo bijzonder is aan dit nummer.
0
geplaatst: 25 april 2009, 00:07 uur
freitzen schreef:
Ik hoor Hotel California nu weer op Radio 2 als nummer één van de Seventies top 100.
(quote)
(quote)
(quote)
Leuk bij het kampvuur. Vond het ergerlijker aan de lijst dat Autobahn na 2 minuten afgekapt werd
Over het algemeen ben ik het wel eens met de meeste 'klassiekers' die hier genoemd worden, echter dat vind ik nog wel goede nummers. Onderstaande nummers worden echter ook gezien als klassiekers, maar vind ik persoonlijke echt gigantische draken:U2 - One (grootste draak aller tijden. We're one, but we're not the same
)R.E.M. - Everybody Hurts (ultiem zeiknummer)
The Smiths - I Know It's Over (ultiem zeiknummer #2)
The Beatles - Hey Jude (te infantiel voor worden)
XTC - Making Plans for Nigel (idem)
0
geplaatst: 25 april 2009, 00:25 uur
Ten eerste, draak? Is toch geen dramnummer of iets wat op een patethische manier zijn punt maar probeert te maken met hoop vals sentiment? Daarnaast hoor je dit nu ook weer niet zo vaak (helaas) op de verkeerde radiostations.. De rest van de nummers die je opnoemt ben ik het wel mee eens..
0
The Oath
geplaatst: 25 april 2009, 11:32 uur
Om het over typische top 1000/2000/... nummers te hebben waarvoor ik steeds dekking moet zoeken:
Cure - A Forest
Nirvana - gewoon alles
Pearl Jam - gewoon alles
Pink Floyd - gewoon alles
Prince - Purple Rain (
)
Gewogen en te licht bevonden (kan er wel inkomen dat iemand anders het goed vind):
Rage Against The Machine
Queens Of The Stone Age
Radiohead
Foo Fighters
The Smashing Pumpkins
Joy Division
coldplay
dEUS
Muse
The Beatles
Cure - A Forest
Nirvana - gewoon alles
Pearl Jam - gewoon alles
Pink Floyd - gewoon alles
Prince - Purple Rain (
)Gewogen en te licht bevonden (kan er wel inkomen dat iemand anders het goed vind):
Rage Against The Machine
Queens Of The Stone Age
Radiohead
Foo Fighters
The Smashing Pumpkins
Joy Division
coldplay
dEUS
Muse
The Beatles
0
geplaatst: 25 april 2009, 17:01 uur
The Beatles - Hey Jude (te infantiel voor worden)
Dit nummer zie je vaak hoog in lijstjes, maar ik vind het een bar slecht nummer en ik kan een groot gedeelte van The Beatles zeker waarderen. Yesterday is ook zo'n nummer, vaak gehoord en door velen gewaardeerd maar ik vind er niets bijzonders aan.
0
geplaatst: 25 april 2009, 19:36 uur
Tsja Yesterday en Let It Be kan ik prima aanhoren, al zijn het idd bij lange na niet de beste nummers van The Beatles. Hey Jude daarentegen is gewoon hoogst irritant, vooral dat domme nananananana. Ik snap echt totaal niet waarom juist dat nummer vaak het hoogstgenoteerde Beatles-nummer is. Gelukkig vindt McCartney het zelf ook een draak 
Mwa ik ben sowieso al niet zo weg van XTC, dat heeft met name te maken met de stem van de zanger, maar dit nummer vind ik gewoon ronduit vervelend. Dat stomme tu-tudu, tu-tudu oehoe in het refrein, in combinatie met die irritante zang, maakt dat het nummer niet kan uitstaan. Je hebt gelijk dat je er niet zo mee doodgegooid wordt als met One en Hey Jude, maar het staat toch vaak wel hoog in aller-tijden-lijstjes.

orbit schreef:
Ten eerste, draak? Is toch geen dramnummer of iets wat op een patethische manier zijn punt maar probeert te maken met hoop vals sentiment? Daarnaast hoor je dit nu ook weer niet zo vaak (helaas) op de verkeerde radiostations.. De rest van de nummers die je opnoemt ben ik het wel mee eens..
(quote)
Ten eerste, draak? Is toch geen dramnummer of iets wat op een patethische manier zijn punt maar probeert te maken met hoop vals sentiment? Daarnaast hoor je dit nu ook weer niet zo vaak (helaas) op de verkeerde radiostations.. De rest van de nummers die je opnoemt ben ik het wel mee eens.. Mwa ik ben sowieso al niet zo weg van XTC, dat heeft met name te maken met de stem van de zanger, maar dit nummer vind ik gewoon ronduit vervelend. Dat stomme tu-tudu, tu-tudu oehoe in het refrein, in combinatie met die irritante zang, maakt dat het nummer niet kan uitstaan. Je hebt gelijk dat je er niet zo mee doodgegooid wordt als met One en Hey Jude, maar het staat toch vaak wel hoog in aller-tijden-lijstjes.
0
geplaatst: 28 april 2009, 16:37 uur
RRR schreef:
Het meest overgewaarde nummer is toch wel
"Paradise By The Dashboard Light"
van Meat Loaf
Het meest overgewaarde nummer is toch wel
"Paradise By The Dashboard Light"
van Meat Loaf
Kan ik me wel wat in vinden. Het album "Bat out of hell" staat vol schitterende songs, en uitgerekend dit nummer wordt steeds gedraaid. Draai liever de ondergewaardeerde nummers "Heaven can wait" of "For crying out loud" of nog beter "More than you deserve" van het zwaar ondergewaardeerde album "Dead ringer"
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 april 2009, 21:27 uur
Buiten alles wat de laatste 5 jaar in de top 40 gestaan heeft, kom ik op dit lijstje:
Metallica - Master of Puppets
Neil Young - Heart of Gold
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
The Byrds/Bob Dylan - Mr. Tambourine Man
The Beatles - Hey Jude
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Lou Reed - Walk on the Wild Side
The Beach Boys - Surfin' USA
Metallica - Master of Puppets
Neil Young - Heart of Gold
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
The Byrds/Bob Dylan - Mr. Tambourine Man
The Beatles - Hey Jude
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Lou Reed - Walk on the Wild Side
The Beach Boys - Surfin' USA
0
geplaatst: 29 april 2009, 22:31 uur
Titmeister schreef:
Tsja Yesterday en Let It Be kan ik prima aanhoren, al zijn het idd bij lange na niet de beste nummers van The Beatles.
Tsja Yesterday en Let It Be kan ik prima aanhoren, al zijn het idd bij lange na niet de beste nummers van The Beatles.
Voor mij wel

0
geplaatst: 30 maart 2010, 19:59 uur
Micro Cuts van Muse (eigenlijk alles van Muse wel, maar dat nummer slaat toch echt alles)
0
geplaatst: 6 april 2010, 22:36 uur
Een beetje vreemd, dat niemand " Michelle" van the Beatles heeft genoemd. Is ook zo'n zeurnummer van Paul.
O ja, " The Wall " van Pink Floyd is natuurlijk ook behoorlijk erg.
O ja, " The Wall " van Pink Floyd is natuurlijk ook behoorlijk erg.
0
geplaatst: 6 april 2010, 23:37 uur
Beeswax schreef:
U2 is in het algemeen nogal overrated.
U2 is in het algemeen nogal overrated.
Inderdaad, maar het is ook weer niet zo erg dat ik de radio ervoor uitzet. Wel bij: Queen, Pink Floyd en Eagles (Hotel C.).
0
geplaatst: 7 april 2010, 20:04 uur
vin13 schreef:
Lou Reed - Walk on the wild side.
Lou Reed - Walk on the wild side.
Dit nummer is misschien wat teveel gedraaid, maar het blijft toch een goed voorbeeld van de kundigheid van Lou Reed als tekstschrijver. Als geen ander heeft hij het vermogen om met een paar woorden een levendig beeld van de zelfkant op te roepen. Daarom kan dit nummer n.m.m niet overgewaardeerd worden. Is gewoonweg onmogelijk.
0
Benno
geplaatst: 8 april 2010, 08:22 uur
Alles kan overgewaardeerd worden. Zo zou men het 't beste nummer aller tijden kunnen noemen; of het tot het nieuwe Amerikaanse volkslied maken. Of het wereldvolkslied.
Verder ben ik het met je eens
Verder ben ik het met je eens

0
geplaatst: 8 april 2010, 18:59 uur
schnappie de krokodil, guillermo & tropical danny-toppertje,lief klein konijntje, rampapa song ofzoiets
0
geplaatst: 8 april 2010, 20:07 uur
jasper1991 schreef:
schnappie de krokodil, guillermo & tropical danny-toppertje,lief klein konijntje, rampapa song ofzoiets
En wie zijn degene die dit overwaarderen? Oftewel, je bent in het verkeerde topic...
0
geplaatst: 10 april 2010, 08:40 uur
Titmeister schreef:
En wie zijn degene die dit overwaarderen? Oftewel, je bent in het verkeerde topic...
dat is niet waar, toppertje was zeker een nummer 1 hit dus het volk waardeert dat nummer over en die andere liedjes waren ook allemaal hits(quote)
0
_Lynn_
geplaatst: 10 april 2010, 12:18 uur
Zonder twijfel Nirvana - Smells Like Teen Spirit. Die staan nu eens áltijd op nummer 1 in een tijdloze eindejaarslijst op de Vlaamse radio.
Ik snap écht niet wat er daar nu zo bijzonder aan is.
Ik snap écht niet wat er daar nu zo bijzonder aan is.
0
geplaatst: 10 april 2010, 14:01 uur
jasper1991 schreef:
Dat is hetzelfde volk dat in katzwijm valt bij elk nummer van Marco Borsato & consorten. Dat is geen graadmeter, het gaat om wat in serieuze kringen wordt gewaardeerd.(quote)
dat is niet waar, toppertje was zeker een nummer 1 hit dus het volk waardeert dat nummer over en die andere liedjes waren ook allemaal hits
0
geplaatst: 10 april 2010, 14:52 uur
Dire Straits - Walk of Live
Belachelijke plaat.
- edit - Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light. Dit schijtnummer heeft ook sowieso een dikke nominatie voor meest ergelijke, slechte, belabbere nummer ooit.
Belachelijke plaat.

- edit - Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light. Dit schijtnummer heeft ook sowieso een dikke nominatie voor meest ergelijke, slechte, belabbere nummer ooit.
0
geplaatst: 11 april 2010, 22:35 uur
Joren999 schreef:
en serieuze kringen zijn zeker kringen die jouw muziek luisteren? (quote)
Dat is hetzelfde volk dat in katzwijm valt bij elk nummer van Marco Borsato & consorten. Dat is geen graadmeter, het gaat om wat in serieuze kringen wordt gewaardeerd. muziek is een kwestie van smaak maar ik vind dat je als platenmaatschappij toch bepaalde verantwoordelijkheid moet nemen een beetje kwaliteit hoog te houden op radio en televisie, tegenwoordig wordt er alleen nog maar gekeken naar of het aanslaat. dat blijkt uit de door mij genoemde nummers
0
geplaatst: 11 april 2010, 23:34 uur
Dat eerste heb ik helemaal niet beweerd, onder serieuze muziekliefhebbers versta ik degenen die bereid zijn om verder te kijken dan hun neus lang is, welke smaak ze dan hebben is dan ten tweede.
0
geplaatst: 11 april 2010, 23:41 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
dat is niet waar, toppertje was zeker een nummer 1 hit dus het volk waardeert dat nummer over en die andere liedjes waren ook allemaal hits Schnappi was trouwens ook een nummer 1-hit en die rampapa-song (ik neem aan dat je Rap das Armas bedoelt) volgens mij ook. Doet er verder niet toe, hoor, wou het alleen even melden.

0
geplaatst: 11 april 2010, 23:44 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
dat is niet waar, toppertje was zeker een nummer 1 hit dus het volk waardeert dat nummer over en die andere liedjes waren ook allemaal hits Tsja, dat soort nummers wordt door het grote publiek grappig bevonden. Maar ik moet de eerste persoon nog tegenkomen, die met droge ogen kan beweren dat dat muziekklassiekers zijn. Dit in tegenstelling tot de meeste nummers die hier worden genoemd...
* denotes required fields.