MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Seven Ages of Rock

zoeken in:
Sheplays schreef:
Vandaar ook het feit dat we nu nog wel te maken hebben met een band als U2

Toen U2 het etnische doel begon te omhelsen en artiesten zoals BB King denk ik dat veel recensenten snel hun mening hebben herzien.. Dit moest wel politiek correcte koffie zijn van Dr. Feelgood himself! We kunnen weer lekker ouderwetsch rocken mannen..

U2 is anders wel als een fris jong bandje begonnen, wat zelfs hun roots in de punk hadden.
Samen met U2 kwam Virgin Prunes op; twee tegenovergestelde bands die allebei hun plek in de muziek hebben achtergelaten.

Omayyad
deric raven schreef:
U2 is anders wel als een fris jong bandje begonnen, wat zelfs hun roots in de punk hadden.

Ik zou dat eerder new wave dan punk willen noemen....

Omayyad schreef:
Ach Orbit... de muziek waar ik graag naar luister, wordt al sinds 1977 doodgezwegen dan wel met een duidelijke aversie bejegend, dus wat dat betreft weet ik precies wat je bedoelt...

Nu gebeurt dat met electronica ook trouwens, alhoewel er goddank veel sites en bladen zijn die zich hier juist op richten.. als het aan vergeelde huis-aan-huis perkamenten zoals OOR had gelegen, zaten we nog bij de buizenversterker en de versterkte mondharp..

Omayyad schreef:
Ik zou dat eerder new wave dan punk willen noemen....

Dat mag....

U2 had toch echt wel een punkhouding.

deric raven schreef:
Samen met U2 kwam Virgin Prunes op; twee tegenovergestelde bands die allebei hun plek in de muziek hebben achtergelaten.

In het begin werden ze dan ook ongetwijfeld doodgezwegen... De prunes waren zelfs uitermate vernieuwend, maar confronteerden ook de shit uit hun publiek. Jammer, doodzwijgen dan maar..

Omayyad
deric raven schreef:
U2 had toch echt wel een punkhouding.

Mag ik weten wat jij dan onder een punkhouding verstaat?

Omayyad schreef:
Mag ik weten wat jij dan onder een punkhouding verstaat?

Zich verzetten tegen de passieve houding van mensen om zich heen. Hun stem en mening laten horen door middel van teksten en muziek.

Omayyad schreef:
Ach Orbit... de muziek waar ik graag naar luister, wordt al sinds 1977 doodgezwegen dan wel met een duidelijke aversie bejegend, dus wat dat betreft weet ik precies wat je bedoelt...

Misschien wat vaker naar muziek van na 1977 luisteren, dat scheelt een hoop uitleg.

Omayyad
deric raven schreef:
Zich verzetten tegen de passieve houding van mensen om zich heen. Hun stem en mening laten horen door middel van teksten en muziek.

Als dat een punkhouding is, is het aantal punkacts ineens explosief gegroeid. Ik ken legio bands en artiesten die precies hetzelfde doen en die zou ik toch echt niet 'betichten' van het hebben van een punkhouding.

deric raven schreef:
Misschien wat vaker naar muziek van na 1977 luisteren, dat scheelt een hoop uitleg.

Ik neem aan dat deze opmerking niet aan mij gericht is....

Jawel.

Maar om er nog maar even nog op terug te komen.
U2 hoorde bij de bandjes die beinvloed door de punk een bandje begonnen, hier hoorden nog verschillende andere bandjes bij die in die periode begonnen.
Veel van die bandjes die werden weer later onder gebracht onder Post-Punk en Wave.

Omayyad

Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik geen of te weinig muziek van ná 1977 beluister?

Dat zeg je zelf, dat de muziek waar jij graag naar luistert al sinds 1977 dood gezwegen wordt. Dus vandaar mijn conclusie.

Omayyad
deric raven schreef:
Veel van die bandjes die werden weer later onder gebracht onder Post-Punk en Wave.

Nu besef ik terdege dat de scheidslijn tussen beide genres vaak erg dun is, maar gezien U2's benadering zou ik ze toch eerder een op new wave gebaseerde band noemen. Maar goed... dit is slechts bijzaak...

Heb je ook wel een punt.
Volgens Bono waren ze o.a. beinvloed door Boomtown Rats en Echo & The Bunnymen.

Omayyad
deric raven schreef:
Dat zeg je zelf, dat de muziek waar jij graag naar luistert al sinds 1977 dood gezwegen wordt. Dus vandaar mijn conclusie.

Dus omdat de diverse media de muziek waar ik naar luister sinds 1977 doodzwijgt, trek jij de conclusie dat ik zelf niet naar muziek van na 1977 luister?
Maar goed... ik luister dus ook naar muziek van ná 1977. Sterker nog, ik denk dat ik meer naar muziek vanaf 1977 luister dan van vóór 1977.

Dan bedoel je waarschijnlijk de symphonische muziekstroming, ofzo?
Sorry, dan begreep ik jouw berichtje verkeerd. Ik trok namelijk daardoor de conclusie dat jij vond dat er vervolgens niks goeds meer gemaakt werd.

No hard feelings.

Omayyad
deric raven schreef:
Dan bedoel je waarschijnlijk de symphonische muziekstroming, ofzo?

Ja, inderdaad... ik doel op één van mijn favoriete muziekgenres: progressieve rock.

deric raven schreef:
Sorry, dan begreep ik jouw berichtje verkeerd. Ik trok namelijk daardoor de conclusie dat jij vond dat er vervolgens niks goeds meer gemaakt werd.

Neen, hoewel ik nog altijd graag naar de muziek uit die periode luister, luister ik gelukkig nog naar genoeg andere dingen.

deric raven schreef:
No hard feelings.

Geen probleem!

Mojo Pin
Volgende week punk

Vond de tweede aflevering erg tof. Ga deze serie zeker verder blijven volgen

Gisteravond vergeten te kijken. Komt er deze week nog een herhaling?????

Omayyad
Vanavond BBC1

The Deftone
Dat programma heb ik volgens mij pas gezien, toen was er metallica, black sabbath, motley crue enzo.

De laatste aflevering die werd uitgezonden ging inderdaad een groot gedeelte over Black Sabbath. Leuke beelden van een piepjonge Ozzy die altijd al zo gek als een deur is geweest. Zo had hij een pet-shoe - een schoen aan een touwtje dus - die hij overal achter zich aansleepte.

ik heb het gezien met Pink Floyd en Velvet underground. Inderdaad wel uiterst interessant!

Wow. Fantastisch die Punk-aflevering. (Net als die van de psychelia trouwens, ik mistte trouwens wel The Doors, maar je kan niet alles hebben).
Ik hoop trouwens dat er een DVD van komt. Weet iemand daar iets van?

Bekijk de versie op Canvas niet! Er is vanalles uitgeknipt zoals bijvoorbeeld in de eerste episode word Hendrix zelfs niet genoemd!

Mojo Pin schreef:
Volgende week punk

voor die aflevering, ook al zag ik hem voor de tweede keer. Geweldige serie, de grunge aflevering is ook onzettend mooi

Wel een hele mooie site.....

http://www.bbc.co.uk/music/sevenages/

sdr
Net gezien, ging over heavy metal. Was wel aardig, maar ze noemden de grootste concurrenten van Metallica... Motley Crue

Gast
geplaatst: vandaag om 02:13 uur

geplaatst: vandaag om 02:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.