Muziek / Algemeen / Seven Ages of Rock
zoeken in:
0
Omayyad
geplaatst: 26 mei 2007, 21:49 uur
Omayyad schreef:
Niet vergeten... Vanavond op BBC 2 het tweede deel van deze zevendelige documentaire...
Niet vergeten... Vanavond op BBC 2 het tweede deel van deze zevendelige documentaire...
*schop*

0
Omayyad
geplaatst: 26 mei 2007, 23:18 uur
Zo... aflevering twee was gezien mijn muzikale smaak buitengewoon interessant, hoewel ik het wel jammer vond dat men enkel bij deze bands/artiesten is gebleven, terwijl er zoveel meer is dan alleen The Velvet Underground, (The) Pink Floyd, David Bowie, Roxy Music en Genesis.
0
Sheplays
geplaatst: 26 mei 2007, 23:19 uur
Ja, Omayyad, heel interessant! Zonder punk, geen post-punk en new wave toch?
0
Omayyad
geplaatst: 26 mei 2007, 23:27 uur
Daar heb je zeker gelijk in, maar ook die muziek vind ik - op een paar uitzonderingen na - niet echt interessant.
0
Sheplays
geplaatst: 26 mei 2007, 23:31 uur
Ok, jouw goed recht!
Voor mij zijn de vroege jaren tachtig toch (ook) echt wel heel interessant geweest.
Voor mij zijn de vroege jaren tachtig toch (ook) echt wel heel interessant geweest.
0
Omayyad
geplaatst: 26 mei 2007, 23:33 uur
Ik ga trouwens wel kijken, want ik wil gewoon alle afleveringen van deze documentaire zien. Bovendien houd ik gewoon heel erg van dit soort muziekdocumentaires, en misschien hoor ik nog wel iets leuks... 

0
Sheplays
geplaatst: 26 mei 2007, 23:45 uur
Ik vond het een prima uitzending. Veel nieuwe beelden gezien o.a. van Syd Barrett.
Het bleef inderdaad wel beperkt, maar naar mening hebben ze wel juist de bands er uit gepikt die zowel belangrijk waren voor de betreffende periode maar die in deze tijd nog in meer of mindere mate een rol spelen.
Wat vond jij er van?
Het bleef inderdaad wel beperkt, maar naar mening hebben ze wel juist de bands er uit gepikt die zowel belangrijk waren voor de betreffende periode maar die in deze tijd nog in meer of mindere mate een rol spelen.
Wat vond jij er van?
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:03 uur
Sheplays schreef:
Laat post-punk en new wave nou net weer niet aan bod komen..

0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 00:05 uur
Sheplays schreef:
Wat vond jij er van?
Wat vond jij er van?
Dat heb ik enkele berichten hierboven proberen te vertellen...

0
Sheplays
geplaatst: 27 mei 2007, 00:07 uur
Jawel genoteerd, dat je het interessant vond qua je smaak, maar welk aspect?
0
Sheplays
geplaatst: 27 mei 2007, 00:08 uur
Dat verbaast mij niets, vooral de postpunk van bijvoorbeeld Theatre of Hate of The Sound was toen al niet 'en vogue' vanwege het negatieve karakter.
0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 00:10 uur
Ik denk dat ze zich om een andere reden beperken. Feitelijk geef je die reden zelf al aan, want die twee genres komen min of meer voort uit de punkmuziek. Aangezien ze binnen zeven afleveringen de rockgeschiedenis willen behandelen, ontkom je er nu eenmaal niet aan om sommige (sub)stromingen over te slaan.
0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 00:13 uur
Sheplays schreef:
Het is toch altijd wel interessant als je iets van jouw favoriete bands op de televisie ziet. Zeker in deze context, hoewel ik wederom alle beelden van mijn favoriete band reeds gezien heb.
Verder ben ik eigenlijk weinig nieuws te weten gekomen, maar dat komt omdat ik me heel erg interesseer in deze periode in de muziek.
0
Sheplays
geplaatst: 27 mei 2007, 00:16 uur
Omayyad schreef:
Ik denk dat ze zich om een andere reden beperken. Feitelijk geef je die reden zelf al aan, want die twee genres komen min of meer voort uit de punkmuziek. Aangezien ze binnen zeven afleveringen de rockgeschiedenis willen behandelen, ontkom je er nu eenmaal niet aan om sommige (sub)stromingen over te slaan.
Soit, ik leg mij erbij neer, alles beter dan niets
.
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:17 uur
Sheplays schreef:
Dat verbaast mij niets, vooral de postpunk van bijvoorbeeld Theatre of Hate of The Sound was toen al niet 'en vogue' vanwege het negatieve karakter.
Ach goss, die gevoelige zieltjes van de recensenten toch..

Jammer evengoed, m.i. één van de boeiendste muziekstromingen die rock kent.
0
Sheplays
geplaatst: 27 mei 2007, 00:18 uur
Omayyad schreef:
Het is toch altijd wel interessant als je iets van jouw favoriete bands op de televisie ziet. Zeker in deze context, hoewel ik wederom alle beelden van mijn favoriete band reeds gezien heb.
Verder ben ik eigenlijk weinig nieuws te weten gekomen, maar dat komt omdat ik me heel erg interesseer in deze periode in de muziek.
Tja, ik zelf heb reeds enige decennia meegemaakt en heb in ieder tijdperk wel favorieten dus ik heb het gevoel dat ik blijf leren

0
Sheplays
geplaatst: 27 mei 2007, 00:20 uur
orbit schreef:

Eens! Maar ja, de tijd he? Thatcher, de Falklands, werkloosheid, kortom men had meer belang in feel good, ook op muziekgebied!
0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 00:22 uur
orbit schreef:
Over het programma? Ja, best!
Over het programma? Ja, best!
Heh... neen, over die gevoelige zieltjes van de recensenten.
0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 00:25 uur
Sheplays schreef:
Eens! Maar ja, de tijd he? Thatcher, de Falklands, werkloosheid, kortom men had meer belang in feel good, ook op muziekgebied!
Misschien word ik nu aan de hoogste boom opgeknoopt, maar ik ben eigenlijk van mening dat ze die punk beter hadden kunnen overslaan en zich meer hadden moeten richten op alles wat er net na kwam. Dat is mijns inziens muzikaal veel interessanter dan wat randdebielen die wat herrie lopen te maken.
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:25 uur
Sheplays schreef:
Gek genoeg komt dat nooit ten goede aan het niveau van muziek..
Maar dat plaatst wellicht wel de felheid waarmee recensten meenden te moeten bashen in die tijd ja. Naast het feit dat het bekrompen knurften waren die nog een decennium daarvoor versteend zaten..
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:26 uur
Omayyad schreef:
Ja, geef jij er ook nog een welgemikte trap tegen Omayyad!

0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:28 uur
Omayyad schreef:
Misschien word ik nu aan de hoogste boom opgeknoopt, maar ik ben eigenlijk van mening dat ze die punk beter hadden kunnen overslaan en zich meer hadden moeten richten op alles wat er net na kwam. Dat is mijns inziens muzikaal veel interessanter dan wat randdebielen die wat herrie lopen te maken.
Deels mee eens hoor, punk (in zijn oervorm) heeft mij ook nooit zo kunnen boeien, zelfs The Stooges vind ik maar matig interessant. Toch was dat stadium onontbeerlijk voor de ontwikkelingen daarna denk ik. Zelfs een band als Nirvana heeft zich nog grotendeels op de punksound beroepen..
0
Omayyad
Ach Orbit... de muziek waar ik graag naar luister, wordt al sinds 1977 doodgezwegen dan wel met een duidelijke aversie bejegend, dus wat dat betreft weet ik precies wat je bedoelt...
0
Sheplays
orbit schreef:
Maar dat plaatst wellicht wel de felheid waarmee recensten meenden te moeten bashen in die tijd ja. Naast het feit dat het bekrompen knurften waren die nog een decennium daarvoor versteend zaten..
Vandaar ook het feit dat we nu nog wel te maken hebben met een band als U2

* denotes required fields.