Muziek / Algemeen / Welk nummer moet er op jouw begrafenis en trouwdag gedraaid worden?
zoeken in:
0
geplaatst: 3 april 2006, 13:54 uur
Ben er nog niet helemaal uit.
Bij Street Spirit (fade out) van Radiohead heb ik zelf altijd het beeld in mijn hoofd van een soort van slagveld waar vele mensen zijn omgekomen maar dat op die grond er weer bloemen beginnen te groeien maar dan in een soort van vesneld tempo.. Maar of andere dat zullen delen?
Bij Street Spirit (fade out) van Radiohead heb ik zelf altijd het beeld in mijn hoofd van een soort van slagveld waar vele mensen zijn omgekomen maar dat op die grond er weer bloemen beginnen te groeien maar dan in een soort van vesneld tempo.. Maar of andere dat zullen delen?
0
geplaatst: 3 april 2006, 14:30 uur
Ik zou op mijn begrafenis Pink Floyd's 'The great gig in the sky', dan Anathema's 'Are You There?' en tot slot Sigur Ros 'Untitled 1' willen draaien... Als men dan niet huilt...
0
geplaatst: 3 april 2006, 18:08 uur
Werkt op een soort ironische en macabere toon waardoor waarschijnlijk iedereen zou gaan huilen:
Hefner - Don't Go
Juist omdat het best vrolijk is. Zou ook een goede keus zijn. Maar ik wil het toch liever wat subtieler
Hefner - Don't Go
Juist omdat het best vrolijk is. Zou ook een goede keus zijn. Maar ik wil het toch liever wat subtieler

0
geplaatst: 4 april 2006, 00:01 uur
Queens of the Stone Age - In My Head
Thin Lizzy - Dancing in the Moonlight
Thin Lizzy - Black Rose
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Eva Cassidy - I know you by heart
Nick Drake - Things behind the sun
Emiliana Torrini - Sunny Road
Jeff Buckley - Last Goodbye
Katie Melua - Just like heaven
Die bovenste drie sowieso, uit de andere liedjes maken ze maar een keuze
Thin Lizzy - Dancing in the Moonlight
Thin Lizzy - Black Rose
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Eva Cassidy - I know you by heart
Nick Drake - Things behind the sun
Emiliana Torrini - Sunny Road
Jeff Buckley - Last Goodbye
Katie Melua - Just like heaven
Die bovenste drie sowieso, uit de andere liedjes maken ze maar een keuze

0
geplaatst: 4 april 2006, 10:43 uur
Telegraph Road - Dire Straits
Don't wanna say goodbye - Raspberries
ga nog even verder nadenken...
Don't wanna say goodbye - Raspberries
ga nog even verder nadenken...

0
geplaatst: 4 april 2006, 12:58 uur
Antony and the Johnsons- I am a bird now of man is the baby
The Cure- Homesick
Moby- Why does my heart feel so bad
Velvet Underground- oh! Sweet nothin
Nico- These Days
Nick Cave- Right now I'm a roaming
Sophia- Fool
en misschien, dat is wel nog ironisch, maar zeer mooi, Today van Smashing Pumpkins
The Cure- Homesick
Moby- Why does my heart feel so bad
Velvet Underground- oh! Sweet nothin
Nico- These Days
Nick Cave- Right now I'm a roaming
Sophia- Fool
en misschien, dat is wel nog ironisch, maar zeer mooi, Today van Smashing Pumpkins
0
geplaatst: 4 april 2006, 13:49 uur
herman schreef:
Je weet dat dat nummer over zelfmoord gaat?
Je weet dat dat nummer over zelfmoord gaat?
Misschien heeft hij plannen in die richting.

0
geplaatst: 4 april 2006, 13:52 uur
Ach, het maakt niets uit. Het gaat er gewoon over dat je moet leven vandaag en niet morgen(Tomorrow's much too long), maar het heeft inderdaad wel iets levensmoe-achtig, zoals bijna alle smashing pumpkins liedjes zeker?
Lovecats van The Cure, gaat ook over een zelfmoordpact, maar voor de rest is het een zeer vrolijk liedje, dus hoeft die betekenis niet altijd.
Lovecats van The Cure, gaat ook over een zelfmoordpact, maar voor de rest is het een zeer vrolijk liedje, dus hoeft die betekenis niet altijd.
0
geplaatst: 4 april 2006, 15:09 uur
Ik heb weer een nieuwe: Ennico Morricone - Love Theme For Nata (uit Cinema Paradiso).
(zie de mensen nu al huilen...
)
Misschien ook wel Muse - Bliss Is toch wel mijn favoriete nummer of all time
(zie de mensen nu al huilen...
)Misschien ook wel Muse - Bliss Is toch wel mijn favoriete nummer of all time
0
geplaatst: 4 april 2006, 15:23 uur
Paranoid Android van Radiohead, ik ben wel benieuwd hoe de mensen gaan reageren op de harde uithalen. Verder hou ik er ook van als een rustig nummer niet eeuwig door blijft kwakkelen maar als mensen het lef hebben om nog wat opvallends te doen. Ook gelijk (hopelijk) tekenend voor mijn leven, opvallen en lef. Daarnaast zou ik nog wel A Day in the Life van The Beatles willen horen, gewoon als eerbetoon aan de beste band aller tijden en Sitting on the Dock of the Bay om kleur te geven aan mijn relaxte levensinstelling 

0
geplaatst: 4 april 2006, 21:44 uur
Alles of nooit van Youp van ´t Hek.
´Ja iedereen die eindigt in een eiken houten kist.
D´r zijn er amper zeven door wie je wordt gemist.´
´Ja iedereen die eindigt in een eiken houten kist.
D´r zijn er amper zeven door wie je wordt gemist.´
0
geplaatst: 8 april 2006, 22:25 uur
Old and Wise - Alan Parsons Project
Fragile - Sting
Four Seasons in One Day - Crowded House
Le Vent Nous Portera - Noir Desir
Ik krijg er al bijna zin in... (Oeps dat klinkt wel erg suicidaal, zo is het nou ook niet bedoeld
). Nee, ik wacht toch nog maar even af wat voor moois er de komende 70 jaar wordt gemaakt.
Fragile - Sting
Four Seasons in One Day - Crowded House
Le Vent Nous Portera - Noir Desir
Ik krijg er al bijna zin in... (Oeps dat klinkt wel erg suicidaal, zo is het nou ook niet bedoeld
). Nee, ik wacht toch nog maar even af wat voor moois er de komende 70 jaar wordt gemaakt.
0
geplaatst: 15 april 2006, 15:58 uur
Hoe dan ook Radiohead - How To Disappear Completely
Niet om overdreven dramatisch te gaan zitten doen, maar ik vind het gewoon 1 van de mooiste composities ooit gemaakt en past perfect op een begravenis. Misschien zou ''Pyramid Song'' geschikter zijn, omdat het een zelfde soort nummer is maar wel een hoopvollere boodschap over de dood bevat, dus die mogen ze dan wel ter compensatie erna draaien. Is natuurlijk ooit prachtig. Maar lang niet zo prachtig als How To Disappear. Nu we toch met Radiohead bezig zijn ''Motion Picture Soundtrack'' is ook erg geschikt vanwege de laatste zin ''I will see you in the next life''. Maar door de referentie aan wijn en slaappillen daarvoor misschien iets te dramatisch en misplaatst, ik ga namelijk heel oud worden en dan gelukkig sterven.
Nog een vrolijk liedje dan maar? (Vrolijk in de zin van: schijnbaar luchtig, troostend en hoopvol.) Dan denk ik aan Flaming Lips - Do You Realize??
Een prachtig nummer, met een wijze boodschap.
Bij de koffie en cake (de nummers hiervoor waren tijdens de dienst zelf) klinkt er trouwens een compilatiecd die ik speciaal voor de gelegenheid gemaakt heb met daarop veel Velvet Underground, Bob Dylan, Beatles, Beach Boys, Bowie, Belle & Sebastian, eels, Tom Waits, Nick Cave, R.E.M., Smiths, Jeff Buckley, Nick Drake, Rufus Wainwright, Nina Simone en nog veel meer moois. Daarna gaat iedereen naar een gezelliger ruimte, waar een van mijn vrienden dj is en er tot laat in de nacht wordt gedanst op Roxy Music, Talking Heads, Depeche Mode, Beck, dEUS, Strokes, Supergrass, Prince, Kraftwerk, Stooges, Stones, Ramones, Clash en New York Dolls. Dat wordt me een feestje!
Niet om overdreven dramatisch te gaan zitten doen, maar ik vind het gewoon 1 van de mooiste composities ooit gemaakt en past perfect op een begravenis. Misschien zou ''Pyramid Song'' geschikter zijn, omdat het een zelfde soort nummer is maar wel een hoopvollere boodschap over de dood bevat, dus die mogen ze dan wel ter compensatie erna draaien. Is natuurlijk ooit prachtig. Maar lang niet zo prachtig als How To Disappear. Nu we toch met Radiohead bezig zijn ''Motion Picture Soundtrack'' is ook erg geschikt vanwege de laatste zin ''I will see you in the next life''. Maar door de referentie aan wijn en slaappillen daarvoor misschien iets te dramatisch en misplaatst, ik ga namelijk heel oud worden en dan gelukkig sterven.
Nog een vrolijk liedje dan maar? (Vrolijk in de zin van: schijnbaar luchtig, troostend en hoopvol.) Dan denk ik aan Flaming Lips - Do You Realize??
Een prachtig nummer, met een wijze boodschap.
Bij de koffie en cake (de nummers hiervoor waren tijdens de dienst zelf) klinkt er trouwens een compilatiecd die ik speciaal voor de gelegenheid gemaakt heb met daarop veel Velvet Underground, Bob Dylan, Beatles, Beach Boys, Bowie, Belle & Sebastian, eels, Tom Waits, Nick Cave, R.E.M., Smiths, Jeff Buckley, Nick Drake, Rufus Wainwright, Nina Simone en nog veel meer moois. Daarna gaat iedereen naar een gezelliger ruimte, waar een van mijn vrienden dj is en er tot laat in de nacht wordt gedanst op Roxy Music, Talking Heads, Depeche Mode, Beck, dEUS, Strokes, Supergrass, Prince, Kraftwerk, Stooges, Stones, Ramones, Clash en New York Dolls. Dat wordt me een feestje!
0
geplaatst: 16 april 2006, 11:26 uur
Deze komen het eerst bij me op:
Bad / U2
Black / Pearl Jam
Hey / Pixies
Bad / U2
Black / Pearl Jam
Hey / Pixies
0
geplaatst: 18 april 2006, 14:50 uur
Sing me to sleep - The Smiths
Bury me deep in love - The Triffids
Unconditional Love - Cyndi Lauper
Bury me deep in love - The Triffids
Unconditional Love - Cyndi Lauper
0
geplaatst: 18 april 2006, 22:16 uur
Radiohead- Everything in its right place. (doe trouwens heel kid-a maar)
Sigur Ros- Vidrar vel til loftarasa (doe trouwens ook heel agaetis byrjun maar)
Ze mogen best ff de tijd nemen voor me.
Deze in ieder geval. Ik heb de neiging nog veel meer neer te zetten maar ik denk dat na deze nummers de boodschap wel duidelijk is.
Sigur Ros- Vidrar vel til loftarasa (doe trouwens ook heel agaetis byrjun maar)
Deze in ieder geval. Ik heb de neiging nog veel meer neer te zetten maar ik denk dat na deze nummers de boodschap wel duidelijk is.
0
DutchViking
geplaatst: 19 april 2006, 10:58 uur
Ik ga ook voor Killswitch Engage - A Bid Farewell. Of nee, anders Heal My Soul van Savatage, dat spreekt me meer aan.
0
geplaatst: 19 april 2006, 11:04 uur
Goodbye to All That van Marillion, nummer dat ik de laatste tijd veel draai en toch wel erg mooi is.
0
geplaatst: 27 april 2006, 20:44 uur
pimmus20 schreef:
dat je in ieder geval niet meer terugkomt?Ze mogen best ff de tijd nemen voor me.
0
lambf
geplaatst: 27 april 2006, 20:46 uur
Elegeion - The last moment
O zo moooi
(Terwijl ik normaal eigenlijk nooit naar dit soort muziek luister)
O zo moooi

(Terwijl ik normaal eigenlijk nooit naar dit soort muziek luister)
0
geplaatst: 28 april 2006, 01:28 uur
The Big Sleep van de Simple Minds lijkt me ook wel een toepasselijke.
0
geplaatst: 28 april 2006, 01:39 uur
0
geplaatst: 28 april 2006, 23:51 uur
ettettummu schreef:
(quote)
dat je in ieder geval niet meer terugkomt?dood is dood lijkt me
* denotes required fields.