MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Bands met één goed nummer

zoeken in:
Stijn_Slayer
Voordat ik aangevallen wordt, ik heb het niet over goed/slecht maar slechts mijn persoonlijke smaak.

Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama
Dio - Rainbow in the Dark
The Gun - Race with the Devil
Naphobia - As Ancients Evolve
The Troggs - Wild Thing (al vind ik die niet mega goed)
Keith Richards - Struggle
The Beatles - Blackbird

Stijn_Slayer schreef:

(zie het bericht boven het jouwe)

Stijn_Slayer schreef:
Voordat ik aangevallen wordt, ik heb het niet over goed/slecht maar slechts mijn persoonlijke smaak.

The Beatles - Blackbird

Dan moet ik je toch echt "aanvallen"
The Beatles hebben echt wel meer goede nummers
Dat ik er überhaupt op in ga xD

khonnor
djeffibrelich schreef:
goo goo dolls - iris

effe die kotssmiley zoeken....

khonnor
Stijn_Slayer schreef:

The Beatles - Blackbird

ik begrijp echt niet hoe je van een groep die honderden nummers op hun actief hebben staan met recht en reden kan zeggen dat je maar één nummer echt goed vindt. ik veronderstel dus dat je alle albums van the beatles minstens één keer beluisterd hebt?

Emerson, Lake And Palmer - Lucky Man

khonnor schreef:
(quote)

ik begrijp echt niet hoe je van een groep die honderden nummers op hun actief hebben staan met recht en reden kan zeggen dat je maar één nummer echt goed vindt. ik veronderstel dus dat je alle albums van the beatles minstens één keer beluisterd hebt?

Waarom niet? Omdat de Beatles worden beschouwd als de beste band ooit? Bovendien hoef je toch niet alle nummers van een band te kennen om vast te stellen dat je er maar één nummer goed van vind? Als je van bv. 30 nummers er maar één goed vindt, waarom zou je dan de overige 200 nummers van die band gaan luisteren?

Stijn_Slayer
khonnor schreef:
(quote)

Ik ben redelijk bekend met het werk van The Beatles ja, mijn vader draait het veel en ook bij vrienden hoor ik het vaak. Heb het zelf ook meerdere malen geprobeerd maar het is mijn ding gewoon niet. Nummers als Blackbird en In My Life vind ik op zich nog wel oke, maar dingen als pakweg Sgt. Peppers.., Lucy in the Sky.., Drive my Car, Yellow Submarine en Hey Jude vind ik gewoon niks aan. Om eerlijk te zijn zelfs strontvervelend.

Maar laat ik vooropstellen dat ik The Beatles absoluut geen slechte band vind, ik vind het gewoon niet zo leuk. Vaak vind ik de nummers overigens wel een stuk leuker als andere artiesten ze uitvoeren, o.a. die stemmen van The Beatles zijn het voor mij gewoon niet.

Stijn_Slayer schreef:

The Beatles - Blackbird

The Troggs hadden `n nummer 1 hit met With A Girl Like You .
En I Can`t Control Myself bereikte een 7 de plaats .
Bepaald geen 1 dagsvlieg .

dix
khonnor schreef:
(quote)

ach ja, typisch gevalletje van kathedraalzeiken.

Titmeister schreef:
Iedereen kent het: bands waarvan je één nummer echt geweldig vindt, maar waarvan de rest je niet kan bekoren. Daarvoor dit topic om eens te kijken en wellicht nog mooi werk te herontdekken.

Mijne zijn o.a.:

The Animals - The House of the Rising Sun
Band of Horses - The Funeral
Caesars Palace - Jerk It Out
Cockney Rebel - Sebastian
Elvis Presley - Can't Help Falling in Love
Gilbert Becaud - Nathalie
The Liarbirds - A House in Mexico
The Lovin' Spoonful - Summer in the City
Neil Diamond - Girl, You'll Be A Woman Soon
O.M.D. - Maid of Orleans
Ram Jam - Black Betty
Roger Sanchez - Another Chance
Snowy White - Bird of Paradise
Soundgarden - Black Hole Sun
Steve Vai - For the Love of God
Steve Miller Band - Winter Time
Stiltskin - Inside
Todd Rundgren - Can We Still Be Friends?
The Zombies - Time of the Season

Alleen met Ram Jam ben ik het eens. Met The Animals, Cockney Rebel, Elvis Presley, OMD, Snowy White, Soundgarden, Steve Vai, Steve Miller, ben ik het niet met je eens. Al die andere bands/artiesten ken ik niet genoeg om daar een eerlijk oordeel over te vellen.
Soundgarden is echt een wereld band. Vai is een hele goede gitarist.

Mel & Kim met Respectable. Ik denk niet dat je het nummer moet overwaarderen maar het bleef toch in je kop zitten.

Casartelli (moderator)
Sting [solo] - Russians

geen band, maar een solo-artiest lijkt me ook wel in de geest van dit topic

Wat een onzintopic. Bands met slechts 1 'goed' nummer bestaan niet. Tenzij ze misschien 1 nummer hebben gemaakt. Vrijwel alle gevallen hierboven lijken me getuigen van onwetendheid. De meeste nummers hierboven behoren tot het bekendste werk van de betreffende band. Dan lijkt het mij dat de luisteraar dit nummer zo veel vaker heeft gehoord dan andere nummers van deze band, en daarom gaat geloven dat dit nummer belangrijker, dan wel beter is. Maargoed, zo zitten jullie natuurlijk niet in elkaar, want hits zijn natuurlijk niet per definitie het beste nummer.

Uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak, maargoed.

Uiteraard is het allemaal onzin. Dat je dat nog serieus gaat uitleggen, Paap... hahaha...

Paap, snob niet zo!

Coldplay - Don't Panic
Kaiser Chiefs - I Predict a Riot
Zero 7 - In the Waiting Line

Kim Wilde - Cambodia
The Romantics - Talking in Your Sleep
Cranes - Watersong
Idlewild - You Held the World in Your Arms
A Perfect Circle - The Noose
The Buoys - Give Up Your Guns
Duels - What We Did Wrong
The The - Uncertain Smile (ja, sorry)
Spooks - Things I've Seen
Sixpence None the Richer - Kiss Me

Lukas schreef:
Cranes - Watersong
Ken je het album 'Forever' wel dan?

What I Like About You van The Romantics??
Misschien zelfs nog beter dan Talking In Your Sleep.

reptile71 schreef:
(quote)
Ken je het album 'Forever' wel dan?

Ja, ik vind de twee studio-albums die ik ken nogal flets, maar dit nummer klinkt me wél heel bijzonder in de oren.

dix
Lukas schreef:

The The - Uncertain Smile (ja, sorry)

Ook wat gechargeerd. The The is zeker overschat bij sommigen ... maar dat ie maar één goed nummer op het repetoire heeft ... en dan toch niet deze.

Wel een leuk topic dit.. post je een lijstje, krijg je uiteraard van alle kanten commentaar

dix
commentaar ? nee hoor, ik probeer je de ogen te openen

Dat werkt op dit tijdstip nogal averechts... welterusten

dix
Check 'het beste van...' als je wakker wordt ...

The The is zeker overschat bij sommigen...

Overschat?

Valt me toch tegen van Lukas. Als je zegt "The The heeft één nummer dat duidelijk boven de rest uit steekt" kan ik dat nog begrijpen, hoewel ik het er totaal niet mee eens ben. Maar om ze (of eigenlijk hem) in dit topic te noemen als band met slechts één goed nummer, daar sta ik toch van te kijken. Dus Heartland, This Is the Day, Armageddon Days Are Here Again, etc. vind je allemaal niets?

Lukas schreef:

A Perfect Circle - The Noose

Foei!

En nu heeeeeeeel rap het album Mer de Moms of Thirteenth Step luisteren!

sq
Stijn_Slayer schreef:

merkwaardigerwijs is the Troggs een van de weinige 60´s bands waarvan ik bijna alles goed vind. Wild Thing dan misschien nog als een van de mindere. YouTube - The Troggs - Love Is All Around

Oasis - Wonderwall

had ik hier al zien staan en daar ben ik het zeer mee eens.

Strangeways schreef:
(quote)

Overschat?

Valt me toch tegen van Lukas. Als je zegt "The The heeft één nummer dat duidelijk boven de rest uit steekt" kan ik dat nog begrijpen, hoewel ik het er totaal niet mee eens ben. Maar om ze (of eigenlijk hem) in dit topic te noemen als band met slechts één goed nummer, daar sta ik toch van te kijken. Dus Heartland, This Is the Day, Armageddon Days Are Here Again, etc. vind je allemaal niets?

Kan toch? Ik word een beetje moe van mensen, die quasi-snobistisch op de man gaan spelen, op het moment dat iemand aangeeft bepaalde muziek niet goed te vinden...

Gast
geplaatst: vandaag om 17:31 uur

geplaatst: vandaag om 17:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.