MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het Grote Wansmaak van Youtube-topic

zoeken in:
Mssr Renard
Dit is niet best

Mssr Renard

Ik moest eigenlijk lachen toen ik er naar luisterde.

Onweerwolf
tnf schreef:
(embed)

Ik word nog liever door Marco Borsato betast dan dat ik naar Peter Jan Rens moet luisteren.

Mssr Renard

Toen Veronica een hit had met het door SBS6 afgewezen programma Big Brother kwam SBS6 met de kopie De Bus. Een van de kandidaten was de uit het voormalig Joegoslavie afkomstige Seki. Die werd uit het programma gezet omdat hij het een en ander had verzwegen en moest net doen alsof hij zelf opstapte. En hoewel Seki oprecht nog slechter zingt dan ik had iemand het onzalige idee om hem een plaatje te laten opnemen. Het werd geen hit.

Het plaatje van deelnemer Jop werd een nummer 1 hit en ook hij kon niet zingen.

Jop werd baas van een horecagelegenheid en bracht tot twee keer toe een nieuwe versie uit. In 2009 en vorig jaar, maar die deden goddank niets. Want zeg nou zelf: wie had er de afgelopen 20 jaar nog aan Jop gedacht voordat ik je aan hem hielp herinneren?

Tamelijk sprakeloos. Een parodie op je weet wel

En vraag me niet hoe ik dit gevonden heb. Ene Anuska wil de disco dansen en niet de rock n roll. Zou ze ooit een tweede plaatje hebben mogen maken?

Mssr Renard

In de jaren '80/'90 stonden dit soort figuren op een 7UP blikje.

Mssr Renard
Poles Apart schreef:
(quote)

In de jaren '80/'90 stonden dit soort figuren op een 7UP blikje.

Ja, maar dan zonder de wel erg lelijke tatoeages en de gouden tanden. het lijken wel karikaturen.

Ik hoorde vandaag ineens weer dit dingetje langskomen op Youtube. Er was behoorlijk wat rampzaligheid voor goede doelen in de jaren '80. Maar dit is misschien wel de allerergste. En het was nog een hit ook. Het stond nummer 20 in de top 40.

Dat deze kraker er nog niet op stond? Het is het eerste nummer dat ik me kan herinneren en toentertijd een grote hit op mijn kleuterschool (met volgens mij Willem Duyn als de beer):

tnf
In de jaren 70/vroege 80's hadden ze een obsessie voor mensen in dieren/poppen-pakken, geloof ik (dit, Lieve Bellabeer, De Vogeltjesdans, De Smurfen, De Marsipulami, enzovoort).

Weet niet of deze al is geweest.

Deze is ook zóó fout! Mijn opa draaide deze vaak:

Ik ben er niet uit of dit een echt figuur of een AI-ding is. Maar het is toch een klein oorwurmpje geworden.

tnf
Moedwillig smakeloos, maar toch.

Dit is natuurlijk een klassieker.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Ik hoorde vandaag ineens weer dit dingetje langskomen op Youtube. Er was behoorlijk wat rampzaligheid voor goede doelen in de jaren '80. Maar dit is misschien wel de allerergste. En het was nog een hit ook. Het stond nummer 20 in de top 40.

(embed)

Gruwelijk. Ik kende het helemaal niet maar damn, ernstig. Hij klinkt een klein beetje als Boy George die een paar keer heel erg hard in z'n gezicht is geslagen.

Een heel album maar liefst. Met commentaar.

Blijkbaar zijn er verschillende Youtube channels met fake/parodie hits uit de jaren 40-70 zijn zoals Banned Vinyl Collection, Vitamin-D Records, Moist Records, Dürty Needlëz Presents, Mischievous Melodies en Sus Records

tnf

Geef mij maar ieder uur, een bittergarnituur, een bittergarnituur, een bittergarnituur...

tnf
Stem en hoofd matchen net niet.

Claudia met haar poes. Mooi hoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:38 uur

geplaatst: vandaag om 17:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.