MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / MusicMeter Column Discussie Topic

zoeken in:
Sheplays
Heel mooie column, DutchViking! Je slaat de spijker precies op de kop, ook waar het de hype rond Guus Meeuwis betreft.

Jammer genoeg heb ik de beschreven situatie eigenlijk nooit anders ervaren. Platenzaken hebben nooit echt wat gedurfds gedragen volgens mij, ook de muziekzenders niet trouwens. MTV was al serieus kut ook toen het nog fulltime muziek uitzond.

lambf
Leuk om te lezen, maar af en toe zijn er bij de FRS nog wel leuke cd's te vinden hoor, en als je geluk hebt zitten ze ook nog eens in de budgetbak.

Mooi stukje weer. Al zullen de uitzonderingen de regel bevestigen in het geval van de Free Record Shop en andere platenzaken.

Wat zijn eigenlijk de regels ten opzichte van het column-topic? Mag iedereen wat plaatsen of moet je eerst een datum aanvragen?

Je kunt er gewoon altijd een column plaatsen, het schema van het begin wordt allang niet meer aangehouden.

Mijn eerste bijdrage aan dit topic. Zonder daar vooraf op te doelen. Ik heb dit (Muziek als illusie) zojuist geschreven en zocht een podium. Ik heb verder geen websites of blogs (die toch niemand leest) dus leek dit me wel een geschikte plaats Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

hdk-nl
Wat probeer je eigenlijk duidelijk te maken aan de lezer, je persoonlijke ervaringen m.b.t. tot muziek of dat muziek een illusie is?

In het geval van het laatste doe je nogal een hoop aannames die je eigenlijk niet verklaard of motiveert, waardoor de uitwerking van je stelling nogal oppervlakkig blijft, dit komt misschien ook omdat je teveel wilt zeggen in te weinig woorden waardoor ik meer het idee krijg een persoonlijk, voor iedereen ander gevoel bij muziek te lezen.

Ik probeer niemand ergens van te overtuigen. Vandaar dat ik geen moeite doe mijn aannames te verklaren. Het zijn gewoon ideeën die ik wilde delen. Als iemand er iets in ziet, mooi. Zo niet, jammer dan.

hdk-nl
Duidelijk, maar het heeft me wel aangezet tot denken over bepaalde dingetjes dus in die zin is het wel geslaagd.

Dat doet me deugd!

Ik zou het een goed idee vinden dat dit topic weer opgepakt wordt door wat users. Iemand interesse om dingen te schrijven?

Ik zie dit topic nu voor het eerst, en het lijkt me wel leuk. Alleen nog niet voor meteen (liever over pakweg een 2 maanden voor mij).

Leuk dat iemand weer eens een column doet maar klik, geplaatst in het verkeerde topic.

Scherp opgemerkt op dit late tijdstip. Bericht verplaatst naar Muziek > Algemeen > Columns, discussie in andere topic

Ik zal ook eens kijken of ik iets kan schrijven, ik had laatst wel een idee, maar ik heb het niet opgeschreven, misschien dat ik het nog op kan vissen uit mijn LTM.

Leuk dat er af en toe nog wat geschreven wordt. Zou het leuk vinden als het topic weer wat aantrekt.

Mooie column van Jellorum!

Die discussies over klassieke muziek en nieuwe crewleden inspireren wel!

In Muziek > Algemeen > Columns, discussie in andere topic:

Vermakelijk stukje, alleen jammer van je laatste alinea.
Ik ben het wel met je eens over sommige punten.

@Lukas

De trias politica met Jordy als ceremonieel staatshoofd? Ik denk overigens wel dat ik dan mijn Balkenende-norm ga opeisen.

Harco
L_T_B schreef:
Ik denk overigens wel dat ik dan mijn Balkenende-norm ga opeisen.

Kan ik daar ook alvast een voorschot op krijgen?

Het is me weer duidelijk met die democratie: 't zijn allemaal zakkenvullers!

Of er ooit veranderingen komen op Mu.Me, ik denk het niet

Jordy = God toch?

Sterk stuk Lukas.
Ik denk zelfs dat je grotendeels gelijk hebt.
Al ben ik bang dat dit totale anarchie oproept.
Goed dat je het zo benoemd.
Stof tot nadenken.

Fok! is nog veel despotischer dan MM. En die site heeft het aantal gebruikers van twee keer Brussel .

Deze website (en de meeste fora) is net het teken dat een soeverein die niet gecorrumpeerd geraakt door de eigen macht de ideale bestuurder is van een gemeenschap. Ik denk dat bij 'verkiezingen' van crewleden e.d. de "ons-kent-ons-mentaliteit" pas echt de boel zal verzieken. Ja, de natuurstaat waarin we hier functioneren vind ik een erg goed systeem.

Daarbij komt dat je met een community van ongeveer 1000 zit, en een kerkhof van 37000+
Leuke column, neem alleen wel aan dat het absoluut niet serieus bedoeld is.

En 38.000 gebruikers inderdaad, maar van hoeveel gebruikers ligt het profiel (of extra aangemaakte profielen t.v.v. de positie van albums in de top 250) al een lange tijd vredig te rusten ?
Ik schat dat er hoogstens 2000 'actieve' (actief volgen/posten) gebruikers zijn.
MuMe heeft gewoon een hoog sterftecijfer.

EDIT: Bedankt om 2 minuten voor mij hetzelfde te zeggen, Onderhond.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:17 uur

geplaatst: vandaag om 00:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.