Muziek / Algemeen / Het grote nostalgie-topic (was: De nostalgie van het platen of CD's kopen)
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:08 uur
het was wel zo dat hoe meer singletjes en lp`s je bezat , hoe minder je wat draaide .
zo is het ook met computer games , hoe meer je hebt hoe minder je speeld . en zo is het ook met cd`s.
denk ik .
zo is het ook met computer games , hoe meer je hebt hoe minder je speeld . en zo is het ook met cd`s.
denk ik .
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:10 uur
Sheplays schreef:
Het is super cool, een MP3 speler, je hebt zo 3.000 albums 'geluisterd' waarop je dan ook een stem kan uitbrengen, gossie
.
Het is super cool, een MP3 speler, je hebt zo 3.000 albums 'geluisterd' waarop je dan ook een stem kan uitbrengen, gossie
.Tja, de definitie van luisteren is erg rekbaar. Ik heb er 30 jaar intensief muziek luisteren over gedaan om, ik denk iets van 4500 platen min of meer te "kennen". Da's dan 150 per jaar oftwel 3 per week en volgens mij is dat het maximaal haalbare. Ik vraag me altijd af hoe een knapen van rond de 20 met duizenden stemmen dat dan doen.
0
Sheplays
geplaatst: 10 juli 2007, 23:11 uur
rudiger schreef:
het was wel zo dat hoe meer singletjes en lp`s je bezat , hoe minder je wat draaide .
denk ik .
denk ik .
Nou niet in huize Sheplays!
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:12 uur
Sheplays schreef:
Het zal 78 toeren zijn geweest. Mijn vader had nog glasplaten die daar ook op moesten.
Zeg, wat had jij dan verwacht van die smurfen? Het is gewoon vader A. Grote volksverlakkerij, dat is het.
(quote)
Het zal 78 toeren zijn geweest. Mijn vader had nog glasplaten die daar ook op moesten.
Zeg, wat had jij dan verwacht van die smurfen? Het is gewoon vader A. Grote volksverlakkerij, dat is het.
Oke, dat snap ik.
Maar dat de Smurfen Give Peace A Chance ingezongen hadden, was wel een grote verrassing. Zo ook American Woman trouwens.
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:14 uur
ik kreeg van mijn ouders eens zo`n grote kast , met aan de linkerkant de radio en rechts de pick-up .
je kon wel 10 singletjes in die pick-up leggen , en door middel van `n plastic arm werden die 1 voor 1 omlaag gelaten , als de 5 de single speelde klonk dat dan vals omdat eronder al 4 singletjes lagen.
misschien weet sheplays nog wel wat hier bedoeld wordt.
je kon wel 10 singletjes in die pick-up leggen , en door middel van `n plastic arm werden die 1 voor 1 omlaag gelaten , als de 5 de single speelde klonk dat dan vals omdat eronder al 4 singletjes lagen.
0
Sheplays
geplaatst: 10 juli 2007, 23:14 uur
VanDeGriend schreef:
Tja, de definitie van luisteren is erg rekbaar. Ik heb er 30 jaar intensief muziek luisteren over gedaan om, ik denk iets van 4 a 5000 platen te "kennen". Da's dan 150 per jaar oftwel 3 per week en volgens mij is dat het maximaal haalbare.
(quote)
Tja, de definitie van luisteren is erg rekbaar. Ik heb er 30 jaar intensief muziek luisteren over gedaan om, ik denk iets van 4 a 5000 platen te "kennen". Da's dan 150 per jaar oftwel 3 per week en volgens mij is dat het maximaal haalbare.
Respect

Wat zal ik écht kennen? Hooguit een 500 rock in de ruimste zin des woords en een paar honderd klassiek, wereld en andere die niet op MuMe staan. Nogmaals, die kén ik dan ook. Dan bedoel ik muziek, band, teksten, you name it.
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:15 uur
O, God: ik ben beland in de afdeling "ouwelullenopdesentimenteletoer". En O wat herken ik dit allemaal. En O, wat heerlijk om dat allemaal te lezen. O, ja ik sluit me bij zeer veel meningen van deze ouwelullenbende aan 
*groephugg*

*groephugg*
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:15 uur
Ja, aantal cd's die ik bij wijze van spreken mee kan zingen is een zeer behoorlijk stuk lager. Heb ook zat cd's in de kast staan die ik precies 1 x gedraaid heb en dan goed genoeg ken om t nooit meer te proberen ook 

0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:16 uur
CD's kun je ook niet op verkeerde toeren draaien; wat op zich wel jammer is.
0
aERodynamIC schreef:
O, God: ik ben beland in de afdeling "ouwelullenopdesentimenteletoer". En O wat herken ik dit allemaal. En O, wat heerlijk om dat allemaal te lezen. O, ja ik sluit me bij zeer veel meningen van deze ouwelullenbende aan
*groephugg*

*groephugg*
het gaat toch over nostalgie.
0
Sheplays
rudiger schreef:
ik kreeg van mijn ouders eens zo`n grote kast , met aan de linkerkant de radio en rechts de pick-up .
Jemig, ja, dat weet ik zeker! Een grote party-hit was dat want dat scheelde tijd zodat je kon blijven dansen! Dat was wel in mijn hele prille jeugd, de tijd van Chubby Checker's Let's Twist Again!
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:17 uur
VanDeGriend schreef:
Ik vraag me altijd af hoe een knapen van rond de 20 met duizenden stemmen dat dan doen.
Ik vraag me altijd af hoe een knapen van rond de 20 met duizenden stemmen dat dan doen.
Dat heeft er eentje op deze site al uitgelegd: die luisteren gewoon niet vaak naar één album. Wham-bam-thank-u ma'am. Next.
0
Sheplays
geplaatst: 10 juli 2007, 23:17 uur
aERodynamIC schreef:
*groephugg*

*groephugg*
*biggrouphug*
Lekker he, dat ouwelullegelal?

0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:18 uur
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:19 uur
Sheplays schreef:
Jemig, ja, dat weet ik zeker! Een grote party-hit was dat want dat scheelde tijd zodat je kon blijven dansen! Dat was wel in mijn hele prille jeugd, de tijd van Chubby Checker's Let's Twist Again!
(quote)
Oei; jullie zijn al echt oud.
Dat is ver van voor mijn tijd.
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:24 uur

Maar ik sta dan ook versteld over de herkenbaarheid: het takke-eind fietsen naar de platenwinkel omdat je favoriete artiest net zijn LP heeft uitgebracht. Het singletjes kopen en dan de top 40 blaadjes sparen en ga zo maar door. De oude platenspeler op zolder van ma waarop je liefde voor muziek geboren werd. Het vakantiegeld dat op ging aan een stereo-toren (hoezo mobieltje, scooter, Borg-ondergoed etc.?!).
Ik ben blij dat allemaal meegemaakt te kunnen hebben zeker omdat ik weet hoe het nu gaat. I.t.t. Sheplays haal ik nu wel albums binnen omdat ik gewoon niet kan wachten tot de release-datum. Dat ik me nog steeds gek koop aan cd's blijft een feit. En ja VandeGriend............ wat voor een auto had ik wel niet kunnen kopen

0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:24 uur
Ik had wel een aantal van die oude Alle 13 Goed elpee's van mijn ouders. Met van die schaars geklede vrouwen er op. Verder van mijn vader On The Double van Golden Earring gekregen. Die vond ik wel zeer te gek.
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:25 uur
Hmm krijg aparte gevoelens bij het lezen van dit topic. Ouwelullenmeter.nl?
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:26 uur
deric raven schreef:
Mijn eerste platenspeler kon nog op 72 toeren (of iets dergelijks). Ik had een stapel Singeltjes van mijn ouders gekregen. Mijn zusje en ik draaiden altijd Give Peace A Chance vanJohn Lennon op 72 toeren; en Vader Abraham en de Smurfen op 33 toeren. Veel lol gehad; de smurfen zingen helemaal niet echt. Zijn gewoon een paar mannen.
Mijn eerste platenspeler kon nog op 72 toeren (of iets dergelijks). Ik had een stapel Singeltjes van mijn ouders gekregen. Mijn zusje en ik draaiden altijd Give Peace A Chance vanJohn Lennon op 72 toeren; en Vader Abraham en de Smurfen op 33 toeren. Veel lol gehad; de smurfen zingen helemaal niet echt. Zijn gewoon een paar mannen.
de stem van de smurfen werd ook door vader abraham gedaan , draai het plaatje maar op 33 toeren of lager en je hoort vader zijn stem.
0
Sheplays
geplaatst: 10 juli 2007, 23:27 uur
HiLL schreef:
Ja, HiLL, ouwelullen! Dat is nog eens wat anders dan knappe (?) artiesten want hier moet je meer dan één teken indrukken op je toetsenbord én nog ergens verstand van hebben ook.
Doeg

0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:27 uur
Ik herinner me nog dat ik als ventje van 9 bij mijn opa en oma logeerde en dat ik niets liever had dan dat opa vroeg:"ga je mee naar Hakkert"? En dat ik toen DE lp van Teach-In kreeg, met de nummers die ik, als bassist geplaybackt had samen met mn vriendjes en vriendinnetjes tijdens het schoolfeest:-)
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:28 uur
deric raven schreef:
Ik had wel een aantal van die oude Alle 13 Goed elpee's van mijn ouders. Met van die schaars geklede vrouwen er op. Verder van mijn vader On The Double van Golden Earring gekregen. Die vond ik wel zeer te gek.
ja en op die alle 13 goed lp`s stond het merendeel neppers op.
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:29 uur
Sheplays schreef:
Ja, HiLL, ouwelullen! Dat is nog eens wat anders dan knappe (?) artiesten want hier moet je meer dan één teken indrukken op je toetsenbord én nog ergens verstand van hebben ook.
Doeg
(quote)
Doeg

0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:29 uur
Sheplays schreef:
Doeg
(quote)
Doeg

(en ze hebben ook heel veel humor
)
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:31 uur
Sheplays schreef:
Doeg
(quote)
Doeg

0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:33 uur
Ik ben echt van het tijdperk Countdown kijken en dan de dag er op de Alarmschijf kopen. En van de Mix op Vrijdag van Ben Liebrand. En die nam je ook op tape op.
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:34 uur
deric raven schreef:
En van de Mix op Vrijdag van Ben Liebrand.
Om 2 uur snachts met je casseterecorder in de aanslag En van de Mix op Vrijdag van Ben Liebrand.

0
fredpit
Ik ben een ouwe lul van 35 maar ik krijg hier toch ook een beetje rare ideeen van...
mijn platenboer beweerd juist dat hij steeds meer jonge gasten vinyl ziet verzamelen en kopen. ze weten dankzij downloaden en site's als mume wat ze goed vinden en halen met een fris en jeugdig oor de parels ertussen uit. Om ze vervolgens op vinyl of cd aan te schaffen.
Met dit sentimentele gezeik krijgt "ouderwets' platen en cd's kopen inderdaad een behoorlijke spruitjeslucht.
mijn platenboer beweerd juist dat hij steeds meer jonge gasten vinyl ziet verzamelen en kopen. ze weten dankzij downloaden en site's als mume wat ze goed vinden en halen met een fris en jeugdig oor de parels ertussen uit. Om ze vervolgens op vinyl of cd aan te schaffen.
Met dit sentimentele gezeik krijgt "ouderwets' platen en cd's kopen inderdaad een behoorlijke spruitjeslucht.
0
handsome_devil
Sheplays schreef:
Doeg
(quote)
Doeg

Zo triest.
* denotes required fields.