Muziek / Algemeen / Het Grote Wansmaak van Youtube-topic
zoeken in:
0
Mssr Renard
geplaatst: 11 mei 2022, 07:36 uur
starbright boy schreef:
Het jaren '80 kindzangertje Melchior heb ik hier al weleens genoemd door zijn single ET & Elliot en de door Henny Vrienten (pre-Doe Maar) geschreven single "moeder wat maak je een herrie, zit je nu weer aan de sherry". Maat hij maakte ook een single over B. A. van The A-Team: Hey Hey B.A. Met schietgeluiden.
(embed)
Het jaren '80 kindzangertje Melchior heb ik hier al weleens genoemd door zijn single ET & Elliot en de door Henny Vrienten (pre-Doe Maar) geschreven single "moeder wat maak je een herrie, zit je nu weer aan de sherry". Maat hij maakte ook een single over B. A. van The A-Team: Hey Hey B.A. Met schietgeluiden.
(embed)
De zang valt nog mee. Geen enkele valse noot. Maar die geluidseffecten zijn wel echt erg.
1
Mssr Renard
geplaatst: 11 mei 2022, 16:31 uur
Deze video schijnt het einde van de carrière van Billy Squier te hebben betekend. Dat is wel knap. Wordt door velen gezien als één van de slechtste muziekvideo's ooit. Ik vind hem wel leuk eigenlijk.
Schijnbaar waren ze in de jaren 80 hier nog niet aan toe:
Schijnbaar waren ze in de jaren 80 hier nog niet aan toe:
2
geplaatst: 12 mei 2022, 23:05 uur
Dat filmpje van Billy Squier heeft zojuist met terugwerkende kracht mijn jeugd verpest, Mssr Renard 

2
Mssr Renard
geplaatst: 13 mei 2022, 07:40 uur
nlkink schreef:
Dat filmpje van Billy Squier heeft zojuist met terugwerkende kracht mijn jeugd verpest, Mssr Renard
Ik weet pas sinds het bestaan van internet en youtube, dat er zoveel muziekvideo's zijn. Soms vind ik het leuk om ze eens op te zoeken. Maar er zitten wel veel missers tussen hoor.
Ik ken Squier verder niet. Ik denk dat hij een hardrocker is, en hier aansluiting zocht bij het Duran Duran publiek? Wat Queen kan, kan ik ook?
1
geplaatst: 20 mei 2022, 23:18 uur
Mssr Renard schreef:
Ik weet pas sinds het bestaan van internet en youtube, dat er zoveel muziekvideo's zijn. Soms vind ik het leuk om ze eens op te zoeken. Maar er zitten wel veel missers tussen hoor.
Ik ken Squier verder niet. Ik denk dat hij een hardrocker is, en hier aansluiting zocht bij het Duran Duran publiek? Wat Queen kan, kan ik ook?
(quote)
Billy Squier was zeer populair in Amerika en een goede vriend van Freddie Mercury. Platen van Squier behaalde al triple platinum in Amerika voordat Duran Duran uberhaupt bestond.
Dit was ook een hit van Squier met Mercury als achtergrond zanger:
3
geplaatst: 25 november 2022, 00:09 uur
Peter Jan Rens. Op de een of andere manier dacht ik dat de man al dood was. Niet dus. Artistiek wel.
1
geplaatst: 10 mei 2023, 11:23 uur
Lorenzo doet een Mia&Dion:
Wanneer haalt Guus Meeuwis deze bagger offline (copyrights)?
0
Mssr Renard
geplaatst: 10 mei 2023, 13:05 uur
Paulski schreef:
(embed)
(embed)
Het is een club die je normaal alleen in fillums ziet? Fight Club misschien?
0
Mssr Renard
geplaatst: 10 mei 2023, 13:08 uur
tnf schreef:
(embed)
(embed)
Dit kan toch niet serieus bedoeld zijn?
En die tekst is nog erger dan erg. Wat doet Peter Jan Rens onder de douche met zijn coach?
1
geplaatst: 10 mei 2023, 13:31 uur
0
geplaatst: 14 mei 2023, 00:29 uur
Met het naderen van de zomer wil ik wel iets bijdragen op het gebied van barbecues, een onontkoombaar fenomeen:
https://youtu.be/BaE-fzTroN4
1
Mssr Renard
geplaatst: 14 mei 2023, 07:36 uur
nlkink schreef:
Met het naderen van de zomer wil ik wel iets bijdragen op het gebied van barbecues, een onontkoombaar fenomeen:
Barbeceverybody, je moet er maar op komen. Lijkt wel of die vent zelf op de bbq heeft gelegen trouwens.
1
geplaatst: 14 mei 2023, 11:03 uur
Mssr Renard schreef:
Barbeceverybody, je moet er maar op komen. Lijkt wel of die vent zelf op de bbq heeft gelegen trouwens.
(quote)
Kan wel kloppen - zo te zien ligt er alleen maar varkensvlees op.

1
geplaatst: 14 mei 2023, 22:27 uur
Mssr Renard schreef:
(quote)
Hij heeft ook een actueler nummer. Briljante tekst.
2
geplaatst: 15 mei 2023, 16:22 uur
De paladijns....het is paladijnen. En ze hebben zelfs singles uitgebracht als The Paladijns.....
0
geplaatst: 16 mei 2023, 10:49 uur
In de regio waar ik woon, moet je niet aan de Paladijns komen. Zelfs het regionale dagblad The Stentor omschrijft hen als 'roemruchte artiesten', die hier in één adem genoemd worden met Jan & Zwaan, Lizzy en Duo Onbekend (what's in a name?). Ze waren onlangs voor een eenmalige reünie te gast op zo'n mega-piratententfeest, zoals we ze hier in Overijssel de laatste tien, twintig jaar wel vaker hebben. Zowat in m'n achtertuin, maar ik heb er helaas (?) niets van meegekregen.
Ja, die meervoudsvorm blijft natuurlijk oerslecht Nederlands. The Paladins zou misschien beter geklonken hebben, maar ja, die bestonden al langer. Misschien dat ze stiekem toch in het Engels hadden willen zingen, maar het niet aandurfden. Dat vind ik aan die clip van Kees Diks ook zo grappig. Het muziekkanaal heet 'Real Dutch Music' en Kees zingt zelf over 'cerveza' als-ie een biertje wil bestellen. Niet om neerbuigend te doen, maar ik vraag me wel af of de aanhang van dit soort muzikanten weet wat een 'paladijn' of een 'cerveza' is...
Ja, die meervoudsvorm blijft natuurlijk oerslecht Nederlands. The Paladins zou misschien beter geklonken hebben, maar ja, die bestonden al langer. Misschien dat ze stiekem toch in het Engels hadden willen zingen, maar het niet aandurfden. Dat vind ik aan die clip van Kees Diks ook zo grappig. Het muziekkanaal heet 'Real Dutch Music' en Kees zingt zelf over 'cerveza' als-ie een biertje wil bestellen. Niet om neerbuigend te doen, maar ik vraag me wel af of de aanhang van dit soort muzikanten weet wat een 'paladijn' of een 'cerveza' is...
2
geplaatst: 16 mei 2023, 11:24 uur
Verdomd, als je je erin gaat verdiepen (waarom doe ik dit eigenlijk?), merk je dat The Paladijns al veel langer bestaan dan hun Amerikaanse tegenhangers, waar ik hierboven aan refereerde. Eerste single in 1970, zeldzame singles die zomaar 80 tot 90 euro moeten opbrengen, en heruitgaven in 2010 en 2023. En depressieve teksten waar Joy Division een puntje aan kan zuigen. Dat is nog eens tijdloze muziek! En laat niemand beweren dat de Paladijns geen rock 'n' roll zouden zijn...
De Paladijns roelen!
De Paladijns roelen!
1
geplaatst: 16 mei 2023, 12:52 uur
Nou je toch bezig bent gaucho mag je wat mij betreft hun discografie wel toevoegen aan MM.
2
geplaatst: 16 mei 2023, 13:36 uur
Wat? Staan ze er nog niet op dan? Nee, blijkbaar niet. Ik neem de uitdaging aan (maar wel vanavond pas
). Want dit onvervalste stukje cultuur uit 'de provincie' (het zijn Brabanders, begrijp ik nu) mag op MuMe natuurlijk niet onvermeld blijven. Zeker niet als Jan & Zwaan en Duo Onbekend er al wel op staan.
Het zijn per saldo maar twee albums. Al kon het nog wel eens een uitdaging worden om goede hoesafbeeldingen erbij te vinden.
). Want dit onvervalste stukje cultuur uit 'de provincie' (het zijn Brabanders, begrijp ik nu) mag op MuMe natuurlijk niet onvermeld blijven. Zeker niet als Jan & Zwaan en Duo Onbekend er al wel op staan.Het zijn per saldo maar twee albums. Al kon het nog wel eens een uitdaging worden om goede hoesafbeeldingen erbij te vinden.
1
geplaatst: 16 mei 2023, 20:09 uur
Dacht ik al. Voor eentje kan ik sowieso geen goede hoesafbeelding vinden. Hun legendarische debuut-LP is ook slecht vertegenwoordigd op het internet. Wel een poging gewaagd. Nu nog even afwachten of de crew het accepteert.
Hebben we trouwens helemaal geen labels voor dit soort muziek? Nederlandstalig of piratenmuziek ofzo? Nu is het 'folk' en 'world' geworden, conform de entry's op Discogs. Maar ik vind dit eigenlijk een belediging voor die genres...
Hebben we trouwens helemaal geen labels voor dit soort muziek? Nederlandstalig of piratenmuziek ofzo? Nu is het 'folk' en 'world' geworden, conform de entry's op Discogs. Maar ik vind dit eigenlijk een belediging voor die genres...
* denotes required fields.