Muziek / Algemeen / Bands met één goed nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2007, 18:37 uur
Pfff, laat iemand even zijn eigen mening hebben zeg. Legendes zijn niet onaantastbaar.
0
geplaatst: 3 oktober 2007, 21:23 uur
deric raven schreef:
Babylon Zoo - Spaceman
Babylon Zoo - Spaceman
Animal Army was ook een erg toffe single. Nummer 1 ook in Engeland, dus er zijn er meer die dat vinden/vonden.

Ik vind het verder een erg lastige vraag...
Shivaree - Goodbye Moon is de enige die ik kan bedenken.
0
DutchViking
geplaatst: 3 oktober 2007, 21:30 uur
The Outfield - Your Love
Oasis - Don't Look Back in Anger
Talk Talk - Such a Shame
Alphaville - Forever Young
Phil Collins - In the Air Tonight
Oasis - Don't Look Back in Anger
Talk Talk - Such a Shame
Alphaville - Forever Young
Phil Collins - In the Air Tonight
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 oktober 2007, 09:06 uur
Na in eerste instantie niks te hebben kunnen bedenken, na al mijn stemmen van 0.5* tot 2.0* door te zijn gelopen nog steeds niks kunnen bedenken... vanmorgen schoot er ineens een door mijn hoofd.
Bruce Springsteen - The rising
Bruce Springsteen - The rising
0
geplaatst: 4 oktober 2007, 10:02 uur
0
DutchViking
geplaatst: 4 oktober 2007, 10:14 uur
Justinx schreef:
En This Love Affair dan??
(quote)
En This Love Affair dan??

Mwa, Your Love springt er voor mij op alle punten bovenuit. Ik vind het overgrote deel van hun andere nummers - zoals ook het bijzonder diepzinnige This Love Affair (kijk alleen al eens naar die titel
) - niet zozeer slecht, maar The Outfield is voor mij typisch een geval van: twee, drie keer luisteren en dan heb ik genoeg.
0
geplaatst: 4 oktober 2007, 10:21 uur
Cutting Crew - I Just Died In Your Arms Tonight
Then Jerico - The Motive
Then Jerico - The Motive
0
geplaatst: 4 oktober 2007, 16:13 uur
DutchViking schreef:
Mwa, Your Love springt er voor mij op alle punten bovenuit. Ik vind het overgrote deel van hun andere nummers - zoals ook het bijzonder diepzinnige This Love Affair (kijk alleen al eens naar die titel
) - niet zozeer slecht, maar The Outfield is voor mij typisch een geval van: twee, drie keer luisteren en dan heb ik genoeg.
(quote)
) - niet zozeer slecht, maar The Outfield is voor mij typisch een geval van: twee, drie keer luisteren en dan heb ik genoeg.Ja, heb je inderdaad wel gelijk in

0
geplaatst: 4 oktober 2007, 19:27 uur
EVANSHEWSON schreef:
Je vergeet misschien Calling Occupants ???
(quote)
Je vergeet misschien Calling Occupants ???
Nee hoor, persoonlijk vind ik dit het enige goede nummer van de band.

0
geplaatst: 4 oktober 2007, 19:43 uur
De Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt
Of eigenlijk, goed is een groot woord. Deze was nog eniszins aan te horen en was wel grappig door zijn onzinnigheid. Alles wat ze daarna hebben uitgebracht was pure crap.
Of eigenlijk, goed is een groot woord. Deze was nog eniszins aan te horen en was wel grappig door zijn onzinnigheid. Alles wat ze daarna hebben uitgebracht was pure crap.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 15:00 uur
Cygnus schreef:
De meeste posts hierboven getuigen vooral van te weinig kennis van de genoemde band(s) bij de betreffende user.
De meeste posts hierboven getuigen vooral van te weinig kennis van de genoemde band(s) bij de betreffende user.
Dat is onzin natuurlijk. Van alle bands die ik gepost heb ken ik minimaal een aantal nummers tot een aantal albums... maar dat had ik wel een beetje verwacht, als je 'goede' bands noemt, dan krijg je allemaal verontwaardigde reacties, waardoor iedereen alleen nog maar de erkende one-hit-wonders opnoemt... Als jullie dan echt zo verontwaardigd zijn dat ik van jullie favoriete bands maar één nummer goed vind, laat mij dan weten welk essentieel werk, dat ik eventueel niet ken, ik moet gaan beluisteren...
0
max en joep
geplaatst: 5 oktober 2007, 15:20 uur
radiohead
en zelfs 1 nummer bedenken vind ik al erg moeilijk
en zelfs 1 nummer bedenken vind ik al erg moeilijk
0
geplaatst: 6 oktober 2007, 13:58 uur
Genesis schreef:
Black Sabbath- Paranoid
Black Sabbath- Paranoid
Ik zat gisteren nog zo te denken: de band met de meeste goede nummers moet dan toch wel black sabbath zijn, alhoewel ze te veel verspreid zijn over al hun albums en daardoor die albums lagere scores krijgen.
En met goede nummers bedoel ik legendariche nummers van wereldformaat.
Luister maar eens naar een album als bijvoorbeeld Master of reality, waar into the void gewoon alles weg blaast uit die periode wat ooit al geschreven is.
En hun eerste album staat vol met goede nummers.

0
geplaatst: 6 oktober 2007, 15:02 uur
DutchViking schreef:
Talk Talk - Such a Shame
Talk Talk - Such a Shame
Cygnus schreef:

Ikzelf ga overigens voor Sirenia met Meridian. Weet eigenlijk niet een band te verzinnen die op de radio gedraaid wordt, dus dan maar deze...
0
geplaatst: 6 oktober 2007, 15:05 uur
The Romantics - Talking in your Sleep
Naked Eyes - Always Something There to Remind Me
Naked Eyes - Always Something There to Remind Me
0
geplaatst: 6 oktober 2007, 15:22 uur
AGE-411 schreef:
Ik zat gisteren nog zo te denken: de band met de meeste goede nummers moet dan toch wel black sabbath zijn, alhoewel ze te veel verspreid zijn over al hun albums en daardoor die albums lagere scores krijgen.
Luister maar eens naar een album als bijvoorbeeld Master of reality, waar into the void gewoon alles weg blaast uit die periode wat ooit al geschreven is.
(quote)

Nah ik vind er weinig aan, eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 6 oktober 2007, 16:05 uur
LocoHermano schreef:
Ik heb zelf een hekel aan U2 , maar ik ga zeker niet beweren dat deze megaband met een lange geschiedenis slechts 1 goed nummer heeft afgeleverd.
Ik heb zelf een hekel aan U2 , maar ik ga zeker niet beweren dat deze megaband met een lange geschiedenis slechts 1 goed nummer heeft afgeleverd.
O ja! Ik wel. New Years Day is het enige nummer wat ik goed vind, de rest is middelmatig.
0
DutchViking
geplaatst: 6 oktober 2007, 21:58 uur
Nou freitzen, ik vind het knap van je dat jij feilloos kunt oordelen over mijn kennis van het repertoire van Talk Talk. Mijn pa is in tegenstelling tot ikzelf een grote fan en heeft de vijf studio-albums van Talk Talk allemaal op lp. Ik heb ze allemaal meerdere malen (zij het soms noodgedwongen
) beluisterd, dus ik weet waarover ik praat. Ik vind het simpelweg vervelende muziek, die mij totaal niet raakt. Gelukkig kunnen smaken verschillen 
* denotes required fields.