MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Wat is het pronkstuk van je muziekcollectie

zoeken in:
Mooie Promo van The Pixies.

Mooi beddegoed ook ,

maar wat er op ligt

sq schreef:

* minder officiele uitgave met de romantische naam -CS 3003/ 4113 (1000 exemplaren).

liefhebbers klinkt de naam CS zeer romantisch in de oortjes!

djeffibrelich schreef:
(quote)

dude, die ene met al die rare kleuren, robert smith's gezicht in felgroen, die van simon rood, prachtig!

De die ja Heb mij overigens vergist: niet de teksten, maar enkel de titels van de nummers zijn naar het Spaans vertaald, en staan bovendien op de achterkant van de hoes, en niet op het plaatomhulsel... 't Is maar kwestie van correct te zijn!

Zo heb ik ook het album People Are People van Depeche Mode, waar de nummers in het Chinees, of het Japans vertaald zijn.

Frank Zappa - His-story #1 - #4 (4 uitstekende dubbel-cd's met alles van Frank Zappa dat ooit op singles of lp's verscheen, maar nooit op cd's. Het zijn bootlegs)

Mike Oldfield - Boxed (quadrofonische box set) op cd (nauwelijks te krijgen) ÉN lp (volgens mij ook nauwelijks te krijgen)

Bob Dylan - Masterpieces (verzamel 3cd-box, was alleen in Japan en Australië te krijgen. Sinds z'n laatste verzamel-cd niet meer!)

Frank Zappa - 200 Motels op cd (nergens meer te krijgen)

Frank zappa - Sheik Yerbouti-cd (op het EMI-label: Dat is de vinyl-versie waar niet mee is geknoeit)

Frank Zappa - The Best Band You Never Heard In Your Life-cd (Amerikaanse post-1995 'Rykodisc' versie waar Bolero op staat)

De originele uitgave van Queens Of The Stone Age's debuut cd verschenen op het Roadrunner label. (Is nu in geen enkele vorm meer te krijgen).

Kyuss/Queens Of The Stone Age EP (Collector's item)

Black Sabbath box met alle Ozzy-albums in mini-lp formaat.

Queen-cd-collectie in japanse mini-lp formaat.

Led Zeppelin-cd-collectie in mini-lp formaat.

sxesven
Qua waarde, geen idee, hoewel de vinyluitgave van Envy's All the Footprints You've Ever Left and the Fear Expecting Ahead die ik heb pas nog $150 deed op eBay, da's toch niet onaardig.

Verder erg trots op mijn authentieke Gerogerigegege items (Senzuri Fight Back 7" en Live Greatest Hits CD) en zo nog een zootje items die vooral emotionele waarde hebben.

Oh, en de speciale DVD uitgave van Shiina Ringo's Electric Mole, verpakt in een prachtig uitziend boek.

Aantal OOP CDtjes:

Cop Shoot Cop - Ask Questions Later
Unsane - Total Destruction
Voivod - Nothingface
Voivod - Angel Rat
Voivod - The Outer Limits (helaas niet de editie met 3D bril)
Queens of the Stone Age - Queens of the Stone Age
Textures - Polars (2003 in eigen beheer uitgegeven digipack)

LP:
Shit and Shine - Ladybird (500 stuks limited rood vinyl)
David Bowie - Stage (Blauw vinyl)
Circle - Arkades

Boxes:
Nirvana - With the Lights Out (verder niet zo bijzonder)
Motörhead - Protect the Innocent 4CD box.
Alice in Chains - Dirt/Sap minibox
Red Hot Chili Peppers - Originals (CD boxje met eerste 3 studioplaten in mini-LP formaat)

Of het ook echt wat waard is weet ik eigenlijk niet precies en dat interesseert me verder ook niet heel veel. (aantal van die oop cd's doen geloof ik 30-40 dollar op gemm)

Vooral van Tears For Fears:

Singles:
Pale Shelter, (In rood, groen en blauw, mis alleen de witte nog)
Mothers talk (ook groen)
Mad world (Bevat het zeldzame nummer 'Saxophones as opiates')
Suffer the childeren (Gelimiteerde oplage, plus het extreem zeldzame nummer 'Wino')

Maar verder...

Mij selftiteld queens of the stone age.......en daar houdt het op

Harald
Door Andy Warhol gesigneerde Rolling Stones vinyl plaat Sticky Fingers.

Alle opnames van Jacques Brel (15 + 1 cd's) samen met een fraai fotoboekje in een rood fluwelen bonbondoos.

(afbeelding)

message in a box van the police,echt een waar pronkstuk

Harald schreef:

Nice

Harald schreef:

Cool. Was je erbij toen ie hem signeerde?

De enige versie van de Aeroplane Flies High dubbel album

(afbeelding)

sq
Harald schreef:

Ja, Harald heeft gewonnen, wat mij betreft.

Daar ken mijn gesigneerde You say party,We say die singletje niet tegen op

Harald schreef:

En plots hield iedereen z'n bakkes...

Zou 'm toch niet willen ruilen tegen mijn pronkstuk.

sq
Dat is wat anders. Mijn ´Mega Love´ ruil ik ook niet tegen wat dan ook.

Suicidopolis schreef:
En plots hield iedereen z'n bakkes...

dat zou ik wel zeggen. dit is natuurlijk een super iets

volgens mij zijn handtekeningen van warhol sowieso al een godsvermogen waard.

Harald
herman schreef:
Cool. Was je erbij toen ie hem signeerde?

Het was 1975 in de Mudd Club . Ik heb Andy wel gezien hoe hij de plaat heeft gesigneerd maar wel in een afstand van ca 10 m. Ik had die plaat aan een van de security mensen gegeven.

Ik heb niet zo veel dingen die veel geld waard zijn of erg zeldzaam zijn, echter wel een aantal waar ik erg trots op ben omdat het mooie uitgaven zijn, of omdat ik ze destijds op vinyl had gekocht en daarna klassiekert zijn geworden:

Godspeed You Black Emperor: F#A# (eerste oplage, met door treinen geplette muntjes)
Motorpyscho: Demon Box t/m Trust Us (de klassieke periode) op dubbel-LP en in het geval van Timothy's Monster de LP-box met poster en etching op kant 6.
Rodan - Rusty
The Jon Spencer Blues Explosion - Acme-plus (gesigneerd door Jon Spencer)
The Jesus Lizard - Lash op 3x7"
Sonic Youth: Master-Dik EP

CD:
Barkmarket - Vegas Throat (zeldzaam en OOP)

Sheplays

(afbeelding)

Plus nog wat vinyl dat niet door mijn puppy is kapotgemaakt, bijvoorbeeld Revolver, Ziggy Stardust, Led Zeppelin en Exile On Main Street.
Helaas heb ik ooit al mijn singles weggegeven

Meest recente aanschaf is het boek "Pink Floyd in de Polder", gesigneerd door de schrijver(s)! Ik was er niet bij toen ze dat deden .

Als foto's ook meetellen:

-een zelfgemaakte mooie close-up foto van Mark Knopfler uit 1985 gesigneerd door de man zelf in 2002.

-een zelfgemaakte mooie close-up foto van Stuart Adamson uit 1989 gesigneerd door de man zelf in 1999 (hij schreef er zelf bij 'Stay Alive' en pleegde 2 jaar later zelfmoord).

-Wat gesigneerde CD's van Jackson Browne en het boek Story of the LA Music Scene, ook gesigneerd door Jackson Browne waar de beste man bij schreef: 'Better bring your own redemption when you come to the Barricades Of Heaven where I'm from' (tekst uit het nummer The Barricades Of Heaven).

Sietse
itchy schreef:
en in het geval van Timothy's Monster de LP-box met poster en etching op kant 6.

Na-aper

Huh, misschien had ik hem wel eerder.

Sietse
haha, vast wel, ik heb hem nl. 2e hands gekocht in een winkeltje in Duitsland, na heel erg lang op zoek te zijn geweest (dat wel).

Maar de vraag is natuurlijk welk nummer heb je

(1425)

274!!!

Sliep uit

Er zat destijds een platenzaak in Delft (Perfect Sound Forever) die dit soort dingen gewoon had staan.... die zaak bestaat helaas niet meer. Alhoewel, mijn halve maandsalaris werd daar toen steeds ingeleverd.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:31 uur

geplaatst: vandaag om 19:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.