MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mooie hoezen

zoeken in:
Mijn persoonlijke favoriet:

(afbeelding)

Mojo Pin schreef:

(afbeelding)

Die kerel lijkt wel Pancho van Dirty Sanchez

Ook briljant:

(afbeelding)

Vooral die pantoffels

C. botulinum schreef:

ik vind de hoezen van Iron Maiden ook erg mooi

fredpit

(afbeelding)

Het is een van de bekendste, en de doorbreker voor de bewuste band.
Op zich is er niks bijzonders aan, aan deze hoes, maar het feit dat het gewoon een foto is en hoe de jongens je aankijken, vind ik toch telkens weer prachtig.

http://a7.vox.com/6a00b8ea068718dece00bc07d15167de94-320pi

Ik heb niet veel lelijkere hoezen verzameld gezien in één topic.
Die van C. botulinum, van Mugken, van lambf, bijvoorbeeld, stuk voor stuk afgrijselijke afzichtelijke ondingen.
Maar goed... (vul hier uw random dooddoener in die te maken heeft met smaken en meningen).

BlueVelvet schreef:
Ik heb niet veel lelijkere hoezen verzameld gezien in één topic.
Die van C. botulinum, van Mugken, van lambf, bijvoorbeeld, stuk voor stuk afgrijselijke afzichtelijke ondingen.
Maar goed... (vul hier uw random dooddoener in die te maken heeft met smaken en meningen).

Zet jij er dan eens een, volgens jou, mooie in. Praatjes vullen tenslotte (nog steeds) geen gaatjes

Zonder twijfel een van de mooiste: Mike Oldfield's 5 miles out.
Hoe dat vliegtuig verdwaald lijkt in het wolkendek en nergens heen lijkt te vliegen.

(afbeelding)

OldSkool schreef:
Zet jij er dan eens een, volgens jou, mooie in. Praatjes vullen tenslotte (nog steeds) geen gaatjes

Ik geef geen waardeoordeel, ik maak alleen duidelijk dat ik de meeste die hier langskomen lelijk vind.

Op de vorige pagina heb ik een aantal hoezen gezet die m.i. wel mooi zijn
Natuurlijk is iedereen vrij deze afschuwelijk te noemen

BlueVelvet schreef:
(quote)

Ik geef geen waardeoordeel, ik maak alleen duidelijk dat ik de meeste die hier langskomen lelijk vind.

Op de vorige pagina heb ik een aantal hoezen gezet die m.i. wel mooi zijn
Natuurlijk is iedereen vrij deze afschuwelijk te noemen

Ik wil die van jou geen lelijke ondingen neomen, vind ik niet namelijk, maar zijn gewoon op een andere manier mooi. Kan me overigens best voorstellen dat je die 'horror'-achtige hoesjes maar niks vindt, daar moet je van houden... maar toch, geen kwaad woord over Eddie he

fredpit
C. botulinum schreef:
(quote)

Ik wil die van jou geen lelijke ondingen neomen, vind ik niet namelijk, maar zijn gewoon op een andere manier mooi. Kan me overigens best voorstellen dat je die 'horror'-achtige hoesjes maar niks vindt, daar moet je van houden... maar toch, geen kwaad woord over Eddie he

dat is het nu juist..Die eddie die kennen we nu wel, is al jaren het zelfde en is er alleen maar saaier op geworden. Behalve bij een klein groepje hardnekkige fans die nog steeds denken dat duivelse koppen, bloed en afgehakte ledenmaten kunstig of stoer of zoiets is...ik en met mij het grootste merendeel van de mensheid vind er al ongeveer 30 jaar geen zak meer aan.

en het is niet zo dat ik die horror afschrikwekkend vind..lachwekkend is denk ik een beter woord.

De groeten aan Eddie

fredpit
OldSkool schreef:
(quote)

Zonder twijfel een van de mooiste: Mike Oldfield's 5 miles out.
Hoe dat vliegtuig verdwaald lijkt in het wolkendek en nergens heen lijkt te vliegen.

(afbeelding)

prachtige hoes

No hard feelings Eddie

@ Blue Velvet;

Bij welk album hoort de eerste van jouw rijtje? Onwijs mooie hoes.

danku

fredpit

(afbeelding)

Er zijn 8 (?) verschillende bloemetjesbehang hoezen van dit album..een hoogtepunt in iedere lp collectie.

fredpit schreef:
(quote)

dat is het nu juist..Die eddie die kennen we nu wel, is al jaren het zelfde en is er alleen maar saaier op geworden. Behalve bij een klein groepje hardnekkige fans die nog steeds denken dat duivelse koppen, bloed en afgehakte ledenmaten kunstig of stoer of zoiets is...ik en met mij het grootste merendeel van de mensheid vind er al ongeveer 30 jaar geen zak meer aan.

en het is niet zo dat ik die horror afschrikwekkend vind..lachwekkend is denk ik een beter woord.

De groeten aan Eddie

Briljant dat er toch mensen serieus ingaan op het "geen kwaad woord over Eddie" Maar goed, dan ga ik er ook even op door ook!

Allereerst slaat het argument dat het merendeel van de mensheid het niks vindt ook nergens op. Dat een meerderheid iets vindt zegt niks over de juistheid van het standpunt .

Ieder zijn eigen smaak zou ik zeggen, dus van mij mag je het helemaal niks vinden... maar of je het nu mooi vindt of niet, het is wel een kenmerkende mascotte, die gewoon bij de band hoort. Dat, in combinatie met een hele hoop details op die schilderijen, maakt dat het wel degelijk kunstzinnig is, maar ik kan me nogmaals heel goed voorstellen dat iemand het niks vindt. Maar toch, verzin zelf maar iets dat zo'n impact heeft op het muziek-artwork-gebeuren Het feit dat het knap of (in eerste instantie) origineel is, zorgt er al voor dat ik er al respect voor heb, ongeacht of ik het mooi vind. Ik houd bijv. ook niet zo van het kubisme, maar het vernieuwende en de gedachtengang erachter maakt wel dat ik het interessant vind en op een bepaalde manier kan waarderen. Wat dat betreft mag je nog een klein beetje respect opbrengen voor dit artwork

Tenslotte: je maakt mij niet wijs dat de band het zelf vreselijk serieus neemt, dus wat dat betreft sla je de plank naar mijn idee een beetje mis. Het over-the-top aspect van Eddie ligt er natuurlijk bovenop en die artiesten zijn echt niet zo debiel dat ze denken dat de meerderheid van de bevolking er eng van droomt ofzo. Het hoort er gewoon een beetje bij, en natuurlijk vinden ze het dan leuk om een beetje te shockeren, maar dan doen ze toch echt wel met een dikke knipoog. Lijkt me duidelijk, maar blijkbaar zijn er nog steeds genoeg mensen die daar niet doorheen kunnen prikken...

fredpit
C. botulinum schreef:
(quote)

Briljant dat er toch mensen serieus ingaan op het "geen kwaad woord over Eddie" Maar goed, dan ga ik er ook even op door ook!
ja leuk..doe ik toch lekker mee

Allereerst slaat het argument dat het merendeel van de mensheid het niks vindt ook nergens op. Dat een meerderheid iets vindt zegt niks over de juistheid van het standpunt .
Ik gebruik het ook niet als argument

Ieder zijn eigen smaak zou ik zeggen, dus van mij mag je het helemaal niks vinden... maar of je het nu mooi vindt of niet, het is wel een kenmerkende mascotte, die gewoon bij de band hoort. Dat, in combinatie met een hele hoop details op die schilderijen, maakt dat het wel degelijk kunstzinnig is, maar ik kan me nogmaals heel goed voorstellen dat iemand het niks vindt.
( waar hebben we het hier dan eigenlijk over )

Maar toch, verzin zelf maar iets dat zo'n impact heeft op het muziek-artwork-gebeuren Het feit dat het knap of (in eerste instantie) origineel is, zorgt er al voor dat ik er al respect voor heb, ongeacht of ik het mooi vind. Ik houd bijv. ook niet zo van het kubisme, maar het vernieuwende en de gedachtengang erachter maakt wel dat ik het interessant vind en op een bepaalde manier kan waarderen. Wat dat betreft mag je nog een klein beetje respect opbrengen voor dit artwork
Goh van kubisme in een zin naar I.M....respect hoor !

Tenslotte: je maakt mij niet wijs dat de band het zelf vreselijk serieus neemt, dus wat dat betreft sla je de plank naar mijn idee een beetje mis.
Nu heb ik dit ook nooit beweerd..dus lijkt het mij ook niet dat IK hier een plank mis sla..

Het over-the-top aspect van Eddie ligt er natuurlijk bovenop
Ja dat heb je wel vaker dat iets wat over-the-top is, er dan bovenop ligt...

en die artiesten zijn echt niet zo debiel dat ze denken dat de meerderheid van de bevolking er eng van droomt ofzo. Het hoort er gewoon een beetje bij, en natuurlijk vinden ze het dan leuk om een beetje te shockeren, maar dan doen ze toch echt wel met een dikke knipoog. Lijkt me duidelijk, maar blijkbaar zijn er nog steeds genoeg mensen die daar niet doorheen kunnen prikken...
blijkbaar...juist de mensen die I.M. hoezen niet "met een knipoog" bekijken beschouwen deze vaak als artistieke of simpelweg "gaave" hoezen....

Maar om hier nu weer niet een oeverloze discussie vol wederzijds onbegrip op te starten geef ik je gelijk. Eddie zou eigenlijk in het rijksmuseum moeten hangen..(aan een touwtje )

Waarom is er eigenlijk nog geen bloedige hoezen topic ? niet shockerend genoeg mischien ?

I.M.'s hoezen zijn gewoon geniaal op Dance of Death na

fredpit

(afbeelding)

Goh van kubisme in een zin naar I.M....respect hoor !

Haha, ik snap ook wel dat dat niet hetzelfde is, maar ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat ik 1) het feit dat het in eerste instantie vernieuwend was om zo'n soort mascotte te hebben, 2) de inspiratie om tot zulk artwork te komen en 3) het feit dat het niet voor iedereen is weggelegd om tot zo te schilderen, ervoor zorgt dat ik in ieder geval respect heb voor het gemaakte artwork. Daarmee zeg ik nog niks over de mooiheid ervan! Mijn bedoeling was niet om je te overtuigen van het feit dat het mooi is, dat is namelijk een mening en geen feit. Wat ik alleen maar wilde zeggen is dat zulk werk in ieder geval respect verdient, en dat dus alle kenmerken van kunst heeft.

Dus wellicht voor sommigen van jullie geen mooie hoes, maar ik denk dat je de kunstenaar te kort doet om het als lelijk prul af te doen. Dat was mijn vergelijking met het kubisme: voordat ik me in kunstgeschiedenis had verdiept, vond ik iets alleen maar 'mooi', 'niet zo mooi' of 'lelijk', wat dan voornamelijk afhing van het feit of ik het in de huiskamer zou willen hebben hangen. Nu kan ik ook de kunstenaars die voor mij lelijk werk maken toch erg waarderen, maar op een heel ander vlak. Vind het nog steeds lelijk, maar heb er nu wel begrip voor.

Goh, wat een serieus gezwets weer zeg Ik ben er klaar mee

fredpit

(afbeelding)

eh.. ik vind dit wel een leuk topic (albumhoezen is echt een afwijking van me).

Ik heb een paar hele mooie op m'n bureaublad staan maar ik snap niet hoe ik ze in moet voegen (ik zie alleen maar adrestoevoegen van plaatje, waarna je de naam van de link ziet, en niet direct het plaatje).

P. de Clown schreef:
albumhoezen is echt een afwijking van me
Hoe kan een voorwerp een afwijking van je zijn?

BlueVelvet schreef:
(quote)
Hoe kan een voorwerp een afwijking van je zijn?

En bedankt voor je hulp ..

Ik wilde hier in het kort mee aan geven dat ik meer dan gemiddelde interesse heb in album hoezen.
Misschien heb ik me er gezien het tijdstip wat gemakkelijk vanaf gemaakt i.p.v. dit juist te formuleren.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:33 uur

geplaatst: vandaag om 15:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.