MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer moet er op jouw begrafenis en trouwdag gedraaid worden?

zoeken in:
chocoloco
begrafenis: fiesta van the pogues! en dat zeallemaal een goeie pint zuipen, toep smoren en opgelucht ademhalen hahahaha

begrafenis: Jacques Brel - Voir Un Ami Pleurer
bruiloft: Prince - 1999

Begrafenis : Metallica - To Live Is To Die
Bruiloft : Is al 10 jaar achter de rug .En geen flauw idee wat er toen allemaal gedraait is. Van nederlandstalig geprul tot keiharde metal

neo
Spijtoptant schreef:
Op mijn begrafenis moet er muziek worden gedraaid die de nabestaanden willen horen. Aan hen de keus. Een begrafenis is een ritueel voor de nabestaanden, niet voor de overledene.

Een begrafenis is een herdenkingsplechtigheid van de overledene, die dus in het teken staat van die persoon, ter ere van.... En mag iedereen afscheid nemen van deze persoon. Door niet muziek te draaien die bij de persoon hoort, vind ik dat je gewoon walgelijk asociaal bezig bent. Dat is een ander verhaal als de overledene dat wel zo had gewild. Dan zou ik er niks tegen hebben of tenzij men totaal niet weet van wat voor muziek iemand hield.

Getrouwd ben ik al. Er werd toen Air van Bach gedraaid. Mocht ik overlijden dan laat ik op zeker Black van Pearl Jam draaien.

Dat moet zeker D|p 1.1 van William Basinski worden, al die mensen die na dik een half uur denken is het nou nog niet afgelopen

Begrafenis Jeff Buckley - Last Goodbye
Trouwen daar begin ik niet aan

thelion schreef:

Trouwen daar begin ik niet aan

groot gelijk

"ben u gelukkig getrouwd?"
"gelukkig niet!"

Spijtoptant
Op mijn begrafenis moet iedereen gewoon draaien wat hij/zij leuk vindt, maar als men mij een plezier wil doen: draai dan niets en enjoy the silence.

Op mijn trouw dag wordt er waarschijnlijk vanalles gedraaid wat ik niet mooi vind. Frans Bauer, Skihut en Caravals muziek. Miscshien iets van nirvana als het erg mee zit. Ik wil wel dat het een groot feest wordt en de meeste mensen feesten niet echt goed op bijv: Trout mask replica, Sister ray, tori amos etc.

Op mijn begrafenis:

Tori Amos - Happy Phantom

en

Beethoven's - 9e symphonie het 4e deel. (mijn favoriete muziek stuk allertijden)

korenbloem schreef:
Op mijn begrafenis:

Tori Amos - Happy Phantom

en

Beethoven's - 9e symphonie het 4e deel. (mijn favoriete muziek stuk allertijden)

Dat zou ik nou nooit doen, omdat ik het idee heb dat ik mijzelf dan op hetzelfde niveau zou willen plaatsen als dat van zo'n magistraal meesterwerk. Kortom: ik heb het idee dat het op zelfverheerlijking zou gaan lijken. Verder is de tekst van het stuk nou ook niet direct toepasselijk.

Begrafenis: voor mezelf Digging the grave- Faith no more
Ouders zullen wel iets van de Stones uitzoeken, liefst een up tempo nummer en drink op het zout van de aarde. Salt of the earth staat op Beggar's Banquet.

Als ik met het meisje ga trouwen, waar ik nu mee wil trouwen, dan vrees ik dat het Tokio Hotel op de trouwdag wordt

En m'n begrafenis, hmm, daar moet ik echt nog even goed over nadenken...

Op mijn begrafenis:

Madvillain - Shadows of Tomorrow

Ghettosocks - Comfortable Silence

Cunninlynguists - Never Know Why

Deze nummers moeten sowieso gedraaid worden. Nr 1 & 3 hebben prachtige teksten en nummer 2 daar zegt de titel al genoeg.

[Roel]
op mijn begrafenies: 2 dEUS nummers: right as rain
nothing really ends

Paalhaas schreef:
(quote)

(quote)

Dat zou ik nou nooit doen, omdat ik het idee heb dat ik mijzelf dan op hetzelfde niveau zou willen plaatsen als dat van zo'n magistraal meesterwerk. Kortom: ik heb het idee dat het op zelfverheerlijking zou gaan lijken. Verder is de tekst van het stuk nou ook niet direct toepasselijk.

Zo heb ik het nooit eerder bekeken. Ik vind het een prachtig nummer en wil dat graag delen met de mensen die mij dierbaar zijn.
Maar om je gerust te stellen het is geen vorm van zelf verheerlijking en ja, ik vind dat je mooie muziek mag vragen op je bergavenis. De enige dag in je leven wat helemaal om jouw draait ( )
Al hoewel ik denk en hoop dat het nog wel een tijd zal duren voor dat die dag komt, dus tijd zat en er zal vast wel meer muziek de reveu passeren die geschikter zal zijn.

O. ja Voor de geschikte tekst zie Happy Phantom.

Op mijn begrafenis: Northern Sky van Nick Drake
Op mijn trouwdag: iets vrolijk

Begrafenis: Frank Zappa - Yo Mama

Trouwdag: Zou het niet weten.

Begrafenis: Lang zal hij leven (traditional)

Trouwdag: The End - The Doors

Trouwdag: Nick Cave - Rock of Gibraltar

Begrafenis: Nick Cave - Your Funeral ... My Trial

thebyrds69
Begrafenis- Expecting To Fly ( Buffalo Springfield), of
Goin' Back ( The Byrds), of
The First Time Ever I Saw Your face ( Roberta Flack)

Trouwdag- When The Lovelight Start Shining Through His Eyes ( The Supremes)

Counting crows - round here
Porcupine tree - lazarus

Al slaan de teksten mischien niet direct op het verlies van een dierbare de melodien zijn geweldig mooi.

Trouwdag : Beverly Craven - Promise me ( achter de rug sinds 18-11-97)

Begravenis : Metallica - Fade To Black

Begrafenis: "One year of love" van Queen

Trouwdag: ???

Thijssie024
Trouwdag: (wie nooit zal komen) Hypnotized - Ani Difranco

Begrafenis: Carnival - Natalie Merchant

metronomy
Voor m'n begrafenis:

Duffy - Distant Dreamer
The Stone Roses - I Am The Ressurection
The Smiths - I Know It's Over
Oasis - All Around The World
The Beatles - A Day In The Life

maar waarschijnlijk stel ik gewoon een mixtape samen als ik het toch ergens een beetje voel aankomen

trouwdag:

- I Will Survive of Tougher Than The Rest

sterfdag:

- The Show Must Go On

Antonio
Dat ik ooit ga trouwen, dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar de dood daar ontkom ik niet aan

Momenteel is mijn absolute favoriet voor op mijn begrafenis het nummer 'CROSS THE GREEN MOUNTAIN van BOB DYLAN.

Wat een meesterwerk, niet normaal meer.

Zelfs die beelden op Paaseiland houden het niet droog bij dit nummer

Trouwen: Bruce Springsteen - Rosalita (Come Out Tonight)
Rouwen: Slint - Washer (degene die het dan droog houd krijgt een extra koekje)

Getrouwd ben ik al. Ik had een hele cassette met muziek gemaakt om te laten spelen in het gemeentehuis, ze kwamen alleen niet verder dan Air van Bach. Maar goed, dat is geen schande dacht ik zo.

Als ik naar de eeuwige jachtvelden ga dan wil ik in ieder geval dat Black van Pearl Jam wordt gedraaid. En mogelijk ook iets van Beethoven of Tsjaikovski. Ik heb (hopelijk) nog tijd om erover na te denken.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:10 uur

geplaatst: vandaag om 01:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.