Muziek / Algemeen / Vader, dankuwel voor de muziek
zoeken in:
0
geplaatst: 19 september 2006, 17:04 uur
De titel is misschien een beetje kazig(cheesy), maar welke artiesten heb je van je ouders meegekregen?
Ik zag dit topic op het NME Forum een keer, en ik dacht: dat kan hier ook wel.
To start of:
Vader: Velvet Underground, Rolling Stones, Belle and Sebastian, The Smiths, The Doors, David Bowie, Bob Dylan.
Moeder: Sting, The Clash.
Goed idee dit topic?
Ik zag dit topic op het NME Forum een keer, en ik dacht: dat kan hier ook wel.
To start of:
Vader: Velvet Underground, Rolling Stones, Belle and Sebastian, The Smiths, The Doors, David Bowie, Bob Dylan.
Moeder: Sting, The Clash.
Goed idee dit topic?
0
geplaatst: 19 september 2006, 17:10 uur
Ik ben gek op kaas.
Ik heb als puber altijd geschopt tegen the Hollies, the Cats, Creedence Clearwater Revival en Simon & Garfunkel. Dit was wat mijn pa altijd, dag in dag uit, draaide.
Tegenwoordig kan ik dit heel goed hebben, zeker CCR.
Ik heb als puber altijd geschopt tegen the Hollies, the Cats, Creedence Clearwater Revival en Simon & Garfunkel. Dit was wat mijn pa altijd, dag in dag uit, draaide.
Tegenwoordig kan ik dit heel goed hebben, zeker CCR.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 19 september 2006, 17:15 uur
Vader: Skiffle muziek uit jaren '40 en '50 (ik vind er zelf heel weinig aan), Mersey Beat muziek (wel leuk...), en vooral top-40 muziek van de jaren '60 en '70, met name rock (op zich goeie basis voor muzikale ontwikkeling), verder is hij nogal in dat tijdperk blijven hangen, helaas. Toch bedankt.
Moeder: die luistert vooral zoetsappige en meditatieve dingen... Mercedes Sosa, Perry Como, Mike & The Mechanics enzo. Niet echt om te bedanken.
P.S. Dit topic kan misschien beter verplaatst worden naar de categorie "gebruikers"
Moeder: die luistert vooral zoetsappige en meditatieve dingen... Mercedes Sosa, Perry Como, Mike & The Mechanics enzo. Niet echt om te bedanken.
P.S. Dit topic kan misschien beter verplaatst worden naar de categorie "gebruikers"
0
geplaatst: 19 september 2006, 17:18 uur
Dankzij mijn vader ben ik naar alternatieve muziek gaan luisteren. Hij luisterde wel eens Radiohead en naar loop van tijd begon ik dat ook leuk te vinden en begon met zoeken naar wat hier op leek.
Bedankt pa
Bedankt pa

0
geplaatst: 19 september 2006, 18:33 uur
Ik mag nu heel blij gaan zijn met mijn ouders:
The Velvet Underground
Neil Young
Lou Reed
CocoRosie
Tom Waits
Bob Dylan
Van Morrison
Talking Heads
Jacques Brel
en ik heb zelf mijn ouders aan de Eels gekregen
The Velvet Underground
Neil Young
Lou Reed
CocoRosie
Tom Waits
Bob Dylan
Van Morrison
Talking Heads
Jacques Brel
en ik heb zelf mijn ouders aan de Eels gekregen

0
geplaatst: 19 september 2006, 18:39 uur
Pa: Elvis Costello, Stones, Beatles
, Beach Boys
, Randy Newman (ja, ik zeg niet dat ík het goed vind he..
), Brahms, Wagner, Bach, Beethoven, Vivaldi, Verdi (en nog een heis aan klassieken).
Ma: Marianne Faithful, David Bowie
, The Byrds
, Johnnie Winter, The Band, Crosby Stills & Nash & Young
, The Sparks
, Roxy Music
, Lou Reed, Zombies 
, Beach Boys
, Randy Newman (ja, ik zeg niet dat ík het goed vind he..
), Brahms, Wagner, Bach, Beethoven, Vivaldi, Verdi (en nog een heis aan klassieken).Ma: Marianne Faithful, David Bowie
, The Byrds
, Johnnie Winter, The Band, Crosby Stills & Nash & Young
, The Sparks
, Roxy Music
, Lou Reed, Zombies 
0
geplaatst: 19 september 2006, 18:39 uur
Geen.
Ik ken een hoop oude muziek via m'n ouders maar er is geen enkele artiest waar ik ook interesse in heb gekregen.
Ik ken een hoop oude muziek via m'n ouders maar er is geen enkele artiest waar ik ook interesse in heb gekregen.
0
geplaatst: 19 september 2006, 18:40 uur
Misschien iets in de richting van klassieke muziek van mijn moeder meegekregen, maar eigenlijk niet echt. Ik leerde zelf Wagner en andere kennen toen ik 12 was, en mijn moeder hield van die allemaal niet. Haar favoriete klasssieke componisten, luister ik nooit naar. En dan kijkende naar mijn vader, stiefvader en stiefmoeder moet ik concluderen dan ik eigenlijk niks heb meegekregen van alle 4 mijn ouders.
0
geplaatst: 19 september 2006, 18:44 uur
Want? Het waren trauma's? Dat van mijn moeder kon ik verdragen, van de rest niet 

0
geplaatst: 19 september 2006, 18:45 uur
Onderhond schreef:
Geen.
Geen.
Ook geen klassieke muziek?
0
geplaatst: 19 september 2006, 18:51 uur
Ik ben geen fan van BZN, André Rieu of weet ik het wat nee......., maar ze houden/hielden zich sowieso niet zo met muziek bezig.
Nou vooruit: mijn moeder was wel een Queen-liefhebber en in haar jonge jaren Elvis en Cliff Richard fan en Prince kon ze ook goed waarderen (zoals wel meer artiesten die ik goed vond), maar er stonden geen albums van in haar kast

0
geplaatst: 19 september 2006, 18:56 uur
Pa en ook ma: Pink Floyd
, The Beatles, Enya, Queen, Led Zeppelin, Deep Purple, Mike Oldfield en nog veel meer......
P.S. Mijn moeder kan Metallica bijzonder goed waarderen doordat ik haar er mee doodgegooid heb
, The Beatles, Enya, Queen, Led Zeppelin, Deep Purple, Mike Oldfield en nog veel meer......P.S. Mijn moeder kan Metallica bijzonder goed waarderen doordat ik haar er mee doodgegooid heb

0
Marcel²
Toen ik klein was zat ik met Annie Schilder mee te zingen. Later ook met Yeppa Yeppa. 

0
Dankzij mijn vader ben ik aan de Soundgarden, Alice In Chains, Pearl Jam, en in een eerder stadium, Nirvana geraakt. Verder ken ik The Cure, Marillion en The Nits van hem
. Minpuntje zit 'em bij Meat Loaf 
Van mijn moeder luisterde ik heel jong al R.E.M. en U2. Later kwam daar new-age in combinatie met dance bij... Nu luister ik heel af en toe nog eens een nummer van U2, R.E.M. vind ik nog steeds een goede band, alleen van de new-age ben ik wel zo'n beetje af
. Minpuntje zit 'em bij Meat Loaf 
Van mijn moeder luisterde ik heel jong al R.E.M. en U2. Later kwam daar new-age in combinatie met dance bij... Nu luister ik heel af en toe nog eens een nummer van U2, R.E.M. vind ik nog steeds een goede band, alleen van de new-age ben ik wel zo'n beetje af

0
geplaatst: 19 september 2006, 19:10 uur
Bij mij is het precies andersom. Mijn ouders hebben juist muziek van mij meegekregen. Vroeger luisterden ze nauwelijks muziek, maar inmiddels bezoeken ze regelmatig concerten van bands als Calexico, Lambchop, etc en kopen ze cd's variërend van Marissa Nadler tot Max Richter. Mijn moeder vindt inmiddels zelfs sommige cd's van Machinefabriek erg goed... Kijk, dat zijn nog eens ontwikkelingen.
0
geplaatst: 19 september 2006, 19:15 uur
Leuk, kan ik eindelijk mijn ouders bedanken voor hun waardevolle bijdrage aan mijn muzikale ontwikkeling. 
Pa: Manke Nelis, Tol Hansse, Peter Blanker, Tony Esposito
Ma: Chris Rea, Level 42, Bruce Hornsby, Police, Platters, Roy Orbison, Marco Borsato, Blof, Herman van Veen
Onlangs ben ik ze aan een paar oorvriendelijke klassiekertjes aan het helpen voor 's avonds onder het genot van een wijntje: vooral Nick Drake - Pink moon en The songs of Leonard Cohen, maar ook American music club - California en Low - I could live in hope beginnen voorzichtig indruk te maken geloof ik.

Pa: Manke Nelis, Tol Hansse, Peter Blanker, Tony Esposito
Ma: Chris Rea, Level 42, Bruce Hornsby, Police, Platters, Roy Orbison, Marco Borsato, Blof, Herman van Veen
Onlangs ben ik ze aan een paar oorvriendelijke klassiekertjes aan het helpen voor 's avonds onder het genot van een wijntje: vooral Nick Drake - Pink moon en The songs of Leonard Cohen, maar ook American music club - California en Low - I could live in hope beginnen voorzichtig indruk te maken geloof ik.

0
Sietse
geplaatst: 19 september 2006, 19:17 uur
Vader: Pink Floyd, Jimi Hendrix, Eric Clapton, Frank Zappa, Supersister
Moeder: Herman van Veen
Verder stond er vroeger heel vaak Studio Brussel op, want dat was veel beter dan de Nederlandse radio...daar veel van door gekregen.
Moeder: Herman van Veen
Verder stond er vroeger heel vaak Studio Brussel op, want dat was veel beter dan de Nederlandse radio...daar veel van door gekregen.
0
geplaatst: 19 september 2006, 19:25 uur
Vader: Deep Purple, Led Zeppelin
Moeder: Niets
Het was dus geen vetpot in huize GeMaster.
Gek genoeg heb ik nu iets meer invloed op mijn vader, aangezien mijn mp3 collectie geshared is en hij het dus beneden op zijn pc kan beluisteren.
Moeder: Niets
Het was dus geen vetpot in huize GeMaster.
Gek genoeg heb ik nu iets meer invloed op mijn vader, aangezien mijn mp3 collectie geshared is en hij het dus beneden op zijn pc kan beluisteren.
0
geplaatst: 19 september 2006, 19:38 uur
Mijn moeder heb ik ook nooit op enige muziekvoorkeur kunnen betrappen. Via mijn vader ken ik Kraftwerk, Blondie, Sex Pistols, Dead Kennedys, Public Enemy, Penguin Cafe Orchestra, Stone Roses, Rolling Stones, Roxy Music, Mötorhead, en ga zo nog maar even door. Ik kon niet alles even zeer waarderen, en dingen als Zappa en The Tubes gingen er niet echt in.
0
titan (crew)
geplaatst: 19 september 2006, 19:47 uur
De platencollectie van mijn ouders is qua omvang zowat het tegenovergestelde van de mijne. Meer dan een handjevol albums hebben ze niet. Mijn moeder draaide vroeger vooral Vroeger of later van Robert Long en Vijf jaar hits van Boudewijn de Groot, mijn vader vooral dixielandmuziek en Drs. P. De parel uit hun collectie en een plaat die ik als jong jochie al veel hoorde is echter Autobahn van Kraftwerk, nog altijd één van mijn favoriete bands.
Eigenlijk is het zo dat ik de afgelopen jaren mijn ouders muzikaal heb "opgevoed" in plaats van zij mij. Vooral de wat dromerige muziek van acts als Sigur ros, Cocteau twins, This mortal coil, Biosphere en Dead can dance kunnen ze zeer waarderen. Mijn vader heb ik verslingerd gemaakt aan Tindersticks en bovenal The Nits. Mijn moeder is nooit zo geinteresseerd geweest in muziek, al deelt ze wel mijn passie voor de Pet shop boys!
Eigenlijk is het zo dat ik de afgelopen jaren mijn ouders muzikaal heb "opgevoed" in plaats van zij mij. Vooral de wat dromerige muziek van acts als Sigur ros, Cocteau twins, This mortal coil, Biosphere en Dead can dance kunnen ze zeer waarderen. Mijn vader heb ik verslingerd gemaakt aan Tindersticks en bovenal The Nits. Mijn moeder is nooit zo geinteresseerd geweest in muziek, al deelt ze wel mijn passie voor de Pet shop boys!
0
geplaatst: 19 september 2006, 19:50 uur
0
geplaatst: 19 september 2006, 19:52 uur
Van mijn vader niets, die is niet zo muzikaal.
Mijn moeder heeft me nooit geindoctrineert met verhalen met háár voorkeur, ze heeft me echter alles laten luisteren en mijzelf een keuze laten maken.
En ik heb een redelijk goede keuze gemaakt volgens mij.
Mijn moeder heeft me nooit geindoctrineert met verhalen met háár voorkeur, ze heeft me echter alles laten luisteren en mijzelf een keuze laten maken.
En ik heb een redelijk goede keuze gemaakt volgens mij.
0
geplaatst: 19 september 2006, 19:54 uur
Vader : niets (enorme jazzfanaat)
Moeder : niets...nou ja...Barry White dan
Moeder : niets...nou ja...Barry White dan
* denotes required fields.