MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mislukte covers

zoeken in:
Do en Heaven (allebei de versies)

fish schreef:

Do en Heaven (allebei de versies)

Die vind ik dan weer beter dan het afschuwelijke origineel. Niet dat ik die van Do nou zo geweldig vind, maar Bryan Adams' origineel is nog veel erger.

T.O. schreef:

Ik vind die cover van Dune stiekem beter dan het origineel

Ja hier nog een. De cover bleef dagenlang door mijn hoofd spoken, terwijl het origineel weer een bombastisch Queen nummertje is.

Moeilijk ook om een cover van een Queen nummer te maken dat nog mislukter is dan het origineel ... doe mij ook maar Dune.

Kos schreef:

Beck - Everybody's gotta learn sometime

Ik vind dit juist een van de mooiste covers van de laatste jaren. Of mag ik dit hier in dit topic niet zeggen?

JonnieBrasco
Ik vind het toch wel jammer dat Mad World van Tears for Fears zo ondergesneeuwd is door de versie van Michael Andrews & Gary Jules. Niet dat die cover slecht is, maar toch had 'ie van mij niet hoeven bestaan.

Ruby1966
JonnieBrasco schreef:

Ik vind het toch wel jammer dat Mad World van Tears for Fears zo ondergesneeuwd is door de versie van Michael Andrews & Gary Jules. Niet dat die cover slecht is, maar toch had 'ie van mij niet hoeven bestaan.

Daar ben ik het mee eens

JonnieBrasco schreef:

Van mij had tears for fears niet hoeven bestaan.

En van mij had geen van beiden hoeven bestaan. Makkelijk

JonnieBrasco
Onderhond schreef:

En van mij had geen van beiden hoeven bestaan. Makkelijk

Wat moet ik hier nou op zeggen...

I find it hard to take
When people run in circles
It's a very, very
Mad World ....

Altijd gevaarlijk wanneer mensen de onzin van anderen beginnen quoten ...

De hamvraag van vandaag is: zeg je wat je denkt, of praat je na wat je hoort.

Nou ja, het tweede dan maar .

En what about Madonna met American Pie!

Ik heb ooit op vakantie in Griekenland een bandje gehoord (vertaald heten ze: "De zonnige zon" of zoiets ) van één of andere "lokale supergroep" die integraal "Sergeant Peppers Lonely Hearts Club Band" van The Beatles coverden, tenenkrommend vals gezongen.

Wel - als je éénmaal zoiets gehoord hebt, kun je véél aan van mislukte covers

P.S. Het had wél een bedoeling - die balorige behandeling van The Beatles, heb ik me laten vertellen door een fan van de groep.

Ze wilden de mythe van The Beatles in een ander daglicht plaatsen - door de liedjes een rottige behandeling te geven.

Hadden ze nu gewoon wat krassen gemaakt in hun Beatles-lp's - had ik dat niet meteen aanhoren

JonnieBrasco
Ik hoorde vandaag Owner of a Lonely Heart (origineel door Yes) op de radio met een beatje eronder. Echt fout...

Ja, en dat gedrocht staat (of stond, ik volg het niet zo ) zelfs in de top 40

De clip vergoedt erg veel.

Volgens mij doet Yes er gewoon aan mee.

moviefreak#1
Wat dacht je dan van Jessica Simpson en haar adaptatie van Nancy Sinatra's boots ? En die clip die er bij hoort is zelfs nog erger.

Ik ben nog steeds niet hersteld van The Fugees die om wat voor reden ook bedachten dat Killing me softly een beat miste. Dan kan je nog van mening verschillen of ze er een mooi nummer van maakten , maar mijn bescheiden opinie luidt: AFBLIJVEN!

Killing me softly vond ik eigenlijk een knappe cover, aangezien hij in mijn opinie net zo irritant is als 't origineel.

Billy Corgan's cover van 'to love somebody' is de meest recente die mij te binnen schiet. Tenenkrommend.

High and dry van jamie cullum is wellicht de meest beroerde cover ooit.

Wat ik me afvraag: moet een artiest toestemming hebben van de originele artiest? Of van de platenmaatschappij? Ik vind 't moeilijk te verkroppen dat Radiohead toestemming geeft aan een puist als cullum.
Zelfde geldt trouwens voor de trïesto remix van street spirit.

Kos
moviefreak#1 schreef:

Wat dacht je dan van Jessica Simpson en haar adaptatie van Nancy Sinatra's boots ? En die clip die er bij hoort is zelfs nog erger.
Mwa .

Zag hem toevallig gisteren voor het eerst.

Vette clip!

titan (crew)
Ub 40 heeft er ook een houtje van om nummers zielloos te coveren. Hun nieuwste single, Kiss and say goodbye, is daar een goed voorbeeld van.

Heeft UB40 wel eens zelf nummers geschreven dan?

Zelfde geldt trouwens voor de trïesto remix van street spirit.

meen je niet...

Maar ik vraag me ook af of er toestemming voor nodig is, iemand die er meer van weet?

Volgens mij hoef je geen toestemming te vragen, maar de meeste artiesten zijn wel zo netjes om het te doen. Maar hoeft niet per se volgens mij

dajando schreef:

Maar ik vraag me ook af of er toestemming voor nodig is, iemand die er meer van weet?

Volgens mij is het zo dat de artiest om een remix kan vragen bij de destbetreffende dj/producer. De dj/producer kan zelf een remix maken en dan toestemming vragen. Krijgt hij geen toestemming en gebruikt hem toch dan is het volgens mij gewoon een bootleg.

Daarnaast heb je dan ook nog de Whitelabels, bij deze is het dacht ik zo dat niet bekend is wie hem gemaakt heeft/ of dat hij gewoon niet op een label uitgebracht is (weet ik niet zeker). Wat dan het verschil met bootleg is weet ik ook niet.

De heren van Radiohead staan niet echt bekend als liefhebbers van house en hielden daarom deze remix van Tiësto lang tegen, zelfde ook met de Tiësto (dedicated vocal) remix van Madonna's Die Antoher Day. Uiteindelijk hebben beide toch toestemming gegeven en zijn ze beide remixen op 1 vinyl uitgegeven.

starbright boy schreef:

Whiskey in the Jar- Metallica

Die is imho verschrikkelijk! Gewoon een afbraak aan het origineel. Laat staan dat die Amerikanen (metallica) weten wat ze zingen... hallo, het is een IERS volksliedje. Thin Lizzy is voor mij duizendmalen beter...

Carow

Gast
geplaatst: vandaag om 04:37 uur

geplaatst: vandaag om 04:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.