menu

Muziek / Algemeen / Mooie hoezen

zoeken in:
bij Overigen > Algemeen > Artwork:

"Wat vinden jullie eigenlijk de mooiste booklets ("boekskes" ) en/of de mooiste hoesjes?"

Hier een paar die ik best wel voor de bakker vind:

- XTC - Nonsuch
- Talking Heads - Little Creatures (dat jeugdsentiment )
- Pearl Jam - Binaural
- Eels - Daisies of the Galaxy
- The Beatles - The Beatles ("den dubbele witte")

neo (crew)
-De boekjes van The Matrix, Reloaded en Revolutions score
-The Lost World: John Williams. Kartonnen cd hoes, die je kan uitklappen met een jp parkpoort en andere dingen die tevens uitklapbaar zijn.

Gister voor Lakini de ltd. edition dvd van Ayreon's The Human Equation opgehaald en dat zag er zéér strak uit.

Iejoep, Iejoep voor degenen die de trailer of de dvd hebben gezien

Michael Jackson - Dangerous
Beastie Boys - Hello Nasty

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.musicparadise.com/ebay/cds/rt/toto_mindfields.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.toto99.com/releases/mindfields/images/songsmap4.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

van binnen is ie nog mooier, maar daar heb ik geen plaatjes van kunnen vinden.
cover design by Bobby Kimball (zanger, schrijver)

Radiohead - OK Computer
Talking Heads - die liveplaat

Mooi niet echt maar wel grappig: Cex - Oops, I Did It Again!. Deze is wel mooi en stukken minder onsmakelijk.

De r_AW hoezen:

r_AW 1:

(afbeelding)

r_AW 2:

(afbeelding)

r_AW 3:

(afbeelding)

In het echt zie je natuurlijk pas hoeveel detail erin zit, dus dat moet jer nu maar even bijdenken.

Ik heb niet zo'n uitgesproken favoriete hoes, maar waar ik altijd wel blij van word, zijn boekjes gemaakt van niet-glimmend dik papier! En een digi-pack is altijd goed.

Dit vind ik wel mooi. Heb ik op posterformaat in mijn huiskamer hangen.

(afbeelding)

titan (crew)
Bijna alles wat op het 4AD-label is verschenen en door ontwerpburo v23 is gemaakt. Ik heb een aantal ervan op posterformaat aan de muur hangen.

Ook noemenswaardig:

- Ladies and gentlemen we are floating in space van Spiritualized.
- De hoezen van de albums van Moose.
- Het werk van Peter Saville (veel hoezen van factorybands als Joy division en New order, maar o.a. ook Suede).

Het 4AD-label heeft vaak inderdaad mooie hoezen.
Echte voorkeuren heb ik niet, maar deze boeien me op de één of andere manier net iets meer:

*Placebo - Sleeping with ghosts
*Simian - Chemistry is what we are
*Suede - Dog man star
*Zita Swoon - Life = a sexy sanctuary
*dEUS - In a bar, under the sea
*Prince - Around the world in a day

titan schreef:

ontwerpburo v23

Heette volledig uitgesproken 'twentythree envelope' (dat V'tje kwam voort uit een plaatje van een envelope).
Deze hoesontwerpen waren in de begintijd van 4AD te herkennen uit honderden. En als je van de muziek hield kon je ze bijna blind kopen.

Yak
Stereolab besteedt altijd veel aandacht aan het artwork. Ik zelfs wel eens het verhaal gehoord dat hun album 'Cobra and Phases Group Play Voltage in the Milky Night' zo heet omdat het toevallig mooi op de hoes stond. Mijn 'Lab-favorieten: 1, 2, 3, 4.
Verder mogen inderdaad Trouvé's schilderingen op de vroege dEUS-albums niet onvermeld blijven.

Yak
En de zelfgebouwde knutselwerkjes van De Kift, natuurlijk.
Goeie god, er staat nog maar één Kift-album op de site, schande!

Wat in het lp tijdperk hele herkenbare en aparte hoesontwerpen waren, waren die van Hipgnosis.
Deel van de hoezen van Pink Floyd , Brand X, Genesis , 10CC, Led Zeppelin en nog hoezen van vele andere bands ontworpen.

De kartonnen hoezen van de releases vna Constellation schieten me ook opeens te binnen.

Het hoesje van Slow Riot For New Zero Kanada van Godspeed is daar de mooiste van, vind ik.

Die oude originele Mo'Wax-pakketjes zoals DJ Shadow - Endtroducing waren erg mooi.
Sindsdien hebben veel dance-releases dit voorbeeld gevolgd, zij het meestal iets soberder.

titan (crew)
Yak schreef:

Stereolab besteedt altijd veel aandacht aan het artwork.

Inderdaad, het leuke van Stereolab is tevens dat ze op elk album weer een ander nieuw bandlogo (daarmee bedoel ik de manier waarop de bandnaam is geschreven) gebruiken.

Vind zelf Time for the rest of your life van Strangelove erg mooi..

marianne

Was ik nog vergeten:

Nick Drake - Pink Moon
The Afghan Whigs - Gentlemen/Congregation (hoe kon ik die nu verdomme vergeten? )

Tool - Lateralus cover is erg mooi

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.de-bug.de/review/images/db_images/21861.jpg

Ik vind dit wel een mooie hoes. Jacek Sienkiewicz - Displaced

Doe er die hoes van "Now I'm a Cowboy" van The Auteurs ook maar bij

Helaas valt hier niets te zien wat op een cover lijkt . Kan er dus niet over oordelen.

neo (crew)
Ooh ja dat gebeurt weer eens als je van je site van geocities iets wil linken Nogmaals dan:

link

(het ging om het rechter plaatje)

Mooiste cover weet ik niet, maar heb wel eens een cd gekocht (Cafe Del Mar Vol. 8 ) omdat de voorkant ervan me aantrok. Was trouwens geen verkeerde keuze.

Yak
Laten we het eens omkeren. Ik heb zojuist 'How I quit smoking' van Lambchop verpakt als verjaardagskado, en ik weet gewoon zeker dat ik aan de ontvangende partij kan gaan uitleggen dat het, ondanks het foeilelijke artwork (vooral de achterkant), één van mijn favoriete platen aller tijden is. Andere zeer mooie platen met artwork dat het daglicht niet kan verdragen:

Mercury Rev - All is dream
Soul Coughing - Irresistible Bliss
Broken Social Scene - You forgot it in people
Belle & Sebastian - If you're feeling sinister
Grandaddy - Under the western freeway
Radiohead - The bends
Apples In Stereo - Tone soul evolution
Rainer Maria - A better version of me

Iemand toevoegingen?

...bijna alle albumcovers van REM en Pavement zijn ontzettend lelijk. Mooiste cover die nu in mij opkomt: Statues van Moloko!

De hoes van The Bends is inderdaad wel erg afschrikwekkend.

Andere voorbeelden van albumhoezen die nogal wat weerstand blijken op te roepen, zijn die van Encre: hun titelloze debuut en Flux.

Voor op andere wijze afschrikwekkende hoezen kun je trouwens prima hier terecht: http://porktornado.diaryland.c... ...

Enne... de mooiste hoes die mij zo gauw te binnen schiet is die van Tricky’s Maxinquaye.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:34 uur

geplaatst: vandaag om 11:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.