Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken
zoeken in:
0
geplaatst: 14 september 2005, 11:39 uur
Ik heb volgens mij het idee dat hotel california begint bij dat zeiknummer met de tekst erin ''no-one knows what it's like, to be the bad-man'' ofziets. Kan dat? Niet bij een nummer van keane in iedere geval.
0
geplaatst: 14 september 2005, 13:45 uur
De intro van Talk - Coldplay op de intro van Computer World (?) - Kraftwerk.
0
geplaatst: 14 september 2005, 22:21 uur
Bachje schreef:
Ik heb volgens mij het idee dat hotel california begint bij dat zeiknummer met de tekst erin ''no-one knows what it's like, to be the bad-man'' ofziets. Kan dat? Niet bij een nummer van keane in iedere geval.
Behind Blue Eyes heet dat nummer. Jij zal de cover van Limp Bizkit wel bedoelen, maar het origineel is van The Who.
0
geplaatst: 14 september 2005, 22:22 uur
Sonic Nurse schreef:
Dat jatwerk is toegegeven.
0
geplaatst: 15 september 2005, 09:06 uur
gemaster schreef:
(quote)
Viel ook niet te ontkennen.
0
titan (crew)
geplaatst: 16 september 2005, 18:30 uur
Ooh la la van Goldfrapp lijkt op Spirits in the sky van Norman Greenbaum.
0
geplaatst: 16 september 2005, 20:02 uur
When the Lights go down on the Broken Hearted van Novastar lijkt heel erg op Trumpets van the Waterboys. Zelfs delen van de tekst ! Dacht bij eerste gehoor zelfs : hee Novastar doet een cover?
0
geplaatst: 20 september 2005, 14:09 uur
pfff... tegenwoordig lijkt heel veel op elkaar. je moet van goede huizen komen wil je nog een beetje opvallen. gelukkig krijgen sommige artiesten en bands dat voor elkaar. de rest is een grote eenheidsworst.
zolang men zich weet te onderscheiden is het niet erg dat de muziek op die van een ander 'lijkt'. ze hebben zich dan laten INSPIREREN door die muziek. dat betekent nog niet direct dat het gejat is.
zolang men zich weet te onderscheiden is het niet erg dat de muziek op die van een ander 'lijkt'. ze hebben zich dan laten INSPIREREN door die muziek. dat betekent nog niet direct dat het gejat is.
0
geplaatst: 20 september 2005, 14:51 uur
Kos schreef:
Huh?
Huh?
Ja, als het refrein komt doet het me er gewoon sterk aan denken. Ik vind gewoon dat in het nr heel veel zit van ander nrs, precies kan ik het niet thuisbrengen.
Ik ga zeker akkoord met onderstaande Benicio, gedeeltelijk...
Je hoeft niet op te vallen, of je te onderscheiden om goed te zijn, denk ik toch niet. Ik vind bijv het nr 'Brown Sugar' van D'Angelo erg goed en dat onderscheidt zich in niets van de overige soulnrs, laat staan dat het opvalt.
0
geplaatst: 20 september 2005, 15:20 uur
Ik denk dat D'Angelo toch wel even wat anders is dan de gemiddelde soulartiest van deze tijd (natuurlijk niet te vergelijken met jaren zestig en zeventig soul). Wat mij betreft is wij enigszins onderscheidend bezig.
0
geplaatst: 20 september 2005, 15:52 uur
Ja, ik bedoelde soul in het algemeen. Je hebt gelijk dat het geen R&B is.
Ander voorbeeld dan: John Legend past perfect in de NuSoul (Angie Stone, Lauryn Hill, ...) van nu, valt niet op, onderscheidt zich niet en toch is het goed te noemen. Dit terzijde...
Ander voorbeeld dan: John Legend past perfect in de NuSoul (Angie Stone, Lauryn Hill, ...) van nu, valt niet op, onderscheidt zich niet en toch is het goed te noemen. Dit terzijde...
0
geplaatst: 20 september 2005, 20:01 uur
Kos schreef:
Huh?
Die omlaaggaande melodie van 3 noten is bijna helemaal hetzelfde. Waarschijnlijk toevallig.Huh?
0
geplaatst: 20 september 2005, 22:39 uur
Of mijn gehoor laat het helemaal afweten... Ik heb ondertussen mijn berichtje weggehaald zodat we weer bij de topic kunnen blijven...
Dus die "Huh?" van Kos volgde op mijn weggehaalde berichtje, niet op VanDeGriend. Mijn excuses voor het ongemak.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 21 september 2005, 13:05 uur
Bij "Do You Want To" van Franz Ferdinand, moet ik telkens weer denken aan "Don't Bring Me Down" van Electric Light Orchestra.
0
geplaatst: 16 maart 2006, 16:52 uur
Nog eentje: Snowy White (Bird of Paradise) en Dire Straits (Brother in Arms)
0
geplaatst: 16 maart 2006, 17:01 uur
De intro van Craig Davids verschrikkelijke zeiknummer 'Walking Away' lijkt als 2 druppels water op de intro van 'One' van U2. Altijd als ik die intro op de radio hoor denk ik: 'hee eindelijk een goed nummer', om vervolgens teleurgesteld te worden door Craig David.
0
shappy1010
geplaatst: 16 maart 2006, 17:03 uur
In
http://www.musicmeter.nl/album/10374
deze album van Enigma hoor je de drumtrack terugkomen van Driving the last Spike en Fading Lights van Genesis.
Als je luistert naar de track "Changes" van de Yes album 90125. Hoor je een aantal maten na 1:20 "sending out een s.o.s." van the police
http://www.musicmeter.nl/album/10374
deze album van Enigma hoor je de drumtrack terugkomen van Driving the last Spike en Fading Lights van Genesis.
Als je luistert naar de track "Changes" van de Yes album 90125. Hoor je een aantal maten na 1:20 "sending out een s.o.s." van the police
0
geplaatst: 16 maart 2006, 18:34 uur
gemaster schreef:
De intro van Craig Davids verschrikkelijke zeiknummer 'Walking Away' lijkt als 2 druppels water op de intro van 'One' van U2. Altijd als ik die intro op de radio hoor denk ik: 'hee eindelijk een goed nummer', om vervolgens teleurgesteld te worden door Craig David.
Dat heb ik ook altijd, maar dan met Anastacia (Heavy on my heart) en Aerosmith (Dream On)
0
geplaatst: 23 maart 2006, 23:34 uur
Lightning Crashes van Live heb ik altijd een beetje een kopie van REM's Low gevonden.
0
geplaatst: 25 maart 2006, 23:54 uur
Superman van Gruppo Sportivo is een regelrechte copy van Take Your Clothes Of When You Dance van Frank Zappa - We `re Only in it For The Money. (Eerste 2 minuten) 

0
geplaatst: 26 maart 2006, 00:58 uur
platedraaier schreef:
Superman van Gruppo Sportivo is een regelrechte copy van Take Your Clothes Of When You Dance van Frank Zappa - We `re Only in it For The Money. (Eerste 2 minuten)

Shit da's inderdaad heel opvallend. Wie vermeldt de Gruppo-hoes als componist?
0
geplaatst: 26 maart 2006, 01:05 uur
platedraaier schreef:
Op de cd kan ik niets terugvinden...........
Op de cd kan ik niets terugvinden...........
Ik zal de elpee eens zoeken, daar staat het natuurlijk wél op

0
geplaatst: 27 april 2006, 00:45 uur
Doves - M62 Song en King Crimson - Moonchild, kan geen toeval zijn
0
geplaatst: 27 april 2006, 01:15 uur
Mother's Finest - Mickey's Monkey en Led Zeppelin - Custard Pie
0
geplaatst: 29 april 2006, 12:11 uur
The Beatles - I want you
en
Coldplay - Twisted Logic.
In beide nummers heb je ongeveer hetzelfde deuntje dat zich continue herhaald. Verder lijkt het nummer niet op elkaar...
en
Coldplay - Twisted Logic.
In beide nummers heb je ongeveer hetzelfde deuntje dat zich continue herhaald. Verder lijkt het nummer niet op elkaar...
* denotes required fields.