MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Donkerste plaat ooit?

zoeken in:
Bobiej
Silver schreef:
(quote)

Duh

Bonnie 'Prince' Billy - I See A Darkness

fredpit
the Doors - L.A. Woman .....

De 2 eerste platen van Mercful Fate.
Da's pas evil.

Een fragment:
"Lord Satan and no other
In the name of Satan, the ruler of Earth
Open wide the gates of Hell
And come forth from the abyss
By these names: Satan, Leviathan, Belial, Lucifer
I will kiss the goat"

De laatste 4 platen van Johnny Cash zijn zo donker dat je constant medelijden moet hebben met hem. Duister, depressief maar toch put je er toch moed uit gewoon geniale platen (btw dit zijn covers van al succesvolle liedjes maar johnny maakt et zijn eigen, en naar mijn mening betere versie van)

1996 - American II : Unchained
2000 - American III: Solitary Man
2002 - American IV: The Man Comes Around
2006 - American V: A Hundred Highways

fields of the nephilm - mourning sun

Ohwww bijna vergeten

Comus - First Utterance

Manic Street Preachers - The Holy Bible

Maarten||
Ik heb vrij weinig ervaring met een donkere sfeer op album's, maar ik vind Massive Attack - Mezzanine een hele sterke, donkere sfeer uitstralen.

Iets van Neubauten, ken alleen hun eerste 2 albums en die zijn Donker met een grote D.

Red House Painters - Red House Painters

Het luisteren waard.
Prachtig deprimerend, heel zacht en warm maar tegelijkertijd heel kil!

Red House Painters - Down Colorful Hill vind ik persoonlijk nog iets donkerder.

dix
orbit schreef:
Ik merk al mijn hele leven dat mijn voorkeur uitgaat naar duistere en dreigende muziek, alhoewel ik de extremiteiten daarin wel ben gaan verleggen. Vond ik vroeger alles met een D-mineur schema in de deathmetal of iets dergelijks nog duister en dreigend, inmiddels is daar duidelijk nuance in gekomen en zijn sommige dingen eerder lachwekkend.
Desalniettemin ben ik altijd wel wakker te porren voor een verdienstelijk duister plaatje

Nou,

Een van de engste platen die ik ken is van Clock DVA

En dan niet de veelbesproken release 'Advantage' of de geweldige voorganger 'Thirst' ...

... maar deze angstaanjagende trip

Ken ik, goed plaatje hoor! Eigenlijk beter te pruimen dan die rare oudere releases van ze. Mij iets teveel een uiteenlopend allegaartje aan invloeden. Terwijl toen ze wat electronischer werden werd het wat meer één geheel.

dix
Ken je deze zwarte mis ook ?
In de categorie donkere platen is het er één die de laatste 6 maanden hier regelmatig voorbijkomt.

Sietse schreef:
Nurse With Wound - Salt Marie Celeste
Sunn O))) - "vul een random titel in"

Nurse With Wound, dat was nog is wat! Kuddos allom!

Ik heb mijn deel aan drone, industrial en ritual black metal gehad. Het meest werkelijk angstaanjagende stuk dat ik ken is denk ik Non Consumiamo Marx (1968), van avant garde componist Luigi Nono. Zelfs op een vrolijke lentedag kan dit stuk mij de rillingen over het lijf bezorgen. Het bezit een ongekende spanning.

Overigens is Non Consumiamo Marx hier te downloaden:
[knip downloadlink]
Als je dit gehoord heb ga je naar de Litanies Of Satan van Diamanda Galas luisteren om een beetje op te vrolijken.

dix schreef:
Ken je deze zwarte mis ook ?
In de categorie donkere platen is het er één die de laatste 6 maanden hier regelmatig voorbijkomt.

Ik zal er eens achterheen gaan

Hell Awaits van SLAYER!!!
Onovertroffen duister. (zelf geen Mayhem of Burzum kan hier tegen op)

En ook DON'T BREAK THE OATH van MERCYFUL FATE! Gewoon evil!

En daarnaast nog wat zooi van Venom. Beetje in de aard van Slayer.

sxesven
Jesus Christ van Smell & Quim. Erg naar.

Monotheist - Celtic frost : voorbeeld voor veel metalbands, zwaar in teksten en geluid, artwork is voor een andere plaat To mega therion aangeleverd door H.R. Giger, de grootmeester in donkere kunst.

Grin - Coroner: nog zo interessante band uit Zwitserland, technisch en morbide sfeer, unieke band.

Swans - Greed

Met strop-om-je-nek-en spring-garantie

Spijtoptant
schizodeclown schreef:
Iets van Neubauten, ken alleen hun eerste 2 albums en die zijn Donker met een grote D.

Het donkerste van de Neubauten is denk ik toch 'Fünf Auf Der Nach Oben Offenen Richterskala'.

Log, zwaar, traag en duister.

_2M
Pjusk - Sart. Het meest deprimerende dat ik tot nu toe gehoord heb, muziek zonder ook maar een sprankje hoop.

1. Sunn O))) - Black One
2. Deathprod - Morals & Dogma
3. KTL - 2
4. Songs: Ohia - Ghost Tropic
5. Jazkamer - Metal Music Machine
6. Neurosis - Through Silver In Blood
7. Mono & World's End Girlfriend - Palmless Prayer / Mass Murder Refrain
8. Fantômas - Delerium Cordia
9. Bonnie 'prince' Billy - I See A Darkness.
10. Bors With Merzbow - Sun Baked SNow Cave

barrett schreef:
De laatste 4 platen van Johnny Cash zijn zo donker dat je constant medelijden moet hebben met hem. Duister, depressief maar toch put je er toch moed uit gewoon geniale platen (btw dit zijn covers van al succesvolle liedjes maar johnny maakt et zijn eigen, en naar mijn mening betere versie van)

1996 - American II : Unchained
2000 - American III: Solitary Man
2002 - American IV: The Man Comes Around
2006 - American V: A Hundred Highways

Zo breekbaar, zo melancholisch, zo teder,...

De American reeks van The Man in Black is donkere, maar o zo mooie muziek. Al is mooi verkeerd gekozen, want hoe kan de krakende, hese stem van Johnny mooi zijn. Gelukkig hoeft niet elk liedje gezongen worden met een zuivere stem. Gelukkig was er een man, Johnny Cash genaamd, die met zijn gevoelige stem ons zoveel schoonheid bracht.

Joy Division - Closer

Lost Highway
Burried Dreams van Clock DVA mag er inderdaad wel zijn, ik ben nu naar The Anti Group aan het luisteren en ook dat is best bevreemdend.
Second Layer kan ook al tellen, maar met voorsprong de meest sinistere ooit moet toch wel camouflage heart van cindy talk zijn.

MDV
Dir en grey - Rotting Root (eigenlijk alles van The Marrow Of A Bone op The Pledge en Namameshiki na)
Gallhammer - At The Onset Of The Age Of Despair

wcs
lou reed bezorgt me toch altijd weer kippenvel met berlin

Tangerine Dream - Zeit, Donker en Mysterieus.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:45 uur

geplaatst: vandaag om 07:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.