Muziek / Algemeen / Donkerste plaat ooit?
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2009, 23:14 uur
Nouja, toen er per ongeluk 3 kippen en 2 muizen ten onder gingen bij de tweede grote kerkbrand van Fökkemöllesallä moest ik ook wel even twijfelen inderdaad
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 januari 2009, 19:12 uur
orbit schreef:
Gelukkig ken jij het gehele hedendaagse illbient, neo-folk en sacralgenre uit je hoofd.. nee, dan mag je aankomen met wat puberale beschilderde scandinaviers inderdaad
(quote)
Gelukkig ken jij het gehele hedendaagse illbient, neo-folk en sacralgenre uit je hoofd.. nee, dan mag je aankomen met wat puberale beschilderde scandinaviers inderdaad

Er is een dermate groot verschil tussen de depressive/suicidal black metal scene en de meer gewone black metal. Je kan veel over die muziek zeggen, maar donker is het zeker.
Toch altijd jammer dat er dit soort reacties voorkomen hier, laat iedereen lekker zelf bepalen.
0
geplaatst: 8 januari 2009, 22:26 uur
Ik wil je niet expres voor het hoofd stoten hoor of je favoriete muziek te kakken zetten, maar ik vind death/black of grindcore metal totaal niet duister, donker of wat dan ook. Opgefokt en agressief is het in het beste geval, maar donker? Nee, dan denk ik toch aan andere genres. Maar je mag daar uiteraard helemaal je eigen ding van denken.
0
Mordor
geplaatst: 8 januari 2009, 23:57 uur
orbit schreef:
Ik wil je niet expres voor het hoofd stoten hoor of je favoriete muziek te kakken zetten, maar ik vind death/black of grindcore metal totaal niet duister, donker of wat dan ook. Opgefokt en agressief is het in het beste geval, maar donker? Nee, dan denk ik toch aan andere genres. Maar je mag daar uiteraard helemaal je eigen ding van denken.
Inderdaad Orbit
Veel metalbands doen zich donker en occult voor maar op enkele uitzonderingen na, is het een laagje vernis wat de hele lading dekt. Formaties als Coil en Current 93 bijvoorbeeld laten/lieten met hun achterliggende kijk op het hier en nu daadwerkelijk mijn speakers sinister schallen.
0
geplaatst: 9 januari 2009, 00:21 uur
Coil is inderdaad nog zo'n naam die garant staat voor uiterst drukkende en zware geluiden zo nu en dan
Dat is toch lichtjaren verwijdert van die platvloerse "hail satan" door blackmetalbands die met hun identieke look en sound toch eerder een lachwekkende parodie op zichzelf zijn geworden.
De vliegende panters hebben er trouwens een leuke sketchreeks over gemaakt.
http://humortv.vara.nl/pa.157.late-night-in-hell-met-benny-hell.html
Oja Mordor, vergeet Coph Nia niet eens uit te checken! Ken er zelf maar één plaat van, maar die is heftig.
Dat is toch lichtjaren verwijdert van die platvloerse "hail satan" door blackmetalbands die met hun identieke look en sound toch eerder een lachwekkende parodie op zichzelf zijn geworden. De vliegende panters hebben er trouwens een leuke sketchreeks over gemaakt.
Oja Mordor, vergeet Coph Nia niet eens uit te checken! Ken er zelf maar één plaat van, maar die is heftig.
0
geplaatst: 9 januari 2009, 02:06 uur
Ik snap je punt wel Orbit, maar duister is voor iedereen verschillend. Toen Slayer met Reign in Blood kwam, dacht ik dat deze niet meer te overtreffen was. Nu moet ik er zelfs regelmatig bij glimlachen.
Het zelfde geld bij de eerste van Black Sabbath. Mijn vader draaide die vroeger regelmatig, maar in deze tijd is het effect wel minder.
Toch kan ik me voorstellen dat beide albums erg duister zijn.
Het zelfde geld bij de eerste van Black Sabbath. Mijn vader draaide die vroeger regelmatig, maar in deze tijd is het effect wel minder.
Toch kan ik me voorstellen dat beide albums erg duister zijn.
0
geplaatst: 9 januari 2009, 02:12 uur
Je kunt de wijze waarop sommige metalbands occultisme en satanisme beleven, moeilijk wegzetten als ' een parodie op zichzelf'. Het idioom bevalt je wellicht niet, en de looks kennelijk nog minder ... maar dat maakt niet dat het niet oprecht duister zou zijn.
Overigens, ken je Sunn O))) ? Wel eens live gezien ? Dat kwam heel dicht bij Coil in de buurt, zelfs de monnikspijen ontbraken niet. In zeker zin ook metal, en geen parodie.
Overigens, ken je Sunn O))) ? Wel eens live gezien ? Dat kwam heel dicht bij Coil in de buurt, zelfs de monnikspijen ontbraken niet. In zeker zin ook metal, en geen parodie.
0
Mordor
geplaatst: 9 januari 2009, 13:48 uur
orbit schreef:
Coil is inderdaad nog zo'n naam die garant staat voor uiterst drukkende en zware geluiden zo nu en dan
Dat is toch lichtjaren verwijdert van die platvloerse "hail satan" door blackmetalbands die met hun identieke look en sound toch eerder een lachwekkende parodie op zichzelf zijn geworden.
De vliegende panters hebben er trouwens een leuke sketchreeks over gemaakt.
Dat is toch lichtjaren verwijdert van die platvloerse "hail satan" door blackmetalbands die met hun identieke look en sound toch eerder een lachwekkende parodie op zichzelf zijn geworden. De vliegende panters hebben er trouwens een leuke sketchreeks over gemaakt.
Coph Nia heb ik nog niet zo heel lang geleden inderdaad toegevoegd aan de site. Hun debuutalbum is een Coldmeat parel (het meest recente werk helaas wel weer erg mager). Boyd Rice/ NON kan ik in sommige opzichten ook wel aan te raden. Al heeft de man af en toe een zeer vreemde kijk op zaken geef ik toe (Rare toespelingen in interviews wat betreft mensenras/antisemitisme)
0
Mordor
geplaatst: 9 januari 2009, 13:51 uur
dix schreef:
Je kunt de wijze waarop sommige metalbands occultisme en satanisme beleven, moeilijk wegzetten als ' een parodie op zichzelf'. Het idioom bevalt je wellicht niet, en de looks kennelijk nog minder ... maar dat maakt niet dat het niet oprecht duister zou zijn.
Het is een lastige kwestie Dix. Het komt wellicht door het feit dat (vooral black) metalbands haast smeken om zo ervaren te worden. Of het oprecht is dat moet ieder voor zich weten. Sunn O))) is inderdaad ook iets wat door merg en been gaat. Zeker wat decibels betreft (gezien een keer in 013, snoeiharde drones) Echte zwarte kraaien.
0
geplaatst: 9 januari 2009, 14:32 uur
Even afgezien van hun ideeën vind ik de muziek die het gros van de muziek die door black metalbands geproduceerd wordt simpelweg belachelijk. Bekijk bijvoorbeeld nog eens het filmpje van Mercyful Fate dat eerder in deze discussie gepost werd. Dat gepiep dat die zanger om de paar zinnen voortbrengt klinkt wat mij betreft niet duister maar idioot.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 januari 2009, 16:49 uur
orbit schreef:
Dan was dit een beetje een misverstand, en mijn excuses voor mijn wat geirriteerde reactie.
Overigens ben ik het met je eens dat agressief een goede omschrijving is voor death en black metal. Depressive black metal valt daar echter buiten, is meer op de sfeer en meeslependheid gericht. Het zijn vaak lange langzame nummers, waar de normale black metal snel is. En het is aanzienlijk zachter. Het komt ook vrij veel voor dat die artiesten zelf hondsdepressief zijn. Ook komt er eigenlijk geen theatrale corpse paint act voor, en de teksten gaan niet over duivelse dingen maar over depressie, lijden, verloren geluk, liefde etc.
Maar de depressive bm scene is niet erg bekend, vandaar dat ik je verwarring met de gewone/rauwe black metal wel snap.
0
geplaatst: 9 januari 2009, 18:37 uur
Albums die ik donker vind klinken:
Bauhaus - Bela Lugosi's Dead
Comus - First Utterance
Death in June - Rose Clouds of Holocaust (maar eigenlijk alles uit het neo-folk en martial industrial-genre)
Godflesh - Streetcleaner
Joy Division - Closer
Suicide - Suicide (verrassend dat ie nog niet genoemd is)
Venetian Snares - Rossz Szillag Allat Született
Bauhaus - Bela Lugosi's Dead
Comus - First Utterance
Death in June - Rose Clouds of Holocaust (maar eigenlijk alles uit het neo-folk en martial industrial-genre)
Godflesh - Streetcleaner
Joy Division - Closer
Suicide - Suicide (verrassend dat ie nog niet genoemd is)
Venetian Snares - Rossz Szillag Allat Született
0
Johny Favourite
geplaatst: 9 januari 2009, 22:17 uur
Vooral Frankie Teardrop. Cheree daarentegen klink al met al tamelijk lieflijk.
Suicide's tweede album klinkt overigens ook behoorlijk opgetogen.
0
geplaatst: 12 januari 2009, 01:41 uur
Artiest - Album - Nummer als Voorbeeld
GZA - Liquis Swords - Cold World
Mobb Deep - Infamous - Survival of the Fittest
Makaveli The Don Killuminati - The 7th Day Theory- Hail Mary
The Notorious B.I.G - Ready To Die - Machine Gun Funk
The Notorious B.I.G - Life After Death - You're Nobody (till Someone Kills you)
Big L - Lifestylez ov da poor & Dangerous (Street Struck)
Opgezwolle - Eigen Wereld - Gekkenhuis
En in mindere maten
DJ Shadow - Entroducing - Midnight in a perfect world
Genoeg hiphop platen eigenlijk. Persoonlijk vind ik het heerlijk.
GZA - Liquis Swords - Cold World
Mobb Deep - Infamous - Survival of the Fittest
Makaveli The Don Killuminati - The 7th Day Theory- Hail Mary
The Notorious B.I.G - Ready To Die - Machine Gun Funk
The Notorious B.I.G - Life After Death - You're Nobody (till Someone Kills you)
Big L - Lifestylez ov da poor & Dangerous (Street Struck)
Opgezwolle - Eigen Wereld - Gekkenhuis
En in mindere maten
DJ Shadow - Entroducing - Midnight in a perfect world
Genoeg hiphop platen eigenlijk. Persoonlijk vind ik het heerlijk.
0
geplaatst: 4 maart 2009, 22:22 uur
Ben toch wel geneigd om Svarte Greiner - Kappe te noemen. Zeker in zijn genre ontstijgt het dingen als Deathprod en Lustmord voor mijn gevoel wel.
0
Sietse
geplaatst: 5 maart 2009, 12:05 uur
echt vrolijk is die plaat idd niet te noemen.
Krijg nou niet de neiging om dan met bloemetjes te gaan strooien enzo.
Krijg nou niet de neiging om dan met bloemetjes te gaan strooien enzo.
0
geplaatst: 6 maart 2009, 23:33 uur
Eentje die het toch echt wel verdient om vermeld te worden:
Scott Walker - The Drift
Te beluisteren op je eentje, van begin tot einde, in het donker (liefst 's nachts) met de telefoon van de hoorn en dat soort dingen, en het volume wagewijd open. Een retedonkere trip...
EDIT: als we dan toch bezig zijn, nog 2 die ik maar al te graag blijf promoten:
Recoil - Unsound Methods
Recoil - Liquid
Zelfde "gebruiksaanwijzingen" als voor Scott Walker's Magnum Opus.
Scott Walker - The Drift
Te beluisteren op je eentje, van begin tot einde, in het donker (liefst 's nachts) met de telefoon van de hoorn en dat soort dingen, en het volume wagewijd open. Een retedonkere trip...
EDIT: als we dan toch bezig zijn, nog 2 die ik maar al te graag blijf promoten:
Recoil - Unsound Methods
Recoil - Liquid
Zelfde "gebruiksaanwijzingen" als voor Scott Walker's Magnum Opus.
0
R_A_M_O_N_E_S
geplaatst: 10 maart 2009, 23:02 uur
Aghast - Hexerei im Finsternis der Zweilicht
Permanent Death - Peacemaker
Mortiis - Fodt til a Herske
Throbbing Gristle - In The Shadow Of The Sun
Coil - het nummer A Cold Cell
Permanent Death - Peacemaker
Mortiis - Fodt til a Herske
Throbbing Gristle - In The Shadow Of The Sun
Coil - het nummer A Cold Cell
0
glimlicht
geplaatst: 19 maart 2009, 04:02 uur
Einsturzende Neubauten - Kollaps
Intens, vies, rammelend staal.
zeichnungen des patienten o.t is trouwens ook niet mis (Armenia),,
zo erg klinkt mijn kat zelfs niet...
Set Fire To Flames - Telegraphs In Negative/Mouths Trapped In Static
Rare surrealistische klanken die bij mij rillingen veroorzaken..
Xiu Xiu - A Promise
Die vreselijke stem van die vent,, je zal er maar gewend aan raken..
Godspeed You! Black Emperor - Slow Riot For New Zero Kanada
Ow ow ow.. wat zijn we boos..
Overigens,, veel albums hier genoemd zijn redelijk verteerbaar.
Maar zaten een paar hele duistere bij,, zal ze niet snel opzetten rond deze tijd.
ghehehe..
Scott Walker.... Wauw!
Intens, vies, rammelend staal.
zeichnungen des patienten o.t is trouwens ook niet mis (Armenia),,
zo erg klinkt mijn kat zelfs niet...
Set Fire To Flames - Telegraphs In Negative/Mouths Trapped In Static
Rare surrealistische klanken die bij mij rillingen veroorzaken..
Xiu Xiu - A Promise
Die vreselijke stem van die vent,, je zal er maar gewend aan raken..

Godspeed You! Black Emperor - Slow Riot For New Zero Kanada
Ow ow ow.. wat zijn we boos..
Overigens,, veel albums hier genoemd zijn redelijk verteerbaar.
Maar zaten een paar hele duistere bij,, zal ze niet snel opzetten rond deze tijd.
ghehehe..
Scott Walker.... Wauw!
0
Odelay
geplaatst: 30 maart 2009, 03:15 uur
Eagles - Hell freezes over
Iron Maiden - The number of the beast (´LET HIM WHO HATH UNDERSTANDING RECKON THE NUMBER OF THE BEAST FOR IT IS A HUMAN NUMBER, IT´S NUMBER IS SIX HUNDRED AND SIXTY SIX´
))
En laten we vooral Paul McCartney niet vergeten, die met Helter skelter de aanzet gaf tot de Manson-moorden. Van de ijzingwekkende uithalen van Sir Paul gaan mijn nekharen recht overeind staan.
Iron Maiden - The number of the beast (´LET HIM WHO HATH UNDERSTANDING RECKON THE NUMBER OF THE BEAST FOR IT IS A HUMAN NUMBER, IT´S NUMBER IS SIX HUNDRED AND SIXTY SIX´
))En laten we vooral Paul McCartney niet vergeten, die met Helter skelter de aanzet gaf tot de Manson-moorden. Van de ijzingwekkende uithalen van Sir Paul gaan mijn nekharen recht overeind staan.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 02:09 uur
Het meest duistere muziekstuk allertijden?
Dat kan er maar 1 zijn....
Sergei Rachmaninoff - Prelude in Cis mineur opus 3, nummer 2
YouTube - Ashkenazy plays Rachmaninoff Prelude in C sharp Minor op.3 no.2
Dat kan er maar 1 zijn....
Sergei Rachmaninoff - Prelude in Cis mineur opus 3, nummer 2
YouTube - Ashkenazy plays Rachmaninoff Prelude in C sharp Minor op.3 no.2
0
geplaatst: 1 juni 2009, 02:18 uur
Gezellige carnavalshit

Donkere platen: Turn Loose the Swans en The Angel and the Dark River, allebei van My Dying Bride.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 13:40 uur
Weet iemand nog wat duistere/donkere klassieke muziekstukken?
Dus geen klassieke rock ofzo echte klassieke muziek.
Dus geen klassieke rock ofzo echte klassieke muziek.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 1 juni 2009, 13:47 uur
Ik neem aan dat je voor samples bedoelt? Ik heb ooit alle 9 symphonien van beethoven gedownload
, De 5e is wel donker, en er valt genoeg uit te halen want hij duurt 33 minuten mijn versie.
, De 5e is wel donker, en er valt genoeg uit te halen want hij duurt 33 minuten mijn versie.* denotes required fields.