Muziek / Algemeen / Wat is het pronkstuk van je muziekcollectie
zoeken in:
0
geplaatst: 6 maart 2008, 13:09 uur
musicfriek schreef:
Ik zal eens een keer bij Fame gaan kijken in Amsterdam, die hebben ook vaak hele mooie boxen voor aantrekkelijke prijzen. Hoog tijd dat er verzamelwerk van soul hier in huis komt
Stax is natuurlijk wel de creme de la creme.
(quote)
Ik zal eens een keer bij Fame gaan kijken in Amsterdam, die hebben ook vaak hele mooie boxen voor aantrekkelijke prijzen. Hoog tijd dat er verzamelwerk van soul hier in huis komt
Stax is natuurlijk wel de creme de la creme.Deze box staat bij de FAME. Bovenverdieping, op de tafel. Volgens mij nu voor €70,-
0
geplaatst: 6 maart 2008, 13:21 uur
Reijersen schreef:
Deze box staat bij de FAME. Bovenverdieping, op de tafel. Volgens mij nu voor €70,-
Deze box staat bij de FAME. Bovenverdieping, op de tafel. Volgens mij nu voor €70,-
Je komt er wel eens? Kunnen we minimeeting houden

0
geplaatst: 6 maart 2008, 13:25 uur
musicfriek schreef:
(quote)

Toevallig 3 weken geleden nog binnen geweest en zag mijn trots weer op de tafels staan

0
geplaatst: 6 maart 2008, 14:47 uur
Manu Chao - Siberie m'etait contée
Prachtig boek, prachtige muziek en in relatief beperkte oplage maakt een voor mij onbetaalbaar bezit. En voor andere mensen kennelijk ook, want op Ebay doet ie nu al ruim het dubbele van wat ik er vier jaar geleden voor betaalde...
Prachtig boek, prachtige muziek en in relatief beperkte oplage maakt een voor mij onbetaalbaar bezit. En voor andere mensen kennelijk ook, want op Ebay doet ie nu al ruim het dubbele van wat ik er vier jaar geleden voor betaalde...
0
geplaatst: 6 maart 2008, 15:52 uur
Bij mij natuurlijk ook The Complete Stax-Volt Singles 1959-1968, Volume 1 (en The Complete Motown Singles Vol. 1-8), daarnaast moet ik (ook qua opmaak) voor One Kiss Can Lead to Another (Girl Group Sounds Lost and Found) kiezen:

Sinds gister is daar Beg, Scream & Shout! bij gekomen, wat een fantastische collectie:

Sinds gister is daar Beg, Scream & Shout! bij gekomen, wat een fantastische collectie:

0
geplaatst: 6 maart 2008, 15:55 uur
psychonaatje schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Ziet er ook interessant uit.
0
Sietse
geplaatst: 6 maart 2008, 17:50 uur
Sinds gisteren heb ik Six Organs of Admittance & Charalambides - Songs from the entoptic garden vol. 2 hier.
Mag ik toch wel een pronkstuk noemen als je ziet voor hoeveel die soms op ebay de deur uit gaat.
Daarnaast natuurlijk gewoon een heel erg mooie plaat.
Mag ik toch wel een pronkstuk noemen als je ziet voor hoeveel die soms op ebay de deur uit gaat.
Daarnaast natuurlijk gewoon een heel erg mooie plaat.
0
wcs
geplaatst: 6 maart 2008, 17:54 uur
Weird tales van the ramones, maar 1 oplage van verschenen en bevat 3 cd's (meer dan 80 nummers) , een dvd en een exclusieve comic book
0
geplaatst: 7 maart 2008, 16:34 uur
Een bootleg met een live concert van Siouxsie & the Banshees, uit 1982 in Strassbourgh. Tja, toen waren ze muzikaal op hun top. Heb ik trouwens ook op de DVD van www.videosfromhell.com.
Ook heel mooi een bootleg met een live concert van PJ Harvey uit 2000 in het Olympia te Parijs. Superkwaliteit en alles klopt ook met de nummers.
Ook heel mooi een bootleg met een live concert van PJ Harvey uit 2000 in het Olympia te Parijs. Superkwaliteit en alles klopt ook met de nummers.
0
geplaatst: 8 maart 2008, 17:09 uur
Sheplays schreef:
Meest recente aanschaf is het boek "Pink Floyd in de Polder", gesigneerd door de schrijver(s)! Ik was er niet bij toen ze dat deden
.
Meest recente aanschaf is het boek "Pink Floyd in de Polder", gesigneerd door de schrijver(s)! Ik was er niet bij toen ze dat deden
.zijn veel vervalsingen in omloop, dus ik zou er niet zeker van zijn!
0
geplaatst: 8 maart 2008, 19:30 uur
nu op ebay, nog onder de 100 dollars
sla je slag, of wacht tot het jaar 2016 voor een herkansing
0
FatBottomedGirl
geplaatst: 8 maart 2008, 23:39 uur
Het enige buitenbeentje in mijn collectie is een bootleg van U2: Rock's Hottest Ticket.

0
geplaatst: 19 maart 2008, 17:04 uur
Mijn pronkstukken zijn toch wel de gesigneerde. Heb er ondertussen al verschillende bij elkaar gesprokkeld, teveel om op te noemen. maar ik zal een gooi doen.
Op vinyl en cd gesigneerd mother tongue gost note,
Op vinyl: under byen samme samme stof, mono verschillende exemplaren, shora, explosions in the sky verschillende, a silver mount zion, do make say think verschillende, long year disaster, tarentel ad,
op cd: stuurbaard bakkenbaard, daau, amplifier, absynt minded, the ex, ghinzu, sickoakes. solair, big low, zita swoon, dick dale.
ik zou ze eigenlijk eens allemaal bij elkaar moeten zoeken, ik weet zeker dat ik nog een aantal mis....kom er alleen niet op, Misschien niet de grootste namen, maar zeker leuke hebbe dingetjes....
Op vinyl en cd gesigneerd mother tongue gost note,
Op vinyl: under byen samme samme stof, mono verschillende exemplaren, shora, explosions in the sky verschillende, a silver mount zion, do make say think verschillende, long year disaster, tarentel ad,
op cd: stuurbaard bakkenbaard, daau, amplifier, absynt minded, the ex, ghinzu, sickoakes. solair, big low, zita swoon, dick dale.
ik zou ze eigenlijk eens allemaal bij elkaar moeten zoeken, ik weet zeker dat ik nog een aantal mis....kom er alleen niet op, Misschien niet de grootste namen, maar zeker leuke hebbe dingetjes....
0
sxesven
geplaatst: 17 juni 2008, 12:32 uur
Eens een fotootje gemaakt van een paar dingen waar ik zelf erg trots op ben en die ik in de buurt had; voor een ander zullen het misschien geen pronkstukken zijn maar ook een pronkstuk is in the eye of the beholder:

Linksonder beginnend:
- vier Gerogerigegege 7"s; Yasukuni Jinja op clear vinyl (ltd. 100), Early Dream Exit, Yellow Trash Bazooka en Senzuri Fight Back
- rij boven: vier Envy LP's; All the Footprints op het Franse Molaire (ltd. 1000 en doet doorgaans leuke bedragen op eBay), Compiled Fragments (recente release maar wel de ltd. gekleurde), Insomniac Doze op blauw/rood en Absyssal (wederom recent maar ltd. gekleurd)
- rechtsonder: Songs: Ohia - Impala LP
- daarnaast: Raein - Il N'y a Pas de Orchestre LP
- klein CD'tje daarnaast: ltd. 33 van Xucheng (Torturing Nurse) 3"
- rijtje daarnaast van boven naar beneden: Astro + Reiko A. - Lilith's Ilium, samenwerking tussen voormalig C.C.C.C. lid en af-en-aan Merzbow-lid op een klein Chinees labeltje; Bonny Billy and Marquis de Tren - Get the Fuck on Jolly Live (ltd. 500 tour CD); Masami Ueda et al. - Biohazard 2 (zeer OOP alweer een tijdje)
- rijtje daarnaast 3 Gerogerigegege CD's, te weten Senzuri Power Up, Live Greatest Hits en Endless Humiliation

Linksonder beginnend:
- vier Gerogerigegege 7"s; Yasukuni Jinja op clear vinyl (ltd. 100), Early Dream Exit, Yellow Trash Bazooka en Senzuri Fight Back
- rij boven: vier Envy LP's; All the Footprints op het Franse Molaire (ltd. 1000 en doet doorgaans leuke bedragen op eBay), Compiled Fragments (recente release maar wel de ltd. gekleurde), Insomniac Doze op blauw/rood en Absyssal (wederom recent maar ltd. gekleurd)
- rechtsonder: Songs: Ohia - Impala LP
- daarnaast: Raein - Il N'y a Pas de Orchestre LP
- klein CD'tje daarnaast: ltd. 33 van Xucheng (Torturing Nurse) 3"
- rijtje daarnaast van boven naar beneden: Astro + Reiko A. - Lilith's Ilium, samenwerking tussen voormalig C.C.C.C. lid en af-en-aan Merzbow-lid op een klein Chinees labeltje; Bonny Billy and Marquis de Tren - Get the Fuck on Jolly Live (ltd. 500 tour CD); Masami Ueda et al. - Biohazard 2 (zeer OOP alweer een tijdje)
- rijtje daarnaast 3 Gerogerigegege CD's, te weten Senzuri Power Up, Live Greatest Hits en Endless Humiliation

0
geplaatst: 17 juni 2008, 19:25 uur
Ik ben nog maar een klein jaar met vinyl bezig. Toch al enkele dingen samengekregen:
- Slayer - Live undead/Haunting The Chapel EP: Gelimiteerde versie op WIT VINYL (500 exemplaren maar)
- Mercyful Fate - Time: GEKLEURD VINYL. Ook slechts 500 exemplaren van uit gebracht.
- Judas Priest - Sad wings of Destiny: Geperst 15 jaar voor ik geboren werd. (in 1975, maar kwam uit begin 76). Met de originele tracklistvolgorde! Met de grote fout op de achterkant (BOB ipv ROB HALFORD)
Zal nog wel wat bijkomen de komende maanden/jaren.
- Slayer - Live undead/Haunting The Chapel EP: Gelimiteerde versie op WIT VINYL (500 exemplaren maar)

- Mercyful Fate - Time: GEKLEURD VINYL. Ook slechts 500 exemplaren van uit gebracht.

- Judas Priest - Sad wings of Destiny: Geperst 15 jaar voor ik geboren werd. (in 1975, maar kwam uit begin 76). Met de originele tracklistvolgorde! Met de grote fout op de achterkant (BOB ipv ROB HALFORD)
Zal nog wel wat bijkomen de komende maanden/jaren.

0
geplaatst: 17 juni 2008, 21:46 uur
Agoraphobic Nosebleed's Altered States of America. Niet per se omdat het een zeldzaam album is, maar gewoon omdat het een geweldig hebbeding is.
The Berzerker - Animosity. Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik het (plus live-cd, bonus) gewoon in de mediamarkt heb gevonden.
Otep - Sevas Tra! Moeilijk te vinden album (toch gewoon in de winkels). Zag dit liggen voor 20€, bleek uiteindeljik maar 8€ te kosten, in de Fnac dan nog
The Berzerker - Animosity. Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik het (plus live-cd, bonus) gewoon in de mediamarkt heb gevonden.
Otep - Sevas Tra! Moeilijk te vinden album (toch gewoon in de winkels). Zag dit liggen voor 20€, bleek uiteindeljik maar 8€ te kosten, in de Fnac dan nog

0
Sietse
geplaatst: 17 juni 2008, 22:49 uur
Onlangs weer een bijzonder item gekocht:
Suishou No Fune - Mysthic Atmosphere.
Binnen 1 dag na de mail van het label uitverkocht.
Dat zegt toch wel iets...in een dag 125 stuks verkopen.
Suishou No Fune - Mysthic Atmosphere.
Binnen 1 dag na de mail van het label uitverkocht.
Dat zegt toch wel iets...in een dag 125 stuks verkopen.
0
geplaatst: 19 december 2008, 23:29 uur
thelion schreef:
Sun Record Company 50 Golden Years 1952 - 2002 A Commemorative Collection.
Gelimiteerde (5000 ww) 8 CD Box set (nr 421)
En een Goede 2de is natuurlijk de 6 CD Box Beg, Scream, Shout
En gelimiteerde 1ste persing van Johan's album Pergola (nr 312)
Sun Record Company 50 Golden Years 1952 - 2002 A Commemorative Collection.
Gelimiteerde (5000 ww) 8 CD Box set (nr 421)
En een Goede 2de is natuurlijk de 6 CD Box Beg, Scream, Shout
En gelimiteerde 1ste persing van Johan's album Pergola (nr 312)
En daar kan sinds gisteren bij.......

0
geplaatst: 19 december 2008, 23:38 uur
Ik heb niet echt pronkstukken, aangezien ik mijn vinyl
collectie altijd op de Europese releases baseerde.
Maar ik kan dan wel weer zeggen dat ik bijvoorbeeld
van heel wat 80s bands alle vinyl singles en albums bezit
die ooit tijdens de jaren 80 in de Benelux of Duitsland uitkwamen.
collectie altijd op de Europese releases baseerde.
Maar ik kan dan wel weer zeggen dat ik bijvoorbeeld
van heel wat 80s bands alle vinyl singles en albums bezit
die ooit tijdens de jaren 80 in de Benelux of Duitsland uitkwamen.
0
geplaatst: 29 december 2008, 22:41 uur
Ik heb ooit eens bij het platenlabel EMI gewerkt, en toen daar uit het magazijn een limited edition van Hail to the Thief van Radiohead 'geleend'... ik weet alleen niet hoe zeldzaam deze is. Het is dezelfde muziek maar met een uitklapbaar hoesje met daarin een of andere vage plattegrond...
0
geplaatst: 29 december 2008, 23:44 uur
smash016 schreef:
Ik heb ooit eens bij het platenlabel EMI gewerkt, en toen daar uit het magazijn een limited edition van Hail to the Thief van Radiohead 'geleend'... ik weet alleen niet hoe zeldzaam deze is. Het is dezelfde muziek maar met een uitklapbaar hoesje met daarin een of andere vage plattegrond...
Was toen die uitkwam in elk geval volop te koop. Ik heb hem ook. Volgen mij niet heel zeldzaam...
0
geplaatst: 30 december 2008, 11:55 uur
smash016 schreef:
Die heb ik ook. Niet zo zeldzaam, denk ik.
Ik heb wel de misdruk van Kid A, die een paar dagen na release weer uit de winkel werd gehaald. Daarop hoor je eerst een stukje Pearl Jam. Iemand enig idee of deze al wat geld oplevert op eBay?

0
geplaatst: 30 december 2008, 16:54 uur
Die had ik ook, maar ik was een arme student die zich geen dubbele uitgave kon permitteren dus ik heb hem omgeruild i.p.v. er een goed exemplaar bijgekocht. Was sowieso niet om aan te horen eigenlijk, vraag me ook af of mensen daar veel geld voor neer willen leggen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 december 2008, 19:39 uur
Ik kan niet 1 pronkstuk aanwijzen, maar ik heb er een paar waar ik om verschillende redenen erg aan gehecht ben.
Nirvana - Nevermind. De 1e CD die ik ooit kocht.
Slayer - Decade of Aggression. Al jaren mijn favoriete CD, en als het me goed bijstaat de 2e CD die ik kocht.
Neil Young - Time Fades Away en Journey Through the Past omdat deze 2 nooit op CD zijn verschenen en de LP's ook niet meer opnieuw gedrukt worden.
Crosby & Nash - Live in London. Bootleg LP van hun 1e optreden ooit in het Verenigd Koninkrijk.
En dan heb ik de Woodstock en Buffalo Springfield Boxsets nog.
Nirvana - Nevermind. De 1e CD die ik ooit kocht.
Slayer - Decade of Aggression. Al jaren mijn favoriete CD, en als het me goed bijstaat de 2e CD die ik kocht.
Neil Young - Time Fades Away en Journey Through the Past omdat deze 2 nooit op CD zijn verschenen en de LP's ook niet meer opnieuw gedrukt worden.
Crosby & Nash - Live in London. Bootleg LP van hun 1e optreden ooit in het Verenigd Koninkrijk.
En dan heb ik de Woodstock en Buffalo Springfield Boxsets nog.
0
Sietse
geplaatst: 8 februari 2009, 16:54 uur
Een erg mooie uitgave die ik heb is de volgende:
Aspidistrafly - I hold a wish for you

maar deze is volgens mij niet gelimiteerd of moeilijk te krijgen.
Geen idee eigenlijk, ik heb hem gekregen.
Aspidistrafly - I hold a wish for you
maar deze is volgens mij niet gelimiteerd of moeilijk te krijgen.
Geen idee eigenlijk, ik heb hem gekregen.
0
geplaatst: 8 februari 2009, 19:20 uur
Soulwax - Much against erveryones advices
Genummerd kunstof gewatteerd mapje met stickervelletje met daarin 7"s voor elke track van het album. Leuk hebbeding; draai het nooit.
andere pronkstukjes:
Antology of north american folk music.
Originele velvet underground lp uit de jaren 60
vette Brigitte Bardot gatefold
June of 44 - anatomy of sharks, op vinyl in een soort luciferdoosje
Genummerd kunstof gewatteerd mapje met stickervelletje met daarin 7"s voor elke track van het album. Leuk hebbeding; draai het nooit.
andere pronkstukjes:
Antology of north american folk music.
Originele velvet underground lp uit de jaren 60
vette Brigitte Bardot gatefold
June of 44 - anatomy of sharks, op vinyl in een soort luciferdoosje
0
geplaatst: 10 februari 2009, 12:20 uur
Oef... voor mij komen er maar een aantal dingetjes naar voren denk ik:
Een door Vincent Gallo gesigneerde "The Brown Bunny"-soundtrack
John Frusciante - Niandra Lades & Usually Just a T-shirt (en dan geen reprint, maar deze is van de eerste oplage van deze CD)
John Frusciante - Smile From The Streets You Hold
Johnny Cash - Unearthed (5CD boxset)
Een door Vincent Gallo gesigneerde "The Brown Bunny"-soundtrack
John Frusciante - Niandra Lades & Usually Just a T-shirt (en dan geen reprint, maar deze is van de eerste oplage van deze CD)
John Frusciante - Smile From The Streets You Hold
Johnny Cash - Unearthed (5CD boxset)
0
geplaatst: 17 juli 2009, 16:54 uur
Pronkstukken genoeg (en vergeet er waarschijnlijk nog meer):
7" Kitchens of Distinction - The Last Gasp Death Shuffle
LP McCarthy - I am a Wallet
12" McCarthy - Should the Bible Be Banned
12" The Chameleons - Tony Fletcher Walked on Water... (gesigneerd door Mark Burgess)
7" The Chameleons - Live at LVC (Leiden) bootleg
7" The Chameleons - Swamp Thing
12" The Chameleons - A Person isn't Safe Anywhere these Days
CD - The Sun and The Moon - The Sun and the Moon
CDS The Sun and The Moon - Alive; not Dead
12" Killing Joke - A New Day
10" Killing Joke - Turn to Red
12" Killing Joke - Birds of a Feather
7" Killing Joke - Empire Song (mijn avatar)
7" Killing Joke - Chop-Chop
LP The High - Hype (never released!)
7" Kitchens of Distinction - The Last Gasp Death Shuffle
LP McCarthy - I am a Wallet
12" McCarthy - Should the Bible Be Banned
12" The Chameleons - Tony Fletcher Walked on Water... (gesigneerd door Mark Burgess)
7" The Chameleons - Live at LVC (Leiden) bootleg
7" The Chameleons - Swamp Thing
12" The Chameleons - A Person isn't Safe Anywhere these Days
CD - The Sun and The Moon - The Sun and the Moon
CDS The Sun and The Moon - Alive; not Dead
12" Killing Joke - A New Day
10" Killing Joke - Turn to Red
12" Killing Joke - Birds of a Feather
7" Killing Joke - Empire Song (mijn avatar)
7" Killing Joke - Chop-Chop
LP The High - Hype (never released!)
* denotes required fields.