Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken
zoeken in:
0
geplaatst: 8 oktober 2021, 20:15 uur
Poek schreef:
Ik vind twee nummers op elkaar lijken, maar ik ben de enige op het hele interweb (of ik zoek niet goed). Vreemd!
Ik vind twee nummers op elkaar lijken, maar ik ben de enige op het hele interweb (of ik zoek niet goed). Vreemd!
Of je bent de enige op het hele internet die goed genoeg naar beide nummers heeft geluisterd om de gelijkenis te horen

Verder is het tegenwoordig heel gewoon voor hedendaagse popsterren om 80's-hits te rippen. Zo speelde The Weeknd leentjebuur bij a-ha - Take On Me en heeft John Mayer overduidelijk goed naar Toto's Africa geluisterd, maar deze slaat echt alles:
0
JustMart1611
geplaatst: 25 januari 2022, 21:55 uur
In Muziek > Algemeen > Help! Het liedje Dat heb jij gedaan van MEAU doet me enorm denken aan een ander liedje.:
Zoals in de titel genoemd doet het liedje Dat heb jij gedaan van MEAU me aan een ander liedje denken. Ik weet alleen niet welk liedje! Zijn er mensen met suggesties over welk liedje dit misschien is? Ik hoor graag van jullie
Zoals in de titel genoemd doet het liedje Dat heb jij gedaan van MEAU me aan een ander liedje denken. Ik weet alleen niet welk liedje! Zijn er mensen met suggesties over welk liedje dit misschien is? Ik hoor graag van jullie
0
geplaatst: 16 maart 2022, 14:20 uur
Jeff Buckley - Dream Brother
Massive Attack - Atlas Air
Melodielijn van Massive Attack komt toch sterk overeen met deze van Jeff Buckley.
Melodielijn van Massive Attack komt toch sterk overeen met deze van Jeff Buckley.
0
geplaatst: 16 maart 2022, 14:25 uur
remcodurez schreef:
Dan is de vraag wie is de 'linking pin' tussen die 2?

2
geplaatst: 14 mei 2022, 13:20 uur
De muziek van
The Dolly Dots - She's A Liar
is een iets sneller afgespeelde versie van
The Small Faces - What'cha Gonna Do About It
The Dolly Dots - She's A Liar
is een iets sneller afgespeelde versie van
The Small Faces - What'cha Gonna Do About It
0
geplaatst: 14 mei 2022, 14:50 uur
Ik vind 1 en 7 vaak op elkaar lijken, je moet altijd heel erg oppassen hoe je dat schrijft.
0
Mssr Renard
geplaatst: 14 mei 2022, 17:19 uur
Driva Man van Max Roach (en Abbey Lincoln) (1964).
en
Time is Right van Manfred Mann's Earth Band (1973).
en
Time is Right van Manfred Mann's Earth Band (1973).
0
Mssr Renard
geplaatst: 14 mei 2022, 17:24 uur
Allebei geschreven door/met Desmond Child, dus geen plagiaat maar recycling (ik zocht het op).
Het kunstje van Desmond Child herhaalt hij overigens erg vaak hoor.
1
geplaatst: 14 mei 2022, 20:37 uur
Nah, Desmond Child heeft writing credits gekregen omdat dat oude nummer van hem wordt geinterpoleerd. Hij heeft volgens mij niet zelf aan dat nummer gewerkt.
0
Mssr Renard
geplaatst: 14 mei 2022, 21:02 uur
Arrie schreef:
Nah, Desmond Child heeft writing credits gekregen omdat dat oude nummer van hem wordt geinterpoleerd. Hij heeft volgens mij niet zelf aan dat nummer gewerkt.
Oh ja, zo werkt dat natuurlijk ook.
1
geplaatst: 4 september 2022, 14:52 uur
Deze beide uit 1977.
Eerst:
En niet meer dan slechts maanden later deze die een véél grotere hit werd:
Eerst:
En niet meer dan slechts maanden later deze die een véél grotere hit werd:
0
geplaatst: 4 september 2022, 18:59 uur
Jaren later kwam deze. Lijkt wel alsof de zanggedeelte gedeeltelijk is gejat van die tweede.
1
geplaatst: 13 september 2022, 13:10 uur
Vergelijkbare groove/baslijn:
The 24-Carat Black - 24-Carat Black (Theme) (1973)
Can - Vitamin C (1972)
The 24-Carat Black - 24-Carat Black (Theme) (1973)
Can - Vitamin C (1972)
0
geplaatst: 1 november 2022, 16:39 uur
RobbyT schreef:
O ja: Eighties van Killing joke en Come as you are van Nirvana
O ja: Eighties van Killing joke en Come as you are van Nirvana
En die lijken allebei op een nummer van The Damned:
0
geplaatst: 1 november 2022, 19:16 uur
New order- all the way
The cure- just like heaven
Dat deuntje, moet haast dat het afgekeken is
The cure- just like heaven
Dat deuntje, moet haast dat het afgekeken is

0
geplaatst: 3 februari 2023, 15:47 uur
In Muziek > Algemeen > Soundalikes:
Een halfjaartje geleden zat ik in mijn favoriete barretje te werken toen ik een nummer van James Blake voorbij hoorde komen dat ik nog niet kende. Ik Shazamde hem, en dacht vervolgens dat m'n app kapot was, want de app bleek consistent aan te geven dat het nummer van een andere artiest was. Nou goed, lang verhaal kort, Underwaterfall van Bearcubs blijkt de eerste muzikale dubbelganger te zijn die ik heb mogen tegenkomen in mijn leven: ik ken geen ander nummer dat zodanig aan een andere artiest doet denken dat je zo zou geloven dat het die andere artiest was. Nu vroeg ik me af of jullie met meer voorbeelden kunnen komen van muzikale soundalikes die ik misschien heb gemist. Of niet natuurlijk, moeten jullie zelf weten.
Een halfjaartje geleden zat ik in mijn favoriete barretje te werken toen ik een nummer van James Blake voorbij hoorde komen dat ik nog niet kende. Ik Shazamde hem, en dacht vervolgens dat m'n app kapot was, want de app bleek consistent aan te geven dat het nummer van een andere artiest was. Nou goed, lang verhaal kort, Underwaterfall van Bearcubs blijkt de eerste muzikale dubbelganger te zijn die ik heb mogen tegenkomen in mijn leven: ik ken geen ander nummer dat zodanig aan een andere artiest doet denken dat je zo zou geloven dat het die andere artiest was. Nu vroeg ik me af of jullie met meer voorbeelden kunnen komen van muzikale soundalikes die ik misschien heb gemist. Of niet natuurlijk, moeten jullie zelf weten.
0
geplaatst: 3 februari 2023, 16:09 uur
Ho, moderatorinterventie zie ik. Nou goed, ik zou in dat geval in dit topic ook benieuwd zijn of jullie nog nummers kennen die niet per se als een nummer van een ander artiest klinken, maar gewoon heel erg als een specifieke andere artiest. 

1
geplaatst: 3 februari 2023, 16:11 uur
Ja hoor. Vanaf minuut vier het spelletje: Is het Led Zeppelin of Greta Van Fleet?
* denotes required fields.