MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Vader, dankuwel voor de muziek

zoeken in:
Eindelijk een plekje waar ik me moeder de credits kan geven die ze verdient,bij deze:dank je wel forever ma!!!

Zonder haar was ik nou waarschijnlijk alleen maar into hiphop r&b of alleen top40

Het begon allemaal toen ze me meenam naar de zolder,en liet me eens kennismaken met stairway to heaven van led zeppelin.Vervolgens (toen ik nog maar half op de wereld aan het bijkomen was)liet ze me child in time van deep purple horen.

U begrijpt dames en heren,dat er zojuist een leven is gered uit de top40-hitshit hel.

Vanaf toen leende ik wel meer cd's van haar ,zoals een top 100 allertijden,van daaruit leerde ik metallica,moody blues,alice cooper,the doors,genesis enzovoorts kennen.
En ze had natuurlijk albums van dat soort artiesten dan.

Eigenlijk wel zo'n beetje alles wat ik heb kent zij ook wel en vind zij dan ook weer goed.

Genesis kon ik dan wel weer van Mama wat ik ongelooflijk goed vond,maar wist ik veel van een of andere Selling England by the Pound...Nou,ik leende Trick of the Tail en begon fan te worden van hun.
Ook ben ik in aanraking gekomen met Pink Floyd,wel gelijk met DSOTM maar goed,liever vroeg dan te laat nietwaar

En gister toen ze langskwam heeft ze me weer iets laten horen zeg,pfoe,The Planets van Gustav Holst,dat is wel een van de beste 'albums' zoniet de beste ooit,al dan wel klassiek maar goed,en oh jah nou vooruit dan,Kate Bush heb ik wel te danken aan mijn pa .

lambf
Vader: niets(hij luisterd alleen Jazz en klassiek )
Moeder: ook niets

Yak
Nog helemaal vergeten te zeggen: pa, bedankt!!!

gemaster schreef:
Vader: Deep Purple, Led Zeppelin
Moeder: Niets

Het was dus geen vetpot in huize GeMaster.

Gek genoeg heb ik nu iets meer invloed op mijn vader, aangezien mijn mp3 collectie geshared is en hij het dus beneden op zijn pc kan beluisteren.

Goedzo! Voed hem op die ouwe!

Vader: Pink Floyd, Mostly Autumn, Genesis, Yes, RPWL, Coldplay en nog veel meer....
Moeder: niet zoveel voornamelijk Robbie Williams e.d.

Dus m'n vader zou ik maar moeten bedanken

Pap dankjewel voor Urbanus!

Mojo Pin
Ik heb mijn vader een keer een CD van The Outsiders cadeau gedaan en hij heeft het 1x gedraaid.

Pink Queen
Ik heb het meeste zelf moeten ontdekken, maar: van ma: Bjork
Van pa: Jacques Brel en Joop Visser

Goh... Soms is het lastig om te zeggen wat ik van m'n pa ken. Groepen/zangers die ik zeker van hem ken: Queen, R.E.M., Dire Straits, Guns N Roses, U2, David Bowie

Groepen die ik niet per sé door hem ken, maar wel uit zijn cdrek gevist heb: Neil Young, Beatles, Lou Reed.

Ik kan deze groepen wel waarderen! Bedankt, pa!

VADER:
Pink Floyd
..... (hele tijd niets, was een PF-leip)
The Byrds
The Doors
The Moody Blues
Roy Orbison
Beatles

Vader van mij geleerd (ik heb 'm uit z'n jaren 60 sleur getrokken):
Pearl Jam
Metallica
Nirvana
Bettie Serveert

..en veel en veel meer.

MOEDER:
Helemaal niets

Ik was bij de titel van dit topic bang dat het zou gaan om vader abraham...

Lin
king crimson (pa)

Van mijn vader heb ik niks meegekregen, ik hoorde zijn muziek simpelweg nooit. Weet wel dat hij leip was van Led Zeppelin, Rod Stewart, John Mayall, Deep Purple, Nina Hagen en Dire Straits.

Van mijn moeder heb ik meer meegekregen, omdat ik dat dus altijd WEL hoorde (aan moest horen). Ging hierbij vooral om: Mama's & Papa's, Simon and Garfunkel, Cat Stevens, hippiemuziek, Mahalia Jackson. Vrij uitgebreide smaak had ze wel eigenlijk.

Verder dus ook opgegroeid met top 40 muziek. Die alle 13 goed-albums stonden veelvuldig in hun platenkast

Pas laatste 5 jaar begint mijn ware smaak zich te ontwikkelen. Blij toe, haha.

sq
Vader:

Jaap Fischer, Jules de Corte, Melanie, Les Humprhies Singers, Mahalia Jackson, Diverse chanson (Aznavour, Brassens, Piaf), Crosby, Stills Nash & Young, Simon & Garfunkel en Handels' Watermuziek

Moeder:

West Side Story

Echt van allebei:

Ramses Shaffy & Liesbeth List, Hair, Herman van Veen.

Ik dacht dat het over de Poolse metalband Vader ging, omdat het onder artiesten staat.

Ik heb zelf helemaal niets van mijn ouders meegekregen; mijn moeder luistert alleen naar NLstalige muziek en mijn vader heeft nog nooit van zijn leven een geluidsdrager gekocht.

Vader: -
Moeder: Johnny Jordaan, Willy Alberti en A'damse krakers van langer geleden.

Heb veel zelf moeten ontdekken. Het enige van mijn vader wat ik nog op zou kunnen zetten:

Jim Groce, Simon & Garfunkel, The Eagles, Laura Pausini, Enya

Moeder: Sgt. Pepper

Ruby1966
Moeder:

Robert Long, Herman van Veen, Tom Jones, Charles Aznavour, Udo Jürgens, Euson, Barry White, Hot Chocolate en verder nog wat Klassiek en Opera. Destijds vond ik het meeste vreselijk, maar nu begin ik het wel meer te waarderen, voornamelijk uit nostalgisch oogpunt

En oh ja...veel cabaret, dat heb ik ook aan mijn moeder te danken, eerst Wim Sonneveld, Toon Hermans, Wim Kan, Paul van Vliet en Fons Jansen, later kwamen daar Koot en Bie en Freek bij...dank je mam!

Vader:

James Last, John Woodhouse, Willy Alberti, eigenlijk allemaal heel erge muziek

Maar toen ik 7 jaar was deed de vriend van mijn moeder zijn intrede bij ons in huis en die nam een hele lading Lp's mee..daar heb ik als tiener erg veel plezier van gehad:

Iron Butterfly, Sam and Dave, Joe Cocker, The Beatles, de musical Hair, Percy Sledge, King Curtis en heel veel Soulalbums...

sq
herman schreef:
de Poolse metalband Vader

Pa: operette, John Woodhouse, Glenn Miller, dutch swing college band, cabaret (grote drie en Fons Jansen...)

Ma: John Denver, verder geen voorkeur (pa bepaalde)

Weinig meegekregen dus, maar wel door de aanwezige readers digest boxen interesse gekregen in klassieke muziek en jazz en verder gaan luisteren.

wow, coole topic dit haha, komtie dan:

Mijn vader gooide mij vroeger dood met:
-Supertramp
-ELO, iedere dag het liedje Rockaria door de speakers, dit liedje heeft mij waarschijnlijk voor altijd aan de rock/metal kant getrokken, (later vreemd genoeg voor altijd bevestigd door St. Anger, van Metallica)SUPERBEDANKT PA!!
-sailor
-Queen
-The Eagles
-AC/DC (niet zo veel hoor)
-Vangelis
-Jean Michael Jarre
-Verdi, Nabucco enz...
Zijn broer had vaak Deep Purple, Led Zeppelin en al die bands, dus hij heeft zelf die muziek nooit in bezit gehad, ook niet zoveel naar geluisterd toen ik klein was. Black Sabbath en zo kende hij ook niet, dat was duivelsmuziek en mocht niet...(eens katholiek, altijd katholiek, nu ik er ben gaat daar waarschijnlijk een eind aan komen maar goed)

De laatste tijd begint hij Metallica meer te waarderen(dankzij mij, hij is zelfs mee geweest naar het concert 8 juni, hij kon echter de support acts niet zo waarderen)
Verder is hij de laatste tijd veel bezig met luisteren naar de radio enzo, City FM, dus ik heb hem van de jaren 60 naar de jaren 70,80 getrokken. Van de jaren 90 moet hij vooralsnog niet zo veel hebben. Pearl Jam en Soundgarden zeggen hem bar weinig, maar dat komt omdat mijn ouders in die tijd hun handen aan mij vol hadden.

MA:
-THE OSMONDS!!! WAT EEN BAGGER!!! ahum...sorry
-Golden Earring
-Fleetwood Mac en andere countryzooi
-Bachman turner overdrive
-Norah Jones, Katie MELLOWa....
-Judas Priest, nadat ik het haar het liedje Ram It Down had laten horen(!), dus het kan nog de goede kant op.
-voor de rest veel blues en jazz en soul en weet ik veel wat...

Ze heeft wel eens gezegd dat ze eind jaren 70 is afgehaakt wat betreft muziek, omdat er toen ongeïnspireerde rotzooi kwam, waarbij ze KISS, mud & Slate in een adem opnoemt...de laatste jaren is ze zich weer op wat modernere muziek gaan richten, bijvoorbeeld Robbie Williams, die onderhand ook wel weer over z'n top heen is.

Verder houdt ze van veel nederlandstalige dingen, Boudewijn de G. enzo, de laatste tijd is ze heel erg bezig met muziek als Led Zeppelin, Deep Purple en Uriah Heap en dergelijke, verder is ze gek op Michael Bublé en Robbie Williams....

Allebei houden ze wel van de top40 hits uit de jaren 60/70 enzo...

Je ziet dat ik qua muziek meer aansluiting kan vinden bij me pa dan bij mijn moeder, die overigens mijn muziek ook absoluut niet kan waarderen, simpelweg omdat zij niet van heftige muziek houdt, zij wil het graag rustig houden. Jammer jammer jammer....

Mijn vader is de reden dat ik hier lid ben. Ik ben sinds mijn geboorte 'volgestopt' met muziek, waar andere kinderen Smurfenhouse, Venga Boys... (niets mis mee overigens) luisterde, luisterde ik naar The Beatles, The Clash, Marc Almond, R.E.M...
Ik denk dat mijn vader hier nog weleens lid word, laatst vertelde ik hem over MuMe, en toen zei hij dat hij dat ook wel leuk zou vinden.

In dit huis is vooral pop/rock te vinden. Hardrock, dance, hiphop en jazz, slaat mijn vader bijna altijd over. Ik ben eigenlijk over geïntereseerd in, dus aan die cd's moet ik zelf komen.
Favorieten van mijn vader zijn wel: Peter Hammil (van der Graaf Generator), Lou Reed (Velvet Underground), Love, Pink Floyd, R.E.M, The Decemberists, Joy Division, The Cure en Bob Dylan.
Mijn moeder luistert vooral Bruce Springsteen en Patti Smith.

Yak
herman schreef:
Ik dacht dat het over de Poolse metalband Vader ging, omdat het onder artiesten staat.

Nu niet meer.

Muziek die ik door mijn vader ben gaan luisteren: Talking Heads, Radiohead, Sparklehorse, Roxy Music, Lou Reed, The Doors, The Byrds.

Ik ben hem dus wel dankbaar. Mijn vader is net als ik een enorme liefhebber van popmuziek. We luisteren ook vaak CD's van elkaar. Dus ik heb het wel getroffen.

musicfriek schreef:
Van mijn vader heb ik niks meegekregen, ik hoorde zijn muziek simpelweg nooit. Weet wel dat hij leip was van Led Zeppelin, Rod Stewart, John Mayall, Deep Purple, Nina Hagen en Dire Straits.

Van mijn moeder heb ik meer meegekregen, omdat ik dat dus altijd WEL hoorde (aan moest horen). Ging hierbij vooral om: Mama's & Papa's, Simon and Garfunkel, Cat Stevens, hippiemuziek, Mahalia Jackson. Vrij uitgebreide smaak had ze wel eigenlijk.

Verder dus ook opgegroeid met top 40 muziek. Die alle 13 goed-albums stonden veelvuldig in hun platenkast

Pas laatste 5 jaar begint mijn ware smaak zich te ontwikkelen. Blij toe, haha.

Bij mij ook ongeveer hetzelfde verhaal. Van mijn vader weet ik alleen dat hij graag naar Q65 en Rowwen Heze luistert. Rowwen Heze kan ik erg waarderen.

Mijn moeder luistert vooral naar rustige (skyradio) muziek, zoals Robbie Williams, Dire Straits en Jack Johnson...

Ik ben ook opgegroeid met top 40 muziek en (dankzij mijn broers) punk (The Offspring, Blink 182). Een paar jaar later begon ik de top 40 muziek erg slecht te vinden en begon ik mij meer in muziek te verdiepen. Toen begon ik van bands als Led Zeppelin, Queen en Deep Purple de briljantie in te zien, terwijl ik er vroeger echt helemaal niks aanvond
Sindsdien is Classic Rock mijn favoriete muziekgenre. Mijn muzieksmaak blijft nogal beperkt tot jaren 60/70/80 muziek en enkele artiesten uit de jaren 90/00.

Tja ik heb eigenlijk niet zoveel meegekregen aan muziek van mijn ouders, behalve dan dat ik al vroeg Rubber Soul kreeg op een bandje. Dank daarvoor!

dankzij de flexibiliteit van mijn ouders kon ik vroeger eerst op zolder en later in hun slaapkamer(lekker groot!) muziek maken met mijn schoolvrienden, ik vergeet nooit dat ik mijn vader uit bed lokte met brood en koffie om maar zo snel mogelijk de slaapkamer te kunnen gebruiken voor mijn takkenherrie!(eind jaren 70 dus veel punkherrie)
Mijn ouders vroegen wel altijd waarom alles zo hard moest en of de buren nooit klaagden, ik had mazzel dat één buurvrouw halfdoof was en de ander vond die herrie wel leuk(?). Mijn ouders zijn a-muzikaal en heb weinig tot niets meegekregen, ook heb ik vaak m'n moeder gek gemaakt om mij geld te lenen voor het aanschaffen van muziekapparatuur.
Dus voor mij geld niet zo zeer "Vader dank u wel voor de muziek" maar Pa en Ma bedankt voor jullie opoffering van vele zaterdagochtenden en het doorstaan van de pijn aan jullie oren!

Vader:
Spinvis
Bauer
Das Pop

Moeder:
The Police?

DutchViking
Mijn vader is vooral een liefhebber van jaren '60/'70 folkrock en rock. Via zijn omvangrijke platencollectie, heb ik onder meer Gram Parsons, Bruce Springsteen, Beach Boys, Frankie Miller, Thin Lizzy, Eric Clapton, Neil Young en Pink Floyd ontdekt. Ook ben ik door hem zelf muziek (gitaar) gaan spelen, hij heeft zelf jarenlang gitaar en bas gespeeld.

Ik luisterde al op mijn 8e naar Dire Straits, Beach Boys en Bruce Springsteen, toen vond ik het al leuke muziek. Tegenwoordig luister ik nog weinig naar die muziek en houd ik me vooral bezig met allerhande hardrock en metal, maar op z'n tijd kan ik Gram Parsons en Bruce Springsteen zeker waarderen. Er is één band waarvan ik, dankzij mijn vader, geen genoeg kan krijgen, en dat is Thin Lizzy. Recentelijk heb ik de band herontdekt en juweeltjes als Jailbreak en Live and Dangerous kan ik niet genoeg aanhoren

Vader:Frank Zappa,Thin Lizzy,led Zeppelin en Jimy Hendrix
Moeder: Elvis,Cliff Richard en Buddy Holly

Ik probeer mijn dochters liefde bij te brengen voor Led Zep, Deep Purple, Queen, Depeche Mode etc. Gisteravond kwam mijn dochter van bijna 14 jaar met de nieuwste cd van Jan Smit thuis. Ik vrees daarom dat mijn pogingen vruchteloos zijn en zullen blijven. Hoewel...... als ik nog eens kom te overlijden laat ik ze wel een mooie verzameling cd's na. Mischien dat dan het kwartje valt .

Van mijn vader heb ik trouwens de liefde voor het Nederlandstalige lied en klasieke muziek (Bach, Mozart, Beethoven, Handel etc.) meegekregen. En daar ben ik 'm tot de dag van vandaag dankbaar voor !

Gast
geplaatst: vandaag om 00:15 uur

geplaatst: vandaag om 00:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.