Muziek / Algemeen / Wat is het pronkstuk van je muziekcollectie
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2007, 01:50 uur
Ik zou het leuk vinden om eens te horen aan welk item in je collectie je in het bijzonder bent gehecht. Het ligt voor de hand om te denken in de sfeer van box sets of limited editions, maar dat hoeft niet per sé. Het kan ook zijn omdat het een relatief dure aanschaf is geweest of vanwege een bepaald curiositeitsgehalte. Kortom, leuke hebbedingetjes waar je een speciaal gevoel bij hebt. Anderzijds zijn er misschien ook items, die je graag had willen hebben maar tot nu toe nog nooit de hand op hebt weten te leggen, waar je bijvoorbeeld ooit op een beurs nog eens tegenaan hoopt te lopen.
Mijn lievelingsobject is 10 CD Box Set van Cocteau Twins. Deze box bevat alle CD-singles die CT tussen 1982 en 1990 hebben uitgebracht en die voorheen alleen op vinyl verkrijgbaar waren. Ik herinner mij nog goed dat we op een middag in november 1991 met een groepje CT liefhebbers als hongerige wolven bij de toonbank van de plaatselijke platenzaak stonden te wachten tot de vrachtwagenchauffeur de bestellingen van die week kwam afleveren.
We hadden er maandenlang naar uitgezien. Hij kostte 170 gulden, een flink bedrag voor die tijd voor een student. Daarna linea recta naar huis natuurlijk om de aanwinst uit te pakken en te luisteren.
Nog een item dat ik niet onvermeld wil laten is deze 3CD/DVD box set van Dead Can Dance. Gelet op mijn top 10 niet verwonderlijk, denk ik. Het beste van DCD aangevuld met rarities en unreleased stuff. Meerwaarde in optima forma.
Een doosje dat ik graag had willen hebben, is die waarover wordt gesproken bij Swans - White Light From The Mouth of Infinity. Samen met de opvolger Love of Life kun je deze albums als een twee-eenheid beschouwen.
Mijn lievelingsobject is 10 CD Box Set van Cocteau Twins. Deze box bevat alle CD-singles die CT tussen 1982 en 1990 hebben uitgebracht en die voorheen alleen op vinyl verkrijgbaar waren. Ik herinner mij nog goed dat we op een middag in november 1991 met een groepje CT liefhebbers als hongerige wolven bij de toonbank van de plaatselijke platenzaak stonden te wachten tot de vrachtwagenchauffeur de bestellingen van die week kwam afleveren.
We hadden er maandenlang naar uitgezien. Hij kostte 170 gulden, een flink bedrag voor die tijd voor een student. Daarna linea recta naar huis natuurlijk om de aanwinst uit te pakken en te luisteren.
Nog een item dat ik niet onvermeld wil laten is deze 3CD/DVD box set van Dead Can Dance. Gelet op mijn top 10 niet verwonderlijk, denk ik. Het beste van DCD aangevuld met rarities en unreleased stuff. Meerwaarde in optima forma.
Een doosje dat ik graag had willen hebben, is die waarover wordt gesproken bij Swans - White Light From The Mouth of Infinity. Samen met de opvolger Love of Life kun je deze albums als een twee-eenheid beschouwen.
0
geplaatst: 27 december 2007, 01:54 uur
Hier zat ik echt op te wachten. 
Mijn pronkstuk is een picture disc van de Single Just Like Heaven van The Cure, waar het hoesje op de Single geprint is; deze hangt dan ook ingelijst in de woonkamer. Deze heb ik van een oud-klasgenoot gekregen, die mij 10 gulden moest terug betalen, maar dat op deze manier wilde doen.
Verder ben ik erg gelukkig met de CD-single van Zea van dEUS; dit is hun eerste single, en die is best schaars. Ooit gekocht voor 2,50 gulden.

Mijn pronkstuk is een picture disc van de Single Just Like Heaven van The Cure, waar het hoesje op de Single geprint is; deze hangt dan ook ingelijst in de woonkamer. Deze heb ik van een oud-klasgenoot gekregen, die mij 10 gulden moest terug betalen, maar dat op deze manier wilde doen.
Verder ben ik erg gelukkig met de CD-single van Zea van dEUS; dit is hun eerste single, en die is best schaars. Ooit gekocht voor 2,50 gulden.
0
geplaatst: 27 december 2007, 04:35 uur
Dit ontbrak nog hier op MuMe, goed initiatief Edwin 
Mijn Proksukken in mijn verzameling?
Ja dat zijn er nogal wat.
Laat ik beginnen bij het begin:
In de eerste plaats schieten mij de originele 7 inch vinyl singels te binnen van
the Jimi Hendrix Experience en Cream:
Hey Joe
Purple haze
Foxy lady
Wind Cries Mary
All Along the Watchtower
Crosstown Traffic
en
I Feel Free/N.S.U.
Strange Brew/Tales of Brave Ulysses
White Room/Those Were the Days
Van Hendrix ook nog de 12 inch van Gloria
Dat zijn pareltjes die ik echt koester, vooral ook omdat het (muziekgekte) daar allemaal mee begon.
Zuinig ben ik ook op (bijna) alles van de Wipers op vinyl. De cd's draai ik, het vinyl staat netjes in een kistje.
De plaat van Terry Reid
Terry Reid
is een uitgave uit 1969, en me zeer dierbaar.
Eén van de zeldzaamste is denk ik deze:
Trypes
Een heel bijzonder exemplaar is de "Scratch-Plaat"' die DJ DNA (Arjen de Vreede) van de Urban Dance Squad gebruikte tijdens live optredens;
hierop staan all samples voor een optreden achter elkaar gezet. Ooit van hem gekregen tijdens een middagje muziek luisteren bij hem thuis.
De waardevolste is denk ik het exemplaar van Nirvana's "Bleach" op wit vinyl, britse persing, waarvan er maar driehonderd zijn gemaakt.
Maar ik doe eigenlijk niets weg, dus die waarde is ook maar relatief, maar het schijnt dat die tussen de 250 en 500 Pond doet, for what it's worth. De 12 " van 'Blew' gaat overigens ook al aardig de hoogte in.

Mijn Proksukken in mijn verzameling?
Ja dat zijn er nogal wat.
Laat ik beginnen bij het begin:
In de eerste plaats schieten mij de originele 7 inch vinyl singels te binnen van
the Jimi Hendrix Experience en Cream:
Hey Joe
Purple haze
Foxy lady
Wind Cries Mary
All Along the Watchtower
Crosstown Traffic
en
I Feel Free/N.S.U.
Strange Brew/Tales of Brave Ulysses
White Room/Those Were the Days
Van Hendrix ook nog de 12 inch van Gloria
Dat zijn pareltjes die ik echt koester, vooral ook omdat het (muziekgekte) daar allemaal mee begon.
Zuinig ben ik ook op (bijna) alles van de Wipers op vinyl. De cd's draai ik, het vinyl staat netjes in een kistje.
De plaat van Terry Reid
Terry Reid
is een uitgave uit 1969, en me zeer dierbaar.
Eén van de zeldzaamste is denk ik deze:
Trypes
Een heel bijzonder exemplaar is de "Scratch-Plaat"' die DJ DNA (Arjen de Vreede) van de Urban Dance Squad gebruikte tijdens live optredens;
hierop staan all samples voor een optreden achter elkaar gezet. Ooit van hem gekregen tijdens een middagje muziek luisteren bij hem thuis.
De waardevolste is denk ik het exemplaar van Nirvana's "Bleach" op wit vinyl, britse persing, waarvan er maar driehonderd zijn gemaakt.
Maar ik doe eigenlijk niets weg, dus die waarde is ook maar relatief, maar het schijnt dat die tussen de 250 en 500 Pond doet, for what it's worth. De 12 " van 'Blew' gaat overigens ook al aardig de hoogte in.
0
geplaatst: 27 december 2007, 10:00 uur
Wat een sterk bedacht topic! Nooit opgekomen
. Wel dit zijn mijn pronkstukjes:
* Siouxsie & the Banshees Maxisingle ' Cities in Dust ' - gesigneerd!
* minder officiele uitgave met de romantische naam -CS 3003/ 4113 (1000 exemplaren).
Kant A "Lay all your love" ABBA Disconet remix (45 toeren)
Kant B "Mega Love" Donna Summer Disconet remix (33 toeren)
' label kant B:

* deze dubbel-EP van The Jesus & Mary Chain mag er ook zijn.
. Wel dit zijn mijn pronkstukjes:* Siouxsie & the Banshees Maxisingle ' Cities in Dust ' - gesigneerd!
* minder officiele uitgave met de romantische naam -CS 3003/ 4113 (1000 exemplaren).
Kant A "Lay all your love" ABBA Disconet remix (45 toeren)
Kant B "Mega Love" Donna Summer Disconet remix (33 toeren)
' label kant B:

* deze dubbel-EP van The Jesus & Mary Chain mag er ook zijn.
0
geplaatst: 27 december 2007, 11:44 uur
Aha wat en leuk topic
Om te beginnen heb ik dat doosje
en ook de DCD box. Helaas niet die CT 10 cd box maar die scoor ik nog wel eens een keer.
Daarnaast heb ik een door Michael Gira gesigneerde cd van "Children of God en World of Skin.
In de categorie handtekeningen ook zo uit mijn hoofd nog het volgende:
"xxx van Geike voor Rob" op mijn exmplaar van Hooverphonic's Blue WonderPower Milk
De eerste twee cd's van Madrugada gesigneerd door alle leden van de band.
De eerste 3 Franti/Spearhead cd's gesigneerd door Michael Franti ( Michael, would you please sign my cd-covers?.........Hi, I'll be glad to, did you like the show"
)
Laatste cd van Snow Patrol gesigneerd
Diverse Marillion cd's en dvd's gesigneerd door allerlei Steve's en cs.
Voorlaatste cd van Gus Gus, gesigneerd door de bandleden.
Ik zal eens even kijken wat ik aan boxen en toestandjes heb verder..toch niks anders te doen
Edwin schreef:
Om te beginnen heb ik dat doosje
en ook de DCD box. Helaas niet die CT 10 cd box maar die scoor ik nog wel eens een keer.Daarnaast heb ik een door Michael Gira gesigneerde cd van "Children of God en World of Skin.
In de categorie handtekeningen ook zo uit mijn hoofd nog het volgende:
"xxx van Geike voor Rob" op mijn exmplaar van Hooverphonic's Blue WonderPower Milk
De eerste twee cd's van Madrugada gesigneerd door alle leden van de band.
De eerste 3 Franti/Spearhead cd's gesigneerd door Michael Franti ( Michael, would you please sign my cd-covers?.........Hi, I'll be glad to, did you like the show"
)Laatste cd van Snow Patrol gesigneerd
Diverse Marillion cd's en dvd's gesigneerd door allerlei Steve's en cs.
Voorlaatste cd van Gus Gus, gesigneerd door de bandleden.
Ik zal eens even kijken wat ik aan boxen en toestandjes heb verder..toch niks anders te doen

0
geplaatst: 27 december 2007, 11:57 uur
Leuk, leuk!
Pronkstukken:
- Keith Jarrett: The Sun Bear Concerts; 6 CD Boxset = Mijn Bijbel, op een cruciaal moment mijn leven betreed, en zoiets durft dan wel eens iets met je te doen...
- The Cure: Disintegration; Numbered Limited Edition Picture Vinyl, hangt vanzelfsprekend aan de muur, samen met een hoopje andere picture vinyls
- The Cure: Just Like Heaven; uiterst zeldzame Mispressed 7" Vinyl, ooit in een klein 2de hands winkeltje gekocht toen ik toevallig in Montpellier was... Dit was net binnengekomen, en nog niet op z'n plaats gelegd, maar ik had de uitbater gevraagd wat ie allemaal van The Cure had, en dus haalde die deze boven uit één of andere gigantische stapel ergens achter hem. Vroeg mij er iets van een 4€ voor, omdat er nog een sticker oplakte van "Générique de Génération Du Rock" of zoiets, iets waar sommigen naar op zoek zijn. Wist hij veel dat hij ook nog eens mispressed was!
- The Cure: Lament; Green Flexidisc 7"
- The Cure: Show; goudkleurige LaserDisc, way too cool to be true! Heb mij speciaal een LaserDisc speler aangeschaft om deze te kunnen bekijken!
Maar ik zou wel ook nog graag de rode editie van die Flexidisc single hebben
Pronkstukken:
- Keith Jarrett: The Sun Bear Concerts; 6 CD Boxset = Mijn Bijbel, op een cruciaal moment mijn leven betreed, en zoiets durft dan wel eens iets met je te doen...
- The Cure: Disintegration; Numbered Limited Edition Picture Vinyl, hangt vanzelfsprekend aan de muur, samen met een hoopje andere picture vinyls

- The Cure: Just Like Heaven; uiterst zeldzame Mispressed 7" Vinyl, ooit in een klein 2de hands winkeltje gekocht toen ik toevallig in Montpellier was... Dit was net binnengekomen, en nog niet op z'n plaats gelegd, maar ik had de uitbater gevraagd wat ie allemaal van The Cure had, en dus haalde die deze boven uit één of andere gigantische stapel ergens achter hem. Vroeg mij er iets van een 4€ voor, omdat er nog een sticker oplakte van "Générique de Génération Du Rock" of zoiets, iets waar sommigen naar op zoek zijn. Wist hij veel dat hij ook nog eens mispressed was!
- The Cure: Lament; Green Flexidisc 7"
- The Cure: Show; goudkleurige LaserDisc, way too cool to be true! Heb mij speciaal een LaserDisc speler aangeschaft om deze te kunnen bekijken!
Maar ik zou wel ook nog graag de rode editie van die Flexidisc single hebben

0
Mojo Pin
geplaatst: 27 december 2007, 13:31 uur
Guns N' Roses - Chinese Democracy (limited edition)
0
geplaatst: 27 december 2007, 13:52 uur
Guns 'n Roses - Chinese Democracy [bonus tracks] (japanese version)
0
geplaatst: 27 december 2007, 16:30 uur
Eerste dat in mij opkomt is Red House Painters (Rollercoaster album) op vinyl. Pronkstuk omdat het ten eerste mijn favoriete album allertijden is en ten tweede omdat hij al heel lang OOP is en er op Ebay flinke bedragen voor worden betaald.
Verder pronk ik ook graag met de originele uitgave van Oidipus van Zonderland.
Verder pronk ik ook graag met de originele uitgave van Oidipus van Zonderland.
0
djeffibrelich
geplaatst: 27 december 2007, 17:59 uur
vinyl lp van loveless (geen heruitgave, gebruikt gekocht nog wel, voor weinig!), dit is de belangrijkste, deze zou ik voor geen geld weggeven.
cure single ''inbetween days'' (met een leuke hoes waar de leden in rare kleurtjes op staan) op 7'' en natuurlijk alle albums van the cure uit de jaren 80 op vynil, allemaal gebruikt behalve ''the head on the door'' want die heb ik als nieuwe heruitgave.
''cherry ep'' van curve gelimiteerde promo copy, dit moet wel moeilijk te vinden zijn.
japanse druk van ''heaven or las vegas'' van cocteau twins, zit een raar wit randje op de hoes met iets in het japans.
dat was het zo'n beetje, geen echt zeldzame dingen in mijn collectie.

cure single ''inbetween days'' (met een leuke hoes waar de leden in rare kleurtjes op staan) op 7'' en natuurlijk alle albums van the cure uit de jaren 80 op vynil, allemaal gebruikt behalve ''the head on the door'' want die heb ik als nieuwe heruitgave.
''cherry ep'' van curve gelimiteerde promo copy, dit moet wel moeilijk te vinden zijn.
japanse druk van ''heaven or las vegas'' van cocteau twins, zit een raar wit randje op de hoes met iets in het japans.
dat was het zo'n beetje, geen echt zeldzame dingen in mijn collectie.
Mojo Pin schreef:

0
Sietse
geplaatst: 27 december 2007, 19:30 uur
Is ie zo goed bevallen

Mijn pronkstukken...(heb je ff
)Het gaat hier niet om het muzikale aspect maar meer om de heb (om het zo maar te zeggen).
In onwillekeurige volgorde:
Depeche Mode - Music for the Masses gelimiteerde Duitse persing blauw vinyl)
Pearl Jam - Live "bootleg" ooit heel interessant, maar 200 stuks van gemaakt, nu met vele andere live releases eigenlijk overbodig. Deze is nog echter van voor dat ze met dat idee kwamen.
Cordouan - Love (probeer daar nog maar eens aan te komen)
Joy Division - Unknown Pleasures eerste persing vinyl
Frank Zappa - 200 Motels in zeer verotte staat, maar wel met de originele poster erbij.
Coil - Unreleased Hellraiser ding (gelimiteerde versie op transparant vinyl, 100 stuks gemaakt)
Future Sound Of London - Promo 500 dubbel 12" (je wilt niet weten wat mensen me hier al voor hebben geboden)
2 gesigneerder Hafler Trio 3" waar er maar 100 van zijn, waarvan per 100 20 gesigneerd ofzo.
And Also The Trees - Et Aussi Les Abres (ofzoiets)
Wouter van Veldhoven - Kaspar Hauser (hier is er maar 1 van)
Cor Steyn & his magic organ (hilarische plaat)
Ben Chasny met Chris Corsano & Paul Metzger split (zeg, Sander B. wat heb je er voor over...
)Sonic Youth - Sonic Death (cd uitgave, nergens meer te krijgen)
Motorpsycho - Timothy's Monster op vinyl (die moet je gewoon zien, zo'n mooie uitgave en nog gelimiteerd ook)
Pink Floyd - Obscured by Clouds (eerste Franse persing)
enz...
ik heb heel veel gelimiteerd materiaal maar veelal dingen die andere mensen niet zoveel zeggen, maar ook wel enkele zeer toffe dingen waaronder dus enkele van de zaken hierboven.
0
geplaatst: 27 december 2007, 19:53 uur
Sietse schreef:
Ben Chasny met Chris Corsano & Paul Metzger split (zeg, Sander B. wat heb je er voor over...
)
)Van dat soort spul heb ik inderdaad ook een hoop, waaronder ook deze. Maar Sander en ik hebben dan weer Heave the Gambrel Roof van Hala Strana met houten hoes. En Book of AM op vinyl...

O ja, en ik heb de Over Level heruitgave van '77 Live van Les Rallizes Denudes.
Maar goed, ik hou me eerlijk gezegd niet zo bezig met hoe gelimiteerd iets zou kunnen zijn. Waarschijnlijk is het meest gelimiteerde ding in mijn collectie iets waarvan ik het niet eens weet.
0
djeffibrelich
geplaatst: 27 december 2007, 20:14 uur
nog vergeten, ik heb hier de enige echte ''digeridoo'' ep van the aphex twin liggen , oud, geen r&s heruitgave, maar of ie zeldzaam is?
lucky bastard
Sietse schreef:
lucky bastard

0
Sietse
geplaatst: 27 december 2007, 21:07 uur
bubbachups schreef:
Van dat soort spul heb ik inderdaad ook een hoop, waaronder ook deze. Maar Sander en ik hebben dan weer Heave the Gambrel Roof van Hala Strana met houten hoes. En Book of AM op vinyl...
Maar goed, ik hou me eerlijk gezegd niet zo bezig met hoe gelimiteerd iets zou kunnen zijn. Waarschijnlijk is het meest gelimiteerde ding in mijn collectie iets waarvan ik het niet eens weet.
(quote)
Van dat soort spul heb ik inderdaad ook een hoop, waaronder ook deze. Maar Sander en ik hebben dan weer Heave the Gambrel Roof van Hala Strana met houten hoes. En Book of AM op vinyl...

Maakt mij verder ook niet zo heel veel uit hoor...
Die Hala Strana had ik op zich nog wel willen hebben. Die is best ok, maar die book of am is bij vlagen geniaal en bij vlagen weer rampzalig.
En die Les Rallizes Denudes is idd wel eentje die je mag noemen.
Verder heb ik nog wel meer in die stijl hoor, maar niet interessant genoeg om te noemen lijkt me. Mijn topper blijft denk ik toch wel die zeer bijzondere Coil plaat. En dat terwijl ik hem niet eens zo tof vind...
Maar ja, laten staan voor 2 euro kon ik niet.
0
geplaatst: 27 december 2007, 22:27 uur
bubbachups schreef:
Een gelimiteerde uitgave hoeft toch per definitie niet een pronkstuk te zijn? Al is dat overigens meestal wel het geval.
Mijn "pronkstukken".

"The Pipettes - I Like A Boy In Uniform (School Uniform)"
De eerste vinylsingle van The Pipettes uit 2005. Voor veel geld ($ 75) op Ebay gevonden. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere, gekleurde, vinylsingles van deze dames.

"Kadril - De Andere Kust"
Gesigneerd door alle bandleden alsmede de beide gastzangeressen Szilvia Bognár en Heather Grabham.

"Alela Diane - Songs Whistled Through White Teeth"
Een 10" plaat die in zeer beperkte oplage (500 exemplaren) uitgebracht. Ik heb overigens ook een gesigneerd exemplaar van haar album.

"Billy Bragg & Wilco - Mermaid Avenue"
De LP-variant zojuist op Ebay aangeschaft voor een zacht prijsje ($ 60).
Een aantal singletjes waarop Franse zangers/zangeressen Amerikaanse liedjes in het Frans hebben opgenomen. Waaronder "Dalida - Itsi Bitsi, Petit Bikini (Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polkadot Bikini)", Johnny Hallyday - Le Bon Temps du Rock and Roll" (Old Time Rock and Roll) en "Marie LaForet - Marie Douceur/Marie Colere" (Paint it Black). Als iemand er nog meer kent, hoor ik het graag.
Van de eerste drie studioalbums van Flogging Molly (Swagger, Drunken Lullabies en Within a Mile of Home) heb ik een groene vinylplaat.
Van Buddy Holly heb ik ook een aantal "oude" dingen zoals de EP's "Listen to Me" uit 1958, "Peggy Sue Got Married" uit 1959 en "It's So Easy" uit 1959.
En last, but not least, heb ik een 78 toerenplaat van het Blue Diamond Dance Orchestra genaamd "Yes! We Have No Bananas". Zoals je hier kunt zien stamt deze uit mei 1923. Menigeen zal deze versie van dat nummer kennnen.
0
geplaatst: 27 december 2007, 23:36 uur
Oh ja ik heb ook nog 'Look Sharp' van Joe Jackson als 10" dubbelaar met button in de hoes.
Waarde? Geen idee.
Waarde? Geen idee.
0
geplaatst: 28 december 2007, 00:36 uur
Sietse schreef:
.
.
Oh; van Depeche Mode heb ik ook 3 zeldzame persingen.
Some Great Reward -grijs vinyl
Blasphemous Rumours 12" -grijs vinyl
People Are People 12" -groen vinyl.
0
geplaatst: 28 december 2007, 05:01 uur
Wat een prachtige items zie ik (al likkebaardend) hierboven allemaal voorbij komen. Dat een groot aantal mensen nog zoveel vinyl heeft, had ik niet verwacht. Heel bijzonder. Ik heb ook nog even verder gezocht. Ik kwam nog tegen de CD-single Forbidden Colours van David Sylvian & Ryuichi Sakamoto, de eerste CD-single van The Sundays (Can't Be Sure), de 2CD/DVD Box Keepsakes van All About Eve, een 3CD Secret Box (rarities 1980-2000) van The Chills, door Martin Phillips gesigneerd (oplage slechts 500 stuks), de Steve McQueen Legacy Edition van Prefab Sprout, de rarities CD van Porcupine Tree (Recordings) en een live 2CD Waiting For The Night van Depeche Mode (Live in San Diego 31 juli 1990). Ik ken de status hiervan niet, maar ik denk dat het een bootleg is. De typo's ontbreken in ieder geval niet (Blu Dress)
.
Maar er is vast en zeker nog meer te vertellen. Wie heeft de Join The Dots 4CD Box van The Cure? (heb ik momenteel in bestelling) Waar zijn de fanaten die alle 7 prijzige Deluxe remasters van The Cure op een rijtje in the kast hebben staan? Da's kicken. Er schijnt zelfs een Assemblage Box van The Cure te zijn met 12 albums in cardboard sleeves. Iemand bekend hiermee? Hoe zit het met de Retro Box van New Order, de Heart and Soul 3CD van Joy Division, de zeldzame 2CD met alle vroege singles van Japan (nog niet toegevoegd op de site), de Theme I & II boxen van Simple MInds, de single box van Massive Attack, de box van This Mortal Coil, van Marillion bestaan vast ook aparte items.
Schrijf het allemaal op mensen, ook promo's of bootlegs, maakt niet uit wat.
.Maar er is vast en zeker nog meer te vertellen. Wie heeft de Join The Dots 4CD Box van The Cure? (heb ik momenteel in bestelling) Waar zijn de fanaten die alle 7 prijzige Deluxe remasters van The Cure op een rijtje in the kast hebben staan? Da's kicken. Er schijnt zelfs een Assemblage Box van The Cure te zijn met 12 albums in cardboard sleeves. Iemand bekend hiermee? Hoe zit het met de Retro Box van New Order, de Heart and Soul 3CD van Joy Division, de zeldzame 2CD met alle vroege singles van Japan (nog niet toegevoegd op de site), de Theme I & II boxen van Simple MInds, de single box van Massive Attack, de box van This Mortal Coil, van Marillion bestaan vast ook aparte items.
0
geplaatst: 28 december 2007, 06:22 uur
Bootlegs:
Bob Dylan + the Band : BD 101 A/B. (gwa 1Ab). 1969
dubbel vinyl , witte katronnen hoes , witte blanco labels.
beter bekend als " Great White Wonder" helaas niet de USA persing, maar de zweedse
Gekocht in 1970
De geluidskwaliteit van deze beroemde bootleg is overigens knap beroerd, later ten dele officieel uitgebracht als de 'Basement Tapes'
Jimi Hendrix "Isle of Wight.":
dubbel vinyl, witte kartonnen hoes, witte blanco labels
Fotocopievel in oranje/rood met foto van het optreden
Eerste en jarenlang het enige wat er van dit optreden verkrijgbaar was.
Gekocht eind 1970
Hier hoor je de walkie talkies van de security echt dwars door de muziek heen.
Allebei in een Hippiewinkel waar ook waterpijpen,Afghaanse jassen, Indiase kleding en sitars te koop waren.
Little Feat "Electryf Lycanthrope"
Witte kartonnen hoes met los fotocopie-vel met hoesgegevens in geel, met afbeelding van Neon Parks
Labels met wat lijkt op Crumb lettering,
Gekocht in 1973
Redelijk tot goede geluidskwaliteit.
Een aantal Neil Young bootlegs varierend van 1971 t/m 1978, waarvan twee uit dezelfde tour als waar "Time Fades Away" in is opgenomen. Eén uit mijn hoofd van Toronto. Behoorlijke baggerkwaliteit allemaal.
America / Eagles: live bootleg met op de A kant America ( o.a. Ventura Highway en Horse with no Name), en op de B kant de toen nog totaal onbekende Eagles. Goede kwaliteit.
Een aantal cd-bootlegs bij voorkeur van concerten waar ik zelf ben geweest , zoals:
Living Colour - Vredenburg Utrecht (topkwaliteit)
Pixies - Vredenburg Utrecht
En nog een paar van Prince, waaravn "Small Club" tot mijn meest favoriete platen ooit behoort, maar die hier helaas niet in de top 10 gezet kan worden.
Bob Dylan + the Band : BD 101 A/B. (gwa 1Ab). 1969
dubbel vinyl , witte katronnen hoes , witte blanco labels.
beter bekend als " Great White Wonder" helaas niet de USA persing, maar de zweedse
Gekocht in 1970
De geluidskwaliteit van deze beroemde bootleg is overigens knap beroerd, later ten dele officieel uitgebracht als de 'Basement Tapes'
Jimi Hendrix "Isle of Wight.":
dubbel vinyl, witte kartonnen hoes, witte blanco labels
Fotocopievel in oranje/rood met foto van het optreden
Eerste en jarenlang het enige wat er van dit optreden verkrijgbaar was.
Gekocht eind 1970
Hier hoor je de walkie talkies van de security echt dwars door de muziek heen.
Allebei in een Hippiewinkel waar ook waterpijpen,Afghaanse jassen, Indiase kleding en sitars te koop waren.
Little Feat "Electryf Lycanthrope"
Witte kartonnen hoes met los fotocopie-vel met hoesgegevens in geel, met afbeelding van Neon Parks
Labels met wat lijkt op Crumb lettering,
Gekocht in 1973
Redelijk tot goede geluidskwaliteit.
Een aantal Neil Young bootlegs varierend van 1971 t/m 1978, waarvan twee uit dezelfde tour als waar "Time Fades Away" in is opgenomen. Eén uit mijn hoofd van Toronto. Behoorlijke baggerkwaliteit allemaal.
America / Eagles: live bootleg met op de A kant America ( o.a. Ventura Highway en Horse with no Name), en op de B kant de toen nog totaal onbekende Eagles. Goede kwaliteit.
Een aantal cd-bootlegs bij voorkeur van concerten waar ik zelf ben geweest , zoals:
Living Colour - Vredenburg Utrecht (topkwaliteit)
Pixies - Vredenburg Utrecht
En nog een paar van Prince, waaravn "Small Club" tot mijn meest favoriete platen ooit behoort, maar die hier helaas niet in de top 10 gezet kan worden.
0
geplaatst: 28 december 2007, 09:49 uur
Edwin schreef:
Maar er is vast en zeker nog meer te vertellen. Wie heeft de Join The Dots 4CD Box van The Cure? (heb ik momenteel in bestelling) Waar zijn de fanaten die alle 7 prijzige Deluxe remasters van The Cure op een rijtje in the kast hebben staan? Da's kicken. Er schijnt zelfs een Assemblage Box van The Cure te zijn met 12 albums in cardboard sleeves. Iemand bekend hiermee? Hoe zit het met de Retro Box van New Order, de Heart and Soul 3CD van Joy Division, de zeldzame 2CD met alle vroege singles van Japan (nog niet toegevoegd op de site), de Theme I & II boxen van Simple MInds, de single box van Massive Attack, de box van This Mortal Coil, van Marillion bestaan vast ook aparte items.
Lekker hoor, brallen over wat je allemaal hebt

Van de Cure heb ik de eerste 4 deluxe remasters. Van de rest heb ik zelfs de originele cd niet dus hoef ik ook de remasters niet.
Join the Dots : check
Keepsakes box : check
Retro Box van New Order : check
Heart and Soul van Joy Divison : check (overigens 4 cd's)
Japan : op de wishlist vanaf heden
Simple Minds Them I en II boxen : check, evenals Theme III en IV
Single Box van Massive Atack : check
Marillion : diverse gesigneerde exemplaren plus twee titels waarin ik persoonlijk bedankt wordt voor mijn grote bijdrage
Daarnaast twee singles boxen, alle Christmas cd's en divers Front Row uitgaven (gesigneeerd)Depeche Mode : alle 6 de cd single boxen
DCD - Die witte box 3 cd/1 dvd
Scott Walker - 5 cd box
The Cult - Rare Cult 7 cd box
The Cult - Rare Cult - The demo's 5 cd box
Tori Amos - 12 cd live box
Deathprod box
Echo Bunnymen : Chrystal Days Box 4 cd's
Simple Minds- Silver Box 5 cd's
Stone Roses - cd singles box (niet zo veel aan maar inmiddels wel duur collector's item)
DCD - Live Europe 26 cd box
DCD - Live North America 16 cd box
Unkle - Self Defence 4 cd's
Bjork - Live cd box - 4 cd's
en daarnaast recentere aaninsten als
Radiohead box - 7 cd's (van mijn schoonmoeder gekregen
)Pink Floyd - Oh By The Way (16 cd's)
Doors- 6cd/6dvd box
en ongetwijfeld nog een paar die ik ff vergeten ben
Het komt er kort gezegd op neer dat ik in iedere marketing truuk trap. Met volle overtuiging overigens
Voor wat betreft zeldzame OOP uitgaven: zie Bubbachups. Heb er vast een boel maar geen idee eigenlijk. Heb al een paar keer op het punt gestaan een item voor 4 euro op cdvriend te zetten, bleek het een peperduur collector's item (biv X-101) Ook 1 x de mist in met een cd van Poesie Noire die voor 4 euro is weggegaan maar het tienvoudige waard blijkt te zijn. Tja...blijft een kut cd dus no tears.
Waar ik het zeker van weet want recent gezocht en gevonden zijn de volgenden
- Coil- Musikc to play in the dark- Version 1
- Coil- idem volume 2 - version 1
- Mark Kozelek - White Christmas
- Gridlock - Trace (zelfs 2 x)
- Gridlock - Further (wat een zoektocht was dat dan)
- X 101 - X101 ( die had ik al)
Van Prince diverse bootlegs waarbij Small Club en Live in Dortmund op 2 en 1 in mijn top 10 zouden staan, mochten ze hier toegelaten worden. Verder iets van 75 concerten van Prince....op DVD
0
geplaatst: 28 december 2007, 12:15 uur
Bootleg van het popfestival te Kralingen. Meer de emotionele waarde omdat ik daarbij aanwezig was, Op de voorkant prijkt: Deze drie LP's kosten 15 gulden. Slechte kwaliteit maar als herinnering onbetaalbaar!
0
geplaatst: 28 december 2007, 12:48 uur
Edwin schreef:
Maar er is vast en zeker nog meer te vertellen. Wie heeft de Join The Dots 4CD Box van The Cure? (heb ik momenteel in bestelling) Waar zijn de fanaten die alle 7 prijzige Deluxe remasters van The Cure op een rijtje in the kast hebben staan? Da's kicken. Er schijnt zelfs een Assemblage Box van The Cure te zijn met 12 albums in cardboard sleeves. Iemand bekend hiermee?
[...]
Maar er is vast en zeker nog meer te vertellen. Wie heeft de Join The Dots 4CD Box van The Cure? (heb ik momenteel in bestelling) Waar zijn de fanaten die alle 7 prijzige Deluxe remasters van The Cure op een rijtje in the kast hebben staan? Da's kicken. Er schijnt zelfs een Assemblage Box van The Cure te zijn met 12 albums in cardboard sleeves. Iemand bekend hiermee?
[...]
Da's waar van die Assemblage box, maar die is enkel in Frankrijk uitgekomen dacht ik... Was toen een soort promo stunt. Dit was overigens ten tijde van Disintegration, en toen hebben ze ook nog een Integration boxset uitgegeven: een cardboard omhulsel ter grote van die van Join The Dots, met de 4 singles uit Disintegration erin... Deze behoort tot mijn gezochte items, maar heb ik nog niet.
Wat Join The Dots betreft, tuurlijk heb ik die
Lijkt me alleen niet echt een pronkstuk... 'k Bedoel, da's een superboxset natuurlijk, daar niet van, maar het lijk mij dat je die uiteindelijk overal te pakken kan krijgen.Voor de rest wil ik toch nog één itempje kwijt:
- The Cure: The Head On The Door, Argentijnse 12" Vinyl, met op de cover niet de cover van THOTD zoals wij hem kennen, maar die van Inbetween Days! En de teksten zijn ook vertaald naar het Spaans op de binnenhoes.
Als ik de rest opsom voel ik mij zo'n gure freak...
0
geplaatst: 28 december 2007, 16:44 uur
ik weet niet of dit een pronkstuk is, maar het meest onvindbare wat ik in huis heb is waarschijnlijk de limited edition van James: The Best Of, enkel in de UK uitgekomen denk ik.
0
djeffibrelich
geplaatst: 28 december 2007, 20:50 uur
Suicidopolis schreef:
Voor de rest wil ik toch nog één itempje kwijt:
- The Cure: The Head On The Door, Argentijnse 12" Vinyl, met op de cover niet de cover van THOTD zoals wij hem kennen, maar die van Inbetween Days!
Voor de rest wil ik toch nog één itempje kwijt:
- The Cure: The Head On The Door, Argentijnse 12" Vinyl, met op de cover niet de cover van THOTD zoals wij hem kennen, maar die van Inbetween Days!
dude, die ene met al die rare kleuren, robert smith's gezicht in felgroen, die van simon rood, prachtig!
0
geplaatst: 28 december 2007, 22:21 uur
Prachtig! Bestaat zo'n kunstwerk uit 1 track of staat er eigenlijk nog meer op?
0
geplaatst: 28 december 2007, 22:55 uur
Edwin schreef:
Dit is de voorkant, op de achterkant staat de B-kant van het nummer.
Ik zag hem ook op internet; was te bestellen voor 34 Euro, maar ik zal hem zelf nooit weg doen.
0
geplaatst: 28 december 2007, 23:40 uur
Mijn "pronkstukjes":

Amerikaanse Pixies-promo (PR-8127 1989). Het vinyl is maar aan één kant bespeelbaar. 7 Live-tracks Chicago.
4AD Pixies promo's PIX1 tot PIX6.

Pixies bootlegs

PJ Harvey 7-inches

PJ Harvey bootlegs

Amerikaanse Pixies-promo (PR-8127 1989). Het vinyl is maar aan één kant bespeelbaar. 7 Live-tracks Chicago.
4AD Pixies promo's PIX1 tot PIX6.

Pixies bootlegs

PJ Harvey 7-inches

PJ Harvey bootlegs
* denotes required fields.