Muziek / Algemeen / Seven Ages of Rock
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:31 uur
Toen U2 het etnische doel begon te omhelsen en artiesten zoals BB King denk ik dat veel recensenten snel hun mening hebben herzien..
Dit moest wel politiek correcte koffie zijn van Dr. Feelgood himself! We kunnen weer lekker ouderwetsch rocken mannen.. 
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:32 uur
U2 is anders wel als een fris jong bandje begonnen, wat zelfs hun roots in de punk hadden.
Samen met U2 kwam Virgin Prunes op; twee tegenovergestelde bands die allebei hun plek in de muziek hebben achtergelaten.
Samen met U2 kwam Virgin Prunes op; twee tegenovergestelde bands die allebei hun plek in de muziek hebben achtergelaten.
0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 00:34 uur
deric raven schreef:
U2 is anders wel als een fris jong bandje begonnen, wat zelfs hun roots in de punk hadden.
Ik zou dat eerder new wave dan punk willen noemen....
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:34 uur
Omayyad schreef:
Ach Orbit... de muziek waar ik graag naar luister, wordt al sinds 1977 doodgezwegen dan wel met een duidelijke aversie bejegend, dus wat dat betreft weet ik precies wat je bedoelt...
Ach Orbit... de muziek waar ik graag naar luister, wordt al sinds 1977 doodgezwegen dan wel met een duidelijke aversie bejegend, dus wat dat betreft weet ik precies wat je bedoelt...
Nu gebeurt dat met electronica ook trouwens, alhoewel er goddank veel sites en bladen zijn die zich hier juist op richten.. als het aan vergeelde huis-aan-huis perkamenten zoals OOR had gelegen, zaten we nog bij de buizenversterker en de versterkte mondharp..
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:36 uur
Omayyad schreef:
Dat mag....
U2 had toch echt wel een punkhouding.
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:37 uur
deric raven schreef:
In het begin werden ze dan ook ongetwijfeld doodgezwegen... De prunes waren zelfs uitermate vernieuwend, maar confronteerden ook de shit uit hun publiek. Jammer, doodzwijgen dan maar..
0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 00:39 uur
deric raven schreef:
Mag ik weten wat jij dan onder een punkhouding verstaat?
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:45 uur
Omayyad schreef:
Zich verzetten tegen de passieve houding van mensen om zich heen. Hun stem en mening laten horen door middel van teksten en muziek.
Omayyad schreef:
Misschien wat vaker naar muziek van na 1977 luisteren, dat scheelt een hoop uitleg.

0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 00:50 uur
deric raven schreef:
Zich verzetten tegen de passieve houding van mensen om zich heen. Hun stem en mening laten horen door middel van teksten en muziek.
Als dat een punkhouding is, is het aantal punkacts ineens explosief gegroeid. Ik ken legio bands en artiesten die precies hetzelfde doen en die zou ik toch echt niet 'betichten' van het hebben van een punkhouding.deric raven schreef:
Misschien wat vaker naar muziek van na 1977 luisteren, dat scheelt een hoop uitleg.

Ik neem aan dat deze opmerking niet aan mij gericht is....
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:56 uur
Jawel.
Maar om er nog maar even nog op terug te komen.
U2 hoorde bij de bandjes die beinvloed door de punk een bandje begonnen, hier hoorden nog verschillende andere bandjes bij die in die periode begonnen.
Veel van die bandjes die werden weer later onder gebracht onder Post-Punk en Wave.
Maar om er nog maar even nog op terug te komen.
U2 hoorde bij de bandjes die beinvloed door de punk een bandje begonnen, hier hoorden nog verschillende andere bandjes bij die in die periode begonnen.
Veel van die bandjes die werden weer later onder gebracht onder Post-Punk en Wave.
0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 00:58 uur
deric raven schreef:
Jawel.
Jawel.
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik geen of te weinig muziek van ná 1977 beluister?
0
geplaatst: 27 mei 2007, 01:00 uur
Dat zeg je zelf, dat de muziek waar jij graag naar luistert al sinds 1977 dood gezwegen wordt. Dus vandaar mijn conclusie.
0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 01:00 uur
deric raven schreef:
Nu besef ik terdege dat de scheidslijn tussen beide genres vaak erg dun is, maar gezien U2's benadering zou ik ze toch eerder een op new wave gebaseerde band noemen. Maar goed... dit is slechts bijzaak...

0
geplaatst: 27 mei 2007, 01:02 uur
Heb je ook wel een punt.
Volgens Bono waren ze o.a. beinvloed door Boomtown Rats en Echo & The Bunnymen.
Volgens Bono waren ze o.a. beinvloed door Boomtown Rats en Echo & The Bunnymen.
0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 01:02 uur
deric raven schreef:
Dat zeg je zelf, dat de muziek waar jij graag naar luistert al sinds 1977 dood gezwegen wordt. Dus vandaar mijn conclusie.
Dus omdat de diverse media de muziek waar ik naar luister sinds 1977 doodzwijgt, trek jij de conclusie dat ik zelf niet naar muziek van na 1977 luister?
Maar goed... ik luister dus ook naar muziek van ná 1977. Sterker nog, ik denk dat ik meer naar muziek vanaf 1977 luister dan van vóór 1977.
0
geplaatst: 27 mei 2007, 01:05 uur
Dan bedoel je waarschijnlijk de symphonische muziekstroming, ofzo?
Sorry, dan begreep ik jouw berichtje verkeerd. Ik trok namelijk daardoor de conclusie dat jij vond dat er vervolgens niks goeds meer gemaakt werd.
No hard feelings.
Sorry, dan begreep ik jouw berichtje verkeerd. Ik trok namelijk daardoor de conclusie dat jij vond dat er vervolgens niks goeds meer gemaakt werd.
No hard feelings.
0
Omayyad
geplaatst: 27 mei 2007, 01:10 uur
deric raven schreef:
Ja, inderdaad... ik doel op één van mijn favoriete muziekgenres: progressieve rock.
deric raven schreef:
Neen, hoewel ik nog altijd graag naar de muziek uit die periode luister, luister ik gelukkig nog naar genoeg andere dingen.
deric raven schreef:
No hard feelings.
No hard feelings.
Geen probleem!

0
geplaatst: 27 mei 2007, 23:30 uur
Vond de tweede aflevering erg tof. Ga deze serie zeker verder blijven volgen 

0
geplaatst: 3 juni 2007, 23:28 uur
Gisteravond vergeten te kijken. Komt er deze week nog een herhaling?????
0
The Deftone
geplaatst: 12 juni 2007, 16:59 uur
Dat programma heb ik volgens mij pas gezien, toen was er metallica, black sabbath, motley crue enzo.
0
geplaatst: 12 juni 2007, 17:22 uur
De laatste aflevering die werd uitgezonden ging inderdaad een groot gedeelte over Black Sabbath. Leuke beelden van een piepjonge Ozzy die altijd al zo gek als een deur is geweest. Zo had hij een pet-shoe - een schoen aan een touwtje dus - die hij overal achter zich aansleepte.
0
geplaatst: 12 juni 2007, 17:40 uur
ik heb het gezien met Pink Floyd en Velvet underground. Inderdaad wel uiterst interessant!
0
geplaatst: 13 juni 2007, 19:57 uur
Wow. Fantastisch die Punk-aflevering. (Net als die van de psychelia trouwens, ik mistte trouwens wel The Doors, maar je kan niet alles hebben).
Ik hoop trouwens dat er een DVD van komt. Weet iemand daar iets van?
Ik hoop trouwens dat er een DVD van komt. Weet iemand daar iets van?
0
geplaatst: 20 januari 2008, 21:43 uur
Bekijk de versie op Canvas niet! Er is vanalles uitgeknipt zoals bijvoorbeeld in de eerste episode word Hendrix zelfs niet genoemd!
0
geplaatst: 21 januari 2008, 12:52 uur
voor die aflevering, ook al zag ik hem voor de tweede keer. Geweldige serie, de grunge aflevering is ook onzettend mooi
0
geplaatst: 24 januari 2008, 07:52 uur
0
geplaatst: 25 januari 2008, 00:53 uur
Net gezien, ging over heavy metal. Was wel aardig, maar ze noemden de grootste concurrenten van Metallica... Motley Crue 

* denotes required fields.