MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mooie hoezen

zoeken in:
Ik weet eigenlijk niet waarom maar ik vind hem wel gewoon lelijk.

Mijn stem heb je Kronos

Een beetje vreemd, maar niet lekker

Ken je die reclame van Rivella niet?

Ik in ieder geval niet, maar ik kijk dan ook geen reclame.

Mooie hoes .

Arrie schreef:
Ken je die reclame van Rivella niet?

Die reclame is uit 1963 . Niet iedereen heeft dat meegekregen.

Nice Jasper!

Ik vind het toch vooral smakeloos digitaal gepruts.

Die bovenste kan er omwille van de donkere sfeer nog mee door.

Die voelde ik niet aankomen!

Eens met Kronos.

Eens met KBF

Eens met arcade monkeys.

Eens met Svendra

Chance dat er nog Jaspers zijn op MuMe.

Die tweede is best wel netjes. Zou in de hoesmeter van mij een 7 krijgen.

JSPR_G schreef:

Chance dat er nog Jaspers zijn op MuMe.
100%

(Alhoewel ik bijna zeker weet dat je dat niet bedoelde)

Misschien niet zozeer een echt 'mooie' hoes, maar wel een fascinerende:

(afbeelding)

Mij doet dit denken aan een doorgeslagen 'Stepford wife' die het gezinshuis in vlammen achterlaat. Is de zwaaiende man in de achtergrond (naar verluidt is dit drummer Neal Peart) haar echtgenoot? Is dat nou een rivier of een overstroomde straat? En hoe zit het met het wrakhout op de voorgrond?

Pseudo intellectueel-kunstzinnig rommeltje waarbij het uiteindelijk alleen maar om het zien van dat slipje van die dame te doen is.

dix
Precies. Missie geslaagd.

Sammael

(afbeelding)

(afbeelding)

Ja, White Album vind ook erg fijn.

Sammael
Ja toch? Is iets misgegaan blijkbaar, net stonden er in ieder geval de hoezen van Swans' White Light from the Mouth of Infinity en Love of Life.

kaztor schreef:
Misschien niet zozeer een echt 'mooie' hoes, maar wel een fascinerende:

(afbeelding)

Mij doet dit denken aan een doorgeslagen 'Stepford wife' die het gezinshuis in vlammen achterlaat. Is de zwaaiende man in de achtergrond (naar verluidt is dit drummer Neal Peart) haar echtgenoot? Is dat nou een rivier of een overstroomde straat? En hoe zit het met het wrakhout op de voorgrond?

Die zwaaiende man heet Hugh Syme. De maker van de hoes. Het is een knip en plakwerkje. De basis is een foto van de ravage die orkaan Carla achterliet in Galveston, Texas in 1961. De vrouw op de voorgrond heet Paula Turnbull. Een model dat op actrice Donna Reed zou lijken. Het is geen vuur wat je ziet maar water.
Volgens 2112.net is het basisidee Donna Reed die wegloopt van een tidal wave zonder dat haar haar in de war raakt. Of zoiets.

Sammael schreef:
Ja toch? Is iets misgegaan blijkbaar, net stonden er in ieder geval de hoezen van Swans' White Light from the Mouth of Infinity en Love of Life.

Je kan niet direct linken naar RYM. Dat wordt of googlen naar een ander plaatje of de hoes opslaan en zelf ergens uploaden.

Ik ben groot liefhebber van de creaties van Mati Klarwein en Repka.

Mati Klarwein :

(afbeelding)

Ed Repka :

(afbeelding)

Als klein jongetje kon ik uren langs de platen turen van mijn vader
De prachtige tekeningen op de Santana , Moody Blues platen spreken zeer tot de verbeelding.
Als iets groter jongetje kocht ik ook wel platen voor de hoes , zonder te weten of de stijl (metal) mij wel beviel. Meestal pakte dat wel goed uit.
Vooral de covers van Ed Repka vielen bij mij in de smaak.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:45 uur

geplaatst: vandaag om 08:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.