Muziek / Algemeen / Mislukte covers
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 4 november 2005, 17:08 uur
Yo La Tengo - Little Honda.
Wat een lamlendige, beroerde, eentonige, inspiratieloze cover op een verder erg goed album... Je snapt het gewoon niet.
Wat een lamlendige, beroerde, eentonige, inspiratieloze cover op een verder erg goed album... Je snapt het gewoon niet.
0
geplaatst: 4 november 2005, 18:43 uur
Die lelijke cover van Alanis Morisette. Het nummer Crazy van Seal.
0
geplaatst: 4 november 2005, 20:11 uur
break on trough - shirley bassey
light my fire - will young
toevallig twee doors songs , niet dat ik een doors fan ben ofzo , maar dit waren toch twee frapante voorbeelden van hoe je de ballen van een nr wegsnijdt en ze gebruikt om te pingpongen ofzo ...
light my fire - will young
toevallig twee doors songs , niet dat ik een doors fan ben ofzo , maar dit waren toch twee frapante voorbeelden van hoe je de ballen van een nr wegsnijdt en ze gebruikt om te pingpongen ofzo ...
0
geplaatst: 5 november 2005, 05:14 uur
mooie omschrijving, knowledge, zo voel ik het ook.
mijn toevoeging:
Alanis Morissette - Crazy (van Seal)
Kotsen als ik het hoor.
mijn toevoeging:
Alanis Morissette - Crazy (van Seal)
Kotsen als ik het hoor.
0
DutchViking
geplaatst: 8 november 2005, 00:05 uur
Sheryl Crow - Sweet Child O'Mine
Jan Wayne - Because the Night
Do - Heaven
Tu-pac - Changes
The Corrs - Dreams
5ive - We Will Rock You
Mariah Carey - Against All Odds
Alien Ant Farm - Smooth Criminal
Nightwish - Over the Hills and Far Away
Do - Heaven
Tu-pac - Changes
The Corrs - Dreams
5ive - We Will Rock You
0
DutchViking
geplaatst: 8 november 2005, 00:11 uur
Jawel hoor, Bruce Hornsby had er in 1986 al een hit mee (onder de naam The Way It Is).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 november 2005, 00:57 uur
DutchViking schreef:
Do - Heaven
Tu-pac - Changes
The Corrs - Dreams
5ive - We Will Rock You
Do - Heaven
Tu-pac - Changes
The Corrs - Dreams
5ive - We Will Rock You
Bijna helemaal mee eens, maar Smooth criminal vind ik toch een duidelijke uitzondering (kan ermee te maken hebben dat ik bepaald geen M.J.-fan ben). Voor mijn gevoel een redelijk geslaagde poging een nummer in een nieuw jasje te gieten, zonder het origineel belachelijk te maken.
0
geplaatst: 8 november 2005, 11:14 uur
DutchViking schreef:
Jawel hoor, Bruce Hornsby had er in 1986 al een hit mee (onder de naam The Way It Is).
Dan is 't nog steeds geen cover. Ze gebruiken de piano als break, maar de teksten komen (op stukjes van 't refrein na dan) niet terug.
0
DutchViking
geplaatst: 8 november 2005, 11:30 uur
Nou, helemaal origineel is het ook niet. Maar goed... de teksten zijn inderdaad (op refrein na) anders.
0
geplaatst: 8 november 2005, 11:34 uur
Hobbes schreef:
Dan is 't nog steeds geen cover. Ze gebruiken de piano als break, maar de teksten komen (op stukjes van 't refrein na dan) niet terug.
(quote)
Nou, ik vind het wel een cover. De hele structuur van het nummer is hetzelfde. Het enige verschil is de rap tijdens de coupletten. 'No diggity' van Blackstreet is een goed voorbeeld van wél een stukje muziek lenen (van 'Grandma's hands' van Bill Withers) maar niet coveren.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 november 2005, 11:53 uur
DutchViking schreef:
Nou, helemaal origineel is het ook niet. Maar goed... de teksten zijn inderdaad (op refrein na) anders.
Bovendien is het 'mislukt' (of eigenlijk: walgelijk). Dus hij past voor minstens driekwart in dit topic

0
geplaatst: 8 november 2005, 11:58 uur
Nou, ik vind het wel een cover.
Je kan zoveel vinden, het is gewoon geen cover. Ik weet de officiele regels voor een cover niet maar het lijkt me dat de tekst dan juist hetzelfde moet zijn. Nu is er gewoon een sample gebruikt (nou ja, compleet gejat eigenlijk maar goed).
0
geplaatst: 8 november 2005, 12:23 uur
BoordAppel schreef:
Je kan zoveel vinden, het is gewoon geen cover. Ik weet de officiele regels voor een cover niet maar het lijkt me dat de tekst dan juist hetzelfde moet zijn. Nu is er gewoon een sample gebruikt (nou ja, compleet gejat eigenlijk maar goed).
(quote)
Nu ga je het een als een feit beschouwen, terwijl je zelf aangeeft dat je er niet het fijne van weet.
Volgens mij is de betekenis van het woord cover wel wat losser:
co·ver·ver·sie (de ~ (v.))
1 nieuwe versie van een door anderen al eerder uitgevoerd lied => cover
De tekst hoeft volgens Van Dale niet hetzelfde te zijn. En omdat het hele fundament van het liedje hetzelfde is, noem ik het een cover. Als jij striktere regels wilt aanhouden, is dat prima, maar ik heb ook recht op een eigen interpretatie, toch?

0
geplaatst: 8 november 2005, 13:19 uur
Natuurlijk maar als we nog even verder kijken naar die definitie van de Van Dale dan zien we dat ze daar spreken over een lied.
lied (het ~, ~eren)
1 zangstuk met strofen en vaak een refrein
De lijkenpikkers van 2Pac hebben alleen het refrein gejat (+ delen van de muziek) en verder niets van de coupletten. De tekst van 2Pac heeft verder niets met die van The Way It Is te maken en is dus geen cover
.
Dat het fundament van het lied (je bedoelt couplet, refrein, couplet enz.?) hetzelfde is is niet zo raar. 99% van de popmuziek zit zo in elkaar.
lied (het ~, ~eren)
1 zangstuk met strofen en vaak een refrein
De lijkenpikkers van 2Pac hebben alleen het refrein gejat (+ delen van de muziek) en verder niets van de coupletten. De tekst van 2Pac heeft verder niets met die van The Way It Is te maken en is dus geen cover
.Dat het fundament van het lied (je bedoelt couplet, refrein, couplet enz.?) hetzelfde is is niet zo raar. 99% van de popmuziek zit zo in elkaar.
0
geplaatst: 8 november 2005, 15:27 uur
Tja, zo kunnen we door blijven soebatten.
'Changes' is een lied en ik zeg dat het al eens eerder is uitgevoerd. Of de tekst anders is zal me worst wezen. Er staat ook niet in de Van Dale dat de tekst hetzelfde moet blijven. Het is gewoon poly-interpretabel en jij doet dat op jouw manier, ik op de mijne. Deal? 
'Changes' is een lied en ik zeg dat het al eens eerder is uitgevoerd. Of de tekst anders is zal me worst wezen. Er staat ook niet in de Van Dale dat de tekst hetzelfde moet blijven. Het is gewoon poly-interpretabel en jij doet dat op jouw manier, ik op de mijne. Deal? 
0
wavanbuuren
geplaatst: 8 november 2005, 16:13 uur
Die cover van dit moment van Nothing Else Matters is trouwens ook behoorlijk slecht!
Iemand enig idee wie dit meent op te moeten voeren?
Iemand enig idee wie dit meent op te moeten voeren?
0
DutchViking
geplaatst: 10 december 2005, 22:08 uur
Ik heb die versie van Nothing Else Matters laatst ook gehoord, dat nummer hebben ze echt verkracht. Ik vond het al geen geweldig nummer, maar deze cover is echt een tragisch dieptepunt...
0
geplaatst: 18 december 2005, 12:03 uur
Lucie Sylvas covert dat nummer op een verschrikkelijke manier. Ik heb zowieso al een hekel aan covers, maar probeer wel bij de essentie van het nummer te blijven, of zorg dat niemant het orgineel erin herkent (zoals Tory Amos dat met Reign in Blood deed) Dit is echt tenenkrullend.
0
geplaatst: 18 december 2005, 16:42 uur
Nouja, eerlijk gezegd vind ik het niet veel erger dan die versie die Metallica een paar jaar geleden met een orkest opnam.
/me duikt weg
/me duikt weg
0
geplaatst: 14 januari 2006, 21:22 uur
Atomic Kitten - Daydream Believer (gecoverd van The Monkees)
Atomic Kitten - Kids in America (gecoverd van Kim Wild)
Atomic Kitten - The Locomotion (gecoverd van Lil Eva)
Atomic Kitten - Dancing in The Streer (gecoverd van David Bowie)
Atomic Kitten - Eternal Flame (gecoverd van The Bangless)
Atomic Kitten - Last Chrismas (gecoverd van Wham)
Atomic Kitten - The Tide Is High (Get The Feeling) (gecoverd van Blondie)
Atomic Kitten - Ladies Night (gecoverd van Kool & The Gang, of terwel featuring Kool & The Gang)
Atomic Kitten - Believer (gecoverd van Jennie Lofgren)
Atomic Kitten - Loving You (gecoverd van Kirstine Weitz)
Dat zijn de cover die Atomic Kitten heb
GreetZzZz Rowdy (Stompie88)
Atomic Kitten - Kids in America (gecoverd van Kim Wild)
Atomic Kitten - The Locomotion (gecoverd van Lil Eva)
Atomic Kitten - Dancing in The Streer (gecoverd van David Bowie)
Atomic Kitten - Eternal Flame (gecoverd van The Bangless)
Atomic Kitten - Last Chrismas (gecoverd van Wham)
Atomic Kitten - The Tide Is High (Get The Feeling) (gecoverd van Blondie)
Atomic Kitten - Ladies Night (gecoverd van Kool & The Gang, of terwel featuring Kool & The Gang)
Atomic Kitten - Believer (gecoverd van Jennie Lofgren)
Atomic Kitten - Loving You (gecoverd van Kirstine Weitz)
Dat zijn de cover die Atomic Kitten heb
GreetZzZz Rowdy (Stompie88)
0
geplaatst: 14 januari 2006, 22:34 uur
Ik heb een tijdje geleden een cover gehoord van One van U2, uitgevoerd door Intwine. Oei, wat klonk dat ongelofelijk slecht.
0
geplaatst: 15 januari 2006, 11:57 uur
Chainsaw schreef:
Ik heb een tijdje geleden een cover gehoord van One van U2, uitgevoerd door Intwine. Oei, wat klonk dat ongelofelijk slecht.
Als ik dit lees schiet me die dvd van Kane me weer te binnen met alleen maar U2 covers. Hoe haalden ze het in hun hoofd...
0
geplaatst: 15 januari 2006, 12:19 uur
Over U2 gesproken, ik heb Antony Kamerling bij Giel Beelen een keer sunday Bloody Sundy horen doen. aan de schandpaal en stenigen die handel!!!!!!!!!
0
geplaatst: 15 januari 2006, 13:17 uur
Eddie schreef:
Over U2 gesproken, ik heb Antony Kamerling bij Giel Beelen een keer sunday Bloody Sundy horen doen. aan de schandpaal en stenigen die handel!!!!!!!!!
Eddie, ik doe met je mee!

0
geplaatst: 15 januari 2006, 16:17 uur
Sugababes - Are Friend Electric
Sugababes - Freak Like me
Sugababes - Odsession
ik weet niet van ze die nummers hebben gecoverd
Sugababes - Freak Like me
Sugababes - Odsession
ik weet niet van ze die nummers hebben gecoverd
* denotes required fields.