menu

Muziek / Algemeen / Donkerste plaat ooit?

zoeken in:
avatar van herman
Heel donker vind ik het niet, maar die Smothered Hope is wel een klassiekertje.

avatar van orbit
Het was ook meer ter illustratie uit welke muzikale hoek de muziek van Cindytalk afkomstig is, vooral qua electronisch arrangement dan. Psychic TV bevat diezelfde unheimischness, misschien nog wel een graadje erger trouwens.

avatar van Chameleon Day
Die twee nummers van Cindytalk (de slotnummers van het album) geven overigens nog niet echt een goede indruk van het album. Ik kon niks anders vinden op YouTube.
Psychic TV ken ik niet goed genoeg om te beoordelen of hun muziek wat "donkerte" betreft dat album van Cindytalk kan evenaren.

@Orbit: 'Camouflage Heart' van Cindytalk kan ik je zeker aanbevelen. Zou wel eens helemaal in je straatje kunnen passen. Ik vind het best een indrukwekkende plaat, hoewel ik over het algemeen helemaal niet van dat zwartgallige 'theater" houd. Het is vooral de muzikale omlijsting die de plaat nmm boeiend maakt. Er zit een fraaie onderhuidse spanning in.

avatar van orbit
Ik kan je ook sowieso Psychic TV aanraden CD, zowel hun eerste als tweede album zijn vet de moeite waard! Ook weinig wat zich daar makkelijk mee laat vergelijken verder.

Alucard

(afbeelding)

Wraith Of The Ropes - Ada


(afbeelding)

Lustmord - Zoetrope


(afbeelding)

Nortt - ligfærd

The Oath
A Day in the Life van The Beatles vind ik eigenlijk ook heel donker en deprimerend



avatar van pompompom
The Oath schreef:
A Day in the Life van The Beatles vind ik eigenlijk ook heel donker en deprimerend

(embed)


Ik krijg altijd vooral hoofdpijn van the beatles.

avatar van pompompom
Vanwege de overvloed aan negatieve emoties op het album(en zelfs de productie is naar) wil ik deze ook graag nomineren;
Today Is The Day - Sadness Will Prevail (2002)

avatar van essence
Today Is The Day is heftig.

avatar van Beeswax

(afbeelding) Berlin - Lou Reed


(afbeelding) Alice in Chains - Alice in Chains

avatar van Hendrix4live



Ik vind dit soort muziek ook vrij donker.


avatar van pompompom
TG = tof!

Ik heb sinds kort een nieuwe donkere favoriet.

Alexander Scriabin - Vers La Flamme




lekker hard zetten en helemaal luisteren...

lambf
Misha van Beek schreef:
Het meest werkelijk angstaanjagende stuk dat ik ken is denk ik Non Consumiamo Marx (1968), van avant garde componist Luigi Nono. Zelfs op een vrolijke lentedag kan dit stuk mij de rillingen over het lijf bezorgen. Het bezit een ongekende spanning.



avatar van jasper1991

(afbeelding)

ok, beetje flauw en op het randje

avatar van Saldek
Wow, donkere muziek is alom vertegenwoordigd. Er zijn idd nogal angstaanjagende en depressieve stukken die de haren te rijzen doen. The Mission, die ikzelf erbij wil plaatsen, heeft er ook wel enkele waarbij de strop een bijna welkome afleiding zijn kan. Toch heb ik een andere gekozen. Best donker, maar ook een warme song tegelijk. Komt zelfs van een nogal overbodige cd vandaan, maar deze mag er beslist wezen: Bird of Passage
(geluidskwaliteit vind ik ietwat aan de vlakke kant, maar omdat het oog ook wat wil heb ik deze eruit gepikt)


lambf
Bird Of Passage (Alhoewel niet helemaal het juiste topic IMHO)

Krzysztof Penderecki past ook wel in dit topic.

bennerd
Geen idee of ze al genoemd zijn, maar mijn inbreng:

- Esoteric - Subsconscious Dissolution into the Continuum
- Sunn O))) - Black One

Al zullen er wel veel extremere gevallen zijn (in dark ambient en dergelijke).

avatar van jasper1991
xasthur-telepathic with the deceased!

avatar van Saldek
lambf schreef:
Bird Of Passage (Alhoewel niet helemaal het juiste topic IMHO)

Krzysztof Penderecki past ook wel in dit topic.


Tsja.......het is misschien niet dé donkerste plaat, maar donker vind ik 'm zeker. Het heeft alleen een warmere klank. Maar three thumbs up.........heb niet te klagen.....Goed issie he?
B.t.w. lambf, wat een schitterende top tien heb je! Ik kén er geeneen! snel eens vogelen maar!


Misschien al genoemd maar Shining V halmstad vind ik vrij donker

avatar van Onweerwolf
Ik hou vooral van donker als het ook heel erg naar is.




Brighter Death Now - Necrose Evangelicum

Roger Karmanik's beste plaat waarop hij zijn trademark Death Industrial meer dan ooit tevoren fuseert met Dark Ambient en zo zijn meest toegankelijke* plaat maakt.

* relatief dan hè.

avatar van Cellulord
Premature Ejaculation - Anesthesia (1993)
uiterst donker en verontrustend


Arbeidsdeskundige
Roy Orbison - It's Over


Arbeidsdeskundige
Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen

avatar van vin13
Celtic Frost-Monotheïst


avatar van Venceremos
Arbeidsdeskundige schreef:
Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen


Geef mij maar Ghost Tropic

Wrathchild1
Dark Side of the Moon

Gast
geplaatst: vandaag om 07:08 uur

geplaatst: vandaag om 07:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.