menu

Muziek / Algemeen / Het Grote Wansmaak van Youtube-topic

zoeken in:
avatar van nlkink
Uit de schatkamer van Michiel Cohen....

avatar van Onweerwolf
Koenr schreef:
(embed)


Stotterrap > Mompelrap

avatar van Michiel Cohen
nlkink schreef:
Uit de schatkamer van Michiel Cohen....

Omdat je een fan bent.


















avatar van PEN15
ik heb er nog eentje gevonden voor de vrije zondagmiddag, enjoy.


avatar van Michiel Cohen
PEN15 schreef:
ik heb er nog eentje gevonden voor de vrije zondagmiddag, enjoy.
(embed)

Is ook erg.

avatar van Paulski
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Omdat je een fan bent.
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)


Ik ben ook fan. Wat een bagger

lambfv2
Is Iris hier al voorbij gekomen?

avatar van Fathead
lambfv2 schreef:
Is Iris hier al voorbij gekomen?


Van de GooGoo Dolls? Ja, vreselijk nummer is dat…


avatar van starbright boy
PEN15 schreef:
ik heb er nog eentje gevonden voor de vrije zondagmiddag, enjoy.
(embed)


Ah, De Germa's, vooral ook bekend van hun grootste hit en onverwoestbare jaren 80 wansmaak klassieker De Kanarie van Arie waarmee ze de tipparade haalden. Ze waren weleens op TV in die dagen en waren zoals uit de hoes in dit filmpje blijkt twee zingende medewerksters van een fritestent. De dames kwamen niet bepaald als studiebollen over en ik denk dat in hun hoofd dit liedje over een letterlijke kanarie ging en niets anders. Met een mooie keychange tegen het eind als hoogtepunt.



avatar van starbright boy
En ik blijf nog even bij de Germa's, want ik ontdek zomaar een optreden van ze met dit mij tot nu toe onbekende nummer waarmee ze blijkbaar in Op Volle Toeren stonden. Het beste bewijs dat goedkope camera's en Youtube zeker niet het begin van wansmaak waren.



avatar van Michiel Cohen
Wansmaak maar ook jeugdnostalgie.






avatar van PEN15



verzoek: kan iemand mij ajb vertellen van wie dit het origineel is? Dit walgelijke liedje kwam me ineens bekend voor toen ik het origineel onverwachts op de radio voorbij hoorde komen. Kan in de Franse taal geweest zijn (?) het ging zo snel dat ik geen titel of zangtekst kon achterhalen.

avatar van jordidj1



Het nummer is an sich niet zo bijzonder, maar de beef tussen Ben en Ruurd in de commentsectie maakt het goud Don Cappuccino

avatar van Arrie
Mis ik iets? Ik zie helemaal geen beef in de comments.

avatar van jordidj1
Arrie schreef:
Mis ik iets? Ik zie helemaal geen beef in de comments.


Verdorie, ze hebben het verwijderd

avatar van Don Cappuccino
jordidj1 schreef:

Verdorie, ze hebben het verwijderd


Draagt alleen nog maar meer bij aan de cultstatus van het duo: ''was jij erbij toen Ben & Ruurd beef hadden in de YouTube-commentsectie?''


ohmusica
Michiel Cohen schreef:
(embed)
(embed)



Er is oneindig veel wansmaak te vinden. Als je iets wilt aanprijzen, leg dan even uit waarom, je persoonlijke motivatie en geef er wat achtergrondinformatie bij. Dit lijkt me veel leuker, toch?

avatar van Michiel Cohen
ohmusica schreef:
(quote)



Er is oneindig veel wansmaak te vinden. Als je iets wilt aanprijzen, leg dan even uit waarom, je persoonlijke motivatie en geef er wat achtergrondinformatie bij. Dit lijkt me veel leuker, toch?

Ik vind stalkers niet zo leuk.

ohmusica
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Ik vind stalkers niet zo leuk.


Het was met een hint en een knipoog. Ik laat je verder met rust.


avatar van Michiel Cohen
Kwam deze tegen. Een gouden ouwe.


avatar van Arrie
Mssr Renard schreef:
dit:

(embed)

Deze vind ik dus oprecht leuk. Fijn opzwepende beat en pakkende zanglijnen. Alleen Jandino had van mij thuis mogen blijven.

avatar van Mssr Renard
Arrie schreef:
(quote)

Deze vind ik dus oprecht leuk. Fijn opzwepende beat en pakkende zanglijnen. Alleen Jandino had van mij thuis mogen blijven.


Ik had dus nog niet eerder moderne rap met zo'n stemvervormer (ben gewoon serieus de naam ervan kwijt), maar ik vind het erg lelijk. Kan de beat en de synthloopjes nou ook niet echt fraai noemen. Binnen het genre vast niet de slechtste artiest, maar het genre (hoe het ook heet) vind ik vreselijk. Ik word nu echt oud.

avatar van Arrie
Mssr Renard schreef:
(quote)


Ik had dus nog niet eerder moderne rap met zo'n stemvervormer (ben gewoon serieus de naam ervan kwijt), maar ik vind het erg lelijk. Kan de beat en de synthloopjes nou ook niet echt fraai noemen. Binnen het genre vast niet de slechtste artiest, maar het genre (hoe het ook heet) vind ik vreselijk. Ik word nu echt oud.

Dit soort muziek is al een jaar of vijf waanzinnig populair, het wordt gewoon onder hip-hop geschaard, maar het heeft vaak reggaeton-invloeden. En inderdaad een flinke laag autotune over de vocals. Het is ook wat in veel clubs wordt gedraaid en waar dus veel jongeren op dansen. Ik kan me verder goed voorstellen dat het je niet ligt hoor.

avatar van Michiel Cohen
Kwam weer wat tegen.




avatar van nlkink
Michiel Cohen schreef:

Kwam weer wat tegen.


Ik kom nooit zoiets tegen. Volgens mij ben je gericht aan het zoeken

avatar van Michiel Cohen
nlkink schreef:
Michiel Cohen schreef:

(quote)


Ik kom nooit zoiets tegen. Volgens mij ben je gericht aan het zoeken

Zo moeilijk is dat niet. You Tube staat er vol mee.

avatar van starbright boy
Het jaren '80 kindzangertje Melchior heb ik hier al weleens genoemd door zijn single ET & Elliot en de door Henny Vrienten (pre-Doe Maar) geschreven single "moeder wat maak je een herrie, zit je nu weer aan de sherry". Maat hij maakte ook een single over B. A. van The A-Team: Hey Hey B.A. Met schietgeluiden.


Gast
geplaatst: vandaag om 11:51 uur

geplaatst: vandaag om 11:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.