MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Lukas en Musicfriek (voorheen Jelle) lopen de top2000 langs

zoeken in:
1950 - Greenfield & Cook - Only lies

We beginnen deze serie met iets wat me zelfs niet in de verte iets zegt. Dit blijkt uit Nederland te komen en het lijkt op een soort folkpop van The Beatles. Dit is nu echt weer zoiets waarbij ik me afvraag hoe iemand er in hemelsnaam op komt om dit in een top 10 allertijden op te nemen en daarmee de top 2000 in te stemmen. Niet heel slecht, wel heel kleurloos.

Cijfer Lukas: 5
Cijfer Jelle: 6

1949 - Argent - Hold your head up

Ik zag hier een beetje tegenop, omdat zes minuten onderin zo'n lijst meestal geen goed teken is. Maar ik moet zeggen: leuk nummertje. Begin is niet bijzonder, maar een uitgebreide solo van een heel retro jaren '70 keyboard maakt veel goed. Ik heb bovendien het vermoeden dat de behoorlijke waardering van mijn kant onze Friek goed zal doen

Cijfer Lukas: 7
Cijfer Jelle: 5

1948 - Shania Twain - That don't impress me much

We vervolgen met een hitje uit onze tijd. Shania Twain maakte ooit net-niet country en ging toen ineens dit soort popnummertjes maken. Daarvan is dit - eerlijk is eerlijk - best een van de leukere. Ik durf nog best een krappe voldoende te geven voor deze quasi-feministische macrameepop

Cijfer Lukas: 6

1947 - Van Orly - Calling out

MusicMeter kent Van Orly niet. Google wel: Saskia van Orly schijnt een Nederlandse soulzangeres te zijn. Aardige stem wel, maar het is verder een beetje muzak. Dat valt toch wel op in deze regionen van de lijst, waar veel nummers nog onbekend zijn: het gebrek aan spanning.

Cijfer Jelle: 4.5

1946 - Counting Crows & Vanessa Carlton - Big yellow taxi

Jeugdsentimentnummertje dit. Ik heb dit zelfs nog een keer heel hard meegezongen op kamp. Iedereen schijnt dit te moeten haten, net als het hele album Hard Candy nogal eens de grond wordt ingeboord. Deze cover is ondanks de storende aanwezigheid van Vanessa Carlton nog best te behapstukken. Hard Candy krijgt van mij 4*. Ik zou wel veel liever hebben dat een van de andere nummers in deze lijst stond. Toch kan ik een slecht cijfer niet over mijn hart verkrijgen. Tot mijn verrassing doet Jelle met mij mee. Het origineel volgt over een nummer of 50.

Cijfer Jelle: 7.5

1945. Boz Scaggs - Lowdown

Weer leuk, zowel Lukas als ik zien sinds we met deze artiest begonnen vorige week regelmatig platen ervan staan. Die van vorige week was wel beter dan deze, zit een leuk fluitje in, maar beetje te vlak.

1944. Corry Brokken - La Mamma

Mijn god.. ik kende dit nummer nog niet, zit wel een leuke bas in, maar daar blijft he took een beetje bij , Zowel Lukas als ik kunnen er wel om lichen, maar het blijft toch bij een verschil in cijfers.

Cijfer Lukas: 7 (nee, geen foutje)
Cijfer Jelle: 3,5

1943. Them - Baby Please Don't Go

Best in orde nummer, dit maakt het nou leuk de top2000 te luisteren, ik kende Them via mijn ouders (omdat Van Morrison erin zat) maar kende losse nummers nooit, dit klint vrij aardig.

Cijfer Jelle: 6,5

1942. Classics - My Lady Of Spain

Alleen de naam van de band zegt eigenlijk al genoeg, echt een nummer voor de ‘classic hits’ radio, echt een erg verjaard nummertje. Zit nog wel lekkere percussie achter... Maar kan hier niet heel veel mee. Mensen die Classic Hits aansprekend vinden kunnen dit proberen.

Cijfer Lukas: 3
Cijfer Jelle: 2,5

1941. Bee Gees - Jive Talking

Bee Gees luisterde mijn vader dan ook nog wel eens, maar daar heb ik een gezonde allergie voor opgebouwd, meestal zet ik de radio dan uit, maar nu pak ik een kop koffie erbij, ga achteroverzitten en probeer ze zo erg te concentreren dat ik kan doen alsof de muziek er niet is. Leuke foto’s van sneeuw of iets dergelijks helpen ook. Kortom, me wel vermaakt, maar niet door de muziek, deze foto had ik erbij:

(afbeelding)
prachtig toch?

Cijfer Jelle: 3

1940 - Chicago - Feeling stronger every day

Het is altijd prettig als je op een lange tocht af en toe op wat gezelschap gan rekenen. Wij voelen ons net 365-marathonsloper Richard Bottram en krijgen nu gedurende onbepaalde tijd gezelschap van... bonothecat! Die is alvast een stuk strenger dan wij hier. We krijgen zo Hard to Say I'm Sorry en dat is toch erger dan dit.

Cijfer Lukas: 4.5

1939 - Fungus - Kaap'ren vaaren

Enkele weken terug zat ik nog na een kleinschalige MuMe-meeting op een terrasje in Leiden met Jazper, Paap_Floyd, ElMeroMero en Vince Vega. De discussie ging over de tweede naam. Ik dacht Piet, ElMeroMero dacht Pier. De mp3speler van Paap bracht gelukkig uitsluitsel: Piert! Ik heb t nu nog een keer mogen testen, maar ik blijf bij Piert. Ach, best leuk op zijn tijd verder, zo'n meezinger. Voldoende natuurlijk.

1938 - Cliff Richard - Some people

Cliff Richard passeert hier al voor de derde keer. Hij is niet onze favoriete artiest, op zijn zachtst gezegd. 'Mijn god dit is erg' roept Jelle aan de andere kant van de internetverbinding uit. Ik sluit me daar bij aan. Heel erg goedkope, kleffe soul. Meer kan ik er niet van maken.

Cijfer Lukas: 2.5
Cijfer Jelle: 1.5

1937 - Blondie - Heart of glass

Jaaaaaa! Hier keek ik al een tijdje naar uit, toen ik zag dat deze bij de laatste 100 stond. Hoogtepunt tot nu toe. Blondie maakt poeptoegankelijke, maar zo enorm sterke songs op Parallel Lines. Jammer dat ik behalve Heart of Glass ook niet even One Way or Another of 11:59 mag luisteren. Dit is tenminste met recht een klassieker! Hoewel ik liever de albumversie hoor eigenlijk (en misschien nog wel liever de demoversie)!

Cijfer Lukas: 9

1936 - Chicago - Hard to say I'm sorry

Wat een verschrikkelijke kwijlballad is dit toch. Wat een ontnuchtering ook na Heart of Glass. Dit doet me heel denken aan candlelightrockballads bij een of ander fout radioprogramma. Gelukkig heb ik mijn koptelefoon op, want mijn zusje is momenteel in de leeftijd dat ze dit mooi zou kunnen vinden. En dan nog even interessant doen met instrumenten op het eind ... Grrrrr... ik háát dit echt.

Cijfer Lukas: 2
Cijfer Jelle: 2

Kanttekening van Jelle: hij was ook druk met andere dingen en heeft wat minder aandachtig geluisterd.

1935. Blondie - The Tide Is High

Lekker meezing-nummer, dit kent iedereen en hier is ook niks mis mee, echte top2000 muziek die er niet heel onverdiend instaat, toch niet echt iets voor mij

Cijfer Lukas: 6,5

1934. Terence Trent D'Arby - Sign Your Name

Gepolijste soulstemmen, mijn nummer1-allergie in muziek, van die stemmen die maar zo ‘perfect’ mogelijk moeten klinken en waar daardoor elke vorm van emotie is uitgehaald, de achtergrondzang maakt het weinig beter. Opvallende variatie met Lukas hier, die toch meer met soul heeft dan ik.

Cijfer Lukas: 5,5

1933. Spencer Davis Group - Keep On Running

Dit nummer is wel weer erg lekker, ken het refrain, maar verder het nummer niet. Dit bevalt me best goed, lekkere bas+drum. Een nummer waarbij ik toch lekker mee ga zitten tikken. Vermaak me prima zo

Cijfer Lukas: 7,5
Cijfer Jelle: 7

1932. Peggy Lee – Fever

Beetje zwoele soulmuziek, lekker minimaal, fijne bas. Dit is qua soulmuziek meer mijn pakkie an, hoewel de stem nog niet helemaal goed gaat weet dit me toch goed te vermaken.

1931. Four Tops - If I Were A Carpenter

Ik heb het idee dat ik dit ken en ik het zou moeten kennen, maar toch kan ik het me niet voor de geest halen, kan hier goed om lachen. Beetje erg goedkope keyboardjes, maar qua stem erg.. ja.. leuk, niet direct heel mooi, maar ok.

Cijfer Jelle: 5,5

Mojo Pin
Je bent wel aan de strenge kant Jelle

1930 - Gordon Lightfoot - Sundown

Best een lekker niets-aan-de-handplaatje. Gordon heeft een prettige stem en het ritme luistert hier ook lekker weg. Ik zal niet gillend naar de platenwinkel rennen morgen (dat cliché voor 'wel aardig' had ik nog niet gehad toch ?), maar behoort nog bij de sterke serie die aan de gang was.

Cijfer Lukas: 6.5
Cijfer Jelle: 5.5

1929 - Nadieh - Windforce 11

Tja... het klinkt wel apart dit, maar toch ook weer heel standaard. Een soort van eurohousezangstem over vrij beroerde Zuid-Europees aandoende muziek. Niet standaard, maar ook niet leuk. Jammer, ik had al een lange reeks voldoendes.

Cijfer Jelle: 2

1928 - Dimitri van Toren - Een lied voor kinderen

Wij vreesden op basis van de titel het ergste: Vader Abraham? K3, maar dan ouder? Dat viel mee, het was in elk geval een serieuze poging tot muziek. Na die opluchting volgt toch weer enige ontnuchtering. Het nummer is namelijk matig en het accent 'jaaran' i.p.v. 'jaren' ronduit irritant.

Cijfer Lukas: 4

1927 - Bing Crosby - White Christmas

Legendarisch kerstnummer natuurlijk. Heerlijk, die droge, lage, retro zang van Crosby. Hoewel het momenteel augustus is, kan ik een onvoldoende niet over mijn hart verkrijgen.

Cijfer Jelle: 4 (Een 8 als het kerst is en is dus gemiddeld ook 6)

1926 - Pat Boone - Bernadine

Wel grappig dit. Minstens zo retro als White Christmas. Wel leuk om dit soort oldies eens te horen. Ik denk echter niet dat dat in de toekomst nog heel vaak weer gaat gebeuren.

Lukas schreef:

1927 - Bing Crosby - White Christmas

...

Cijfer Jelle: 4

Een 8 als het kerst is

1925. Lori Spee - How Many Times

Doet me aan Abba denken, doet me weinig, ben blij dat ik dit maar 1x hoef te luisteren niet nog meer times. 1x is nog wel goed vol te houden.

Cijfer Lukas: 4,5

1924. Real Thing - You To Me Are Everything

Nee… we hebben net besloten dat we het na deze serie van 5 even genoeg vinden, en de top2000-moeheid begint inderdaad even toe te slaan, slapen zal daar een geode oplossing voor zijn. En dit is weer een goed nummer om in slaap te komen. Een ideale cirkel, top2000 luisteren is goed voor slapen, en slapen is goed voor als je top2000 wilt luisteren.

Cijfer Lukas: 3,5

1923. Buddy Holly - Well Allright

Beste nummer tot nu toe vind ik, erg vermakelijk, hier is echt eerlijkheid in de muziek gebracht. Weet niet uit welk jaar dit nummer is, maar had dit graag beter in het tijdsbeeld van toen willen plaatsen.

Cijfer Jelle: 8

1922. Bread - Lost Without Your Love

Het begint wel erg te jeuken, al die ballads word ik wel een beetje gek van. Dit is een nummer waarbij je op de Oude Markt in Enschede de mensen vrolijk meezwaaiend zou zien, en met aanstekers. Ik ben toch meer van dat hoekje met dat gezellige bandje dat covers van ‘I Will Survive’ speelt, nee niet Cake, gewoon een lokaal bandje. Heb me niet vaak beter vermaat dan bij dat nummer., maar ik dwaal een beetje af, zal het even vervolgen met een cijfer.

Cijfer Lukas: 4
Cijfer Jelle: 3,5

1921. Manhattans - Kiss And Say Goodbye

*verzadigingsmode aan – blabla – typische top2000muziek – blabla – niet leuk – blabla – irritante stem – blabla – slechte review – blabla – clichés – blabla – verveleing – blabla – het einde*

Cijfer Lukas: 3,5

De vaart zit er nu goed in en dit maakt ruimschoots de tijd goed dat we zonder dit verslag zaten. Als de heren dit moordende tempo aanhouden kunnen we straks een weloverwogen stem uitbrengen op de top 2000, waarmee de mindere platen uit de lijst verdwijnen en het daarmee een min of meer een echte top 2000 wordt.

Wel maak ik me zorgen om de jarige Jelle dat hij op deze denkwaardige dag in zijn leven wat mindere muziek voor zijn kiezen krijgt. Dus daarom hierbij mijn wijze raad trek volgend jaar rondom deze tijd tijd al je favoriete muziek uit de kast en laat heel de natie en ver daarbuiten kennismaken van klanken die je zeer aanspreken.

Tot slot zowel aan Lukas en Jelle petje af voor jullie inhaalrace, deze is namelijk van uitzonderlijke klasse. Wellicht een idee om een Lukas en Jelle Meter in het leven te roepen.

fredpit
Lukas schreef:

1928 - Dimitri van Toren - Een lied voor kinderen

Wij vreesden op basis van de titel het ergste: Vader Abraham? K3, maar dan ouder? Dat viel mee, het was in elk geval een serieuze poging tot muziek. Na die opluchting volgt toch weer enige ontnuchtering. Het nummer is namelijk matig en het accent 'jaaran' i.p.v. 'jaren' ronduit irritant.

Het verbaast me dat Dimitri in de top 2000 staat. Brabantse folkzanger uit het kleinkunst circuit die graag mocht mopperen op het "arrogante op het westen gerichte Hilversumse radiovolk".
Ik geef toe dat ik een zwak voor de man heb en op de hoogte ben van zijn vroege werk...dit is idd een middelmatig nummer.

Hé kom aan vind ik een stuk leuker. Meer ken ik niet van de beste man. Misschien eens wat aan doen.

fredpit
Naar mjn idee ook meer een albumartiest.

Tis stil aan den overkant ...

Givin' up so fast?

Kan er iemand eerst de lijst posten aub?
Zodat we ongeveer weten wanneer we uit ons kot moeten komen en hierop neerdalen om de scherpe kritieken af te slaan en ons te verdedigen als een stervende hond.

AGE-411 schreef:
Tis stil aan den overkant ...

Givin' up so fast?

Kan er iemand eerst de lijst posten aub?
Zodat we ongeveer weten wanneer we uit ons kot moeten komen en hierop neerdalen om de scherpe kritieken af te slaan en ons te verdedigen als een stervende hond.

Sommige mensen hebben ook wel eens wat anders te doen dan de hele dag achter MuMe hangen. Naar Lowlands gaan bijvoorbeeld.

De lijst is gemakkelijk op internet na te zoeken. We posten hem per vijftig voordat we de betreffende nummers draaien.

Wat een kutlijst... (ik bedoel de volgorde. Eigenlijk krijg je zowat alles van alle andere lijsten)

Raekwon the chef
Nothing Else Matters staat daar toch ook zo hoog?

AGE-411 schreef:
(quote)

Wat een kutlijst... (ik bedoel de volgorde. Eigenlijk krijg je zowat alles van alle andere lijsten)

Ja, er is het nodige mis met deze lijst. Dit is niet alleen mijn mening, maar ook die van kritische muziekkenners. Vorig jaar werd deze lijst door 10 miljoen mensen beluisterd inclusief ik zei de gek. Toch is de periode tussen kerst en oud en nieuw een nogal depri tijd en een beetje aangepaste muziek kan dus geen kwaad.

Raekwon the chef schreef:
Nothing Else Matters staat daar toch ook zo hoog?

Er was een tijd (1994 of was het 1996) dat One (V. Metallica) op 1 stond en dus officieus dus het beste nummer in de muziekwereld was volgens de nederlanders.
Iedereen weet natuurlijk dat "one" een schitterend nummer is maar het beste nummer ooit is "stairway to heaven" van Led Zeppelin of mogelijks ook "Child in time". (Vooral op die laatste kon ik me vroeger hees op schreeuwen en mee op zot doen (was toen 8 jaar en wist ik nog niet wat headbangen was dus deed ik maar wat als een dolle hond)

Ik verheug me al op wanneer jullie de top 200 binnenkomen.

AGE-411 schreef:
Iedereen weet natuurlijk dat "one" een schitterend nummer is maar het beste nummer ooit is "stairway to heaven" van Led Zeppelin of mogelijk ook "Child in time".

Ik wist dat niet hoor. Ik ken gelukkig ook heel veel mooiere.

Zou dat misschien een kwestie van smaak zijn?

Lukas schreef:
(quote)

Ik wist dat niet hoor. Ik ken gelukkig ook heel veel mooiere.

Zou dat misschien een kwestie van smaak zijn?

Als je het objectief zou bekijken zou dat toch allemaal weer een technisch verhaal worden,en laat dat maar aan de artiesten over

Overigens vind ik het wel terecht dat die 3 nummers algemeen als het beste beschouwd kunnen worden,zelfs de mensen die minder openminded zijn voor muziek geven vaak toe aan die nummers,zo was er bijvoorbeeld een kaapverdiaan die was opgegroeid met hiphop,luisterde bijna alleen maar Tupac etc,hij hoorde mijn muziek zoals Pink Floyd,en The Cure en noemde het rare muziek,maar toen ik hem One liet horen werd ie helemaal gek,die gast ging er gewoon helemaal los op en kocht later zelfs een plaat van hun,of Child in Time,toen ik nog heel jong was liet ik die aan me klas horen met allemaal rabo top 40ers,nou die waren positief verrast ( ) .
Stairway... en Child... hebben trouwens mijn smaak ook definitief veranderd,het heeft mijn ogen geopend(jeps een inkoppertje kom maar met de grappen )

Goedenavond! Jelle heeft Lowlands overleefd en ik het weekeinde

1920 - Roxette - The Look

Overbekend natuurlijk, en stiekem best leuk, Roxette. Toch geef ik de voorkeur aan andere hitjes (met name Fading Like a Flower en Wish I Could Fly). Wat een enge onzijdige stem zet zij in in het eerste couplet. Best wel eng eigenlijk, als je erover nadenkt. Krappe voldoende toch.

Stem Lukas: 5.5
Stem Jelle: 6

1919 - Rod Stewart - The Killing of George (Part I & II)

Wat een enorme positieve verrassing om deze luisteravond (bijna) mee te beginnen. Ik werd nog niet echt dolenthousiast bij de gedachte aan Rod Stewart (eigenlijk ken ik alleen Sailing en dat is helemaal niet zo slecht, maar toch), maar dit was gewoon echt best sterk. Een klassieker waardig. Kan niet anders zeggen.

Stem Lukas: 8
Stem Jelle: 7.5

1918 - Leen Jongewaard & André van den Heuvel - Op een mooie Pinksterdag

Ik ken Leen Jongewaard voor iemand van mijn generatie waarschijnlijk bovengemiddeld goed, want wij draaiden Ja Zuster, Nee Zuster vroeger helemaal grijs. Ik kan de liedjes uit de serie dan ook erg goed waarderen. Of dit ook uit die serie afkomstig is, weet ik niet (stond in elk geval niet op de dubbel cd), maar ik kan hier prima naar luisteren. Nederlandse pop van niveau.

Stem Lukas: 7.5
Stem Jelle: 5

1917 - Cliff Richard - Power to all our friends

NEEEEEEEEEE! Niet weer Cliff. Wegrenmodus gaat aan. Geen woorden meer aan vuil maken. Nogmaals: bah. Nou, vooruit dan: het is lang niet zijn ergste.

Stem Lukas: 3.5
Stem Jelle: 4

1916 - Robert Long - Iedereen doet 't

Ohohohohohoh, wat een vies liedje zeg. Kende dit nog niet, maar wel leuk om een keer te horen. Tekst is vermakelijk, muziek eerlijk gezegd wat minder, al zingt Long bepaald prettig.

Stem Lukas: 5.5
Stem Jelle: 5.5

1915. Everly Brothers - All I Have To Do Is Dream

Beetje erg traag, met erg flauwe stemmen en tekstenover de meeste dingen in de top2000 kan ik wel uitgesproken positief of negatief zijn, maar hier eigenlijk geeneen van beide, en juist daarom een laag cijfer. Hier een flinke discussie met LUkas over gehad, hij vond dat ik het in het tijdsbeeld moet plaatsen. En juist daarom geef ik het nog een 3, als het uit 2007 zou komen zou een 1 de enige juiste waardering zijn.

Cijfer Lukas: 7,5

1914. Hunters - Russian Spy And I

Leuk nummertje, maar was even met iets anders bezig, en lette half op. En ik herinner me er weinig meer van, toch een beetje vervliegende muziek dus, maar na de vorige zeker een verademing.

1913. Wild Cherry - Play That Funky Music

Ik mis het funky deel van de versie die ik laatst hoorde (geloof ik toch tenminste, maar ik kan niet meer vinden wat het is) een beetje, maar nog steeds een redelijk nummer, vermaak me hier zeker bij, wel goed swingend.

1912. Kiki Dee - I've Got The Music In Me

Ik heb hier de K-Otic associatie bij, maar dit bevalt me toch verrassend goed, niet dat het meteen een denderend nummer is, maar een voldoende kan ik hier wel aan kwijt

Cijfer Lukas: 4,5

1911. Barbra Streisand & Bryan Adams - I Finally Found Someone

Bij de namen waren Lukas en ik er al bang voor, en wat we vreesden bleek waarheid, -1 + -1 is echt -2, kan er los al niet zo goed tegen, maar dit brengt een einde aan de toch relatief leuke serie die ik had.

Cijfer Jelle: 1,5
Cijfer Lukas: 2,5

Lukas schreef:
1918 - Leen Jongewaard & André van den Heuvel - Op een mooie Pinksterdag

Ik vind dit wel een heel mooi ontroerend liedje,vooral dankzij de tekst brengen ze het zo dat het je wel moet raken,al ben ik dan geen vader.

tnf
The Scientist schreef:

1911. Barbra Streisand & Bryan Adams - I Finally Found Someone

Bij de namen waren Lukas en ik er al bang voor, en wat we vreesden bleek waarheid, -1 + -1 is echt -2, kan er los al niet zo goed tegen, maar dit brengt een einde aan de toch relatief leuke serie die ik had.

Cijfer Jelle: 1,5
Cijfer Lukas: 2,5

...en er bestaat ook nog een duet met Barbra Streisand & Celine Dion ('Tell him'). Aangezien dat een nummer 1-hit was, en het Radio 2-gehalte hoog ligt, is de kans groot dat je die ook nog tegen gaat komen.

Maak je borst maar nat.

Ik vind die 2,5 van Lukas nog redelijk hoog. Dit is een plaat om gillend bij weg te rennen als hij op de radio voorbij komt. Veel vreselijker kom je ze niet vaak tegen.

Misschien zou je hem nog een keer moeten beluisteren Lukas, gewoon om te zien of die 2,5 wel klopt.

Tribal Gathering schreef:
Ik vind die 2,5 van Lukas nog redelijk hoog. Dit is een plaat om gillend bij weg te rennen als hij op de radio voorbij komt. Veel vreselijker kom je ze niet vaak tegen.

Geloof me, ik ben reeds nóg ergere tegengekomen

Lukas schreef:
(quote)

Geloof me, ik ben reeds nóg ergere tegengekomen

Onze dappere helden Lukas en Jelle verkennen de meest verdorven gebieden op muziek,wij duimen voor jullie

Lukas schreef:

1920 - Roxette - The Look

. Wat een enge onzijdige stem zet zij in in het eerste couplet. Best wel eng eigenlijk, als je erover nadenkt. Krappe voldoende toch.

Dat couplet wordt gezongen door hem.

starbright boy schreef:
(quote)

Dat couplet wordt gezongen door hem.

Volgens mij valt hij in het tweede couplet pas bij. Dan zingt zij althans net zo door en hij lager, als ik het goed hoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:48 uur

geplaatst: vandaag om 10:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.