MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Godspeed, commercie, en the industry

zoeken in:
Zou die medewerker er uitgeknikkerd zijn?

Het gaat om een medewerker van de Effenaar die zorgde dat de band niet in 013 maar in, jawel, de Effenaar kwam optreden. Die zal dus eerder een 13e maand ofzo gehad hebben lijkt me.

O, grapje. Ik heb het verkeerd gelezen. Wat een lul, excusez le mot.

Onweerwolf
Ach, je kunt zo'n actie belachelijk vinden vanuit het oogpunt bezien dat het praktisch enigszins hypocriet overkomt omdat je er niet onder uit komt dat er hoe dan ook wel sponsoring van grote merken plaatsvindt in een zaal. Is het geen Pepsi dan is het idd wel H*neken (beide erg vies trouwens) of iets anders. Het haken- en ogen verhaal klopt inderdaad. Echter als statement, even afgezien of je het er mee eens bent of niet, vind ik het wel enigszins van waarde. Het kan namelijk best zijn dat zoiets bij mensen de ogen opent. En al is het dan half-hypocriet en slechts op zijn best een klein deukje in een enorm groot pak boter, het is wel een beginnetje en wie weet wat er volgt. Een stukje bewustmaking kan geen kwaad hoor.

Streup schreef:
Beetje vreemd dat ze daar dan ook op ingaan als ze weten dat in de Effenaar ook gewoon bakken met sponsoring plaatsvinden.

Ik was min of meer bij dat concert aanwezig, en dit was nog in de oude Effenaar, een zaal die er in ieder geval 'kraakpand' genoeg uitzag om GY!BE aan te spreken, misschien?

Iedere muzikant heeft het recht om zijn of haar eigen politieke ideeën erop na te houden, of die uit te dragen, maar zodra ze hun muziek op de vrije markt brengen mag iedereen die wil ernaar luisteren. Ik zou totaal geen last hebben van schuldgevoel als ik op Nikes naar een antikapitalistische band zou gaan, en het idee dat muzikanten hun publiek zouden mogen selecteren is belachelijk, arrogant en onhoudbaar.

De oude en de nieuwe Effenaar is inderdaad een wereld van verschil.

Nee, dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren. Maar ik weet bijvoorbeeld dat Morrisey een veganist is. Hij had dacht ik laatst een concert in Belgie of kwam naar een festival onder 1 voorwaarde. Dat er geen hamburgers werden geserveerd tijdens zijn concert. Hij eiste zelfs dat hij ze niet eens mocht ruiken anders kwam hij niet. Dat is min of meer hetzelfde idee.

Onweerwolf
Timo-otje schreef:
Nee, dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren. Maar ik weet bijvoorbeeld dat Morrisey een veganist is. Hij had dacht ik laatst een concert in Belgie of kwam naar een festival onder 1 voorwaarde. Dat er geen hamburgers werden geserveerd tijdens zijn concert. Hij eiste zelfs dat hij ze niet eens mocht ruiken anders kwam hij niet. Dat is min of meer hetzelfde idee.

Mja, in principe is dat niet anders dan bands die weigeren om te spelen op festivals waar bijvoorbeeld ook rechtse bands spelen of rechtse merch wordt verkocht en dat vinden we niet raar.

Yann Samsa
Timo-otje schreef:
Da's vanavond, op de Lokerse Feesten; hij wil dat er geen vlees verkocht wordt, en de Lokerse Feesten stemden toe. Men is bang en nieuwsgierig naar vanavond; wat zal er gebeuren - komt erbij dat Mozzer onlangs heeft gezegd dat 'Noorwegen niets is, vergeleken bij het slachtveld genaamd Mc Donalds' (of iets in die trant). Men vreest dat bezoekers, na het eigenlijk op de site te hebben aangekondigd, vlees zullen smijten in z'n gezicht....

Timo-otje schreef:
Het is inderdaad wel 'raar' als je in gehypte merkkleding gaat lopen terwijl je hun muziek en de band liefhebt. Uit respect voor hun ideen zou je dan gewoon in 'merkloze' kleding moeten gaan maar als ik erop aangesproken zou worden door hun zou ik wel mijn geld terug vragen ja.
. Daar wist ik niks van. Ik zou rustig in mijn merkkleding gaan, hoor. Tenzij dergelijke dingen echt aangekondigd worden (zoals het in wit moeten gaan bij Sensation White), zou het onzin zijn om dergelijke dingen te verwachten. Dan ben ik maar raar trouwens.

Nou , we laten ons dan maar verassen he Ferre Clabau. Wat zou die dan doen ?

Yann Samsa
Oh, ik wil later ook niet in zo'n kist onder de grond liggen; maar om ons daarom nu gezamenlijk te laten verassen lijkt me iets te 'fanatiek'...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.