menu

Muziek / Algemeen / Mislukte covers

zoeken in:
avatar van Mjuman
johan de witt schreef:
Dan mag George zelf ook niet ontbreken.
Deze is toch wel abominabel, en onderstreept dat hij de laatste jaren toch behoorlijk de weg kwijt was.

(embed)


Ja berg die idd maar op bij het tweedekeus fruit, de mis-peren

De Stevie Wonder-covers van George mogen er altijd zijn.

Die Coeur de Pirate met die kinderpiano is anders ook knap KVP.

avatar van Gretz
Mjuman schreef:

Die Coeur de Pirate met die kinderpiano is anders ook knap KVP.

KVP?

avatar van starbright boy



Hilarisch slecht filmpje ook. Toen was het nog wel koek en ei met al haar kindjes.

avatar van Kramer
Deze kende ik nog niet. Niet dat het origineel briljant is, maar wel een erg leuk liedje. Dit is afschuwelijk.



avatar van Kramer
O, ze blijken dus vrij bekend te zijn in Vlaanderen. Wist ik niet. Ze hebben meer covers gemaakt. Had ik niet willen weten.

avatar van nlkink
Ik ken het origineel niet eens.....

avatar van brajoapau
nlkink schreef:
Ik ken het origineel niet eens.....




avatar van nlkink
Dank, brajoapau! Oh shit. Ik ken het origineel wel! Dat zegt dan toch wel iets over de cover. Als ik ze na elkaar beluister hebben ze 'm een op een nagespeeld en op de een of andere manier heb ik geen connectie gemaakt met de versie van Lily. Het zal wel aan mij liggen.

avatar van gigage
GLENN HUGHES - I've Got You Under My Skin - YouTube en andere Sinatra stukken. waar begin je aan.


avatar van itchy
Voor wie dacht dat 2020 niet nog meer naar de klote kon is hier in de categorie "muzikale genocide": Bon Jovi!



avatar van Joren999
Gretz schreef:
(embed)


Echt slecht vind ik hem niet, maar voegt vooral niets toe, het is gewoon naspelen van het origineel.

avatar van Poek
Vanaf minuut zeven doet Wies een vertaalde cover van Fix You. Helaas was er een irritant alarm bezig tijdens het nummer. Desondanks waren mensen er positief over. Ik zal de mensheid nooit begrijpen.



avatar van Mssr Renard
johan de witt schreef:
Dan mag George zelf ook niet ontbreken.
Deze is toch wel abominabel, en onderstreept dat hij de laatste jaren toch behoorlijk de weg kwijt was.

(embed)


Dit is vre-se-lijk....Luisteren mensen hier echt naar?

avatar van Poek
José Feliciano doet Every Breath You Take met Sting in het publiek. Gelukkig voor Feliciano zag hij het pijnlijke gezicht van Sting niet. Misschien wel de slechtste cover in dit draadje.



avatar van gaucho
Poek schreef:
José Feliciano doet Every Breath You Take met Sting in het publiek. Gelukkig voor Feliciano zag hij het pijnlijke gezicht van Sting niet. Misschien wel de slechtste cover in dit draadje.

(embed)

Auw, die is inderdaad wel heel pijnlijk. Vooral omdat het getormenteerde gezicht van de originele songwriter zo nadrukkelijk in beeld komt. Op YouTube reageert iemand: 'That was an incredible performance. From Sting.' Dat zegt het wel zo'n beetje...

avatar van ZAP!
Volgens mij is dat Roger Waters hoor.

avatar van Minneapolis
Ik wet niet of dit überhaupt de term cover verdient, maar iedereen kent deze meuk wel:



Eigenlijk gun ik het de extra views (hoe verwaarloosbaar ook) niet.
Verschrikkelijk! En waarom? Die stem van Chaka Kahn behoeft geen nieuwe opname en de mix ook niet.

Vergelijkbaar geval van ellende; zo'n plastic house versie van Tracy Chapman's (ook zo'n goede stem) Fast Car


Waarschijnlijk kennen de meeste kinderen de originelen niet eens.

avatar van Mssr Renard
Minneapolis schreef:
Ik wet niet of dit überhaupt de term cover verdient, maar iedereen kent deze meuk wel:
(embed)

Eigenlijk gun ik het de extra views (hoe verwaarloosbaar ook) niet.
Verschrikkelijk! En waarom? Die stem van Chaka Kahn behoeft geen nieuwe opname en de mix ook niet.

Vergelijkbaar geval van ellende; zo'n plastic house versie van Tracy Chapman's (ook zo'n goede stem) Fast Car
(embed)
Waarschijnlijk kennen de meeste kinderen de originelen niet eens.


Dan ga ik het ook niet aanklikken. Ook niet vanuit een morbide interesse.

avatar van Minneapolis
Mssr Renard schreef:
(quote)


Dan ga ik het ook niet aanklikken. Ook niet vanuit een morbide interesse.

verstandig.

avatar van Mssr Renard
Deze band (Fleesh) doet progrock-covers, van Pink Floyd tot Rush tot Anathema tot hele Marillion-abums. En alhoewel de gitarist wel wat chops heeft, vind ik het allemasl zielloos en erg 'bland'. De gitarist heeft geen eigen sound en nergens 'rockt' hij.

De zangeres is het ergst. Ze haalt de noten niet en klinkt erg ongeïnspireerd en vooral erg saai. Ook is haar zang zwaar 'procecessed'. Veel te veel studio-effecten. Ze klinkt als een robot. Totaal geen ziel.

Mislukt, misschien niet. Ze hebben grote (mannelijke) fanbase die in de comments vinden dat de zangeres vooral erg knap is.

Hier een wat flauwe cover van Queen:



avatar van WVTRVE
Mssr Renard schreef:
De zangeres is het ergst. Ze haalt de noten niet en klinkt erg ongeïnspireerd en vooral erg saai. Ook is haar zang zwaar 'procecessed'. Veel te veel studio-effecten. Ze klinkt als een robot. Totaal geen ziel.


ZangGPT laat nog wat te wensen over.

avatar van Poek
Minneapolis schreef:
Ik wet niet of dit überhaupt de term cover verdient, maar iedereen kent deze meuk wel:


Als dit mislukte covers zijn, dan wil ik ook graag dingen laten mislukken.

avatar van WVTRVE
Poek schreef:
Vanaf minuut zeven doet Wies een vertaalde cover van Fix You. Helaas was er een irritant alarm bezig tijdens het nummer. Desondanks waren mensen er positief over. Ik zal de mensheid nooit begrijpen.

(embed)


Jezus ja, zelfs in het bejaardentehuis draaien ze nog spannendere muziek.

avatar van Minneapolis
Poek schreef:
(quote)


Als dit mislukte covers zijn, dan wil ik ook graag dingen laten mislukken.

Verwarrend. Vind die ze niet mislukt, of vind je het geen covers (waardoor het eigenlijk dubbele mislukkingen zijn)? Iets pakken wat goed was en het "ver-niksen" zoals de overige charts muziek vind ik onbegrijpelijk.
Maar ook de hype van zolderkamertjes "artiesten" met een op het eerste gehoor aardige stem, maar zonder enige timing of bezieling vind ik jammer. Niet vanwege hun hobby, maar vanwege de juichende mensen die het veel betere en oprechtere origineel, van vaak de schrijver, niet kennen.

avatar van Poek
Minneapolis schreef:
Verwarrend. Je vindt ze niet mislukt, of je vindt het geen cover (waardoor het eigenlijk dubbele mislukkingen zijn)?


Beide artiesten ongetwijfeld graag succes met hun cover, en waarschijnlijk ook graag iets maken dat veel mensen mooi vinden. Je kan moeilijk stellen dat dat mislukt is.

avatar van Minneapolis
Poek schreef:
(quote)


Beide artiesten ongetwijfeld graag succes met hun cover. Je kan moeilijk stellen dat dat mislukt is.

Ah.. de maatstaf van hedendaags "succes". Dat is hier toch niet de norm hoop ik? Het kan mij echt niks schelen wat de meeste likes/ views of Q music plays krijgt .
Ik vind het kwalitatief en artistiek totale mislukkingen, zeker t.o.v. de originelen.

avatar van Poek
Minneapolis schreef:
Ah.. de maatstaf van hedendaags "succes". Dat is hier toch niet de norm hoop ik? .


Een groot aantal spellen op dit forum is gebaseerd op bepalen wat door veel mensen mooi wordt gevonden. Dus dat is best wel een norm hier.
Maar je negeert vooral mijn punt: is het de makers gelukt wat ze wilden doen met hun cover? Ja, tenzij je denkt dat ze per se iets wilden maken wat jij mooi vindt.

avatar van Minneapolis
Poek schreef:
(quote)


Een groot aantal spellen op dit forum is gebaseerd op bepalen wat door veel mensen mooi wordt gevonden. Dus dat is best wel een norm hier.

Echt heel mooi en memorabel. Met karakteristieke stemmen die je raken. Geweldig onderscheidende aanpak.

Ik denk dat voor heel veel voorbeelden een publiek is (kijk maar gewoon naar Youtube comments) en de makers in die zin "slagen", dus zo sla je lekker de discussie dood.
Het zijn mislukkingen (ja, tuurlijk; mijn mening) omdat het minder is in zang (lijkt me schrikbarend duidelijk), instrumentatie, beleving en originaliteit.

Ja, ik ga er met gestrekt been in. Ik vind de steeds dominantere fastfood afdeling van de muziek echt verschrikkelijk namelijk.

avatar van Poek
Minneapolis schreef:
dus zo sla je lekker de discussie dood.


Je slaat vooral de discussie dood als je je eigen betekenis geeft aan het woord mislukt, in plaats van die van het woordenboek. Het is niet een synoniem van (ik vind het) slecht.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:48 uur

geplaatst: vandaag om 18:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.