MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CD's die aandacht verdienen

zoeken in:
Sietse
ik begrijp het...toch jammer. Mensen zouden eens naar Brave moeten luisteren, nl. een geweldig mooi album, al is het niet al te vrolijk.

Nu luisterende naar Gomm. Vooralsnog geen mening.

Sietse
1. Marillion - Marillion.com
3. Cee-Lo - Cee-Lo Green Is the Soul Machine
4. Die Sterne - Wo ist hier
9. Pendragon - The Window of Life
10. Rokia Traoré- Bowmboï
16. Kid Dakota - West is the future
17. Baader Meinhof - Baader Meinhof
20. Ambulance Ltd - LP
21. Blockhead - Music by Cavelight
22. Slowdive - Pygmalion

Gomm geluisterd, bevonden dat het album middelmatig is (naar mijn mening dus) Doet me denken aan het eerste album van Noir Desir. Misschien later nog meer waard dan een 3, maar vooralsnog niet. Wie weet is het een groei plaatje.

Mijn toevoeging is "Slowdive - Pygmalion"

En waarschijnlijk vandaag ook alweer een andere plaatje om te luisteren. Heb alweer het een en ander binnen.

Brave van Marillion ken ik wel. Inderdaad een mooie plaat, maar het pakte mij niet genoeg om te blijven luisteren. Misschien binnenkort maar weer 's om een uur of 2 's nachts op zetten, dat wil nog wel 's helpen met dergelijke emotionele muziek.

Sietse
20. Ambulance Ltd - LP
22. Slowdive - Pygmalion
23. Songs: Ohia - Didn't it rain

Heb Rokia Traoré- Bowmboï geluisterd, vooralsnog een 3,5. Erg leuke Afrikaanse muziek maar moest ff wennen aan de stem, heb alwel dingen gehoord die ik beter vond. Maar wie weet later nog hoger. Gaat iig zeker vaker gedraaid worden.

Mijn volgende toevoeging: Songs: Ohia - Didn't it rain
Singer Songwriter muziek, zeer gevoelige liedjes over liefde, de dood, eenzaamheid, vriendschap en andere thema's

Sietse
Ik zal nu ff stoppen met dingen luisteren en nieuwe dingen posten.

Jammer, wou net voorstellen of je er niet eens wat electronisch gedoe kon bijsmijten, kwestie van dit topic ook voor mij weer wat interessanter te maken

Yak
Ik reserveer bij deze Ambulance Ltd.

Sietse
Hmm Ambulance Ltd had ik ook net gedownload, maar na enkele nummers nog niet echt positief...Je mag hem hebben Yak

Onderhond, kunnen we wel wat aan doen, maar ik vrees dat de electronische muziek die ik luister te veel naar noise nijgt, iets wat nog niet echt op musicmeter te vinden is

Voeg ze toe zou ik zeggen. Ik ben allesbehalve vies van noize, dus wie weet

Yak
22. Slowdive - Pygmalion
23. Songs: Ohia - Didn't it rain
24. Ochre - A Midsummer Nice Dream

Ambulance Ltd. eruit (zal zometeen even een stukje schrijven), speciaal voor Onderhond gaat Ochre, één van de meest recente releases van het Toytronic-label, erin.

Bij deze is hij gereserveerd. Dank Yak

22. Slowdive - Pygmalion
24. Ochre - A Midsummer Nice Dream
25. Janove Ottesen - Francis'lonely nights

Ik ben Songs Ohia nu aan het beluisteren, becijfering zit er aan te komen.....ik voeg toe Janove Ottesen......moet ik zelf ook nog goed luisteren, klinkt voorlopig veelbelovend!

22. Slowdive - Pygmalion
26. Cdatakill - Paradise ~ Brazilian Nightmare

Ochre enkele keren laten voorbijkomen, nog bedankt voor de tip Yak . Cdatakill dubbelaar toegevoegd. Eerste CD bevat dnb based electronic. Maar verwacht geen echte dnb, Cdatakill maakt er z'n eigen mixje van. Een pak experimenteler. Tweede CD bevat allerlei ambient/darkambient/soundscape varianten, pure sfeermuziek voor de latere uurtjes zeg maar. Ben benieuwd wie zich laat verleiden.

Ik ben erg enthousiast over de samples waar je naar verwijst. Ik ga waarschijnlijk even moeten zoeken om de cd te vinden dus er mag ook iemand anders voorkruipen als hij wil, maar ik zal het beluisteren zeker overwegen. Mijn smaak is heus niet zo beperkt als hij eruit ziet

Vond je bij Lapsed ook al. Ben blij verbaasd Freud, je goede smaakt strekt verder dan mooie actrices blijkbaar

Er is nog zóveel dat je niet weet Onderhond

Heb de cd dit weekend niet kunnen vinden, misschien volgend weekend meer kans Of je zou me moeten toevoegen aan je user list, dat zou ook helpen natuurlijk (user name is Freudje) ...

Heb wel Pendragon binnengehaald, zal hem deze week beluisteren, beoordelen en vervangen.

Ik wil bij deze graag Janove Ottensen reserveren

Heb Pendragon beluisterd maar ik ga niet stemmen, ik denk dat er hier mensen zijn die er meer aan hebben om het te beluisteren. Als de cd aandacht verdient is dat vast niet van van die sukkels die er niet van houden, of wel soms.

Je moet het zelf weten maar als ik hier een album zou beluisteren dat ik absoluut kut vind pleur ik m er meteen uit en geef ook een laag cijfer. Nu zal dat niet snel voorkomen maar toch.

Hm dat is altijd de vraag vind ik. Ik luister bijna nooit hiphop omdat ik er niet van houd. Als ik nu een hiphop album ga luisteren hier dan is er grote kans dat ik er niks aan vind en op 0,5/1 ster uitkom. Is het dan een stem die weergeeft wat het album waard is. Daar kan je over discussieren, aan de ene kant is het natuurlijk wel gewoon jouw mening.

Hiphop albums ga ik dan ook zoveel mogelijk uit de weg MAar ik vind het niet eerlijk om een cd die sommige mensen goed vinden een slecht cijfer te geven omdat ik niet van het 'genre' houd, want dan zou mijn enige argument zijn dat ze niet de juiste muziek maken voor mijn smaak, en dat zegt totaal niks. Als ik nu een slechte cd van Tom Waits zou hebben dan zou ik dat direct in sterren uitdrukken, maar ik ga toch ook niet K3 afbreken omdat ik ze kinderachtig vind? Dat zou behoorlijk idioot zijn denk ik.

Tsja er zit wat in. Maar ik ga hier dus ook geen albums beluisteren die compleet buiten mijn interesse vallen.

En het idee was toch om nieuwe muziek te ontdekken hier. Eens wat buiten je eigen kaders komen. Ik heb hier ook venetian snares, aphex twin en somatic responses geluisterd. Ik weet nu wat die bands ongeveer doen, en kan een oordeel nu iets beter beargumenteren. Het blijft niet alleen bij een vooroordeel. Maar uhh wie gaat ondertussen iets uit het lijstje halen, en iets nieuws toevoegen?

Wel dat vind ik ook het geniale van dit topic, ik zaag ook niet dat de cd stom is, dat wou ik juist vermijden (beetje naief misschien) Ik zal ze eruit halen en vervangen, maar ik hou wel mijn redenering over het stemmen. Trouwens wie weet vind ik de cd ooit nog goed, voorlopig blijft ze gewoon in mijn collectie en ik beloof er af en toe naar te luisteren

22. Slowdive - Pygmalion
26. Cdatakill - Paradise ~ Brazilian Nightmare
27. De Nieuwe Snaar - FaMineurZeven

Wou er eerst iets origineels inzetten, maar misschien helpt het een beetje als je kunt inschatten wie wat soort muziek erin zet, vandaar toch maar deze. Bovendien heb ik De Nieuwe Snaar hier nog niet getipt, en dat verdienen ze absoluut, ik ben niet voor niks al tien jaar fan

bonothecat schreef:
Eens wat buiten je eigen kaders komen.

Beetje lastig als er alleen pop/rock tussen staat.
Maar uhh wie gaat ondertussen iets uit het lijstje halen, en iets nieuws toevoegen?

Ik neem een optie op Cdatakill.

Sietse
shit die wou ik net gaan luisteren...goed dan maar weer een andere....blockhead heb ik ook binnen en al een stuk gehoord, dus bij deze neem ik een optie op Blockhead

Sietse
Ben trouwens nog steeds zoekende naar Kid Dakota, als iemand deze heeft wil ik hem graag eens horen.

Ik heb hem......maar op cd Jaja het bestaat nog!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:41 uur

geplaatst: vandaag om 23:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.