Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2005, 19:21 uur
Het intro van Supreme van Robbie Williams is gejat van een artiest waarvan ik de naam niet meer weet. Ik geloof dat ze Gloria.......nog wat heet. Misschien iemand die weet wie ik bedoel?
0
geplaatst: 26 juli 2005, 19:22 uur
titan schreef:
Het is andersom. You only live twice was eerder. Robbie heeft de deun uit dat nummer gejat voor Millennium.
Het is andersom. You only live twice was eerder. Robbie heeft de deun uit dat nummer gejat voor Millennium.
Dat bedoel uiteraard ook.
0
titan (crew)
geplaatst: 26 juli 2005, 19:29 uur
Music4ever schreef:
Het intro van Supreme van Robbie Williams is gejat van een artiest waarvan ik de naam niet meer weet. Ik geloof dat ze Gloria.......nog wat heet.
Het intro van Supreme van Robbie Williams is gejat van een artiest waarvan ik de naam niet meer weet. Ik geloof dat ze Gloria.......nog wat heet.
Dat is gejat van van I will survive van Gloria Gaynor. Wat een jatmoos toch, die Robbie.
0
geplaatst: 26 juli 2005, 19:30 uur
Music4ever schreef:
Het intro van Supreme van Robbie Williams is gejat van een artiest waarvan ik de naam niet meer weet. Ik geloof dat ze Gloria.......nog wat heet. Misschien iemand die weet wie ik bedoel?
Gayner, Estefan?
0
geplaatst: 26 juli 2005, 20:19 uur
titan schreef:
De guillotine!
0
geplaatst: 26 juli 2005, 21:02 uur
herman schreef:
Gayner, Estefan?
(quote)
Gayner, Estefan?
Ik heb het nummer zonet geluisterd. Meer dan bij het intro is de melodie van het violen-intermezzo rechtstreeks van `I will Survive´ van Gloria Gaynor genomen. Beide nummers vind ik wel behoorlijk erg trouwens.
0
geplaatst: 28 juli 2005, 17:14 uur
Onderhond schreef:
Hmm, misschien ben ik wel de enige, maar Beautiful Day van U2 doet mij altijd enorm hard denken aan Aha - Sun Always Shines On TV, met name het refrein dan. Ben ik de enige ?
Hmm, misschien ben ik wel de enige, maar Beautiful Day van U2 doet mij altijd enorm hard denken aan Aha - Sun Always Shines On TV, met name het refrein dan. Ben ik de enige ?
Haha, blijkbaar niet.
U2 zette gisteravond in Noorwegen na Beautiful Day dit nummer in.

Één van de leden van Aha scheen aanwezig te zijn in het publiek.
0
geplaatst: 28 juli 2005, 17:26 uur
Het nummer 'Hey Boy, Hey Girl' van the Chemical Brothers is hetzelfde als 'I Sit On Acid' van Lords of Acid. The Chemical Brothers hebben er gewoon andere vocals opgezet. Wat haat ik The Chemical Brothers toch hard.
0
geplaatst: 30 juli 2005, 13:10 uur
Ik vind er niet veel cool aan. Lords of Acid maakt een fantastisch nummer en dan gaan die pummels van een 'Chemical Brothers' er mee lopen en scoren er een serieuze grote hit mee. En dan moet je weten, dat de 'Chemical Brothers' het nummer hebben gebruikt zonder toestemming. Maarja 'I Sit On Acid' is natuurlijk duizend maal beter dan 'Hey Boy, Hey Girl'. Ik had niets ander verwacht dan dat de 'Chemical Brothers' het nummer zouden kapotmaken... Wat haat ik die 'Chemical Brothers' toch...
0
Rik
geplaatst: 8 augustus 2005, 23:31 uur
Vind de volgende nummers ook wel er op elkaar lijken:
- Sonic Youth - Unwind (Washing Machine)
- Modest Mouse - Blame It on the Tetons (Good News for People Who Love Bad News)
In de soundclips hoor je het alleen een beetje aan de zang, maar ook de intro's hebben erg veel van elkaar weg.
- Sonic Youth - Unwind (Washing Machine)
- Modest Mouse - Blame It on the Tetons (Good News for People Who Love Bad News)
In de soundclips hoor je het alleen een beetje aan de zang, maar ook de intro's hebben erg veel van elkaar weg.
0
geplaatst: 10 augustus 2005, 17:18 uur
'Why don't you get a job' van Offspring kan ik niet normaal beluisteren omdat ik steeds ObladiOblada van de Beatles erin terughoor.
0
geplaatst: 10 augustus 2005, 17:23 uur
sq schreef:
'Why don't you get a job' van Offspring kan ik niet normaal beluisteren omdat ik steeds ObladiOblada van de Beatles erin terughoor.
Klopt, heb ik ook.
0
geplaatst: 10 augustus 2005, 21:53 uur
Help!
Deep Purple klassieker Child in Time lijkt erg op het nummer Bombay Calling van de band It's a Beautiful Day. Het rimte dan.
Deep Purple klassieker Child in Time lijkt erg op het nummer Bombay Calling van de band It's a Beautiful Day. Het rimte dan.
0
geplaatst: 10 augustus 2005, 22:11 uur
Van een op Child in Time gelijkend nummer van It´s a beautiful day heb ik ook wel eens gehoord. Ik heb t zelf niet, het was lang gelenden en ik was het al weer helemaal vergeten, maar je bent in elk geval de enige niet, dus.
0
geplaatst: 10 augustus 2005, 22:24 uur
Het refrein van Las Ketchup - The Ketchup Song vind ik qua swing/ritme erg lijken op Les Humpries singers 'To My Fathers House' van zo'n 33 jaar daarvoor. Het is ook precies datgene dat ik leuk vind aan The Ketchup Song. Met alle covers heb ik die associatie trouwens niet.
Ik verbeeld me ook dat die specifieke swing - meer nog dan het dansje - heeft bijgedragen aan deze (te) veel afgekraakte zomerhit.
Ik verbeeld me ook dat die specifieke swing - meer nog dan het dansje - heeft bijgedragen aan deze (te) veel afgekraakte zomerhit.
0
geplaatst: 10 augustus 2005, 22:28 uur
Het piano intro van Coldplay-nummer "The Sceintist" is bijna letterlijk gekopiëerd van het nummer "Getting Tune" van The Who. Het nummer zelf gaat overigens een hele andere richting op.
0
geplaatst: 11 augustus 2005, 01:32 uur
sq schreef:
Het refrein van Las Ketchup - The Ketchup Song vind ik qua swing/ritme erg lijken op Les Humpries singers 'To My Fathers House' van zo'n 33 jaar daarvoor. Het is ook precies datgene dat ik leuk vind aan The Ketchup Song. Met alle covers heb ik die associatie trouwens niet.
The Ketchup Song heeft voor de tekst ook leentjebuur gespeeld bij Rapper's Delight van de Sugarhill Gang. Op de een of andere manier heb ik het altijd maar een vervelend nummer gevonden.
0
wavanbuuren
geplaatst: 11 augustus 2005, 14:08 uur
Het begin van Sowing the seeds of love van tears for Fears lijkt erg op I am the wallrus van the Beatles......
0
geplaatst: 11 augustus 2005, 16:03 uur
Heb ik ook altijd gevonden. Ik heb nog gewtijfeld dit te posten bij het betreffende album, alwaar zeer positief wordt gedaan over associatie met de Beatles, zonder dit te melden.
0
geplaatst: 11 augustus 2005, 16:07 uur
herman schreef:
The Ketchup Song heeft voor de tekst ook leentjebuur gespeeld bij Rapper's Delight van de Sugarhill Gang. Op de een of andere manier heb ik het altijd maar een vervelend nummer gevonden.
.. en velen met jou, ik weet het. En de tekst is zeker geen staaltje van originaliteit idd.
0
geplaatst: 11 augustus 2005, 16:18 uur
ik moet bij het nummer "Spies" van Coldplay altijd aan "Exit Music (For A Film)" denken, zelfde soort gitaar in het begin en een beetje zelfde opbouw, alleen is Exit Music 10x beter.
0
geplaatst: 3 september 2005, 01:40 uur
Tribulations van LCD Soundsystem lijkt erg op Never here van Elastica, ik heb het ergens gisteren omschreven als een ripoff maar dat gaat toch wel te ver. Grappig genoeg wordt met Tribulations één van de saaiste nummers van Elastica omgeklust tot één van de leukste nummers van LCD.
0
tondeman
geplaatst: 3 september 2005, 02:00 uur
bloc party - helicopter / set the house ablaze - the jam
0
geplaatst: 3 september 2005, 15:00 uur
Ik vind Never Here juist wel een leuk nummer. Een beetje een lang, stemmig nummer voor Elastica's doen.
0
geplaatst: 5 september 2005, 18:05 uur
Lijkt een van die nummers van Keane niet op het begin van Hotel Californie van The Eagles? Of vergis ik me enorm? 

0
JonnieBrasco
geplaatst: 5 september 2005, 18:25 uur
Denk dat je je vergist... Ik zou i.i.g. niet weten welke. 

0
geplaatst: 5 september 2005, 18:37 uur
Ik weet niet meer of het Keane was, maar iedere keer dat ik dat welbepaalde nummer hoorde, dacht ik dat Hotel California begon...
0
geplaatst: 5 september 2005, 19:17 uur
Ik heb dit bij het album ook al gepost, maar luister eens naar de intro van 'Let there be more light' van Pink Floyd en dan naar 'Taste in men' van Placebo
.
.* denotes required fields.