Muziek / Algemeen / Lukas en Musicfriek (voorheen Jelle) lopen de top2000 langs
zoeken in:
0
geplaatst: 13 januari 2008, 23:21 uur
Lukas schreef:
1718 Wallace Collection- Daydream
De drummer van dit gezelschap is trouwens vorige week overleden. Dat hadden we nog bijna in de (Volks)krant gehad (loop daar nu stage), maar dat was toch iets te veel eer voor een man zonder stemmen op MuMe.
1718 Wallace Collection- Daydream
De drummer van dit gezelschap is trouwens vorige week overleden. Dat hadden we nog bijna in de (Volks)krant gehad (loop daar nu stage), maar dat was toch iets te veel eer voor een man zonder stemmen op MuMe.
Niet alleen de drummer, de beste man zong ook op dit nummer. En lijkt me vooral een band die toendertijd erg bekend was in België (& Nederland zo blijkt) (onterecht uit de Volkskrant dus
)
0
geplaatst: 13 januari 2008, 23:35 uur
1715 Ella Fitzgerald - Everytime We Say Goodbye
Friek is 'gelijk verliefd op dit nummer'. Zo ver wil ik niet gaan, maar een mooie, stemmige retrojazzballad is het wel. Aan Ella's stem kan het al niet liggen en het liedje heeft een prachtige melodielijn. Ik heb wat moeite met het laagje stof, maar goed, het zij zo.
Cijfer Friek: 8
Cijfer Lukas: 7
1714 The Eagles - Witchy Woman
Bij Ride denk je meteen 'the Viking'! Bij Slint denk je meteen 'the Scientist'! Bij Jan Smit denk je meteen aan Hans Brouwer en bij The Eagles: Rudiger! Het nieuwe album is door ons allebei erg laag beoordeeld, al moet ik zeggen dat ik oudere nummers als met name The Last Resort best goed vind. Dit nummer kende ik nog niet en dat had ik best zo willen houden. Tamelijk nietszeggende, kazige countrypop. Ik hou niet van kaas.
Cijfer Friek: 3
Cijfer Lukas: 4
1713 Nancy Sinatra - These Boots Are Made for Walking
Friek had het al over 'leuk op zijn tijd'. En dat is het zeker. Niet echt groots, maar wel zoiets wat iedereen kent en toch een glimlach op het gezicht tovert. Wat Nancy betreft: mijn huisgenoot googlede haar laatst en vond binnen een mum van tijd naaktreportages van een toch al vijftigplussers. Dat mag ze dan wel weer achterwege laten.
Cijfer Friek: 6
Cijfer Lukas: 6
1712 Christopher Cross - Sailing
Alweer een ballad, ik kak wel een beetje in zo. Maar goed, het is bijna bedtijd, dus dan mag het. Vechtend tegen de slaap hoor ik best een intelligent popnummer. Het valt me wel op dat de zang erg zacht staat afgesteld voor zo'n ballad. Dat pakt goed uit, want het maakt het net wat spannender dan het gemiddelde Sky Radionummer.
Cijfer Friek: 5.5
Cijfer Lukas: 6.5
1711 Benny Neyman - Ik Weet Niet Hoe
Eerste reactie: vreselijk achtergrondkoortje. Ik ken niets van deze man, maar volgens Friek heeft ie een ongelooflijke discografie. Hij weet tevens te melden dat er net kanker bij hem is geconstateerd. Hopelijk is het te genezen. Over zijn muziek kan ik verder niet zo heel erg veel zeggen. Ik weet echt Niet Hoe
Cijfer Friek: 4
Friek is 'gelijk verliefd op dit nummer'. Zo ver wil ik niet gaan, maar een mooie, stemmige retrojazzballad is het wel. Aan Ella's stem kan het al niet liggen en het liedje heeft een prachtige melodielijn. Ik heb wat moeite met het laagje stof, maar goed, het zij zo.
Cijfer Friek: 8
1714 The Eagles - Witchy Woman
Bij Ride denk je meteen 'the Viking'! Bij Slint denk je meteen 'the Scientist'! Bij Jan Smit denk je meteen aan Hans Brouwer en bij The Eagles: Rudiger! Het nieuwe album is door ons allebei erg laag beoordeeld, al moet ik zeggen dat ik oudere nummers als met name The Last Resort best goed vind. Dit nummer kende ik nog niet en dat had ik best zo willen houden. Tamelijk nietszeggende, kazige countrypop. Ik hou niet van kaas.
1713 Nancy Sinatra - These Boots Are Made for Walking
Friek had het al over 'leuk op zijn tijd'. En dat is het zeker. Niet echt groots, maar wel zoiets wat iedereen kent en toch een glimlach op het gezicht tovert. Wat Nancy betreft: mijn huisgenoot googlede haar laatst en vond binnen een mum van tijd naaktreportages van een toch al vijftigplussers. Dat mag ze dan wel weer achterwege laten.
1712 Christopher Cross - Sailing
Alweer een ballad, ik kak wel een beetje in zo. Maar goed, het is bijna bedtijd, dus dan mag het. Vechtend tegen de slaap hoor ik best een intelligent popnummer. Het valt me wel op dat de zang erg zacht staat afgesteld voor zo'n ballad. Dat pakt goed uit, want het maakt het net wat spannender dan het gemiddelde Sky Radionummer.
Eerste reactie: vreselijk achtergrondkoortje. Ik ken niets van deze man, maar volgens Friek heeft ie een ongelooflijke discografie. Hij weet tevens te melden dat er net kanker bij hem is geconstateerd. Hopelijk is het te genezen. Over zijn muziek kan ik verder niet zo heel erg veel zeggen. Ik weet echt Niet Hoe

0
geplaatst: 17 januari 2008, 13:05 uur
Deze nummers hebben we apart beluisterd, Lukas heeft me de cijfers opgestuurd 
1710 Frank Boeijen Groep - Linda (1983)
Persoonlijk vind ik dit een van de slechtste FBG-nummers. Die tekst, zo vreselijk simpel en hoe vaak hij het woord Linda wel niet gebruikt
Die goedkope synthesizer maakt het er ook niet beter op. Lukas kan dit juist wel waarderen.
Cijfer Lukas: 6,5
1709 Gordon Lightfoot - If You Could Read My Mind (1971)
Ah, dit klinkt al een stuk beter. Velen zullen de versie van Johnny Cash kennen, die is ook prachtig, maar ik geef toch de voorkeur aan deze van Gordon. Prima singer/songwriter. Ik vind het een vrij geniaal nummer.
Cijfer Friek: 7,5
1708 Emmylou Harris - You Never Can Tell (C'est La Vie) (1977)
Deze zangeres ken ik van haar samenwerking met Dolly Parton en Linda Ronstadt. Prima zangeres, maar dit nummer is me iets gemaakt te vrolijk. Countrypop bij uitstek. Je moet ervan houden
Cijfer Lukas: 5
Cijfer Friek: 5
1707 Cliff Richard - Lucky Lips (1963)
Als ik dit nummer hoor dan denk ik: wat bezielt mensen toch om op een nummer als deze te stemmen? Verschrikkelijke muziek dit. Zo glad, zijn stem vind ik ook weinig bijzonder.
Cijfer Lukas: 4,5
Cijfer Friek: 3,5
1706 Kelly Family - David's Song (1979)

Het absolute dieptepunt volgens Lukas. En volgens mij ook. Allemachtig en dit heeft op 2 gestaan in de top 40?
Cijfer Lukas: 1
Cijfer Friek: 1,5

1710 Frank Boeijen Groep - Linda (1983)
Persoonlijk vind ik dit een van de slechtste FBG-nummers. Die tekst, zo vreselijk simpel en hoe vaak hij het woord Linda wel niet gebruikt
Die goedkope synthesizer maakt het er ook niet beter op. Lukas kan dit juist wel waarderen.Cijfer Lukas: 6,5
1709 Gordon Lightfoot - If You Could Read My Mind (1971)
Ah, dit klinkt al een stuk beter. Velen zullen de versie van Johnny Cash kennen, die is ook prachtig, maar ik geef toch de voorkeur aan deze van Gordon. Prima singer/songwriter. Ik vind het een vrij geniaal nummer.
1708 Emmylou Harris - You Never Can Tell (C'est La Vie) (1977)
Deze zangeres ken ik van haar samenwerking met Dolly Parton en Linda Ronstadt. Prima zangeres, maar dit nummer is me iets gemaakt te vrolijk. Countrypop bij uitstek. Je moet ervan houden

Cijfer Lukas: 5
1707 Cliff Richard - Lucky Lips (1963)
Als ik dit nummer hoor dan denk ik: wat bezielt mensen toch om op een nummer als deze te stemmen? Verschrikkelijke muziek dit. Zo glad, zijn stem vind ik ook weinig bijzonder.
1706 Kelly Family - David's Song (1979)

Het absolute dieptepunt volgens Lukas. En volgens mij ook. Allemachtig en dit heeft op 2 gestaan in de top 40?
Cijfer Lukas: 1
Cijfer Friek: 1,5
0
geplaatst: 17 januari 2008, 13:19 uur
Dat laatste nummer is, hoewel vreselijk kut, tegelijkertijd bijna onweerstaanbaar in zijn enorme lulligheid (vooral als je ze erbij ziet). Ik kan er wel om lachen. Van die mensen die totaal in hun eigen wereldje leken te leven, terwijl de trends zich daarbuiten in razendsnel tempo opvolgden.
http://www.youtube.com/watch?v=DgMNz4EfJ8o
http://www.youtube.com/watch?v=DgMNz4EfJ8o
0
geplaatst: 17 januari 2008, 13:26 uur
1705 Hans de Booij - Een Vrouw Zoals Jij (1983)
Ik vind zijn accent altijd zo apart. Zijn manier van zingen irriteert me altijd. Blauwe ogen en een natte mond, stralende tanden en een lekkere kont Hij is wel duidelijk iig
1704 John Lennon - Mother (1971)
Ook grote namen maken wel eens misbaksels, dit is er dus duidelijk ook eentje. Benieuwd hoeveel drugs hij bij dit nummer op had
Het nummer eindigt in oeverloos geschreeuw, nee, doe mij maar Imagine.
1703 Foreigner - Waiting For a Girl Like You (1982)
Ah, de gladde pop van Foreigner. I Don't Want to Live Without You is een guilty pleasure van mij en daar doet dit nummer niet veel voor onder eigenlijk. Ben wel vrij snel zat van het refrein.
1702 André Hazes - Ik Meen 't (1985)
Quasi vrolijk nummertje van Hazes, ik word er niet warm of koud van. Hij heeft leukere nummers.
1701 Abba - Summernight City (1978)
Kan hier ook vrij weinig mee. Het klinkt zo hopeloos gedateerd, de muziek vind ik zeer zwak. Mijn beeld van Abba blijft hetzelfde
Geen enkele voldoende van mij bij deze 5, hopelijk zijn de volgende nummers weer wat aantrekkelijker.
Ik vind zijn accent altijd zo apart. Zijn manier van zingen irriteert me altijd. Blauwe ogen en een natte mond, stralende tanden en een lekkere kont Hij is wel duidelijk iig
Ook grote namen maken wel eens misbaksels, dit is er dus duidelijk ook eentje. Benieuwd hoeveel drugs hij bij dit nummer op had
Het nummer eindigt in oeverloos geschreeuw, nee, doe mij maar Imagine.Cijfer Lukas: 4
1703 Foreigner - Waiting For a Girl Like You (1982)
Ah, de gladde pop van Foreigner. I Don't Want to Live Without You is een guilty pleasure van mij en daar doet dit nummer niet veel voor onder eigenlijk. Ben wel vrij snel zat van het refrein.
1702 André Hazes - Ik Meen 't (1985)
Quasi vrolijk nummertje van Hazes, ik word er niet warm of koud van. Hij heeft leukere nummers.
Kan hier ook vrij weinig mee. Het klinkt zo hopeloos gedateerd, de muziek vind ik zeer zwak. Mijn beeld van Abba blijft hetzelfde
Geen enkele voldoende van mij bij deze 5, hopelijk zijn de volgende nummers weer wat aantrekkelijker.Cijfer Lukas: 7
0
geplaatst: 17 januari 2008, 14:47 uur
musicfriek schreef:
Het nummer eindigt in oeverloos geschreeuw, nee, doe mij maar Imagine.Cijfer Lukas: 4
Lennon was tijdens het maken van dat nummer op zoek naar zichzelf... Voor het maken van dat nummer ging hij in therapie bij een psycholoog die meende dat opgebouwde frustaties konden worden bevrijd door schreeuwen: de 'oerschreeuw'. In Mother schreeuwt Lennon dan ook om het verlies van zijn moeder. Prachtig emotioneel nummer toch, als je het in zijn context plaatst?
0
geplaatst: 17 januari 2008, 14:53 uur
Toon1 schreef:
Lennon was tijdens het maken van dat nummer op zoek naar zichzelf... Voor het maken van dat nummer ging hij in therapie bij een psycholoog die meende dat opgebouwde frustaties konden worden bevrijd door schreeuwen: de 'oerschreeuw'. In Mother schreeuwt Lennon dan ook om het verlies van zijn moeder. Prachtig emotioneel nummer toch, als je het in zijn context plaatst?
In die context geeft het zeker een andere betekenis, maar het nummer an sich blijf ik verschrikkelijk vinden. Het past niet bij hem op de een of andere manier..
0
geplaatst: 17 januari 2008, 17:38 uur
musicfriek schreef:
Dit een misbaksel?

Ik vind het een van zijn meest persoonlijke en ontroerende nummers...
edit: ik zie dat Toon ook gereageerd had en ik kan me goed in zijn reactie vinden. In zijn top 2000 is het misschien wat pittigere kost, maar ik krijg echt tranen in mijn ogen van dit nummer...

0
geplaatst: 17 januari 2008, 19:56 uur
Ik vind het nogal een saai nummer. Die schreeuw is best emotioneel, maar na 20x verliest het zijn kracht.
0
tondeman
geplaatst: 17 januari 2008, 20:03 uur
Vreselijk nummer vind ik het... bewaar dat gezeur voor bij de psychiater aub.
0
geplaatst: 19 januari 2008, 22:05 uur
1700 Fortunes - Here It Comes Again
Een British Invasion bandje uit de jaren '60, dat verder nooit echt bekend is geworden. Dat blijken de mij totaal onbekende Fortunes te zijn. Dit komt uit 1965 en klinkt best onderhoudend, maar ook niet meer dan dat. Leuk blazertje af en toe, maar verder niet echt bijzonder.
1699 The Cats - Be My Day
Deze palingsound hoor ik dan weer niet echt voor mijn plezier. 'And I Sing He-iiiiiiiy yeah yeah yeah. And I Sing lalalalalalalalala'. Niet echt mijn favoriete categorie nummers doorgaans, die dat soort teksten bevatten. We zeilen (daar hebben ze het ook vaak over) maar vast verder naar het volgende nummer.
Cijfer Friek: 4.5
Cijfer Lukas: 3
1698 Beverly Craven - Promise Me
Best een intelligente en sympathieke ballad dit. Ik zocht even op MuMe naar dit nummer en trof het volgende verhaal aan. Dat is er een uit de categorie: ik hou verder mijn bek maar. Dus:
1697 Dizzy Man's Band - The Show
Even lachen hoor. Ik ken dit nummer wel, maar dan in de happy hardcoreversie van de Party Animals. Dat ging wat sneller en was al verschrikkelijk over the top. In deze versie vliegt het alleen nog maar meer uit de bocht (jodeli jodeli jodeli jodeli). Een voldoende dus...
1696 Bachman Turner Overdrive - Looking out for Nr. One
Deze mannen ken ik natuurlijk van 'You Ain't Seen Nothing Yet' (lekker nummer!), maar dit hoorde ik voor het eerst. En dat blijkt hele andere koek, een stuk rustiger en een beetje bluesy. Niet slecht, maar meer aangenaam behang dan een erg boeiende luistertrip. Hoewel het een paar luisterbeurten verder misschien ook wel weer wat meer te bieden heeft. Gitaarwerk is in elk geval wel lekker. Ik ben er nog niet helemaal uit, en juist daarom neig ik naar een bovengemiddeld cijfer.
Een British Invasion bandje uit de jaren '60, dat verder nooit echt bekend is geworden. Dat blijken de mij totaal onbekende Fortunes te zijn. Dit komt uit 1965 en klinkt best onderhoudend, maar ook niet meer dan dat. Leuk blazertje af en toe, maar verder niet echt bijzonder.
1699 The Cats - Be My Day
Deze palingsound hoor ik dan weer niet echt voor mijn plezier. 'And I Sing He-iiiiiiiy yeah yeah yeah. And I Sing lalalalalalalalala'. Niet echt mijn favoriete categorie nummers doorgaans, die dat soort teksten bevatten. We zeilen (daar hebben ze het ook vaak over) maar vast verder naar het volgende nummer.
Cijfer Lukas: 3
1698 Beverly Craven - Promise Me
Best een intelligente en sympathieke ballad dit. Ik zocht even op MuMe naar dit nummer en trof het volgende verhaal aan. Dat is er een uit de categorie: ik hou verder mijn bek maar. Dus:
rusty nail schreef:
Promise me, brengt een hoop nostalgie bij me naar boven. Nog uit de zuip en oplosleef tijd. Het meisje waar ik toen mee was, is niet meer. Door een tragisch ongeval is ze in 93 omgekomen. De verkering was toen al ruim 2 jaar uit .Maar toch. Als ik dit nummer hoor krijg ik nog altijd een brok in men keel.Even getwijfeld of ik dit ging posten. Maar waarom ook niet.Breng ik ook eens een serieus bericht
Promise me, brengt een hoop nostalgie bij me naar boven. Nog uit de zuip en oplosleef tijd. Het meisje waar ik toen mee was, is niet meer. Door een tragisch ongeval is ze in 93 omgekomen. De verkering was toen al ruim 2 jaar uit .Maar toch. Als ik dit nummer hoor krijg ik nog altijd een brok in men keel.Even getwijfeld of ik dit ging posten. Maar waarom ook niet.Breng ik ook eens een serieus bericht

1697 Dizzy Man's Band - The Show
Even lachen hoor. Ik ken dit nummer wel, maar dan in de happy hardcoreversie van de Party Animals. Dat ging wat sneller en was al verschrikkelijk over the top. In deze versie vliegt het alleen nog maar meer uit de bocht (jodeli jodeli jodeli jodeli). Een voldoende dus...
1696 Bachman Turner Overdrive - Looking out for Nr. One
Deze mannen ken ik natuurlijk van 'You Ain't Seen Nothing Yet' (lekker nummer!), maar dit hoorde ik voor het eerst. En dat blijkt hele andere koek, een stuk rustiger en een beetje bluesy. Niet slecht, maar meer aangenaam behang dan een erg boeiende luistertrip. Hoewel het een paar luisterbeurten verder misschien ook wel weer wat meer te bieden heeft. Gitaarwerk is in elk geval wel lekker. Ik ben er nog niet helemaal uit, en juist daarom neig ik naar een bovengemiddeld cijfer.
0
geplaatst: 19 januari 2008, 22:07 uur
Lukas schreef:

En nog even dit: Benny Neyman werd gisteren doodverklaard door Omroep Brabant, hetgeen het ANP weer meldde. Toen bleef het even stil op de newsfeed. Twee uur later bleek ie toch nog te leven.
0
geplaatst: 19 januari 2008, 22:25 uur
1695 Elton John & Kiki Dee - Don't Go Breaking My Heart
Dit soort duetten is me vaak toch een tikje te pompeus, van deze krijg ik dus ook altijd een beetje jeuk. Naar het einde toe is het al helemaal fantasieloos en bestaat het nummer alleen nog uit een eindeloze herhaling van de titeltekst.
1694 Andy Williams - (Where Do I Begin) Love Story
Jammer dat het refrein zo verschrikkelijk lomp en over the top is, want in de coupletten zit wel degelijk een aardige spanning, die niet eens zo ver af ligt van bijvoorbeeld de wat theatralere britpopacts. Jammer dat dit nog eerder opera opzoekt, want daar word ik niet bepaald gelukkig van.
Cijfer Lukas: 4.5
1693 The Beach Boys - Wouldn't It Be Nice
Blijkbaar geen favorieten van Friek, want zijn cijfer valt me hier een beetje tegen. Dit is toch een van die nummertjes van het volgens velen fameuze Pet Sounds. Nou vind ik dat persoonlijk ook weer niet zo'n verschrikkelijke mijlpaal, maar de bekendere nummers zijn toch erg luisterbaar. Ook dit vind ik een erg aardig nummertje.
1692 T. Rex - Get It On
Hmm, dit klinkt leuk. De naam T. Rex heb ik wel eens horen vallen, maar ik ken er nog niets van. Aan het gemiddelde van de plaat waar dit nummer van afkomstig is te zien, wordt het tijd deze eens te luisteren. Dit is namelijk lekker funky poprock, die uitnodigt tot ongemerkt meetikkende linkervoetjes.
Cijfer Friek: 7
Cijfer Lukas: 7.5
1691 Raymond van 't Groenewoud - Liefde voor Muziek
Dit is weer een beetje onbeoordeelbaar, omdat het wat buiten het stramien van de rest van de lijst valt. Muzikaal is dit niet echt boeiend en het koortje is zelfs irritant, maar dit valt ook bijna meer uit richting cabaret. Ik kan er niet zo veel mee.
Cijfer Friek: 3.5
Dit soort duetten is me vaak toch een tikje te pompeus, van deze krijg ik dus ook altijd een beetje jeuk. Naar het einde toe is het al helemaal fantasieloos en bestaat het nummer alleen nog uit een eindeloze herhaling van de titeltekst.
1694 Andy Williams - (Where Do I Begin) Love Story
Jammer dat het refrein zo verschrikkelijk lomp en over the top is, want in de coupletten zit wel degelijk een aardige spanning, die niet eens zo ver af ligt van bijvoorbeeld de wat theatralere britpopacts. Jammer dat dit nog eerder opera opzoekt, want daar word ik niet bepaald gelukkig van.
1693 The Beach Boys - Wouldn't It Be Nice
Blijkbaar geen favorieten van Friek, want zijn cijfer valt me hier een beetje tegen. Dit is toch een van die nummertjes van het volgens velen fameuze Pet Sounds. Nou vind ik dat persoonlijk ook weer niet zo'n verschrikkelijke mijlpaal, maar de bekendere nummers zijn toch erg luisterbaar. Ook dit vind ik een erg aardig nummertje.
1692 T. Rex - Get It On
Hmm, dit klinkt leuk. De naam T. Rex heb ik wel eens horen vallen, maar ik ken er nog niets van. Aan het gemiddelde van de plaat waar dit nummer van afkomstig is te zien, wordt het tijd deze eens te luisteren. Dit is namelijk lekker funky poprock, die uitnodigt tot ongemerkt meetikkende linkervoetjes.
Cijfer Lukas: 7.5
1691 Raymond van 't Groenewoud - Liefde voor Muziek
Dit is weer een beetje onbeoordeelbaar, omdat het wat buiten het stramien van de rest van de lijst valt. Muzikaal is dit niet echt boeiend en het koortje is zelfs irritant, maar dit valt ook bijna meer uit richting cabaret. Ik kan er niet zo veel mee.
0
geplaatst: 19 januari 2008, 22:29 uur
Ik ben nooit zo'n grote liefhebber van Pet Sounds geweest. Het klinkt me te lief, te soft allemaal. Zo ook Wouldn't It Be Nice. Klinkt me te gelikt dat nummer, word er beetje eng van 

0
geplaatst: 19 januari 2008, 22:51 uur
1690 Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - Zabadak (1967)
Een hele mond vol, die artiestennaam, maar zoveel namen als er staan, des te meer verwacht je ook eigenlijk. Maar nee, wat een gedreutel dit nummer, nergens spannend en Zabadak is een woord wat niet eens bestaat (dacht ik). Legend of Xanadu was dan een stuk leuker. Grappig hoor ik aan de andere kant.
1689 Drs. P - De Veerpont (1973)
En ja hoor, daar istie: mijn laagste cijfer tot nu toe. Wat verschrikkelijk simpel, dit nummer. Ik kan er de humor niet van inzien. Dan nog liever Kelly Family
Cijfer Lukas: 3,5
Cijfer Friek: 1
1688 Donald Fagen - The Nightfly (1982)
Pfiew, dit is al stukken beter. Het album van deze voormalig Steely Dan-zanger heb ik vrij hoog staan qua waardering. Prachtige jazzy muziek die vooral geschikt is op een druilerige zondagmiddag. Kan ook wel begrijpen dat radio 2-publiek dit leuk vindt. Lukas is er niet zo van onder de indruk.
1687 Marc Cohn - Walking in Memphis (1991)
Toch wel een one-hit-wonder, deze Marc Cohn. Destijds vond ik dit een heerlijk nummer. Mooie doorleefde stem en muziek is mooi gearrangeerd. Alleen het koor vind ik iets over the top. Nummer is ook vaak gecovered (deze ook trouwens?).
1686 Rolling Stones - Get Off My Cloud (1965)
Ja, deze Stones klinken echt heerlijk
Vrolijke rocker waar (ik in ieder geval) een lekker gevoel bij krijg. Lukas kent erg weinig van de Stones, maar deze mag er voor hem ook zijn.
Cijfer Lukas: 7,5
Een hele mond vol, die artiestennaam, maar zoveel namen als er staan, des te meer verwacht je ook eigenlijk. Maar nee, wat een gedreutel dit nummer, nergens spannend en Zabadak is een woord wat niet eens bestaat (dacht ik). Legend of Xanadu was dan een stuk leuker. Grappig hoor ik aan de andere kant.
En ja hoor, daar istie: mijn laagste cijfer tot nu toe. Wat verschrikkelijk simpel, dit nummer. Ik kan er de humor niet van inzien. Dan nog liever Kelly Family

1688 Donald Fagen - The Nightfly (1982)
Pfiew, dit is al stukken beter. Het album van deze voormalig Steely Dan-zanger heb ik vrij hoog staan qua waardering. Prachtige jazzy muziek die vooral geschikt is op een druilerige zondagmiddag. Kan ook wel begrijpen dat radio 2-publiek dit leuk vindt. Lukas is er niet zo van onder de indruk.
1687 Marc Cohn - Walking in Memphis (1991)
Toch wel een one-hit-wonder, deze Marc Cohn. Destijds vond ik dit een heerlijk nummer. Mooie doorleefde stem en muziek is mooi gearrangeerd. Alleen het koor vind ik iets over the top. Nummer is ook vaak gecovered (deze ook trouwens?).
1686 Rolling Stones - Get Off My Cloud (1965)
Ja, deze Stones klinken echt heerlijk
Vrolijke rocker waar (ik in ieder geval) een lekker gevoel bij krijg. Lukas kent erg weinig van de Stones, maar deze mag er voor hem ook zijn.Cijfer Lukas: 7,5
0
geplaatst: 19 januari 2008, 23:11 uur
1685 John Travolta & Olivia Newton-John - Summer Nights (1978)
Ach, het wel en wee. Kende dit nummer niet in deze vorm eigenlijk, alleen van de Grease Mix die in de jaren 90 werd uitgebracht. Kan dit niet slecht noemen eigenlijk. Luistert wel onderhoudend weg. Zou het nooit uit mezelf opzetten.
Cijfer Friek: 5,5
1684 Exile - Kiss You All Over (1978)
Dit nummer nu pas voor het eerst echt geluisterd en valt me niet tegen. Tot het refrein begint, beetje too much. Maar verder vind ik dit een alleraardigst nummertje.
Cijfer Lukas: 5,5
1683 The Police - Can't Stand Losing You (1979)
Zo, de kwaliteit schiet even omhoog in deze lijst. Ijzersterke Policesingle natuurlijk. Begrijpelijk dat ze in de jaren 80 zo veel succes hadden, hun muziek staat nog steeds als een huis.
1682 Charlene - I've Never Been to Me (1982)
En zo belanden we weer in de kelder van de lijst. Over the top ballad die mier en mierzoet is gezongen. Moet trouwens wel aan een aflevering denken van Absolutely Fabulous waar ze dit nummer gebruikten, hilarisch
Mijn medeluisteraar is hier ook niet kapot van.
1681 Kinks - Dead End Street (1966)
Mooie jaren 60 pop. Die omschrijving past wel bij Kinks. Makers van perfecte popnummers. Ik moet nog veel checken van hun. Lukas vind dat ze veeeeel betere hebben dan deze.
Ach, het wel en wee. Kende dit nummer niet in deze vorm eigenlijk, alleen van de Grease Mix die in de jaren 90 werd uitgebracht. Kan dit niet slecht noemen eigenlijk. Luistert wel onderhoudend weg. Zou het nooit uit mezelf opzetten.
Cijfer Friek: 5,5
1684 Exile - Kiss You All Over (1978)
Dit nummer nu pas voor het eerst echt geluisterd en valt me niet tegen. Tot het refrein begint, beetje too much. Maar verder vind ik dit een alleraardigst nummertje.
Cijfer Lukas: 5,5
1683 The Police - Can't Stand Losing You (1979)
Zo, de kwaliteit schiet even omhoog in deze lijst. Ijzersterke Policesingle natuurlijk. Begrijpelijk dat ze in de jaren 80 zo veel succes hadden, hun muziek staat nog steeds als een huis.
1682 Charlene - I've Never Been to Me (1982)
En zo belanden we weer in de kelder van de lijst. Over the top ballad die mier en mierzoet is gezongen. Moet trouwens wel aan een aflevering denken van Absolutely Fabulous waar ze dit nummer gebruikten, hilarisch
Mijn medeluisteraar is hier ook niet kapot van.Cijfer Lukas: 3,5
1681 Kinks - Dead End Street (1966)
Mooie jaren 60 pop. Die omschrijving past wel bij Kinks. Makers van perfecte popnummers. Ik moet nog veel checken van hun. Lukas vind dat ze veeeeel betere hebben dan deze.
0
geplaatst: 19 januari 2008, 23:38 uur
1680 America - Ventura Highway
Ah, de mannen van PZN (Paard zonder naam). Dit nummer kende ik niet, maar is best de moeite waard. Het gitaartje is fijn en het nummer heeft iets meer melodie dan het bekendere 'Horse with No Name'. Het klinkt wel een beetje naar stoffige Amerikaanse dorpjes, maar een voldoende is wel op zijn plaats.
1679 John Lennon & Plastic Ono Band - Give Peace a Chance
Van mij mag John Lennon de vrede bevorderen tot ie een ons weegt (mocht ie nog leven...), maar daar hoeft ie nog niet voor te gaan zingen. De tekst is wel erg sterk: 'All we are saying is give peace a chance'. Doet me een beetje denken aan kerstacties en collectes, maar niet aan goeie muziek. Als Bob Cremers dood zou zijn, draaide hij zich om in zijn graf.
Cijfer Lukas: 2.5
1678 The Beatles - The Ballad of John and Yoko
Ook niet echt het beste wat The Beatles te bieden hebben. Klinkt ook niet echt Beatlesachtig. Een beetje Amerikaans zelfs. Ik vind het wel gaan, maar niet meer dan dat.
1677 Raymond van 't Groenewoud - Meisjes
Of deze meisjes rode haren hebben, weet ik niet, maar ze zijn wel het mooist op aard, volgens Raymond. Ik kan er wel om lachen, zo'n Vlaming die zingt alsof ie moet poepen. Friek niet, maar ja, die valt op eh... jongens
Cijfer Lukas: 5.5
1676 Robert Palmer - Addicted to Love
'Een beetje standaard, maar wel een 6', meldt Friek over deze plaat. Ik kan daar wel inkomen. Ik ken deze naam puur van dit nummer, maar blijkbaar heeft ie in het verleden veel meer gemaakt. Eerdere albums scoorden beter, en eerlijk gezegd snap ik dat wel. Dit is eigenlijk typisch zo'n 'hit na jaren'-achtig nummer.
Ah, de mannen van PZN (Paard zonder naam). Dit nummer kende ik niet, maar is best de moeite waard. Het gitaartje is fijn en het nummer heeft iets meer melodie dan het bekendere 'Horse with No Name'. Het klinkt wel een beetje naar stoffige Amerikaanse dorpjes, maar een voldoende is wel op zijn plaats.
1679 John Lennon & Plastic Ono Band - Give Peace a Chance
Van mij mag John Lennon de vrede bevorderen tot ie een ons weegt (mocht ie nog leven...), maar daar hoeft ie nog niet voor te gaan zingen. De tekst is wel erg sterk: 'All we are saying is give peace a chance'. Doet me een beetje denken aan kerstacties en collectes, maar niet aan goeie muziek. Als Bob Cremers dood zou zijn, draaide hij zich om in zijn graf.
Cijfer Lukas: 2.5
1678 The Beatles - The Ballad of John and Yoko
Ook niet echt het beste wat The Beatles te bieden hebben. Klinkt ook niet echt Beatlesachtig. Een beetje Amerikaans zelfs. Ik vind het wel gaan, maar niet meer dan dat.
1677 Raymond van 't Groenewoud - Meisjes
Of deze meisjes rode haren hebben, weet ik niet, maar ze zijn wel het mooist op aard, volgens Raymond. Ik kan er wel om lachen, zo'n Vlaming die zingt alsof ie moet poepen. Friek niet, maar ja, die valt op eh... jongens

Cijfer Lukas: 5.5
1676 Robert Palmer - Addicted to Love
'Een beetje standaard, maar wel een 6', meldt Friek over deze plaat. Ik kan daar wel inkomen. Ik ken deze naam puur van dit nummer, maar blijkbaar heeft ie in het verleden veel meer gemaakt. Eerdere albums scoorden beter, en eerlijk gezegd snap ik dat wel. Dit is eigenlijk typisch zo'n 'hit na jaren'-achtig nummer.
0
geplaatst: 19 januari 2008, 23:55 uur
1675 Alessi Brothers - Oh Lori
Refreintje en fluitsolo zijn eigenlijk best leuk. Typisch zo'n nummer wat ik wel van muziek kende, maar niet van titel. Best een sympathiek en lief nummertje eigenlijk, al is de kopstem wel erg eh... hoog.
1674 George Harrison - What Is Life
Mijn kennis van het solowerk van The Beatles is eigenlijk vrijwel nihil. Ik ken een paar overbekende Lennonhits, een McCartneynummertje of twee en nu dus ook dit. George kwam al eens eerder langs, dat viel niet tegen en eigenlijk geldt voor dit hetzelfde. Niet zo goed als The Beatles, maar toch aardig.
Cijfer Friek: 6.5
1673 Willeke Alberti - Spiegelbeeld
Ik zal het maar kort houden. Ik wil niet weten of Willekes 'eerste zoentje' (op de wang dan toch zeker...) een 'prettig ogenblik' was.
Cijfer Friek: 2 (alleen als hij haar gezicht ziet)
Cijfer Lukas: 1.5
1672 Patrick Hernandez - Born to Be Alive
Rechttoe rechtaan, maar een vanzelfsprekende verademing ten opzichte van het voorgaande gedrocht. Het funkt wel lekker weg, met name de achtergrondritmes in het nummer. Best verrassend leuk eigenlijk.
1671 Cliff Richard - Bachelor Boy
Niemand al zo vaak in de lijst tegen gekomen als Cliff Richard. Dat is, mag inmiddels bekend zijn, geen onverdeeld genoegen. Een voldoende heeft de muzakbehangsoulzanger nog niet gehaald. En helaas, dat blijft zo.
Refreintje en fluitsolo zijn eigenlijk best leuk. Typisch zo'n nummer wat ik wel van muziek kende, maar niet van titel. Best een sympathiek en lief nummertje eigenlijk, al is de kopstem wel erg eh... hoog.
1674 George Harrison - What Is Life
Mijn kennis van het solowerk van The Beatles is eigenlijk vrijwel nihil. Ik ken een paar overbekende Lennonhits, een McCartneynummertje of twee en nu dus ook dit. George kwam al eens eerder langs, dat viel niet tegen en eigenlijk geldt voor dit hetzelfde. Niet zo goed als The Beatles, maar toch aardig.
Cijfer Friek: 6.5
1673 Willeke Alberti - Spiegelbeeld
Ik zal het maar kort houden. Ik wil niet weten of Willekes 'eerste zoentje' (op de wang dan toch zeker...) een 'prettig ogenblik' was.
Cijfer Friek: 2 (alleen als hij haar gezicht ziet)
Cijfer Lukas: 1.5
1672 Patrick Hernandez - Born to Be Alive
Rechttoe rechtaan, maar een vanzelfsprekende verademing ten opzichte van het voorgaande gedrocht. Het funkt wel lekker weg, met name de achtergrondritmes in het nummer. Best verrassend leuk eigenlijk.
1671 Cliff Richard - Bachelor Boy
Niemand al zo vaak in de lijst tegen gekomen als Cliff Richard. Dat is, mag inmiddels bekend zijn, geen onverdeeld genoegen. Een voldoende heeft de muzakbehangsoulzanger nog niet gehaald. En helaas, dat blijft zo.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 januari 2008, 13:53 uur
musicfriek schreef:
Geen enkele voldoende van mij bij deze 5, hopelijk zijn de volgende nummers weer wat aantrekkelijker.
Geen enkele voldoende van mij bij deze 5, hopelijk zijn de volgende nummers weer wat aantrekkelijker.Cijfer Lukas: 7
Van dit nummer heeft Therion overigens een fraaie cover gemaakt, als bonustrack te vinden op Secret of the Runes. Ik vrees dat die versie de top 2000 dan weer niet gehaald heeft.
musicfriek schreef:

0
geplaatst: 20 januari 2008, 14:11 uur
Lukas schreef:
1755 Alice & Battiato - I treni di tozeur
Ik heb al een keer gezegd: die mainstream standaard Franse nummers vind ik een stuk beter dan de mainstream standaard Italiaanse. Leuk dat ze er de opera hebben uitgevonden, maar ik zit maar mooi met al die misplaatst pompeuze kutnummers.
Cijfer: 3
1755 Alice & Battiato - I treni di tozeur
Ik heb al een keer gezegd: die mainstream standaard Franse nummers vind ik een stuk beter dan de mainstream standaard Italiaanse. Leuk dat ze er de opera hebben uitgevonden, maar ik zit maar mooi met al die misplaatst pompeuze kutnummers.
Cijfer: 3

Heerlijk he, die pure Italiaanse passie!

0
geplaatst: 20 januari 2008, 15:40 uur
heen en weer heen en weer heen en weer heen en weer heen en weer.
Nou, geweldig zeg
Nou, geweldig zeg

0
Ruby1966
geplaatst: 20 januari 2008, 15:59 uur
Geef toe , friek..de rest van de tekst is geniaal 
Wij zijn hier aan de oever van een machtige rivier
De andere oever is daarginds, en deze hier is hier
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant
Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
En dit heet dan de overkant, onthoudt u dat dus goed
Want dit is van belang voor als u oversteken moet
Dat zou nog best eens kunnen, want er is hier veel verkeer
En daarom vaar ik steeds maar vice versa heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Ik breng de mensen heen, ik breng weer anderen terug
Mijn pont is als het ware ongeveer een soort van brug
En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom
Dat kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom
Maar dat zou dan weer lastig zijn voor het rivierverkeer
Zodoende is de pont dus kort en gaat hij heen en weer
Dan vaart hij uit, dan legt hij aan, dan steekt hij weer van wal
En ondertussen klinkt langs berg en dal mijn hoorngeschal
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
En als de pont dan weer zijn weg zoekt door het ruime sop
Dan komen er werktuiglijk gedachten bij me op
Zo denk ik dikwijls over het geheim van het bestaan
En dat ik op de wereld ben om heen en weer te gaan
Wij zien hier voor ons oog een onverbiddelijke wet
Want ik als ik niet de veerman was, dan was een ander het
En zulke overdenksels heb ik nu de hele dag
Soms met een zucht van weemoed, dan weer met een holle lach
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
De boot is vol!
(Heen en weer, heen en weer)
Ik zeg: "De boot is vol!"
Stap niet in de boot, hij is vol!
Blijf aan de wal, meneer, u ziet toch dat de boot vol is!
Toe nou mensen, kom toch niet in deze volle boot!
Ga nou weg mensen, dat loopt nog verkeerd af
Wees nou verstandig mensen!
(Geluid van zinkende boot)

Wij zijn hier aan de oever van een machtige rivier
De andere oever is daarginds, en deze hier is hier
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant
Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
En dit heet dan de overkant, onthoudt u dat dus goed
Want dit is van belang voor als u oversteken moet
Dat zou nog best eens kunnen, want er is hier veel verkeer
En daarom vaar ik steeds maar vice versa heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Ik breng de mensen heen, ik breng weer anderen terug
Mijn pont is als het ware ongeveer een soort van brug
En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom
Dat kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom
Maar dat zou dan weer lastig zijn voor het rivierverkeer
Zodoende is de pont dus kort en gaat hij heen en weer
Dan vaart hij uit, dan legt hij aan, dan steekt hij weer van wal
En ondertussen klinkt langs berg en dal mijn hoorngeschal
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
Heen en weer
De boot is vol!
Ik zeg: "De boot is vol!"
Stap niet in de boot, hij is vol!
Blijf aan de wal, meneer, u ziet toch dat de boot vol is!
Toe nou mensen, kom toch niet in deze volle boot!
Ga nou weg mensen, dat loopt nog verkeerd af
Wees nou verstandig mensen!
(Geluid van zinkende boot)
0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:02 uur
Ik vind het toch best mooi dat iemand zo'n knap invulling weten te geven aan het wel en wee van een veerpontbediende.
0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:03 uur
Zoals ik al zei: simpel. Met deze tekst erbij helemaal 
Blijft veruit het slechtste nummer wat ik tot nu toe in de lijst gehoord heb

Blijft veruit het slechtste nummer wat ik tot nu toe in de lijst gehoord heb

0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:10 uur
Oh God, komt nu de hele soulseekclan hier om het geniaal te noemen? 
Gelukkig weet ik beter.

Gelukkig weet ik beter.
0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:14 uur
Sorry, maar Soulseek staat uit hier.
Ik vind het gewoon bijzonder dat iemand de kleine dingen van het leven benoemd. Je zou er eigenlijk een werkstuk over moeten schrijven. Net zoals bv. Charles Dickens veel aandacht besteden aan de 'extra's'. Muzikaal stelt het niet veel voor, maar da's ook niet de bedoeling van kleinkunst toch?
Ik vind het gewoon bijzonder dat iemand de kleine dingen van het leven benoemd. Je zou er eigenlijk een werkstuk over moeten schrijven. Net zoals bv. Charles Dickens veel aandacht besteden aan de 'extra's'. Muzikaal stelt het niet veel voor, maar da's ook niet de bedoeling van kleinkunst toch?
0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:16 uur
Nee, ik weet het beter!
De man is fantastisch. Ik ken geen Nederlandse liedtekstenschrijver die me alleen al vrolijk laat worden door zijn keuzes voor rijmwoorden en schema's.
Vooral dit couplet is zo ontzettend leuk:
De man is fantastisch. Ik ken geen Nederlandse liedtekstenschrijver die me alleen al vrolijk laat worden door zijn keuzes voor rijmwoorden en schema's.Vooral dit couplet is zo ontzettend leuk:
0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:22 uur
Pff, ik ga wel terug naar mijn Turn Up the Bass-albums, dit gaat nergens meer over 

* denotes required fields.