Muziek / Algemeen / Bands met één goed nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 6 oktober 2007, 23:22 uur
levenvergeten schreef:
George Baker Selection - Little Green Bag
Je gaat me niet zeggen dat je Una Paloma Blanca niet goed vindt toch? George Baker Selection - Little Green Bag

DutchViking schreef:
Talk Talk - Such a Shame
Talk Talk - Such a Shame

Ik heb ooit vroeger gedacht dat Radiohead een eendagsvlieg was met maar één goed nummer dat een hitje was, namelijk Creep. Als ik hiervoor de electrische stoel zou krijgen zou ik het nog begrijpen ook. Hoe fout kun je zijn...

0
geplaatst: 7 oktober 2007, 17:30 uur
DutchViking schreef:
Nou freitzen, ik vind het knap van je dat jij feilloos kunt oordelen over mijn kennis van het repertoire van Talk Talk. Mijn pa is in tegenstelling tot ikzelf een grote fan en heeft de vijf studio-albums van Talk Talk allemaal op lp. Ik heb ze allemaal meerdere malen (zij het soms noodgedwongen
) beluisterd, dus ik weet waarover ik praat.
(quote)
Nou freitzen, ik vind het knap van je dat jij feilloos kunt oordelen over mijn kennis van het repertoire van Talk Talk. Mijn pa is in tegenstelling tot ikzelf een grote fan en heeft de vijf studio-albums van Talk Talk allemaal op lp. Ik heb ze allemaal meerdere malen (zij het soms noodgedwongen
) beluisterd, dus ik weet waarover ik praat. Dan houd ik mijn

Had zelfs gekeken of je gestemd had op de albums, dus ik vond dat ik me wel aan zo'n uitspraak kon wagen.
En uiteraard ben ik niet feilloos, gelukkig niet zeg 
0
geplaatst: 13 oktober 2007, 20:55 uur
Beetje een rare topic, ok er zijn honderden 'one hit wonders' maar wat sommige hier opnoemen is toch wel raar. Hoe kan je nu van een artiest met meerdere uitstekende nummers nu zeggen ik vind alleen dat nummer goed
, zoals paranoid van black sabbath ok het is hun bekendste maar dan moet je er toch nog goed vinden van ozzy & co of i can't help falling in love van Elvis. Dit is dus de man met meer als 1000 nummers op zijn actief, waaronder veel covers ok maar hoe kan je uit 1000 nummers zeggen dat je alleen i can't help.....goed vind.
, zoals paranoid van black sabbath ok het is hun bekendste maar dan moet je er toch nog goed vinden van ozzy & co of i can't help falling in love van Elvis. Dit is dus de man met meer als 1000 nummers op zijn actief, waaronder veel covers ok maar hoe kan je uit 1000 nummers zeggen dat je alleen i can't help.....goed vind.
0
Spijtoptant
geplaatst: 13 oktober 2007, 21:11 uur
Robin V schreef:
Beetje een rare topic, ok er zijn honderden 'one hit wonders' maar wat sommige hier opnoemen is toch wel raar. Hoe kan je nu van een artiest met meerdere uitstekende nummers nu zeggen ik vind alleen dat nummer goed.
Beetje een rare topic, ok er zijn honderden 'one hit wonders' maar wat sommige hier opnoemen is toch wel raar. Hoe kan je nu van een artiest met meerdere uitstekende nummers nu zeggen ik vind alleen dat nummer goed.
Dat is net zo makkelijk als van een artiest met één uitstekend nummer zeggen dat je veel meer werk van die artiest goed vind?
0
geplaatst: 15 oktober 2007, 00:16 uur
Robin V schreef:
Beetje een rare topic, ok er zijn honderden 'one hit wonders' maar wat sommige hier opnoemen is toch wel raar. Hoe kan je nu van een artiest met meerdere uitstekende nummers nu zeggen ik vind alleen dat nummer goed
, zoals paranoid van black sabbath ok het is hun bekendste maar dan moet je er toch nog goed vinden van ozzy & co of i can't help falling in love van Elvis. Dit is dus de man met meer als 1000 nummers op zijn actief, waaronder veel covers ok maar hoe kan je uit 1000 nummers zeggen dat je alleen i can't help.....goed vind.Er is een verschil tussen (heel) goed en wel aardig

0
geplaatst: 15 oktober 2007, 00:24 uur
0
geplaatst: 28 oktober 2007, 15:25 uur
musicfriek schreef:
Duran Duran - Ordinary World, de rest vind ik echt crap.
Duran Duran - Ordinary World, de rest vind ik echt crap.
en save a prayer dan? ook ok
0
geplaatst: 28 oktober 2007, 15:27 uur
Spijtoptant schreef:
Blof - Een mooie dag.
Blof - Een mooie dag.
helemaal mee eens
de rest vind ik marteling, maar dit nummer zit goed in elkaar.
0
geplaatst: 28 oktober 2007, 16:06 uur
Er zijn genoeg bands waarvan ik maar 1 nummer ken, en dat kan dan toevallig een goed nummer zijn, maar dat wordt hier niet bedoeld denk ik. Ook kan ik genoeg bands opnoemen waarvan ik eigenlijk alles slecht vind, op 1 nummer na dat niet goed is, maar er nog net mee doorkan (No Doubt met Just A Girl bijvoorbeeld).
Duran Duran met Ordinary World las ik hier ergens, kan ik me wel in vinden.
Na enig nadenken kom ik tot het volgende lijstje:
Bjork - Army of Me
Caesar - Horrorscope
Robbie Williams - Road to Mandalay
Interpol - Narc
Duran Duran met Ordinary World las ik hier ergens, kan ik me wel in vinden.
Na enig nadenken kom ik tot het volgende lijstje:
Bjork - Army of Me
Caesar - Horrorscope
Robbie Williams - Road to Mandalay
Interpol - Narc
0
Spijtoptant
geplaatst: 28 oktober 2007, 16:48 uur
The Rolling Stones.
Hun hele oeuvre doet me geen bal, behalve het geniale 'Sympathy for the Devil'.
Niet dat de rest allemaal slecht is, er zitten wel wat 'leuke liedjes' bij, maar allemaal zwaar in de schaduw van bovengenoemd pareltje.
Niet dat de rest allemaal slecht is, er zitten wel wat 'leuke liedjes' bij, maar allemaal zwaar in de schaduw van bovengenoemd pareltje.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 29 oktober 2007, 04:33 uur
Robin V schreef:
, zoals paranoid van black sabbath ok het is hun bekendste maar dan moet je er toch nog goed vinden van ozzy & co of i can't help falling in love van Elvis. Dit is dus de man met meer als 1000 nummers op zijn actief, waaronder veel covers ok maar hoe kan je uit 1000 nummers zeggen dat je alleen i can't help.....goed vind.Ik zou ook kiezen voor een topic One Hit Wonders, er zijn immers echt artiesten die op slechts 1 grote hit hun hele verdere leven verder teren en alle televisiestations afschuimen om hun oude hitje nog eens te spelen.
Zo zag ik niet lang geleden nogmaals Percy Sledge zijn When A Man Loves A Woman brengen...
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 29 oktober 2007, 04:36 uur
Spijtoptant schreef:
The Rolling Stones.
The Rolling Stones.
Di slaat werkelijk nu eens nergens op!
Je kunt de Stones verwijten dat ze véél te lang doorgaan en je kunt met recht vertellen dat hun allerbeste peridode al eeuwen geleden is, en dat ze dus al zéér lang teren op hun oude successen, maar enkel Sympathy for the Devil als 1 goed nummer opnoemen is een beetje lasterend, toch ?
Nooit gehoord van Paint it Black, Jumin' Jack Flash, Honky Tonk Woman ?
En dan noem ik er losweg maar enkele uit hun topperiode op, er zijn er natuurlijk véél meer.
Jammer dat sommigen dit topic gewoon gebruiken om hun aversie tegenover bands hiervoor uit te spreken.
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 11:29 uur
EVANSHEWSON schreef:
Zo zag ik niet lang geleden nogmaals Percy Sledge zijn When A Man Loves A Woman brengen...
My Special Prayer was ook een grote hit (nummer 1 in Nederland), net als het fantastische Take Time to Know Her.
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 12:28 uur
Titmeister schreef:
Iedereen kent het: bands waarvan je één nummer echt geweldig vindt, maar waarvan de rest je niet kan bekoren.
Iedereen kent het: bands waarvan je één nummer echt geweldig vindt, maar waarvan de rest je niet kan bekoren.
Zo staat het in de eerste post. Laat iedereen dus lekker zeggen wat hij vindt, dan hebben we iets om over te discussieren, je erover te verbazen, de ander nog eventueel tips te geven...
En maak desnoods een ander topic over alléén de echte, gerespecteerde one-hit wonders. Maar dan ben je snel klaar lijkt mij.
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 14:16 uur
Robin V schreef:
, zoals paranoid van black sabbath ok het is hun bekendste maar dan moet je er toch nog goed vinden van ozzy & co of i can't help falling in love van Elvis. Dit is dus de man met meer als 1000 nummers op zijn actief, waaronder veel covers ok maar hoe kan je uit 1000 nummers zeggen dat je alleen i can't help.....goed vind.Wat is daar raar aan? Gewoon persoonlijke mening toch? Of bepaal jij welke artiest veel goede nummers heeft en wie niet? Verder gaat het hier specifiek niet om one-hit-wonders, zoals freitzen ook aangeeft...
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 14:58 uur
Don Henley - Boys Of Summer
Ik heb al zijn solo werk doorgeploegd om te kijken of er nog zo'n diamandje tussen zat, maar helaas .......... De konklusie is duidelijk: Het is de invloed van mede-komponist / co-producer en kamerbreed aanwezige gitarist Mike Cambell
die het nummer zo geweldig maakt voor mij. Als ik ooit een CD met een vet budget op te nemen heb, mag ome Mike 'm produceren 
Ik heb al zijn solo werk doorgeploegd om te kijken of er nog zo'n diamandje tussen zat, maar helaas .......... De konklusie is duidelijk: Het is de invloed van mede-komponist / co-producer en kamerbreed aanwezige gitarist Mike Cambell
die het nummer zo geweldig maakt voor mij. Als ik ooit een CD met een vet budget op te nemen heb, mag ome Mike 'm produceren 
0
Spijtoptant
geplaatst: 31 oktober 2007, 00:17 uur
EVANSHEWSON schreef:
[
Nooit gehoord van Paint it Black, Jumin' Jack Flash, Honky Tonk Woman ?.
[
Nooit gehoord van Paint it Black, Jumin' Jack Flash, Honky Tonk Woman ?.
Zeker wel, doet me eigenlijk heel weinig. Moet ik dat verplicht goed vinden?
The Stones liggen me gewoon niet zo, wees blij dat ik nog één nummer van ze erg goed vind. Dat geeft ze toch in mijn oren bestaansrecht.
Van de meeste bands vind ik nul nummers goed.
Ik heb nog gedacht om het maar niet te posten, maar ja, dit topic is er toch voor bedoeld, en het was geen poging tot provoceren of 'apart' doen.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 31 oktober 2007, 18:07 uur
Spijtoptant schreef:
The Stones liggen me gewoon niet zo, wees blij dat ik nog één nummer van ze erg goed vind. Dat geeft ze toch in mijn oren bestaansrecht.
Ik heb nog gedacht om het maar niet te posten, maar ja, dit topic is er toch voor bedoeld, en het was geen poging tot provoceren of 'apart' doen.
(quote)
Dat sommigen totaal geen muzikale smaak hebben, dat is hun probleem, daar word ik gelukkig niet minder vrolijk van haha!

Keep on rocking, màn!
En nu ga ik eens luisteren naar Trojan Horse van Luv, ook gewèldig slechte smaak, en ongetwijfeld ook voor sommigen een "guilty pleasure", maar het plaatje maakt me keer op keer gewoon vrolijk, nou moe ?
0
chocoloco
geplaatst: 31 oktober 2007, 18:20 uur
stockholm van the new fast automatic daffodils! verder ken ik weinig van deze groep, buiten dit heerlijke nummer. dit in mijn mp 3 als ik in 't laarbeekbos ga joggen en ik vlieg als een heks op bezemsteel tussen de bomen door
0
Spijtoptant
geplaatst: 2 november 2007, 18:58 uur
EVANSHEWSON schreef:
Dat sommigen totaal geen muzikale smaak hebben, dat is hun probleem, daar word ik gelukkig niet minder vrolijk van haha!

Keep on rocking, màn!
En nu ga ik eens luisteren naar Trojan Horse van Luv, ook gewèldig slechte smaak, en ongetwijfeld ook voor sommigen een "guilty pleasure", maar het plaatje maakt me keer op keer gewoon vrolijk, nou moe ?
(quote)

Keep on rocking, màn!
Van Luv' is mijn favoriet 'Casanova'.
0
geplaatst: 2 november 2007, 19:25 uur
AC/DC - Whole lotta Rossie
Maar mss keer ik hier later nog op terug...
Maar mss keer ik hier later nog op terug...
0
geplaatst: 2 november 2007, 23:47 uur
Oasis- Wonderwall
Ik heb er heel lang over gedaan om toe te kunnen geven dat dat een geniaal nummer is. Verder kan deze band mij volledig gestolen worden.
Ik heb er heel lang over gedaan om toe te kunnen geven dat dat een geniaal nummer is. Verder kan deze band mij volledig gestolen worden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 december 2007, 09:47 uur
getriggerd door de "Het Beste Van..." van vandaag
dEUS - Suds & soda
dEUS - Suds & soda
0
geplaatst: 18 november 2008, 16:56 uur
Nu nog rap even posten, misschien is het vrijdag te laat:
Guns N' Roses - November Rain
De andere troep moet ik echt niet, weet niet hoe het komt. Verzoeningspogingen leverden tot nu toe niets op.
Guns N' Roses - November Rain
De andere troep moet ik echt niet, weet niet hoe het komt. Verzoeningspogingen leverden tot nu toe niets op.
0
geplaatst: 18 november 2008, 17:10 uur
Ted Nugent - Stranglehold
Roger Glover - Love Is All
Foreigner - I've Been Waiting For A Girl Like You
Chicago - If You Leave Me Now
Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light
Frank Zappa - I Have Been In You
The Cult - She Sells Sanctuary
New Order - Blue Monday
Dio - Holy Diver
Het komt er bij alle genoemde bands/artiesten op neer dat hun andere nummers mij niet zo veel aanspreken als het nummer dat ik genoemd heb. Misschien (herbe)luister ik nog wel de albums waar de nummers opstaan. Dit zijn in ieder geval de nummers die het eerst in mij opkwamen toen ik door mijn muziekbibliotheek heenscrollde.
Roger Glover - Love Is All
Foreigner - I've Been Waiting For A Girl Like You
Chicago - If You Leave Me Now
Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light
Frank Zappa - I Have Been In You
The Cult - She Sells Sanctuary
New Order - Blue Monday
Dio - Holy Diver
Het komt er bij alle genoemde bands/artiesten op neer dat hun andere nummers mij niet zo veel aanspreken als het nummer dat ik genoemd heb. Misschien (herbe)luister ik nog wel de albums waar de nummers opstaan. Dit zijn in ieder geval de nummers die het eerst in mij opkwamen toen ik door mijn muziekbibliotheek heenscrollde.
0
geplaatst: 18 november 2008, 17:19 uur
En Rainbow in the dark ?
Geef Holy Diver (het album) nog maar eens een luisterbeurt, je zal dan wel zien

* denotes required fields.