MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Bands met één goed nummer

zoeken in:
Als je maar één nummer goed vind van een band komt het wellicht doordat je daarvan maar één nummer kent (meestal ééndagsvliegen).
"Wonderwall" als enige goede nummer van Oasis noemen kan ik evenwel niet serieus nemen, ze hebben meer en betere nummers uitgebracht.

Kan toch? Ik word een beetje moe van mensen, die quasi-snobistisch op de man gaan spelen, op het moment dat iemand aangeeft bepaalde muziek niet goed te vinden...

Hoezo snobistisch en op de man spelen? Lukas lijkt me een prima kerel en ik denk dat hij een goede smaak qua muziek heeft (hij is nota bene een van de weinige Throwing Muses liefhebbers op het forum). Ik had alleen het idee dat hij The The noemde omdat hij, net als zoveel mensen, eigenlijk alleen Uncertain Smile kent. Als hij echt alle andere nummers/albums slecht vind had ik dat niet verwacht maar is dat verder prima.

sq
LucM schreef:
Als je maar één nummer goed vind van een band komt het wellicht doordat je daarvan maar één nummer kent (meestal ééndagsvliegen).
"Wonderwall" als enige goede nummer van Oasis noemen kan ik evenwel niet serieus nemen, ze hebben meer en betere nummers uitgebracht.

Ik vind Wonderwall een nummer waar ik in kan opgaan als met maar weinig rocknumers, echt een anthem van de popmuziek. Maar voor al het andere dat ik ooit hoorde van Oasis (ik ken lang niet alles maar ik heb What´s the Story en ben bijvoorbeeld ook de laatste CD weer doorgeweest in de hoop op een klein wonder(wall): geen slechte popmuziek, maar niets dat me ook maar een beetje raakt.

Ik ben blij dat iemand me na dit lijstje nog een prima kerel vindt

Maar volgens mij is dit topic sowieso een gebed zonder eind. Natuurlijk ken ik niet al het werk van de bands die ik noem van voor tot achter. Ik ken er in de meeste gevallen een album of twee van die me op een nummer na niet direct aanspraken. Daarom luister ik dus alleen dat nummer, en de rest niet. Dat soort artiesten noemt iedereen hier logischerwijs, want mensen verdiepen zich doorgaans echt in artiesten als ze meer dan een nummer de moeite waard vinden. Het zal best zo zijn dat er een artiest tussenstaat die ik mogelijkerwijs beter zou waarderen als ik het vaker luister of er meer albums van ken. Maar dat geldt denk ik voor iedereen die hier post, waardoor je dus over het algemeen in eindeloze discussies verzandt

Father McKenzie
Ik hou enorm van de song "Silent Lucidity" van Queensrÿche.
Dàt nummer klinkt me ontzettend Floydiaans, nèt daarom hou ik van dat wat mystieke nummer.

Voor de rest vind ik de muziek van die band quasi onbeluisterbaar, mij ligt dat zwaar op de maag, het is absoluut mijn ding niet.
Elk zijne meug dus.

johannesA
Sonic Youth - Teenage Riot.

Fantastisch nummer, de rest van SY is helaas niet aan mij besteed.

dix
marillion - assassing

Howard Jones - Hide and Seek

Lou Reed - Beautiful day

Kos
Queen - Under Pressure

johannesA schreef:

Bij mij is 't meer andersom

vin13 schreef:
Lou Reed - Beautiful day

Bedoel je Perfect Day? Of heb je het hier over een wel heeeeel onbekend nummer van Lou Reed?

Built to Spill - Randy Described Eternity

Whitesnake - Here I go Again

dix
reptile71 schreef:
(quote)

Bedoel je Perfect Day? Of heb je het hier over een wel heeeeel onbekend nummer van Lou Reed?

Lou 2 wellicht ?
of U Reed ?

Father McKenzie
johannesA schreef:

Aan mij ook niet, dan zijn we al met 2, haha!

Father McKenzie
Al sta ik hier héél alleen mee... dan is het maar zo. Ik kocht een verzamelaar van die gasten van Love Will Tear Us Apart, zelfs hun naam wil me nu niet te binnenschieten.

Ik vond helaas geen 2de song die ik kon uitzitten, vreselijk vind ik hun muziek.

Maar Love Will Tear Us Apart, dat ik eerder al kende door Paul Young's cover, daar hou ik wel van.

Oef... Hun naam schiet me ineens te binnen; Joy Division. Kijk, zo staat er toch iets van hun in mijn rek, maar de plaat blijft gloednieuw, het is echt niet mijn ding, het zij zo, je kunt niet van alles, of van iedereen houden.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:35 uur

geplaatst: vandaag om 12:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.