Muziek / Algemeen / Donkerste plaat ooit?
zoeken in:
0
geplaatst: 10 maart 2010, 11:38 uur
Heel donker vind ik het niet, maar die Smothered Hope is wel een klassiekertje.
0
geplaatst: 10 maart 2010, 12:38 uur
Het was ook meer ter illustratie uit welke muzikale hoek de muziek van Cindytalk afkomstig is, vooral qua electronisch arrangement dan. Psychic TV bevat diezelfde unheimischness, misschien nog wel een graadje erger trouwens.
0
geplaatst: 10 maart 2010, 12:57 uur
Die twee nummers van Cindytalk (de slotnummers van het album) geven overigens nog niet echt een goede indruk van het album. Ik kon niks anders vinden op YouTube.
Psychic TV ken ik niet goed genoeg om te beoordelen of hun muziek wat "donkerte" betreft dat album van Cindytalk kan evenaren.
@Orbit: 'Camouflage Heart' van Cindytalk kan ik je zeker aanbevelen. Zou wel eens helemaal in je straatje kunnen passen. Ik vind het best een indrukwekkende plaat, hoewel ik over het algemeen helemaal niet van dat zwartgallige 'theater" houd. Het is vooral de muzikale omlijsting die de plaat nmm boeiend maakt. Er zit een fraaie onderhuidse spanning in.
Psychic TV ken ik niet goed genoeg om te beoordelen of hun muziek wat "donkerte" betreft dat album van Cindytalk kan evenaren.
@Orbit: 'Camouflage Heart' van Cindytalk kan ik je zeker aanbevelen. Zou wel eens helemaal in je straatje kunnen passen. Ik vind het best een indrukwekkende plaat, hoewel ik over het algemeen helemaal niet van dat zwartgallige 'theater" houd. Het is vooral de muzikale omlijsting die de plaat nmm boeiend maakt. Er zit een fraaie onderhuidse spanning in.
0
geplaatst: 10 maart 2010, 13:18 uur
Ik kan je ook sowieso Psychic TV aanraden CD, zowel hun eerste als tweede album zijn vet de moeite waard! Ook weinig wat zich daar makkelijk mee laat vergelijken verder.
0
Alucard
geplaatst: 10 maart 2010, 13:55 uur
Wraith Of The Ropes - Ada
Lustmord - Zoetrope
Nortt - ligfærd
0
The Oath
geplaatst: 19 maart 2010, 02:08 uur
A Day in the Life van The Beatles vind ik eigenlijk ook heel donker en deprimerend
0
geplaatst: 19 maart 2010, 09:21 uur
The Oath schreef:
A Day in the Life van The Beatles vind ik eigenlijk ook heel donker en deprimerend
(embed)
A Day in the Life van The Beatles vind ik eigenlijk ook heel donker en deprimerend
(embed)
Ik krijg altijd vooral hoofdpijn van the beatles.
0
geplaatst: 24 mei 2010, 20:29 uur
Vanwege de overvloed aan negatieve emoties op het album(en zelfs de productie is naar) wil ik deze ook graag nomineren;
Today Is The Day - Sadness Will Prevail (2002)
Today Is The Day - Sadness Will Prevail (2002)
0
geplaatst: 17 juli 2010, 12:25 uur
Ik heb sinds kort een nieuwe donkere favoriet.
Alexander Scriabin - Vers La Flamme
lekker hard zetten en helemaal luisteren...
Alexander Scriabin - Vers La Flamme
lekker hard zetten en helemaal luisteren...
0
lambf
geplaatst: 17 januari 2011, 17:17 uur
Misha van Beek schreef:
Het meest werkelijk angstaanjagende stuk dat ik ken is denk ik Non Consumiamo Marx (1968), van avant garde componist Luigi Nono. Zelfs op een vrolijke lentedag kan dit stuk mij de rillingen over het lijf bezorgen. Het bezit een ongekende spanning.
Het meest werkelijk angstaanjagende stuk dat ik ken is denk ik Non Consumiamo Marx (1968), van avant garde componist Luigi Nono. Zelfs op een vrolijke lentedag kan dit stuk mij de rillingen over het lijf bezorgen. Het bezit een ongekende spanning.
0
geplaatst: 18 januari 2011, 19:25 uur
Wow, donkere muziek is alom vertegenwoordigd. Er zijn idd nogal angstaanjagende en depressieve stukken die de haren te rijzen doen. The Mission, die ikzelf erbij wil plaatsen, heeft er ook wel enkele waarbij de strop een bijna welkome afleiding zijn kan. Toch heb ik een andere gekozen. Best donker, maar ook een warme song tegelijk. Komt zelfs van een nogal overbodige cd vandaan, maar deze mag er beslist wezen: Bird of Passage
(geluidskwaliteit vind ik ietwat aan de vlakke kant, maar omdat het oog ook wat wil heb ik deze eruit gepikt)
(geluidskwaliteit vind ik ietwat aan de vlakke kant, maar omdat het oog ook wat wil heb ik deze eruit gepikt)
0
lambf
geplaatst: 18 januari 2011, 22:18 uur
Bird Of Passage (Alhoewel niet helemaal het juiste topic IMHO)
Krzysztof Penderecki past ook wel in dit topic.
Krzysztof Penderecki past ook wel in dit topic.
0
bennerd
geplaatst: 18 januari 2011, 23:50 uur
Geen idee of ze al genoemd zijn, maar mijn inbreng:
- Esoteric - Subsconscious Dissolution into the Continuum
- Sunn O))) - Black One
Al zullen er wel veel extremere gevallen zijn (in dark ambient en dergelijke).
- Esoteric - Subsconscious Dissolution into the Continuum
- Sunn O))) - Black One
Al zullen er wel veel extremere gevallen zijn (in dark ambient en dergelijke).
0
geplaatst: 19 januari 2011, 19:26 uur
lambf schreef:
Bird Of Passage (Alhoewel niet helemaal het juiste topic IMHO)
Krzysztof Penderecki past ook wel in dit topic.
Bird Of Passage (Alhoewel niet helemaal het juiste topic IMHO)
Krzysztof Penderecki past ook wel in dit topic.
Tsja.......het is misschien niet dé donkerste plaat, maar donker vind ik 'm zeker. Het heeft alleen een warmere klank. Maar three thumbs up.........heb niet te klagen.....Goed issie he?
B.t.w. lambf, wat een schitterende top tien heb je! Ik kén er geeneen! snel eens vogelen maar!
0
geplaatst: 14 juli 2019, 00:50 uur
Misschien al genoemd maar Shining V halmstad vind ik vrij donker
0
geplaatst: 14 juli 2019, 12:29 uur
Ik hou vooral van donker als het ook heel erg naar is.
Brighter Death Now - Necrose Evangelicum
Roger Karmanik's beste plaat waarop hij zijn trademark Death Industrial meer dan ooit tevoren fuseert met Dark Ambient en zo zijn meest toegankelijke* plaat maakt.
* relatief dan hè.
Brighter Death Now - Necrose Evangelicum
Roger Karmanik's beste plaat waarop hij zijn trademark Death Industrial meer dan ooit tevoren fuseert met Dark Ambient en zo zijn meest toegankelijke* plaat maakt.
* relatief dan hè.
0
geplaatst: 14 juli 2019, 18:15 uur
Premature Ejaculation - Anesthesia (1993)
uiterst donker en verontrustend
uiterst donker en verontrustend
0
geplaatst: 16 oktober 2019, 14:49 uur
Deze is niet vrolijk:
Skin - Shame, Humility, Revenge (1988)
Of anders:
Diamanda Galás - The Singer (1992), Diamanda Galás - You Must Be Certain of the Devil (1988) en Diamanda Galás - Vena Cava (1993).
Skin - Shame, Humility, Revenge (1988)
Of anders:
Diamanda Galás - The Singer (1992), Diamanda Galás - You Must Be Certain of the Devil (1988) en Diamanda Galás - Vena Cava (1993).
0
geplaatst: 17 oktober 2019, 13:51 uur
* denotes required fields.