MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Vader, dankuwel voor de muziek

zoeken in:
Bobiej
Vader: de grootste audiofiel hier in Lochem. Jazz, Klassiek, Hardrock, Dance, alles is in het bezit van de man. Dankzij hem luister ik af en toe Led Zeppelin, en ik kwam dankzij hem in contact met de wondere wereld van Ozzy Osbourne en Black Sabbath. O, en ik heb hem Iron Maiden bijgebracht .

Moeder: Marco Borsato, Robbie Williams? Ik vraag me soms serieus af waarom mijn ouders met elkaar getrouwt zijn met deze wereld van verschil in muziek smaak.

Hans Brouwer schreef:
Ik probeer mijn dochters liefde bij te brengen kwam mijn dochter van bijna 14 jaar met de nieuwste cd van Jan Smit thuis.
AAARG ook al

Pa bedankt voor:

- Jimi Hendrix
- Mike Oldfield - Tubular Bells (hoewel ik kort geleden meer vond in de platenkast)

Daarna heb ik niet zoveel meegekregen van zijn collectie waar toch wel de nodige klassiekers inzitten (The Doors, Lou Reed, Roxy Music, Neil Young, Richard Thompson, Leonard Cohen o.a.). Daar krijg ik nu af en toe wat van mee, wat ik wel kan waarderen. Sinds kort ook (mede) door pa in aanraking gekomen met Miles Davis, Curtis Mayfield en The Veils, ook mooi.

Moeder bedankt voor:

het niet draaien van muziek en het toelaten van pa, het zou de wet moeten worden (als je hier kijkt)

Pa en ma Bedankt voor:
De muziek die we vroeger en nu altijd in de auto hadden/ hebben als we op vakantie gingen/ gaan, zoals Robert Gordon, Traveling Wilburys, Elvis Presley en Stray Cats. Voor de rest heb ik bijna mijn hele top 10 aan paps te danken. Mijn muzieksmaak komt vooral bij mijn broer vandaan, die het weer van mijn vader heeft.

Pascoel schreef:
Pa en ma Bedankt voor:
De muziek die we vroeger en nu altijd in de auto hadden/ hebben als we op vakantie gingen/ gaan, zoals Robert Gordon, Traveling Wilburys, Elvis Presley en Stray Cats. Voor de rest heb ik bijna mijn hele top 10 aan paps te danken. Mijn muzieksmaak komt vooral bij mijn broer vandaan, die het weer van mijn vader heeft.

Het is dan ook wel een erug belegen top10

luc011190 schreef:
(quote)

Het is dan ook wel een erug belegen top10

Luc, wij jongeren begrijpen wellicht niet dat vroeger alles - dus ook de musik - beter was.

Pa, bedankt voor:
Nirvana - Nevermind
Underworld - Second Toughest in the Infants

Zal binnenkort wel eens meer stiekem wat luisteren uit je CD-kastje .

Toen ik nog zo'n beetje van de top40-generatie was liet m'n vader me tijdens een lange autoreis kennismaken met een album van Radiohead, Hail To The Thief heette het. Ik wist niet wat ik hoorde, dus toen heb ik snel de cd uit de auto gevist en heb het plaatje tijdens die vakantie door en door gedraaid. Eenmaal thuis ging ik op zoek naar nog meer Radiohead, en warempel er lag er nog eentje. De cd heette Ok Computer en wordt sindsdien minstens één keer per week gedraaid

Mijn moeder is echt naar een opvallend laag niveau gezakt. Van The Moody Blues en David Bowie naar gedrochten als Guus Meeuwis en Blof .

levenvergeten schreef:
(quote)

Luc, wij jongeren begrijpen wellicht niet dat vroeger alles - dus ook de musik - beter was.

Wilde je dan zeggen dat ik zo oud ben We schelen maar 2 jaartjes. Ik ben zeker van mening dat ik de muziek van toen stukken beter vind. Niet dat ze tegenwoordig alleen nog maar slechte muziek maken.. Maar ik luister gewoon het liefst naar die muziek.

Pascoel schreef:
(quote)

Wilde je dan zeggen dat ik zo oud ben We schelen maar 2 jaartjes. Ik ben zeker van mening dat ik de muziek van toen stukken beter vind. Niet dat ze tegenwoordig alleen nog maar slechte muziek maken.. Maar ik luister gewoon het liefst naar die muziek.

Ik luister beiden, dingen als Robert Johnson uit de jaren 50 tot de nieuwe single van Justin Timberlake.

Maar idd LV, ik ben niet van mening dat vroeger alles beter was.

luc011190 schreef:
(quote)

Ik luister beiden, dingen als Robert Johnson uit de jaren 50 tot de nieuwe single van Justin Timberlake.

Maar idd LV, ik ben niet van mening dat vroeger alles beter was.

Tuurlijk was niet álles beter vroeger, er is nu ook wel muziek die nu beter is dan dingen van toen, waar ik ook zeker wel naar luister. Maar grotendeels vind ik de muziek van vroeger beter. Ik ben niet zo weg van tegenwoordige hip hop(ook niet alles), hardcore en Paris Hiltonachtige muziek. Er zijn ook zoveel van die gemaakte idolsachtige artiesten.

Hmm, misschien bedoelen ze dat je wel erg standaard oude strijdrossen in je top10 hebt, en dat je misschien een klein beetje meer om je heen zou moeten kijken dan bij pappa's platenkast blijven hangen

Pascoel schreef:

Tuurlijk was niet álles beter vroeger, er is nu ook wel muziek die nu beter is dan dingen van toen, waar ik ook zeker wel naar luister. Maar grotendeels vind ik de muziek van vroeger beter. Ik ben niet zo weg van tegenwoordige hip hop(ook niet alles), hardcore en Paris Hiltonachtige muziek. Er zijn ook zoveel van die gemaakte idolsachtige artiesten.

Mijnheer Pascoel, u waagt zich op glad ijs.
Paris Hilton-achtige artiesten? - dat is er maar 1, en die heet Paris Hilton. Ik kan geen andere artiest noemen die echt op haar lijkt(zelfde afkomst, tienermeisjespopidolen zijn er genoeg).
Idols - achtige artiesten waren er trouwens vroeger genoeg - Luv, The Monkees, Diana Ross & The Supremes.(Allemaal vanuit commercieel oogpunt 'gelanceerd'
Hip-Hop kan je niet alleen van nu noemen. Dat begon eerder(1977 volgens mij, in elk geval de eerste single in 1979), Hardcore bestaat ook al langer.
Maar ik geef toe dat de hitparades van vroeger er beter uitzagen.

Maar, Pascoel, ik val je niet aan. De mens is op de wereld gezet om elkander te helpen. Dus, hier wat tips van de modernere muziek om te luisteren, afgestemd op je top10:

Arcade Fire
The Verve
Nick Cave & the Bad Seeds
Broken Social Scene
Belle and Sebastian
Jeff Buckey
Shout Out Louds
Stereophonics.
[Niet het nieuwste van het nieuwste, maar nieuwer als het nieuwste album uit je top10.]

luc011190 schreef:

Robert Johnson jaren '50? In 1938 overleed de beste man.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:36 uur

geplaatst: vandaag om 22:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.