Muziek / Algemeen / CD's die aandacht verdienen
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 16 maart 2005, 00:12 uur
nou ja zeg......
uhm ik ben verzamelaar...ik heb cd's en platen, vrij veel zelfs...maar deze ken ik nog niet en als ie goed is ga ik hem misschien wel kopen.
uhm ik ben verzamelaar...ik heb cd's en platen, vrij veel zelfs...maar deze ken ik nog niet en als ie goed is ga ik hem misschien wel kopen.
0
Sietse
geplaatst: 16 maart 2005, 00:20 uur
hmm misschien ga ik na Blockhead ook maar voor Cdatakill, maar zien we daarna wel weer.
0
Sietse
geplaatst: 16 maart 2005, 14:31 uur
1. Marillion - Marillion.com
3. Cee-Lo - Cee-Lo Green Is the Soul Machine
4. Die Sterne - Wo ist hier
16. Kid Dakota - West is the future
17. Baader Meinhof - Baader Meinhof
21. Blockhead - Music by Cavelight
22. Slowdive - Pygmalion
25. Janove Ottesen - Francis'lonely nights
27. De Nieuwe Snaar - FaMineurZeven
28. Tsukimono - Sketches 6-27
Cdatakill eruit, cd 1 (paradise) is naar mijn mening erg saai, totaal niet boeiende 13 in een dozijn rammel IDM/breakcore of hoe die onzin ook mag heten. Een van de redenen waarvoor het "genre" voor mij heeft afgedaan. CD 2 (Barizilian Nightmare) is meer mijn ding. Aardige dark ambient, niet top van het genre, maar kan er zeker mee door. Totaal ga ik voor een 3, wat met name te danken is aan de 2 cd.
Goed, wat gooi ik erin is dan de vraag waarop iedereen zit te wachten. Nou ik ga deze keer maar voor een vervanger in het electronische genre, eentje die ik zelf heb toegevoed en wel Tsukimono - Sketches 6-27
21. Blockhead - Music by Cavelight
22. Slowdive - Pygmalion
Cdatakill eruit, cd 1 (paradise) is naar mijn mening erg saai, totaal niet boeiende 13 in een dozijn rammel IDM/breakcore of hoe die onzin ook mag heten. Een van de redenen waarvoor het "genre" voor mij heeft afgedaan. CD 2 (Barizilian Nightmare) is meer mijn ding. Aardige dark ambient, niet top van het genre, maar kan er zeker mee door. Totaal ga ik voor een 3, wat met name te danken is aan de 2 cd.
Goed, wat gooi ik erin is dan de vraag waarop iedereen zit te wachten. Nou ik ga deze keer maar voor een vervanger in het electronische genre, eentje die ik zelf heb toegevoed en wel Tsukimono - Sketches 6-27
0
geplaatst: 16 maart 2005, 15:20 uur
Laat ik die als tegenprestatie dan maar reserveren
, als BoordAppel ermee akkoord is trouwens, want volgens mij had die Cdatakill al staan in zijn todo list.
, als BoordAppel ermee akkoord is trouwens, want volgens mij had die Cdatakill al staan in zijn todo list.
0
geplaatst: 16 maart 2005, 15:30 uur
Alhoewel ik vandaag toch wilde zeggen dat mijn optie komt te vervallen (ivm ontbreken CD 2) is het niet netjes om die er zomaar uit te gooien Sietse.
Reserveer wat je niet laten kan, Onderhond.
Reserveer wat je niet laten kan, Onderhond.
0
Sietse
geplaatst: 16 maart 2005, 16:09 uur
uhm stom van me, sorry...helemaal niet bij nagedacht.
Als je wilt kun je een andere cd erbij zetten voor Blockhead, die heb ik nu ook geluisterd.
Als je wilt kun je een andere cd erbij zetten voor Blockhead, die heb ik nu ook geluisterd.
0
Sietse
geplaatst: 16 maart 2005, 16:58 uur
22. Slowdive - Pygmalion
29. Troum - Sigqan
Blockhead - Music by Cavelight eruit. Best aardige cd, niets nieuws onder de zon in het trip-hop/hiphop/turntableism gebeuren, maar een goede voor tijdens het studeren.
Er in Troum - Sigqan. Dit album is een naar mijn mening een van de mooiste ambient albums ooit. Kan zijn dat het toch wel een aantal luister beurten nodig heeft om te worden gewardeerd...
Voor nu stop ik weer even met nieuwe dingen toevoegen, want staat nu al te veel in wat ik al ken.
22. Slowdive - Pygmalion
29. Troum - Sigqan
Blockhead - Music by Cavelight eruit. Best aardige cd, niets nieuws onder de zon in het trip-hop/hiphop/turntableism gebeuren, maar een goede voor tijdens het studeren.
Er in Troum - Sigqan. Dit album is een naar mijn mening een van de mooiste ambient albums ooit. Kan zijn dat het toch wel een aantal luister beurten nodig heeft om te worden gewardeerd...
Voor nu stop ik weer even met nieuwe dingen toevoegen, want staat nu al te veel in wat ik al ken.
0
geplaatst: 16 maart 2005, 17:05 uur
*kuch* laat ik in al deze commotie dan maar wat extra verwarring schoppen door gewoon Troum te reserven ipv Tsukimono. Ligt me waarschijnlijk een pak beter 

0
Sietse
geplaatst: 16 maart 2005, 18:17 uur
nou tsukimono moet je niet onderschatten hoor...ik weet niet wat je van artiesten zoals fennesz, tape, christopher willits en anderegg vindt, maar mocht dat je enigzins iets doen dan is tsukimono toch echt wel de artiets voor je, want het is nl. meer dan dat. De uitkomst is meer natuurlijk...
0
Sietse
geplaatst: 16 maart 2005, 23:34 uur
:O

uhm, wat een k*t excuus. Luister het nou maar...stuur me maar een pm, dan vertel ik je hoe er aan te komen.

uhm, wat een k*t excuus. Luister het nou maar...stuur me maar een pm, dan vertel ik je hoe er aan te komen.
0
geplaatst: 17 maart 2005, 22:41 uur
Keer of drie geluisterd, jammer genoeg niet goed bevonden, verbaasde me eigenlijk ook niet. Ik weet wel waarom ik dingen weiger, maar de aandringer krijgt toch steeds een faire kans. Heb er ten minste wel één zeer mooi nummer aan overgehouden. Tsukimono eruit dus, in goes Andrey Kiritchenko - Interplays, In Between
22. Slowdive - Pygmalion
29. Troum - Sigqan
30. Andrey Kiritchenko - Interplays, In Between
Minimal electronic uit de Oekraïne, wat wil een mens nog meer.
22. Slowdive - Pygmalion
29. Troum - Sigqan
Minimal electronic uit de Oekraïne, wat wil een mens nog meer.
0
Sietse
geplaatst: 17 maart 2005, 23:29 uur
Jammer dat je het niks vond...kan gebeuren.
Kiritchenko trouwens wel een goede keus, dit album ken ik niet, maar wel ander werk. Erg goed, maar ik pas. Deze is voor iemand anders.
Kiritchenko trouwens wel een goede keus, dit album ken ik niet, maar wel ander werk. Erg goed, maar ik pas. Deze is voor iemand anders.
0
geplaatst: 18 maart 2005, 14:05 uur
troum beluisterd en beoordeeld, sense toegevoegd
22. Slowdive - Pygmalion
31. Sense - A View From A Vulnerable Place
22. Slowdive - Pygmalion
0
geplaatst: 18 maart 2005, 14:15 uur
Aan jullie allen:
Beluister On The Beach van gouwe ouwe Neil Young. Het album heeft ondertussen een buitenaards gemiddelde van 4,76* voor 17 votes. Veel te weinig volgens mij!
On The Beach = één van de meest over het hoofd gezien pareltjes uit de rock/popgeschiedenis.
Beluister On The Beach van gouwe ouwe Neil Young. Het album heeft ondertussen een buitenaards gemiddelde van 4,76* voor 17 votes. Veel te weinig volgens mij!
On The Beach = één van de meest over het hoofd gezien pareltjes uit de rock/popgeschiedenis.
0
geplaatst: 19 maart 2005, 10:48 uur
Das een mooi gemiddelde inderdaad, enige plaat die ik kan bedenken die daar in de buurt komt met ongeveer hetzelfde aantal stemmen, is Marbles van Marillion.
0
geplaatst: 19 maart 2005, 13:22 uur
Janove Ottesen beluisterd en beoordeeld, mooie popmuziek uit Noorwegen
Ik gooi Joe Strummer & the Mescaleros erin.
22. Slowdive - Pygmalion
32. Joe Strummer and the Mescaleros - Streetcore
Ik gooi Joe Strummer & the Mescaleros erin.1. Marillion - Marillion.com
22. Slowdive - Pygmalion
32. Joe Strummer and the Mescaleros - Streetcore
0
geplaatst: 19 maart 2005, 13:35 uur
thyson schreef:
Aan jullie allen:
Aan jullie allen:
Ik heb hem hier liggen. Ik zal je raad eens opvolgen.
0
geplaatst: 19 maart 2005, 18:12 uur
Ik heb Neil Young, samen met Nick Cave, Lou Reed en John Cale op mijn 'laat ik die eens beluisteren' lijstje gezet dus ooit komt On the Beach ook wel aan de beurt.
0
geplaatst: 19 maart 2005, 19:39 uur
gemaster schreef:
freud schreef:
Ik heb Neil Young, samen met Nick Cave, Lou Reed en John Cale op mijn 'laat ik die eens beluisteren' lijstje gezet dus ooit komt On the Beach ook wel aan de beurt.
Zo mag ik het horen folks!
0
geplaatst: 19 maart 2005, 19:49 uur
Inmiddels 2x beluisterd. Tot nu toe klinkt het erg lekker. Favoriet is tot nu toe nummer 2.
0
geplaatst: 22 maart 2005, 01:44 uur
Ik bezit nu Slowdive en Joe Strummer, zal ze beiden beluisteren en er eentje van de twee uithalen en vervangen. Beschouw dit dus maar als een reservering 

0
geplaatst: 22 maart 2005, 08:04 uur
ik heb joe strummer ook.....zal ik die doen....en jij slowdive ?
0
geplaatst: 22 maart 2005, 20:41 uur
22. Slowdive - Pygmalion
33. Pallas - Beat the drum
Joe Strummer eruit.....Pallas erin.....een rock cd...met veel sympho invloed. Dus obsessed ga je gang:)
22. Slowdive - Pygmalion
Joe Strummer eruit.....Pallas erin.....een rock cd...met veel sympho invloed. Dus obsessed ga je gang:)
0
geplaatst: 26 maart 2005, 21:17 uur
Heb Slowdive nog niet beluisterd want ik was in Leuven de cd-r kwijt waar ik het had opgezet
Morgen vertrek ik tien dagen naar Berlijn dus wie niet kan wachten mag de cd wel in mijn plaats beluisteren en vervangen, dan zal ik genoegen nemen met het beluisteren en het stemmen alleen. Uiteindelijk is dat de bedoeling van het topic, dat mensen cd's gaan beluisteren die ze niet kennen 
Morgen vertrek ik tien dagen naar Berlijn dus wie niet kan wachten mag de cd wel in mijn plaats beluisteren en vervangen, dan zal ik genoegen nemen met het beluisteren en het stemmen alleen. Uiteindelijk is dat de bedoeling van het topic, dat mensen cd's gaan beluisteren die ze niet kennen 
0
geplaatst: 31 maart 2005, 20:21 uur
Sense geluisterd, erg mooi bevonden, met dank voor de aanrader.
22. Slowdive - Pygmalion
34. Sickboy - Shake Hands with a Clenched Fist
In goes Sickboy, Belgisch product. Breakcore, maar met een smile. Erg komische nummers waarin alles doodgesampled wordt. Niet voor mensen die vinden dat The Prodigy een "vette bassdrum" heeft, of de laatste Tiëstoschijf een retesnel nummer vinden
.
22. Slowdive - Pygmalion
34. Sickboy - Shake Hands with a Clenched Fist
In goes Sickboy, Belgisch product. Breakcore, maar met een smile. Erg komische nummers waarin alles doodgesampled wordt. Niet voor mensen die vinden dat The Prodigy een "vette bassdrum" heeft, of de laatste Tiëstoschijf een retesnel nummer vinden
.* denotes required fields.